Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:14

Welkom voor de nieuwe mensen !

Een uitdaging kopen heb ik juist respect voor. Je moet toch samen een band opbouwen en elkaar leren kennen met vallen en opstaan. Ik reed altijd dressuur wedstrijden met mijn fjord dat was een mega uitdaging maar gaf super veel voldoening.

Ik ga mijn nieuwe fjord nu zelf beleren en wil daar ook weer mee starten. Veel mensen vragen zich af waarom ik geen dressuurpaard koop maar daar vind ik geen uitdaging in. En ik ben gek op ponys :D


TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 07:29

Welkom ilsey en cera

Ilsey wat heb jij een ontzettende brave pony!!!

Cera ieder paard verdient een kans, fijn dat het zo kan en ik denk dat wanneer je realistisch om je heen kijkt er heel veel paarden zijn die niet begrepen worden, top toch dat je er met 1 aan de slag gaat, en de klik is er wel als ik dat zo lees dus moet het met veel geduld vast goed komen.

Apple ik heb ook speciaal voor een pony gekozen hoor en daar startt ik mee tussen de paarden en ja dat is zeker een uitdaging er zit minder beweging in dan in de paarden simpel gezegd, maar het is juist leuk om dat er toch zoveel mogelijk uit te rijden.

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:03

Welkom Ilsey en Cera.

Ik heb altijd bewondering voor mensen die een uitdaging aangaan met een paard. Ik zelf zou dat nu niet meer durven, toen ik 20 jaar jonger was wel. :)

Mooie fotos allemaal!!

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:45

Kun je ook bitloos mennen?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 07:58

kvulden schreef:
Kun je ook bitloos mennen?
dat kan zeker er zijn er die dat doen op bokt.

Welkom aan de nieuwen. Zelf heb ik ook een beetje uitdaging met mijn paard. :)

Gisteravond weer een les gehad. Vooral geoefend op leiden waarbij Limo op 2m afstand moet blijven, ook als ik stop.

Leef en laat leven.

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:34


Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:55

rocymax schreef:
Het lijkt me erg leuk kennen,maar zou denk ik bang zijn dat paard op hol zou slaan zonder controle met het bit?


Naar mijn ervaring geeft een bit toch echt een vals gevoel van controle. Ik ben zelf stilletjes aan op zoek naar een 2e paardje om te kopen tegen we verhuizen begin 2018 en ging afgelopen tijd enkele keren met een leuk paardje testrijden. Ze vertelden dat ze erg voorwaarts is en moeilijk te remmen is, dat ze veel weerstand zet op het bit/ gevoelig is in de mond. Ik ben bitloos met haar gaan testrijden (op een nylon kaptoom met brede neusriem) en die rem was gewoon door die andere optoming al véél beter, en ze had zelfs eens aandacht voor de rest van mijn houding en remde eens zo goed als op mijn zit.Bij dat paardje was er net veel meer controle zonder bit, omdat ze zelf niet afgeleid was door het gevecht tegen het bit, en ze had nog géén enkele ervaring met bitloos! (En ze is nog maar 5 jaar! Ik had een grote klik met dat paardje maar door praktische redenen kon de koop niet doorgaan, ik hoop echt dat ze bij iemand komt die haar bitloos zal rijden. Of dat ze er binnen 2 maand nog is, dan vallen die praktische moeilijkheden weg).

Ik denk dat dat met mennen evengoed een vals gevoel van controle geeft. Als je zorgt dat je paard goed heeft leren reageren op een andere optoming dan met bit. Paard moet het dus wel kennen natuurlijk.

Kabayo

Berichten: 13879
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:25

Ik zou persoonlijk nooit zonder bit gaan mennen. Met bit heb je net wat meer te vertellen.

Leuk topic roxymax! Wel echt een rare naam :o

Ging het goed artflicous?

Haha xapple ik ben ook gek op ponys! Helaas dit jaar 2 Dponys verloren die ik beide al 10 jaar had. Ben er nu wel even klaar mee :o

Welkom CeraD . Altijf leuk die projectjes. Hoop dat zijn knieën snel aansterken. Mooi paard!

