Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:33

melissa_93 schreef:
Xapple wat lekker zo om naar buiten te gaan met Lars!

Murosch weer lekker het rijden opgepakt, fijn dat ze zo braaf was!

Nynkster fijn dat je Lina weer wat kunt gaan oppakken!

Sbravour heerlijk zeg dat je er zo op kon stappen, genieten!!

Odenxia super dat je zo zonder hulp kon opstappen!

Nouklime wat een onwijs knap paard!! En ook al zo heerlijk relaxt.

Nynkster wat heb je toch een stel knappe paarden!

Mirjam wat balen dat je er 2 kreupel hebt staan.. Hopen dat het gauw beter is
Bowo hopen dat jouw paard ook snel weer goed is!

Xapple wat leuk om ze zo te laten wennen aan van alles.
Muroosch lekker wat balkjes gedaan, leuk!

Welkom Miesje. Vervelend dat het paard nog zoveel angst heeft als er iemad overheenn hangt..
Wat voor paard heb je?

Noucklime Ken begint in stap ook mooi de hand op te zoeken en in draf en galop nog minder. Maar dwing daar ook totaal niks in af. Denk dat het ook een stukje balans is wat ze daar nog in nodig hebben.

Zelf een paar dagen naar Portugal geweest, Ken vandaag weer even gedaan en die deed het weer braaf :D


Ik heb een kwpner dreamboy X Obelisk.

Wat leuk een paar dagen Portugal en wat fijn dat ken weer super braaf was!

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping


Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:39

Murosch : vast een fijn gevoel om wainonia weer thuis te hebben!!

Miesje : vervelend probleem! Ziet hij wel goed?

Nouklime: nageeflijk lopen komt vanzelf, dat is per paard verschillend natuurlijk.

Jennanne : dat gaat de goede kant op!!

Melissa : bedankt voor de complimenten! Was het leuk in Portugal? Fijn dat ken braaf was!

_____________________________

Vandaag Lina weer geslingerd, ging eigenlijk best prima. Even goed naar tempo gekeken maar ze neemt zelf al redelijk hoog tempo aan, als ze langzamer gaat valt ze exht in zon sukkel tempo. Wil haar even na laten kijken door osteopaat maar moeten minstens nog maand wachten ivm dracht.

Ook lekker gewassen wat ze wel lekker vond, lekker schoon weer de wei in met deken, waar ze natuurlijk echt eerst moest rollen

Ben echt blij met hoe ze ontwikkeld, begint eindelijk wat uit te zwaren :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rolle bolle Gijs

Afbeelding

Afbeelding


Lekkere fotospam weer. Gister was ze een dagje vrij en morgen ook denk ik. Vrijdag weer even :)

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:56

Nynkster schreef:
Murosch : vast een fijn gevoel om wainonia weer thuis te hebben!!

Miesje : vervelend probleem! Ziet hij wel goed?

Nouklime: nageeflijk lopen komt vanzelf, dat is per paard verschillend natuurlijk.

Jennanne : dat gaat de goede kant op!!

Melissa : bedankt voor de complimenten! Was het leuk in Portugal? Fijn dat ken braaf was!

_____________________________

Vandaag Lina weer geslingerd, ging eigenlijk best prima. Even goed naar tempo gekeken maar ze neemt zelf al redelijk hoog tempo aan, als ze langzamer gaat valt ze exht in zon sukkel tempo. Wil haar even na laten kijken door osteopaat maar moeten minstens nog maand wachten ivm dracht.

Ook lekker gewassen wat ze wel lekker vond, lekker schoon weer de wei in met deken, waar ze natuurlijk echt eerst moest rollen

Ben echt blij met hoe ze ontwikkeld, begint eindelijk wat uit te zwaren :)

[ [url=m/TQyBdx.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mCzxpu.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ke3zCQ.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SXLW0b.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1YycT7.png]Afbeelding[/url] ]

Rolle bolle Gijs

[ [url=m/V4psbT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/39w8X7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lekkere fotospam weer. Gister was ze een dagje vrij en morgen ook denk ik. Vrijdag weer even :)


Wat een leuke foto’s & leuke pony!

Ja zover wij weten ziet hij gewoon prima, vanwaar dat je dit vraagt dan?

