Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14646
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:00

Gave foto's :D

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.


Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:01

Wij hebben op dit moment 2 merries en een ruin, alleen die laatste denkt volgens mij dat hij nog steeds hengst is... Hij zat gisteren bijna over een draadje heen op een van de merries, oeps...
Ik hoop dat hij wel een keer gewoon samen met de merries kan, maar als we elke keer moetem scheiden zodra er 1 hengstig is, werkt dat ook niet erg praktisch.
De merries kunnen hopelijk wel binnenkort bij elkaar. Eentje moest revalideren van een operatie, maar dat loopt nu op zn einde, dus dan eens een poging wagen. Denk dat dat wel goed gaat, want laatst stonden ze ook al per ongeluk bij elkaar (iets met dwars door een draadje heen gaan omdat er een draadje los zat bij het stroom apparaat en er dus geen stroom op stond)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:04

Die hormonen zakken wel weg hoor. Over een tijdje wordt hij ‘gewoon’ ruin :) maar sommige zullen er idd wel eens opspringen, als je dat nu weet te voorkomen hoe minder kans je hebt dat hij dat gaat doen als ze bij elkaar staan en hij tot rust is gekomen!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:24

Elina : Prachtige fotos!!

Claudia : Ze ziet er goed uit! Wordt ook mooi wat voller!

Melissa : Wat een fijn gevoel moet dat zijn geweest! En wat een draak, bij de ingang stoppen. Zou idd zweepje meenemen, dan weten ze snel genoeg dat dat niet de bedoeling is

Bowo : Beetje bokjes is niet erg, als je maar blijft zitten hahaha

Patty : Wel erg leuk, maar ook ontzettend ver weg! Als ik een keer in de buurt kom kan ik je wel bericht doen. Maar om van groningen naar brabant te vliegen is wel heel ver, toch wel bedankt!

Sbravrour : Ik zou niet gelijk een zadel van 2000 euro aanschaffen aangezien ze nog flink zal veranderen. Misschien wintec proberen mits dat bij je paard past? kun je de boom aapassen en zijn ook niet zo duur. Als er dan iets stuk gaat is het ook geen ramp. Ze gaan het zadel toch nooit als ''leuk'' ervaren in het begin lijkt me. Als je echt serieus gaat rijden zou ik wel een goed zadel aan gaan schaffen die goed aan te passen is naar het paard.

Elina : Mooi touwhalster, fijn voor grondwerken! Niet meenemen naar meeting he? :P

Claudia : Dat ziet er goed uit!! Je geeft je handen goed mee wat een fijn beeld geeft! Laatste foto heb je ze dan weer wat meer richting je benen. Misschien helpt het om de teugels dan iets korter te nemen zodat je je hand naar voren houdt? Verder echt super! & Superleuk al die generaties! Ze hebben allemaal wel wat van elkaar weg!

Ilsey : Leuk paard heb je daar, en wat fijn dat ie al braaf mee gaat op buitenrit!

Anette : ja lina blijft tot ze gescand is :) Aparte streken van je paardje, maar wordt vast beter met oefening! Soms doen ze ineens alsof ze alles vergeten zijn

Claudia : Knappe trailer! Lina houdt ook niet van tuinslang, maar ze gaat er wel onder als ze weer thuis is!

Elina : Nogmaals gefeliciteerd! Fijn dat rijden goed ging!

StalMP : welkom! Leuk paard!

Sbravour : fijn dat ik niet de enige ben met zon eigenwijs ding, lina had zich na een dag ook al opgewerkt in de kudde bij de HH. Iedereen stond braaf te wachten tot madame klaar was met eten.

________________________________

Zo, hier op lina gebied nog steeds weinig te melden, wachten op de scan. Kan niet wachten tot we weer bezig kunnen!
Caia gaat lekker op gras dus die groeit goed! En natuurlijk leuke fotos gemaakt laatst dus daar zal ik ook nog wel een van plaatsen :)

Draakje Caia
Afbeelding
Afbeelding

Hayden


Afbeelding

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:29

Wat ontzettend leuk Murosch! Ze hebben ook allemaal wel wat van elkaar weg!