Ik wil mijn paard gewoon met bit rijden. Ik heb tot nu toe elk paard dat bitloos word gereden de grond in zien duiken , super erg hangen op de hand. Dat wil ik niet. Maar rijden met halster en nekring wil ik wel gewoon voor de fun doen.

Welkom ilsey! Knappe pony en wat braaf!!

Brachtcarlos klinkt als een goede training :D

Sbravour fijn dat hij gesetteld is. Ben jaloers op je deken. (#SpaartVerder)

Aurelia leuke foto!

Zilver wil ik morgen weer longeren. Ze voeld zich duidelijk beter want mijn moeder appt al dat ze de waterleiding sloopt in de stal :o

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:43

Vanavond met Lars geoefend :D Ben weer trots op hem. Ben begonnen aan de andere kant maar dat stukje heb ik eraf geknipt want dan zit je de hele tijd tegen mn kont aan te kijken :')


Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:47

Oh, een fjordje <3

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:32

Kabayo, het ging op zich goed. Limo snapt ook erg snel wat ik bedoel als ik dmv het touw zwiepen hem achteruit wil sturen terwijl ik hem leid.
Op het eind, tijdens het evalueren van de les ging hij echt volledig ontspannen, (gapen en hoofd laag, echt fijn beeld) en met het touw spelen :D. Zelfs even gedacht dat hij wou gaan rollen omdat hij in de zand aan het schrapen was. Maar toen hoorde hij weer iets en stopte, dus weet niet wat hij wou doen.

Maar het gaat goed zo, en ben miezelke hier op bokt ontzettend dankbaar dat ze haar hulp voorgesteld had in mijn volgtopic. Heb "huiswerk" gekregen om Limo zoveel mogelijk gewend te maken aan véél attributen (denk aan deken, zweep, vlaggetjes, zakken, ...) en gewend maken wil óók zeggen hem ermee aanraken. Máár eerst moet hij het OK vinden dat het voorwerp bestaat en in zijn buurt is. Dan pas kan ik een stapje verder gaan.

respons op jouw paard Hahaha Zilver de loodgieter:')

xApple dat gaat al goed :)

Leef en laat leven.

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:18

Ik ben miezelke ook dankbaar. Hij was op weg om onbegrepen te worden.
Fijn dat je nu op een constructieve manier aan het trainen bent met hem. :j

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:30

Kittydylan : Dat ging hier net zo :Y) Draven en galop ging allemaal vanzelf maar stappen ho maar...
Gaat nu wel iets beter maar het liefst gaat ze draven.
Ben benieuwd hoe Fflur het op gaat pakken, ze zijn heel leergierig dus gaat vast helemaal goed komen. Longeersingel staat haar wel goed *D Hier totaal geen reactie gehad op singel bij lopen of wat dan ook. Als ie niet gelijk alles afknelt vinden ze het hier vaak wel prima
Lange lijnen lijkt me leuk! Hier in afwachting tot het tuig komt (Volgende week *\o/* )

Kabayo : Brave zilver!! (ik heb zin in kerst :)) :)) :)) <|- {:) )
Hier ook beetje gehoest gehad en wat vieze oogjes. Koud weer :brr:
Niks fietsen! Touwtje uit het raam en mee met de auto, gaat veel sneller en zit je ook nog droog :')

Art : Gewoon lekker door oefenen met de deken. Op een gegeven moment zal hij toch wel in gaan zien dat hij er niet door opgevreten wordt 8)7

Apple : Gio is zon gaaf dier <3

Rocymax : oei die linkse kijkt inderdaad niet echt alsof ze er zin in heeft 8-)

Straww : Hij kan leuk lopen zeg!! En heerlijk die ''ingroei dekens'' Kun je echt zien hoe ze veranderen nog.
Succes met de verhuizing!

Aurelia : Welkom! Wat een leuk paardje <3

Art : Fijn dat je zon goede instructrice hebt

Sbravour : Knap blij paard in haar mooie deken! Ben benieuwd hoe lang hij mooi schoon blijft 8)7
(duurde hier 2 uur)

Ilsey : Welkom! Je zit er al op, braaf hoor!
Hier niet bitloos. Aangezien die van mij een felle is wil ik wel graag stuur en rem houden als het spannend wordt. (het is toch even anders als je een paar meter achter het hoofd zit) 8-)

Cera : Ook welkom!! Goed dat je toch je eigen gevoel gevolgd hebt en voor hem gekozen hebt!
Je hebt wel echt eer aan je werk als het toch steeds beter gaat!

