Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:26

Hallo allemaal... :o

Mag ik me hier ook melden... Sinds maart in het bezit van deze knappe 3 jarige Rockstar K&L (v.Roman Lifestyle x Farmer) <3
Toen ik hem kocht waren ze net bezig met zadelmak maken.. We zijn in juni ''echt'' begonnen met rijden, wat hij bijzonder braaf en goed oppakt!
Eer gister hebben we zelfs al, onder begeleiding, onze eerste bosrit gemaakt en liet hij zich heel goed en braaf rijden! :) Omdat hij de training zo goed oppakt, waken we ervoor voorzichtig om te gaan met hem. Daarnaast is die ook groot (175). We zijn nog een beetje aan het puzzelen met het trainingsschema. We zitten nu op gemiddeld 2 tot max 3x per week ''rijden'' (20 min) en 1 keer longe. Overige dagen vrij.
Nu we van het bos geproefd hebben willen we dat ten minste ook 1x in de week gaan doen (binnen die 3x, wil hem niet meer dan 3x onder het zadel hebben.) Het uiteindelijke doel is de wedstrijdsport, maar we hebben geen haast, hoe aantrekkelijk het soms ook is omdat ie het zo goed doet. :)

Afbeelding

Rollen/liggen is zijn favoriete onderdeel (tevens ook lekker rollenbollen in de paddock)

Afbeelding

Vast even oefenen voor later ;)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Melanie_B op 18-07-18 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:28

@jeanne, ziet er goed uit! Leuk kleurtje heeft die ook. succes met je les!

@melanie, welkom!! Zooo dat is een mooie <3 ook lekker vol voor een 3 jaarse! Je schema lijkt me heel verstandig. Verleidelijk om er meer mee te doen kan ik me voorstellen! Maar wel zo slim om het rustig op te bouwen idd.

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:30

Dankjewel K_M. Hij is inderdaad erg vol. Toen ik hem net had heb ik hem wel gelijk gecastreerd, maar hij is gelukkig niet ingevallen er door. Hij heeft echt body, waar ik erg blij mee ben.

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:54

Welkom :D
Jeanne lekker bezig!

Hier kunnen ze kiezen tussen weide, paddock, verharding of binnen staan.
Train rond 12.00

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 14:57

Melanie, dat ziet eruit als een fijn paard. Wat goed dat hij het zo braaf doet en juist dan is het verleidelijk inderdaad om lekker door te rijden. Hier precies hetzelfde verhaal hoor. Zeker als je dan zo fijn gereden hebt dan wil je het liefst de volgende dag weer haha. Wees maar zuinig op je knapperd!

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:00

odenxia schreef:
Melanie, dat ziet eruit als een fijn paard. Wat goed dat hij het zo braaf doet en juist dan is het verleidelijk inderdaad om lekker door te rijden. Hier precies hetzelfde verhaal hoor. Zeker als je dan zo fijn gereden hebt dan wil je het liefst de volgende dag weer haha. Wees maar zuinig op je knapperd!


Haha, gelukkig is het herkenbaar! Het liefste wil je er idd elke dag op omdat die het zo goed doet... :') :') Maar dat doen we natuurlijk niet.. :D Maar het is af en toe best moeilijk :j Laatst waren wij op vakantie en heeft ie ook 2 weken vrij gehad.. lekker op de weide gespeeld met vriendjes... Na terug komst weer rustig opbouwen en het is weer zo weg rijden met hem. :) Longeer hem overigens nog wel even 5 minuten van te voren, puur voor mn eigen gevoel meer eigenlijk.

Jij hebt ook erg leuke paarden in je profiel staan zag ik! :)

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:03

odenxia schreef:
Melanie, dat ziet eruit als een fijn paard. Wat goed dat hij het zo braaf doet en juist dan is het verleidelijk inderdaad om lekker door te rijden. Hier precies hetzelfde verhaal hoor. Zeker als je dan zo fijn gereden hebt dan wil je het liefst de volgende dag weer haha. Wees maar zuinig op je knapperd!


Ja echt he! Gisteren rondje uit gestapt, heb dan zo veel zin om vandaag gewoon even wat te stappen in de piste :+ maar morgen wordt ze weer gereden dus ga vandaag maar lekker niks doen!

Ik heb trouwens een MEGA spinnen invasie in mijn zadelkast, echt zo eng!! zeker 5 van die dikke zwarte spinnen en wil niet weten waar de rest verstopt zit. Gelukkig wou de stal eigenaar straks wel even kijken of hij ze kon verbannen :+

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 15:12

Melanie, ja heel herkenbaar hoor. Ik longeer Kensi ook van te voren. Die kan namelijk aan de longe nog wel eens losgaan dat ik soms denk: Maar daar ga ik niet opzitten haha. Maar als je er vervolgens op zit is het meestal wel oke.
Tnx voor je compliment. Rijd nu alleen nog maar mijn eigen paard hoor, alleen Kensi dus :j

KM, He bah spinnen.. Je hebt er spuit bussen voor, maar dan zou ik wel even je kast goed leeg maken. Denk niet dat het zo goed voor je zadel en hoofdstel zou zijn.