Mirjam super dat het zo braaf gaat, even schrikken maar fijn dat ze zo weer terug was!

AnetteFlame instructrice zei idd ook dat heel veel jonkies wel even deze fase krijgen. Ah ja zo lang ze maar niet gemeen bokt/steigert is het nog niet zo groot probleem. Ze blijft ook niet hangen kan haar daarna wel weer vooruit krijgen
Super dat je aan beide kanten al kunt hangen en daarin stappen! Voor je het weet stap je erop

Murosch maar water bijt toch ook? :P Fijn dat ze er nu niet meer paniekerig op deed.
Zo die ziet er weer top uit!

Leuke kruising zo Ilsey!

Gefeliciteerd Kabayo! Welk paard heb je drachtig?

Welkom stalMP. Heb je een foto?
Succes met de rontgen! Mocht ie niet goed zijn gaat die de verkoop in of?

Heerlijk Sbravour. Altijd genieten als ze zo heerlijk op de weide staan

Haha wij hebben hier een merrie van 19 en een merrie van 5 en dan Ken. De oude merrie is altijd al de baas geweest, de anderen gingen voor haar aan de kant. Maar sinds Ken er is is dat voorbij, terwijl Ken absoluut niet de leiding neemt maar t oudje gaat gewoon voor haar aan de kant als ze er aan komt lopen. De 5 jarige is nu de baas.
Alsof ze zoiets heeft van jarenlang ik de baas en nu vind ik het goed :')

Oh dat is idd niet tof Mirjam.. Gelukkig nu wel heel braaf!

Wat een gave foto die in het water Kabayo!

Knappe pony's heb je toch Nynkster!!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

mirjamalvaro

Berichten: 14646
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:30

2e foto Heeee dat paardje is nog kleiner dan mij!
:))

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:36

mirjamalvaro schreef:
2e foto Heeee dat paardje is nog kleiner dan mij!
:))


Ja echt }:0 Ze hinnikt ook wel eens zo zacht naar hem. En dan is die hond echt zo benauwd als wat :')

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:08

Haha SBravour en mirjamalvaro, hier ook een 4jarige (ruin die denkt dat ie hengst is) die de kudde leidt. Wel met een oudere merrie als leidende merrie naast hem. Maar dat zijn niet mijn paardjes, mijn goedzakken bengelen ergens onderaan de rang, die trekken zich van niets aan en doen lekker rustig aan hihi. Wel handig.

Kabayo: da's inderdaad het handigst, zo elke dag eens kijken en reageren :D

Bowo: oeps, dat klinkt als een machomannetje hihi *D

Nynkster: die laatste foto is erg mooi!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:40

Hoi allemaal :wave:

Ik ga nu beginnen aan een bijleespost.
Maar ik plaats alvast even mijn ‘update’.

Ik heb 2 weken rust gehad voor de paarden ivm de tandarts. In de tussentijd heb ik iemand gezocht die mij wilde helpen met het doorrijden van Lars en straks beginnen met Rissa.

Ik vond het heel leuk en bijzonder om Lars zelf zadelmak te maken maar het doorrijden kon ik gewoon echt hulp bij gebruiken. Ik merkte dat ik te voorzichtig was en dat werkt niet.

Deze meid is wel iets groter en is misschien geen prachtig gezicht maar we zitten erg op 1 lijn qua hoe ik het graag wil. Ze is duidelijk, consequent maar totaal niet bezig met zijn hoofd/halshouding en laat hem lekker op eigen benen lopen. Ik wil absoluut geen getrek in die mond. Eerst werken aan tempo, sturen en balans. Had er echt een fijn gevoel bij.

Ze hebben zelfs gegalopeerd terwijl ik dat aan longe amper doe. Hij was ontzettend braaf en ben super trots op hem. Zij gaat hem nu 2x per week rijden en daarna mij verder helpen vanaf de grond en daarna ook met Rissa aan de slag.