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:34

Oh dan zal dat her niet zijn!
Omdat hij het eng vindt dat jullie hangen aan de zijkant. Kon zijn dat hij misschien niet goed zag wat er gebeurde dat hij daarom angstig is. Misschien ver gezocht maar ik ken meerdere dieren met dat probleem

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:46

Nynkster schreef:
Oh dan zal dat her niet zijn!
Omdat hij het eng vindt dat jullie hangen aan de zijkant. Kon zijn dat hij misschien niet goed zag wat er gebeurde dat hij daarom angstig is. Misschien ver gezocht maar ik ken meerdere dieren met dat probleem

Ahh Okee, nou zover we weten ziet hij helemaal goed.
Heb hem al vanaf dat is nog klein is, en nooit wat gemerkt.
Als hij achter in het land staat ziet hij ook heel gauw als we bij het hek staan en vliegt dan naar ons toe <3

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:00

Jeeeetje Nynkster hoe vaak longeer jij per week zeg..? _O- _O- (Geintje hé)

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 05:49

xApple schreef:
Jeeeetje Nynkster hoe vaak longeer jij per week zeg..? _O- _O- (Geintje hé)


Deze week 3 keer :+ Maarja wij kunnen niet rijden en niet mennen. En ze moet toch wat doen tegen die pens van dr :D

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:20

Die heeft wel een strakke buik eind van de week :)

Gister weer op mijn lieve Fien gezeten. Ze stapte heel relaxed weg, maar waarschijnlijk werd ze daarna gestoken oid waardoor ze na een zijde om wilde draaien. Heb mij er meteen af laten glijden, wil geen spanning op laten bouwen. Waarna ze wel een minuut of 2 liep te hupsen, dus blij dat ik er af ben gegaan. Daarna nog 3 keer opgestapt, was ze weer heel braaf mee! Trots op dr.
(Excuses voor mijn schevige zit, wilde de BBP even recht trekken :+)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:11

Heerlijk die foto’s dat je erop kan, kan hier haast niet meer wachten haha

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:52

Snap ik hoor, bij mij begon het laatste weken ook wel echt enorm te kriebelen. Toch braaf gewacht totdat ze 5,5 jaar oud was. Denk dat we pas bij 6 echt aan het rijden zijn :D :+

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 06:17

De laatste tijd echt erg druk geweest dat ik geen puf meer had om overal te reageren op bokt :+ Maar ben er weer :P

Sbravour stoer zeg!! Ze vind t wel best zo te zien.

Nynke longeren ziet er goed uit. Vind haar niet zo gehaast. Zou voor het mooie een tandje rustiger kunnen maar vind het niet storend. Kleine pony's hebben nou eenmaal korte pootjes :+ Was gezellig! Lina was braaf :j

Melissa heerlijk in portugal! Fijn dat ze zo braaf zijn :D

Jennanne wat goed zeg! Is hij (?) gewoon vos? Ik vind hem zo licht, erg mooi!

Nouklime eigenlijk direct al

Miesje welkom terug. Bij zulke paarden stap ik altijd op beton op. Veel paarden durven dan niks omdat het gladder is.

Claudia zulke gave foto's <3 Veronia word steeds knapper.

Even kort bijgelezen. Heb teveel gemist :+ Zilver is inmiddels drachtig. Volgtopic ;
[KS-MK] Twee kleine toppers verwacht -KWPN&FRIES-
Gisteren is Nynke bij mij geweest om foto's te maken :) Lol hadden we tenminste _O- Foto's show ik uiteraard :j
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:44

Kabayo schreef:
De laatste tijd echt erg druk geweest dat ik geen puf meer had om overal te reageren op bokt :+ Maar ben er weer :P

Sbravour stoer zeg!! Ze vind t wel best zo te zien.

Nynke longeren ziet er goed uit. Vind haar niet zo gehaast. Zou voor het mooie een tandje rustiger kunnen maar vind het niet storend. Kleine pony's hebben nou eenmaal korte pootjes :+ Was gezellig! Lina was braaf :j

Melissa heerlijk in portugal! Fijn dat ze zo braaf zijn :D

Jennanne wat goed zeg! Is hij (?) gewoon vos? Ik vind hem zo licht, erg mooi!

Nouklime eigenlijk direct al

Miesje welkom terug. Bij zulke paarden stap ik altijd op beton op. Veel paarden durven dan niks omdat het gladder is.

Claudia zulke gave foto's <3 Veronia word steeds knapper.