Apple : hier ook wekelijks de vraag 'Kun je er wel op rijden dan?? Anders heb je er toch niks aan?'
Heb jarenlang gereden en wilde nu graag weer een nieuwe uitdaging. Dus weer terug naar de ponys :+:
Zijn toch weer heel anders dan die paarden, lekker fel met een echt karakter <<)

Kvulden : er zijn inderdaad wel wat bitloze menners. Maar als je veel bij groot verkeer bent met een jong dier lijkt me dat niet ideaal.

Art : goede oefening!

Rocymax : leuk topic! Bijzonder dier om te zien, en een hele reis! (en ik maar denken dat ik een lange reis had met 4 uur op trailer met mn jonkie) :')

Ilsey : ik denk dat dat toch verschilt per paard. Die van mij kan lekker trekken aan het halster als ze wil, echt een hard hoofd. En met bit blijft ze keurig naast me.

Kabayo : hahahaha de waterleiding ook, weg met dat ding denkt zilver <<) <<)

Apple : wat braaf!!!!!!! Ik snap dat je trots bent!

Art : Super! Huiswerk genoeg om mee aan de gang te gaan :))

Zo, volgens mij heb ik iedereen gehad 8)7

Ik ben deze week weer begonnen met het wandelen en gisteren hebben we voor het eerst echt gefietst!
iets meer dan 9 km om precies te zijn :wow: Eerste 4 km gefietst en toen moesten we een km langs de grote weg met allemaal trekkers. Toen ben ik afgestapt en zijn we stappend erlangs gegaan. Maar ze gaf geen kik! Zelfs niet toen de grote trekker de kieper leeg liet lopen met koolrapen naast ons *\%/*
Daarna kwamen we weer bij een zandpad waar geen autos komen dus toen hebben we nog even goed stukjes middendraf geoefend.
Onderweg ook superveel complimentjes gekregen omdat ze haar zo leuk vonden :))

Maandag met wandelen
Afbeelding


Gisteren fietsen
Afbeelding

Filmpje van hoe braaf ze was <3
http://www.youtube.com/watch?v=DpyPWFTVpaE

Volgende week komt mijn tuig dus dan ga ik met de lange lijnen beginnen! Zin in :))

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:13

Ahh wat een pittig paardje!

Over de deken, die hield ze heel mooi schoon een week. Daarna stond ze helaas met een stout paardje die er schrammen in gebeten heeft en wat vies heeft gemaakt. Balen, maar niets aan te doen, hopelijk laat hij het hierbij! Fien is van zichzelf niet zo'n viespeuk gelukkig!

Ik heb nog een vraagje. Mijn paard eet redelijk wat stro uit haar stal, ondanks dat ze onbeperkt hooi heeft. Het lijkt of ze het gewoon wel lekker vindt. Dit kan geen kwaad toch als ze het zelf doen?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:14

Sbravour Limo verkiest ook stro boven zijn hooi. Hij gooit zijn hooi opzij om de stro eronder te kunnen eten.
Stalgenoot zei dat ze wel koliek kunnen krijgen maar weet het zelf niet. Hij drinkt wel goed.
Een ander paard op stal had koliek gekregen door eten van stro maar niet te kunnen drinken (had in zijn drinkbak gemest).

Leef en laat leven.

Muronia

Berichten: 19494
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:24

Ik loop alweer dramatisch achter met bijlezen en posten sorry hoor! Even een korte ik-lees-alles-wel-maar-kom-tijd-tekort post van mij :o :)

Rocymax ik had je topic al gespot, wat een leuk dier is ze ook (en ik blijf jaloers op je omgeving daar :P )

xApple goed bezig! Ook mooi tegen de grens aan. Hij verstapt nu nog wel even en aan zijn oortjes kun je ook zien dat dit genoeg is zo.

Nynkster ook een mooie prestatie! Braaf langs de fiets, netjes. Ze lijkt het allemaal wel interessant te vinden.

CeraD welkom en dat klinkt als een hele mooie uitdaging. Fijn dat jullie alles zo stapje voor stapje oppakken en dat het de goede kant op gaat.