Hier vanavond weer les, heb er zin in.

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:19

Haha ik dacht ga even bijlezen maar dit ging helemaal de verkeerde kant op!

Bedankt voor degene die Jack een leuk dier vinden! Het is bijna niet te doen op je telefoon reageren want als ik wat typ en naar de volgende pagina ga is alles wat ik al getypt had weer weg...

@K_M ik doe pas na 8 uur in de avond iets of in het weekend in de ochtend wat ligt er net aan hoe ik de week plan. En we rijden/longeren ongeveer 15 a 20 min. Ze staan bij ons 24/7 buiten gelukkig weinig last van dezen en vliegen daar ben ik erg blij mee! En er staat een heerlijk windje bij ons.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:37

Ik ga zo bijlezen en reageren maar ik wil even showen wat wij gedaan hebben vanmiddag.. We waren voor het eerst naar de vereniging. Hier is hier om de hoek (letterlijk 3 minuten met de trailer).

Het was zo lekker koel daarbinnen <3 En Lars was erg braaf. Hij vond het wel wat spannend hier en daar maar hield zich echt top. Kwartiertje rond gestapt, allebei de kanten op gedraafd een paar voltes en toen weer naar huis.

Afbeelding

Mijn houding is om te huilen ja, als iemand tips heeft om aan een holle rug te werken hoor ik ‘t graag. Komt ook wel voort uit spanning van mijn kant hoor want ik blijf een schijterd zo de 1e keer ergens anders rijden :=

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:55

@Ilsey; Die uitspraak heeft wat mij betreft totaal geen waarde als je kijkt naar wie het zegt. Qua leeftijd en ervaring maar ook hoe diegene zelf omgaat met haar paard, haar kijk op training, huisvesting enz. Je hoeft je tegen zo iemand totaal niet te verdedigen.

@k-m; Welkom terug! Wat lekker dat ze even doorgereden wordt. Even wat makkelijker voor jezelf.
Super lief koppie heeft ze. Ik doe normaal gezien overdag ook niks hoor, naar de vereniging nu maar dat is om de hoek en het is daar heerlijk koel en de bakken liggen beide echt perfect.

@Jenanne; Leuke pony <3 <3 Hoe groot is hij? Ziet er top uit hoor, zoveel rust.
@Melanie_B; Welkom! WoW wat een knapperd <3 Ik herken je gevoel van meer willen. (imo doe jij al veel :') ) Zeker als ze zo braaf zijn. Ik vind de jouwe er trouwens wel echt goed uitzien hoor. Geen babypaard.

@Odenxia; Succes met je les vanavond ! :D

Ik ga binnenkort ook beginnen met lessen. Volgende week een proefles als ‘t goed is. Ik wil wel iemand met wie het echt klikt.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:12

@Melanie_b wat een onwijs leuk paard heb je! 175 cm groot zeg!! Dat moet een joekel worden!

@apple is ook spannend voor het eerst op een andere locatie rijden! Probeer een beetje te praten vertel aan hen wat je die dag hebt gedaan of zing een liedje. Dit hoeft niet hard. Maar ik merk dat als ik me focus als ik iets spannend vind verleg door iets te vertellen mijn houding en ademhaling veranderen. En blijven herhalen tegen jezelf dat je op je billen moet gaan zitten bekken kantelen. Oh Ik kan uren herhalen tegen mezelf schouders naar achteren hoofd boven mn romp houden.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:15

Ik doe Kyara al 2-3x per week minuut of 20 rijden. :o
De 4 jarige ook 2-3x per week maar dan 30min.
Zorro ZZ-Zwaar zelfde maar dan 60min . :P

Xapple leuk eerste les. Eigen terrein of naar buiten?

Ik longeer voor het rijdrn nog wel, maar wil dit gaan afbouwen. :j

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:39

mirjamalvaro schreef:
Ik doe Kyara al 2-3x per week minuut of 20 rijden. :o
De 4 jarige ook 2-3x per week maar dan 30min.
Zorro ZZ-Zwaar zelfde maar dan 60min . :P

Xapple leuk eerste les. Eigen terrein of naar buiten?

Ik longeer voor het rijdrn nog wel, maar wil dit gaan afbouwen. :j


Denk dat ik bij de vereniging ga. Die bakken zijn perfect en anders moet ik zoveel sproeien in de bak.. Teveel werk :')

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:45

Wat een leuke fjord!! Hm, echt tips heb ik niet voor je holle rug, snap dat je dat vervelend vind!

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:46

@nouklime, hoop niet dat ie nog veel groter wordt.....maar gezien het feit dat die net gecastreerd is verwacht ik nog wel dat ie gaat groeien. Gelukkig is die mooi compact gebouwd en heeft ie body waardoor die meestal geen slungel lijkt haha

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:05

Apple idd bekken kantelen. Ben even opzoek gegaan naar een rijfoto van mij, vorige zomer op een jonge Fries. NIET perfect maar hoop dat je een idee krijgt van het bekken kantelen, je ziet namelijk best duidelijk dat ik nét voor het zit moment mijn buik aanspan, en mijn stuitje als het ware in trek.
Afbeelding
Afbeelding
Let op; dit gaat over de zit, niet over een strenge linkerhand op beide foto’s, in opdracht van clinicgever wat meer doorvragen uiteraard.