Even kort bijgelezen. Heb teveel gemist :+ Zilver is inmiddels drachtig. Volgtopic ;
[KS-MK] Twee kleine toppers verwacht -KWPN&FRIES-
Gisteren is Nynke bij mij geweest om foto's te maken :) Lol hadden we tenminste _O- Foto's show ik uiteraard :j
[ [url=m/YG1KT1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leuke foto ! Mooi paard ook.
Jaa het was nu ook de bedoeling inderdaad om om tegels te gaan opstappen. Vanaf vanavond komt een professioneel iemand me helpen om hem door te pakken. Ben heel erg benieuwd. Ze gaat van de week eerst grondwerk met hem doen en dan kijken hoe hij overal op reageert en hoe snel ze kan gaan. Alles op zijn tempo, maar wel nu doorzetten om hem zover te krijgen.

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:56

SBravour, wat een leuk paard! :) Fijn dat het opstappen daarna goed ging.

Miesjex, spannend :) Het is zo’n episch gevoel als je voor het eerst op je paard kan gaan zitten!

Kabayo, ze :) is wildkleur vos! Vind het ook een heke leuke kleur. Ene moment is ze roze, andere moment oranje..verveelt niet haha

jolleknol

Berichten: 348
Geregistreerd: 21-07-11

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:02

Ook ik mag dan nu in dit topic plaatsen! :D ik heb sinds 1,5 week een trekpaard merrie gekocht van 5jaar oud. Anne is enorm lief (en groot) ze kent het zadel al wel en bit was weer even wennen. We zijn nu nog bezig met longeren omdat ze dit ook nog niet kende :). Over 3 week is Mn instructrice weer terug van vakantie en dan zullen we het gaan opbouwen naar hangen/zitten/rijden :D enorm leuk en spannend dus!
Afbeelding
Afbeelding

Jolly, Jami en mijn grote Anne <3

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:09

Welkom jolleknol! Mooi paard <3

Nynkster: fijn dat Lina haar wond mooi genezen is en dat jullie weer bezig zijn. Slingeren ipv longeren haha! :') Bij mij is dat ook nog zo, maar dat komt vooral omdat ik het ook nog moet leren hahaha.

Sbravour: de eerste keer er op, toch wel een bijzonder momentje! Dat gevoel herinner ik mij ook levendig. Vraag mij af of het wanneer hij 5 wordt opnieuw zo speciaal gaat zijn hihi. (Ik heb ook wel al op Floyd gezeten, 10 minuten in stap om de knopjes van het grondwerk uit te testen. Maar daarna besloten dat ik toch niet meer op hem kruip totdat hij volgroeid is en zijn wervels dicht zijn, dus nog 1,5 jaar geduld) Het is soms een klein beetje te vanzelfsprekend. Hij vindt het allemaal maar normaal, ik ben dan ook bang om hem snel te overvragen. Nu, dat zijn zorgen voor later, eerst nog 1,5 jaar grondwerk voor de boeg! Heel fijn dat Fien ook pas na haar 5 jaar onder het zadel gebracht wordt, zie je toch nog niet zo vaak. _/-\o_

RoyceMack: oooh de eerste buitenrit. Superleuk! De tip van de barebackpad vind ik niet slecht. Zadelpasser laten komen is idd belangrijk, goed dat je daar rekening mee houdt. Hopelijk hebben jullie snel een goed zadel (of mss heb ik er over gelezen als je al eentje gevonden hebt). :j

Nynkster: dat van die muggenbulten ken ik… vreselijk. Ik heb intussen al een uitrijdeken in zebramotief aangeschaft voor op buitenrit met Twister.

Bowo: beterschap voor je paard!

xApple: flinke Rissa tijdens de schriktraining, fijn! Je ziet ook duidelijk verschil tussen Lars en Rissa hé, niet altijd evident met rassen zoals de Fjord haha. Maar hun kleur is echt nog verschillend. Leuk zo naar buiten met Lars ook.

Ellentjes: opnieuw welkom, Dirkje is een megamooi paardje!

Jennanne: welkom!

Murosh: dat doet Veronia weer braaf, terecht trots

Miesjex: goed dat je begeleiding hebt, als je je goed aan zijn tempo aanpast komt dat vast wel goed. Veel succes!

Kabayo: proficiat met Zilver haar mini’tje dat op komst is!