Art ook voor jou top dat alles stapje voor stapje met hulp gaat nu. Komt helemaal goed zo denk ik!

Ik heb deze week eigenlijk niet zoveel met Veronia gedaan. Lekker buiten gelopen, borstelbeurtjes en verder weinig. Ik heb wat beperkte energie en die heb ik deze week in haar moeder gestoken. Wel heeft ze een jaaroverzicht - topic gekregen. Toch wel mooi om te zien hoe ze is veranderd dit jaar en dat ze ook best een heleboel heeft geleerd!
[EJL-ITP] Veronia's 2017, van guppie naar paard

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:01

Ja voor de 1e keer was dit net mooi :D Achteruit stappen is zijn manier om te laten merken dat hij iets spannend vindt :j

Ga zo ook ff goed bijlezen.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:12

Gelukkig. Ze drinkt echt veel tussen het eten door zag ik, dus zal wel goed zitten!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:15

@Tinekevd; Wat een mooi hoofdstel voor je paard. Het longeren ziet er super uit zeg :j
@Nynkster; Jij hebt ook al zon leuk hoofdstel, mooi met die lak neusriem.
@Kittydylan; Hihi die van jou hebben dus ook al een heerlijke winterjas :D
@Murosch; Longeren gaat bij jullie ook al hartstikke lekker dus! Die bijzet is vaak ff wennen.. Ze komen toch tegen een muur van weerstand aan en ze moeten even leren hoe daar mee om te gaan.
@Sbravour; Fijn dat het laden en de verhuizing goed is gegaan :) Ze staat er lekker bij. Deken lijkt ook goed te passen hoor +:)+
@Kabayo; Oh dat ziet er naar uit.. Ik heb het nog nooit gezien ook. Misschien even een vitaminespuit erin? Hij is in ieder geval weer lekker braaf met het zeil :D
@Kittydylan; Fijn dat je lekker kan beginnen. Een longeersingel in superhandig inderdaad. Je gaat voor de kar beleren toch? Mooi maatje ook, past goed.
@Nynkster; wat een gave kleur zit eronder zeg zo na het scheren <3
@Sbravour; Stro eten kan ik zekere mate geen kwaad. Zolang ze niet de hele stal leeg vreten en ze het gewend zijn dan is het vaak geen probleem. Wel apart. Misschien vindt ze het hooi minder lekker?

Bitloos ga ik zelf niet doen voor het dressuurwerk. Ik ben van mening dat dat toch wel erg lastig is omdat een fijne verbinding te krijgen waarbij het paard niet op de voorhand loopt of in je handen hangt (ja ik weet het, het kan wel maar je ziet het echt heel heel zelden). Voor de sulky/kar vind ik bitloos levensgevaarlijk.

Bitloos voor buitenritjes is heerlijk toch. Mijn vorige rijpony reed ik ook altijd bitloos buiten, die was doodbraaf.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:44

xApple schreef:
Bitloos ga ik zelf niet doen voor het dressuurwerk. Ik ben van mening dat dat toch wel erg lastig is omdat een fijne verbinding te krijgen waarbij het paard niet op de voorhand loopt of in je handen hangt (ja ik weet het, het kan wel maar je ziet het echt heel heel zelden). Voor de sulky/kar vind ik bitloos levensgevaarlijk.

Bitloos voor buitenritjes is heerlijk toch. Mijn vorige rijpony reed ik ook altijd bitloos buiten, die was doodbraaf.


Heb je wel een beetje gelijk in hoor. Als Estrella straks klaar is voor wat serieuzer dresuurmatig werk komt er waarschijnlijk ook een bitje. Alleen vind ik het voor nu overbodig. Het gaat bitloos gewoon prima. Dus vind het dan voor wat we nu doen niet nodig.

Carlos <3

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:29

Pfoe ik moet ook nodig bijlezen en reageren...

Vandaag getraind met het deken én ven zover geraakt dat ik het kon aandoen zonder dat Limo verstapte of naar voor schoot.
Afbeelding

Leef en laat leven.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:46

Wauw heel braaf Art! Knap paard! En natuurlijk super van jou.

Carlos <3

Kabayo

Berichten: 13879
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:02

Super art! Fijn!! En nu doorzetten hihi. En fijn dat het zo goed ging met de les!