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:56

Melanie, lekker paard zeg! Prachtig :)

xApple, ik geloof dat ze nu rond 145 is. Voor een IJslander groot dus :+ En gefeliciteerd met je ritje in de vereniging en trailer! :) Holle rug kan je beetje compenseren door je buikspieren te trainen. Heb precies hetzelfde probleem als jij en ben er nu ook hard mee bezig. Ik oefen veel met verzamelen, dus buikspieren aanspannen, beetje naar achter zitten (op de kont), bekken kantelen, benen omhoog, of zelfs de bovenkant van de stijgbeugels aanraken met de schoenen. Hoop dat je beetje snapt wat ik bedoel. Kan wellicht wel foto’s maken morgen!

Ach, en verder is het ook hoe je gebouwd bent he..Er is maar zo veel wat je kam veranderen

k_m dankjewel! Les was super, zijn weer een stap verder. En was ook voor het eerst in een andere omgeving, dus was wel voorbereid op gek gedrag. Maar ze was ontzettend braaf weer.

Morgen rustdagje! Alhoewel zij mentaal niet echt rust wil, maar nu moet ze van mij :)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:58

Goed bezig jenanne!

Km, fijn dat het zo goed gaat. Headshaking helemaal over?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:09

@apple, ga je dan over de weg of met de trailer? Omdat Lars al wel eens buiten gereden wordt?

@jeanne super fijn dat het goed ging! Beter voorbereid zijn op het ergste idd Haha

@sbravour, zo goed als! Bij regen heel fel, maar verder zo goed als nooit meer. Hout vasthouden maar tijdens het rijden heeft ze het maar 1 keer gedaan en dat was toen het begon te regenen.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:13

k_m schreef:
@apple, ga je dan over de weg of met de trailer? Omdat Lars al wel eens buiten gereden wordt?

@jeanne super fijn dat het goed ging! Beter voorbereid zijn op het ergste idd Haha

@sbravour, zo goed als! Bij regen heel fel, maar verder zo goed als nooit meer. Hout vasthouden maar tijdens het rijden heeft ze het maar 1 keer gedaan en dat was toen het begon te regenen.


Hihi ik heb 1x een ‘buitenrit’ gemaakt in de boomgaard van opa en oma (onze buren) daar ben ik aan de hand heen gelopen, daar opgestapt en heb daar 20 minuutjes rond gestapt.

Nee we gaan met de trailer. Dat is een heel kort ritje. Rijden langs de weg doe ik nog niet.

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:15

Dapper dat jullie al naar vreemd terrein gaan! Ik hou het nog ff veilig in eigen bak. :))

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:32

Hier even een berichtje ! We hebben vandaag op Kane gezeten *\o/* Hij was zo ontzettend braaf bleef mooi stil staan totaal geen spanning meer met hangen/lopen.
Heef ze toch maar haar been over het zadel gegooid en daar zat ze !
Hij reageerde er helemaal niet op, totale ontspanning. Wel nieuwsgierig even naar achter kijken maar stond er daarna bijna bij te slapen!
Ben even heel erg trots op hem <3

Murosch, dat is inderdaad niet ver weg, wat leuk! Misschien ken ik jou wel ?? Geen idee wat je echte naam is. Ik woon in Bellingwolde nu.

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:34

Melanie_B schreef:
Hallo allemaal... :o

Mag ik me hier ook melden... Sinds maart in het bezit van deze knappe 3 jarige Rockstar K&L (v.Roman Lifestyle x Farmer) <3
Toen ik hem kocht waren ze net bezig met zadelmak maken.. We zijn in juni ''echt'' begonnen met rijden, wat hij bijzonder braaf en goed oppakt!
Eer gister hebben we zelfs al, onder begeleiding, onze eerste bosrit gemaakt en liet hij zich heel goed en braaf rijden! :) Omdat hij de training zo goed oppakt, waken we ervoor voorzichtig om te gaan met hem. Daarnaast is die ook groot (175). We zijn nog een beetje aan het puzzelen met het trainingsschema. We zitten nu op gemiddeld 2 tot max 3x per week ''rijden'' (20 min) en 1 keer longe. Overige dagen vrij.
Nu we van het bos geproefd hebben willen we dat ten minste ook 1x in de week gaan doen (binnen die 3x, wil hem niet meer dan 3x onder het zadel hebben.) Het uiteindelijke doel is de wedstrijdsport, maar we hebben geen haast, hoe aantrekkelijk het soms ook is omdat ie het zo goed doet. :)

[ Afbeelding ]

Welkom, mooi paard heb je !

Rollen/liggen is zijn favoriete onderdeel (tevens ook lekker rollenbollen in de paddock)

[ [url=m/0pFJ4r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vast even oefenen voor later ;)

[ [url=m/eVRkaa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:35

Wat goes van Kane :):)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Plonspony en 102 bezoekers