Afbeelding


Afbeelding

StalMP

Berichten: 22
Geregistreerd: 03-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:08

SBravour schreef:
Murosch schreef:

StalMP welkom hier! Ik hoop dat Goofy je verwachtingen waar gaat maken en ben benieuwd naar jullie proces.




Leuke kruising. Ben benieuwd! Heb je twijfels dat je hem op de foto’s wilt?

[ [url=m/sQ9znG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bedankt voor de warme welkom allen!
Twijfels niet hij is nooit kreupel geweest had als veulen toen hij hier kwam alleen een wond bij de kogel en was dik, en stijf daardoor( was naast de klep gekomen) dat is het enige wat hij ooit had! daarna (afkloppen :D ) geen pas kreupel of stijf gelopen.
Het is meer dat ik weet waar ik aan toe ben. Wat ik van kan en mag verwachten. Het is toch een beetje een allegaartje, en lichte luchtzuiger dus interessant voor verkoop nee, interessant voor mij? ja zeker! En wellicht als hij wel wat gaat presteren dan is hij altijd te verkopen. Maar dat is eerst nog echt niet mijn bedoeling! Veel te gek met hem <3

mirjamalvaro

Berichten: 14646
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:15

Toppertje die Lars.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:42

@Kabayo; Alsnog Gefeliciteerd met je verjaardag!, leuke dag gehad? Enne denk je eraan dat je een 3 jarige rijdt? Al die punten die je opnoemt joh, zou me daar totaal niet druk om maken. Maar super dat je zoveel goede tips hebt gehad. Heb je regelmatig les? Enne mooie fotoshoot hoor +:)+ Gefeliciteerd met de dracht van jullie merrie :)F
@Amado; Je wedstrijd zag er netjes uit zeg, toppie :D
@Sbravour; Hmm ja lastig hoor, ik heb er geen ervaring mee dus ik zou geen zinnig advies kunnen geven. Ik hoop gewoon dat je snel kunt beginnen :(:) Bitje staat haar goed hoor :D Myler heeft inderdaad verschillende bitten en ook die voor dit werk prima geschikt zijn. Voor dat zadel, als je er niet op gaat zitten maakt het niet uit of hij wat krapper is vind ik. Als je er wel op gaat zitten is dat niet zo fijn voor je paardje natuurlijk.
@Pattypaard;wat fijn een nieuw zadel! Ik ben alleen een beetje in de war, hoeveel paarden heb jij en wie is wie? :o?
@Mirjamalvaro; Wat knap zeg, stoer hoor +:)+ Gefeliciteerd met je prijs en wp :)F
@Bowo; Fijn je paardje weer lekker bij je thuis. En lekker bij de vereniging gereden, is dat dan binnen ofzo? Andere locatie dus? Zoals ik lees doe je wel al veel met hem of lijkt dat zo? Enne je ruin :') Lars is geruind op zijn 1e verjaardag die heeft geen idee joh wat hij zou kunnen doen :D
@Dawson123; Wauw! Wat een gave zeg. <3 Snap dat je onder de indruk bent :D
@Anetteflame; Jammer dat het niet paste maarre het staat hem goed !! <3
@Nynkster; Oehh spannend :):) Duimen :D Enne super leuke foto’s <3 Heerlijke paardjes heb je.
@Murosch; Het zadel dat ik nu heb schuift.. Daardoor ben ik er een keer afgevallen en dat heeft mijn vertrouwen echt een knauw gegeven. Niet in Lars maar in zit nu totaal niet meer lekker.
Die 1e springfoto! Wat schattig dat koppie <3 Je rijfoto’s zien er echt super uit joh.. Heerlijk relaxt.
@Melissa; He wat goed zeg! Nouja dat is toch ook prima.. Gewoon aanpakken wat hij aanbiedt :D
@Ilsey; Hihi de foto bij de tandarts is Lars :D Ahh wat een leuke foto’s :D Super leuk zo met je jonkie als handpaardje.
@Stalmp; Welkom!