Xapple de wratten zijn nu zo goed als weg! Vitaminespuiten werken meestal ook niet , het is teveel vitamines in 1 x dus ze poepen-plassen het grootste gedeelte er weer uit. :P wel geef ik graag zeewier , zit veel mineralen in. Ook super tegen het zand eten :) die van jou is super braaf zeg!

Sbravour Zilver eet ook stro maar 'stofzuigt' niet de hele stal leeg , bij lange na niet. Als je je paard ineens treft op beton zou ik mij wel afvragen of dat verstandig is. Anders wisselen van bodem bedekking. Heb helaas iets te vaak een stro verstopping mee gemaakt (niet mijn paarden).

Murosch ik zal je topic even bekijken!

Nynke , ik heb ook echt zin in kerst <3 ja ze hebben toch mindere weerstand met dit rot weer.. Haha ja dat denkt ze zeker. Die waterleiding gaat naar een ander paard , zilver moet het nog doen met een emmer :(:) ze is zo knap he <3 en super braaf!!


Vandaag zilver getraind. Mijn moeder had de griep en was echt ziek dus paarden waren vandaag even dag binnen. Met poetsen was ze echt vervelend . Steeds vooruit -achteruit. Zucht. En ze heeft helaas nogsteeds oogontsteking . Oog weer schoongemaakt en de voorpluk ingevlochten zodat de haren niet in het oog prikken. Daarna gelongeerd . Ze was echt braaf. Wel veel geoefend met overgangen , de go zit er heel goed op nu moet ze nog scherper reageren op de ho. Ze stopt wel , of stapt , maar dat duurt nog 1.5 rondje. Ze moet nog sneller reageren. Merk wel dat ze nog moeite met balans heeft in de galop.

Ze was echt super braaf! Eerste keer buiten in de buitenbak , in de blubber ,in de regen en in het donker met kunstlicht. Ze was super braaf. Met de regen wou ze direct stoppen en met de kont in de wind staan , even gecorrigeerd -willen we ook niet onder het zadel- en daarna ging het weer super. Ben blij dat ze zich weet fijn voeld! 20 min getraind.

Slechte kwaliteit foto erbij :')
Afbeelding
Vies geëindigd :=
Afbeelding

Daarna zweetdekentje op en nog lekker 3 vlechtjes in gedaan (dit omdat die plukken de verkeerde kant op groeien :+ ) Kon ze mooi opdrogen
Afbeelding
Ook nog even enkele vrijheidsdressuur kunstjes geoefend waaronder flemen kusje en voetje aan 4 benen. Achter wil ze wel meppen haha ze kan de piaffe al :P mijn hond doet vrolijk mee!


Fijne avond gehad :D

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:09

Oh met die vitaminespuiten heb ik echt andere ervaringen. Zeker in het najaar of als ze even een mindere weerstand hebben :j En ze krijgen toch elke dag vitaminebrokjes. Maar goed, werkt niet voor ieder natuurlijk.

Fijn dat je zo lekker getraind hebt! Hoe vaak train jij nou per week?
Ik ben benieuwd omdat ik een beetje twijfel wat ik zelf zal doen.
Vraag voor iedereen trouwens.

Kabayo

Berichten: 13879
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:45

xApple schreef:
Oh met die vitaminespuiten heb ik echt andere ervaringen. Zeker in het najaar of als ze even een mindere weerstand hebben :j En ze krijgen toch elke dag vitaminebrokjes. Maar goed, werkt niet voor ieder natuurlijk.

Fijn dat je zo lekker getraind hebt! Hoe vaak train jij nou per week?
Ik ben benieuwd omdat ik een beetje twijfel wat ik zelf zal doen.
Vraag voor iedereen trouwens.

1 a 2 keer per week rond 15 a 20 minuten ..veel afwisseling. Dan eens longeren , dan eens lange lijnen , wandelen ,dan eens aan de hand ouwehoeren (springen vrijheidsdressuur schriktraining enz enz) Ik hou van afwisseling en zilver ook :) als ze niks doet word ze gek en vervelend

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Big_Appie, flikkalover, Floemii, fransje23, horzlover, nimbletje, Sandyislief, tienus63 en 136 bezoekers