____________________________________________________________________________

Hier is het vandaag de laatste sessie rechtrichten door de trainster met Twister. Daarna zelf aan de slag, spannend. Nog wel onder begeleiding hoor, en als ik vast zit om de zoveel tijd ga ik nog wel eens les vragen bij de trainster die hem nu doet zodat we weer op gang geraken. Twister bleek superslim en hij heeft op die maand tijd veel geleerd, hij loopt ook echt al veel mooier (bij haar dan toch hahaha, bij mij zal het vast wel weer meer op slingeren lijken in het begin :+ ). Ik heb wel al onwijs veel bijgeleerd gewoon door te kijken naar die sessies...

Met Floyd gaat het ook nog steeds goed, de beloningen via kuipje geven gaat super en hij is zo goed als van zijn pushy-pony-kantje genezen. Hij toont ook veel interesse in mij gewoon op de paddock en track, komt vanzelf naar mij en wandelt zelf mee enzo, komt knuffelen, staakt niet meer als ik hem ga halen. Voor mij is dat echt een teken dat hij da dingen die ik doe met hem terug leuk vindt. De weerstand is helemaal weg :j *\o/*

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:29

Leuke foto Kabayo, wat is ze braaf

Ilsey, bedankt voor je leuke bijleespost!!!
Wat fijn dat het met je paardje goed gaat, hopelijk Kun je er zelf ook je weg mee vinden. Misschien een idee om de eerste paar keren als je er mee aan de slag gaat je instructie erbij te vragen? Dan kan ze je vanaf het begin coachen en kun je daar daarna mee verder :)

olala1
Berichten: 1
Geregistreerd: 13-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:03

SVRL schreef:
Als alles goed gaat wil ik tegen het einde van de zomer op de rug van deze knapperd zitten. Hij zal tegen die tijd 3,5 zijn. Echt inrijden doe ik pas als hij 4 is. Doel 2018 is dus gewoon kunnen op en af stappen en een paar minuutjes blijven zitten.

[ [url=m/9raYHB.jpg]Afbeelding[/url] ]

beautiful

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:13

Jenanne, Jaa dat lijkt mij ook zon speciaal moment, wordt daarom ook wel vastgelegd hoor. Denk dat ik er dan ook heel trots op zit haha.

Jolleknol, welkom! Heel veel succes met beleren. Leuk paard heb je gekocht !


Ja ik heb hier ook aangegeven dat dit bericht hier niet thuis hoort, apart ??


Hier vanavond hulp gehad van iemand anders met Kane, iemand met net wat meer ervaring ( professioneel beleerster )
Ze begint nu vanaf de basis zelf met hem om hem goed te leren kennen. Morgen komt ze weer langs om verder te gaan. Zag er vanavond al heel goed uit in elk geval !

Nog even of topic:
Ondertussen is onze merrie maar sago... is 2 week geleden gedekt. Nu hopen dat ze volgende week niet meer hengstig wordt. Bij twijfel komt de hengst nog eens langs om te schouwen. Als het goed lijkt binnenkort dierenarts maar even laten komen scannen. Ben heel benieuwd !
PS: is een Shetlander hoor haha. Beide met stamboom en lijkt me leuk om ze straks voor de keuring te hebben.

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:39

Ik weet nu niet meer wie er een foto van heeft geplaatst. Maar ik heb het ook met Rosie geprobeerd. En ze deed het echt direct en keer op keer. Ze vond het een leuk spelletje.

Afbeelding

Jolleknol leuk paard heb je daar. Welkom.

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 23:11

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal posts verwijderd omdat het reacties waren op een bericht dat niet voldoet aan de regels. Excuses voor het ongemak.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

mirjamalvaro

Berichten: 14616
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:24

Oh jee miesje sjago willen we ze niet :(:)

Kyara heeft gegaloppeerd *\o/*
Afbeelding

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 14:21

mirjamalvaro schreef:
Oh jee miesje sjago willen we ze niet :(:)

Kyara heeft gegaloppeerd *\o/*
[ [url=m/o60ZGd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jej wat goed!


Hier vamdaag aan kane gehangen en hij was zoooo braaf!!!
Eerste keer soannend maar na 3 stappen was het ook klaar !

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

mirjamalvaro

Berichten: 14616
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 15:12

Toppie!!

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14616
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:55

Nog wat draf foto's van mijn knappe dame :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 17:14

Mirjam mooi paardje heb je daar !

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, ComscoreBot, fierefluiter, Lynn00, m0niekkkie, Mark0919, nardxash, onpaard, sterregoud, Sting, SuusvL, vilheide en 40 bezoekers