Kabayo

Berichten: 13898
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:51

Xapple ja ik weet dat ze 3 is. Maar een 3 jarige mag ook heus leren :j Die punten vind ik fijne punten. Ook een 3 jarige mag niet onder je vandaan rennen.. leer het haar liever nu direct goed dan straks 5 jaar lang werk hebben. Dankjewel! Ik heb nu 1 keer les gehad en vrijdag weer. Moet zeggen dat ik veel aan de les heb en die punten al veel makkelijker worden. Ze loopt bijvoorbeeld al niet meer onder mij vandaan en laat rechts al meer los. Dat is juist positief en ik vind de manier van lesgeven en een jong paard trainen fijn. Ze leren nu nog het beste.
Verstandig dat je een andere ruiter hebt! Wel vind ik haar wat lang. Neem aan dat ze niet altijd Lars zal gaan rijden?

Heel verstandig stalMP

Dankje melissa! Kwpn van mijn moeder :) stoere foto he 8-)

Nynke neeee touwhalster blijft dan mooi thuis haha. Knappe caia <3 en wauw!! Die foto van hayden!!

Sbravour nou ik ken wel ruinen die al 15 jaar ruin zijn die nogsteeds dekken incl apperaat :+

Vervelend probleem bowo.. erg gevaarlijk ook. Zo heeft onze ruin zichzelf gespiest aan een weidepaal... denk er maar om.

Dankje mirjam!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:54

Hoihoi! Ik kom ook weer meepraten als het mag :) was het topic een beetje vergeten, was erg druk een tijdje en met spekkie was er ook weinig interessants aan, die is gewoon zadelmak geboren en niks is hem te gek, deed het vanaf eerste keer super onder het zadel en is afgelopen weekend zelfs apto goedgekeurd voor de dekdienst met allemaal 8en en een 9 voor de galop :D nu weer lekker vakantie omdat hij nog zo jong is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Echter heb ik er een projectje bij gekregen via een vriend dus ga nu aan de slag met een 4,5 jarige Arabier. Is een ruin van zo’n 1.60m. Kent zadel en hoofdstel maar “verder niks”. Denk zelf dat vorige eigenaren wel wat hebben geprobeerd maar dat het mis is gegaan aangezien hij extreem angstig word als je al maar naast zn buik staat, dus word nog wat. Wel erg leuk dier om te zien en in omgang een schatje!

Afbeelding

Ga hier dus weer lekker meelezen en hopelijk veel tips opsteken! :D

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:56

Ga even versturen, blijven nieuwe berichten komen :P

Even geen uitgebreide bijleespost via mijn mobiel :P
Maar ik zie leuke foto's voor bij komen en een hele knappe Lars!

@Sbravour, Mijn paard is alleen wel al in januari vorig jaar gecastreerd...
Naar om te horen van die ruin.... Ik hoop toch dat die van mij dat niet in zijn hoofd haalt. Toen ik het zag hebben we nu ook maar even weitje geruild zodat hij naast de andere merrie stond die niet hengstig is.

@Ilsey, een echte kerel:P Een macho met een klein hartje xD

@Apple, verenigingsles is elke week een groeples op de manege. Vooral het groepsgedeelte is dus even anders, maar wel heel leerzaam. (De les zelf helaas niet, waardeloze instructrice eigenlijk xD)
Hij is nu 4 jaar en al sinds januari onder het zadel, dus hij doet al wel wat meer inderdaad, heb dit topic wat laat ontdekt, dus ben in dit topic midden in het opleidingsproces gevallen

Ik ben wel echt supertrots op hem! Vandaag toch wel een beetje de vuurdoop gehad. Verenigingsles in mijn vaste les. Ik kon nu niet van tevoren longeren en de wissel van de les was extreem druk omdat de springles nog niet was afgelopen dus een aantal van de volgende springles ook alvast los stapten in onze bak naast de vorige dressuurles die uitstapte en mijn eigen les. Dus dat waren een stuk of 10 paarden. Paardje begon dus erg druk, veel indrukken, veel paarden, niet gelongeerd. Maar na een stuk of 5 rondjes in draf begon hij alweer te kalmeren en kon ik even rustig stappen.
Daarna met 5 paarden (incl mezelf) les, dus dat was ook redelijk druk, maar hij gedroeg zich fantastisch! Tja, diegene die je telkens afsnijdt waar je paard op reageert is even vervelend en de open deur was ook best even spannend, maar waar klaag ik dan over met zo'n groen paard :D
Zelfs nog even een klein stukje galop kunnen pakken op beide kanten.
Iets meer ontspanning zou wel prettig zijn, dan kan ik hem nog wat meer halslengte geven, maar ik neem het hem niet kwalijk dat dat nu nog miste.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 05:41

Ik reageer straks nog op iedereen maar wou even dit filmpje laten zien :D
Gisteren voor de 1e x voor Baby een parcourtje! Mega laag haha. Beetje vertrouwen huppelen.
2e x dat ze ook iets uit galop doet, 1e x met mij. Voelde goed dus dacht ga maar door :P https://youtu.be/KwEppRT_ZQE

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:42

@Kabayo; Nee je hebt gelijk hoor ze is ook lang. 1.77 := Maar het is voor een paar weekjes.
Even het stuur wat bevestigen, de 3 basisgangen er goed in en dan neem ik het weer over.
Zoals het nu ging zal dat heel snel gaan :j Het is best lastig om een (professionele) ruiter te vinden die zon kleine pony toch netjes doorrijdt. Ik wilde niet gaan voor een te jonge meid dus dan maar eventjes zo.

@Bowo; Wauw super knap hoor! Lekker dat hij zo braaf was +:)+
@pattypaard; Wat goed zeg :j Lekker bezig :D

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:01

Bowo super knap zeg dat hij zich ondanks zo’n drukte toch zo snel herpakte!

Pattypaard wauw wat ziet dat er al goed uit! Heb weinig verstand van springen maar ziet er zo makkelijk en gecontroleerd uit bij jullie.

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:13

Ziet er goed uit hoor Pattypaard! Hoe lang is die van jou al onder het zadel?

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:57

Xapple wat fijn dat je een juiste bijrijder gevonden hebt!

Wat een stoer beest Zoe! Fijn dat ie zo braaf is!
Wil je de straks de sport ermee in?
Een leuke uitdaging met schimmeltje dus!

Bowo wat goed dat hij het zo netjes deed in die drukte! De volgende keren kun je vast met veel meer ontspanning rijden!

Patty super!!

Ken was gisteren nog wel weer even ondeugend met rijden maar met springzweepje paar keer wel kunnen corrigeren. Vanavond even longeren en dan mag ze zondag nog even weer onder het zadel.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:04

Het is geen bijrijder hoor. Dit meisje rijdt paarden in/door voor haar werk :) Ik betaal er dan ook gewoon voor :$

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:26

Bijrijder was fijn geweest, lekker voordelig hahaha

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:48

welkom nieuwkomers!

Kabayo omg stop met die gave foto's <3 <3

Bowo ah ik zou dat zo naar vinden met zo'n ruin! En super tof dat je met hem weg bent gegaan *\o/*

Nynkster Pff balen he dat wachten! Hoop dat alles goed is.

xApple Goed dat je het uit handen hebt gegeven! En dankje voor het compliment :D


Die van mij is vandaag weer naar de tandarts geweest, was pas drie maande geleden maar ik had t idee dat het niet helemaal lekker ging in zijn mond wat ook het geval bleek te zijn. Dus van het weekend mag die weer aan de slag ~~}>

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:43

Kabayo; Leuk! Ik heb je gevolgd op insta idd. Leuke foto’s weer! :D Gefeliciteerd met de dracht van jullie merrie! Ook een Fries of? Dacht dat je alleen Zilver had haha.

Murosch: Uitleg van Bowo klopt idd. Voorbenen beter intrekken ipv lang laten is altijd goed. Liefst ook nog vanuit de schouder omhoog ipv alleen benen inklappen naar de buik zegmaar.
Leuk dat je weer op Verionia gezeten hebt! Hihi, wegvliegende vogels zijn ook eng. Ziet er iedere keer weer beetje fijner uit op de foto’s! Ze begint zo heel mooi contact te zoeken.
Haha grappig die foto’s zo bij elkaar! Je herkent de een idd duidelijk weer in de ander.
Goed aan de poetst geweest met de trailer, ziet er goed uit! Hopelijk heb je bij de volgende hengstigheid vervoer.

Melissa_93; Haha sneaky Ken dus! Goed dat je haar even ‘aangepakt’ hebt. Mee afleren die fratsen :P. Super dat Ken zo makkelijk de trailer op liep! Fijn om dat zo te oefenen.

AnnetteFlame; Fijn dat het zadel van stalgenootje goed genoeg ligt voor nu. En mooi dat paardlief zo braaf is en het steeds wat beter doet.

StalMP; Welkom! Leuk dat je zelf het zadelmakmaak werk gaat aanpakken. Hopelijk is hij gezond op de foto’s!

Nykster; Oeh dat is idd een beste afstand haha! Mocht je ooit in de buurt komen stuur me gerust een berichtje :). Gave foto van Hayden!!

xApple; Fijn dat je iemand gevonden hebt die Lars even wat beter de beginselen leert. Goed inzicht in jezelf! Soms even wat hulp erbij is niets verkeerds aan. Kunnen jullie straks weer fijn verder.
Haha, ik heb er 2. De vos is Krisje die nu weg is om ruitermak te maken en de zwarte is Baby. Er staat hier wel nog een jaarling in de wei maar die is van de vriendin waar ik Baby van heb.

_Zoe; Welkom! Wat heerlijk dat je paard gewoon zo ontzettend braaf is.
En gefeliciteerd met zijn goedkeuring! Top cijfers. Ga je hem ook echt aanbieden of? En wat zijn verder je plannen met hem? Leuk ander projectje, succes!
Dankje! Zo voelde het gelukkig ook haha. .

Bowo: Dat was wel even spannend dan! Klinkt heel druk haha. Super dat hij zo snel weer kalmeerde!
Die ontspanning komt volgende keer misschien wel al als hij dit al zo snel oppakte :D.
Dankje! Baby is nu +/- 3 maanden onder het zadel. Zal nu 25- 30 keren mee gereden zijn inmiddels.

Hier waaide het maandag echt knoerhard! Was wat zeil losser gewaaid van de hooibalen in de wei dat af en toe flink wapperde maar daar konden we op een meter of 10 langs af rijden, stoere Baby!
Alleen net toen vriendin de camera wou gaan pakken viel er ergens iets om met een hoop kabaal terwijl wij net van die plek wegreden en toen peerd ze hem er grandioos tussenuit.
Stoute baasje hing toen vol in haar mond :o. Gelukkig bedacht ik me wel dat ik moest loslaten dus gauw een pak manen vast en toen stopte ze. Toen had ze natuurlijk wel echt spanning. Maar deze keer bokte ze gelukkig niet!
Was ook nog een ding van de hooibalen onder de overkapping dat begon te wapperen en geluid te maken aan de andere zijde en weer aan de andere zijde waren ze aan het werk bij de verbouwing dus dat versterkte elkaar lekker. Ideale omgeving om met een jong paard te rijden :+.
Gelukkig wel kunnen oplossen en er zaten evengoed fijne dingen bij. Alleen het neusje eruit rijden lukte nu niet echt. Maarja, ook niet erg. Hebben we dat ook een keer meegemaakt. Beide veel geleerd : ).

Woensdag weer gereden en ook wat sprongetjes gemaakt van het filmpje. Het waaide toen gelukkig niet zo hard :P. Heel trots op Baby dat ze dat zo makkelijk oppakte! Dit weekend nog wat rijden en volgende week weer een springlesje.

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14646
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:21

Aah maar das ook spannend. Gelukkig kon je het oplossen. Mooie foto's. :D

Jaaa hier 1e keer los, pas 4 keer buiten opgezeten. :oo
Geluid uit, ouders hadden ruzie met hun telefoons. :+
https://youtu.be/_vOAL45ul-E

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, GoogleAdsense, journee, karelien, Karintich, Miiej en 95 bezoekers