Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
JumpingRider

Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:59

Bedankt voor de tips! Ik kan inderdaad nog een ander hoofdstel proberen.

Aan de ruiterhand kan het niet liggen want er heeft nog niemand op gezeten. Ze doet het tijdens het longeren. Ook als de longeerlijn aan het halster zit en niet aan het bit.

Ik ga nog even afwachten denk ik en anders laat ik misschien wel een bit fitter komen zodat ik zeker weet dat het in ieder geval past.


Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:01

Bedankt Dawson en Tineke!

JR : ik zou een bitfitter langs laten komen. Niet geslagen is altijd mis, en misschien is het straks wel verholpen. Scheelt toch weer een hoop ellende en een paar tanden

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:45

Jumpingrider wat je ook kan doen is nog zo’n rolletjesbit proberen waar ze mee kunnen spelen of scholingsbit/correctiebit die zijn beide ongebroken en hebben tot nu toe bij mij altijd alle problemen opgelost.

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

Kabayo

Berichten: 13896
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:32

Echt super Nynke!! Tuig staat haar erg goed :)) en de peesjes ook. Zo leuk dat we nu samen aan het slepen zijn :) en dankje! Heb erg veel zin in de clinic!

Welkom JumpingRider!
Dat tanden knarsen... sommigen doen dit nou eenmaal... en blijven het hun hele leven doen. Je kan inderdaad een bitfitter langs laten komen maar ik denk dat je dan net zo goed je geld in de sloot kan gooien. Ik zie het wel vaker bij jonge paarden. Bij sommigen kan het inderdaad over gaan. Maar pin je er niet op vast..

Tineke wauw goed hoor!! Ik wil oooook haha. 28e naar mijn werk om te beleren voor de kar #DagenAfstrepen
Mijn paard staat bij mijn ouders in Tjalleberd. Niet echt in de richting haha. Mijn vriend heb ik wel uit Assen geplukt! :P
Ik doe opleiding Paardenhouderij niveau 4 BBL in Meppel (Terra). Ik zit dan maandag op school en dinsdag tot vrijdag werk ik op een trainingstal voor frieze paarden. Erg leuk werk! (Daar gaat zilver dus ook heen. Woon er 2 km van af) Ik heb het nu wel leuk maar wil ook wel terug. Ik slaap helaas erg slecht en heb erg veel nachtmerries...

Vandaag is de smid geweest om het ene ijzer er weer onder te slaan. Ze was erg stout. Steeds achterover leunen. Doet ze anders nooit := Mijn vriend even gevraagd of hij het deken even af wou doen met het mooie weer. Genoot ze duidelijk van ! En ja ze is super stoffig! Als ze op mijn werk staat ga ik haar lekker met warm water wassen (heb ik thuis niet)
Afbeelding
Hoe ga ik dit uitzitten :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Erg blij met dit galopje. Ze komt wel omhoog
Afbeelding
En ook zeer blij met dit beeld. Achterhand zakt. Voor omhoog. Achterbeen erbij
Afbeelding
Afbeelding
Oh en een zéér schokkende foto
Zilver wat doe je nou?? Dit is zware rollkur
Afbeelding
Dit is/was een beetje "haar" favoriete houding helaas. Moet zeggen dat het er in de training redelijk uit is. Ze heeft een "friezen trekje" om er snel achter te lopen. Ik hoop dat het er binnenkort helemaal uit is. Want zoals jullie zien , niemand dwingt haar er toe

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:49

TinekeVD schreef:
Dawson de reden dat ik de pony vast heb is omdat dit pas de tweede x is dat er iemand op zit. Meestal heb je het paard dan aan de longeerlijn dus heb je m ook vast. Tja wij doen het bij deze zo en om meteen los erop te gaan vind ik geen goed idee...

Nynkster wat goed en jaaaa peesjes staan mooi!

Jumping R mijn paard heeft zijn hele leven geknarst met zijn bit... ik zou me er niet te druk om maken. Ieder paard heeft zo zijn eigenaardigheden of eigen aardigheden. toen ook weleens gevraagd wat het zou kunnen zijn maar kreeg altijd te horen dat te bij t paard hoorde. Tegenwoordig zoekt iedereen overal wat achter maar niet overal hoeft wat achter te zitten.



Oke cool! was geen commentaar hoor, ben gewoon altijd benieuwd hoe en waarom anderen dingen op een bepaalde manier aanpakken :)

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:50


TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 07:41

Dawson het liefst ga ik direct het bos met ze in maar alles is nu zo hard en hobbelig door de vorst en dor verhuizing zitten we niet meer direct aan het bos maar moeten we een drukke weg en het spoor over dus dan eerst maar even zo.
Er zijn veel manieren idd en het is toch een beetje zoeken wat het veste bij jou en je paard past.

Ik zal zo even naar je vlog kijken

Kabayo das idd niet heel in de buurt. Wel leuk je opleiding, onze dochter zit in Dronten en moet volgend jaar in de zomervakantie op buitenland stage voor minimaal 6 weken.
Maffe zilver, gaat even lekker uit haar plaat...

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:27

hi allemaal ik heb even een dilemma / vraag

mijn jongkie van 2,5 jaar (word in juni echt 3) lijkt nu echt te ontpoppen.
ik wilde voetjes vragen en achter gaf hij echt een dreig kick. (ik heb hem meteen afgestraft)
daarna deed hij het niet meer.
in de bak wilde ik hem voorwaarts laten gaan, en wederom, kont, dreigen en kicken. ik hem hem met een leertje van het eind van de leadrope op zijn billen geraakt en toen ging hij wel.

nu is dat ook grens verkennen, en misschien wat acceptatie / rolverdeling

Ook viel het mij op dat zijn knieen achter niet ok waren, hij had duidelijk last en slappe knieen, dat zag ik met aandraven, dan zette hij zijn achterbeen helemaal scheef buiten de massa en naderhand met rollen, kwam hij heel moeilijk omhoog.

komt dit vaker voor bij jonge paarden? hij groeit momenteel écht zichtbaar.
en als zijn knieen slap zijn van het groeien , kan dat natuurlijk pijn veroorzaken waardoor hij niet wil voetje geven en aandraven.
hij stond ook veel op rust of strekken met zijn achterbenen naar achteren

I Survived because the fire within, burned brighter than the fire around me.
*~ Duende ~* Frederiksborger ras (moravitas_devoto op Instagram )

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 10:39

Nu is die van mij natuurlijk een jaar ouder maar ik heb nooit meegemaakt dat ze weke knieën oid hadden.
Trappen zou ik echt flink op zn donder geven. Ondanks dat hij misschien iets last heeft is dat geen excuus om het op mensen af te reageren. Dat doet ie maar op zn vriendjes in de weide.

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:44

Wij hebben vandaag voor de 3e keer gesleept!
Vorige keer was de 20e. Toen heb ik er naast gelopen aan hengstenketting zodat ik nog wat controle zou hebben als ze ging lopen. Maar eigenlijk was het niet nodig. Toen ze het geluid 'oke' vond steeds stukje verder gaan lopen dat ze zelf voorop ging.

Tweede keer eerst zelf weer gesleept (ik dan) en toen aan hengstenketting en toen pas longe. Ging super goed. Er zit wel duidelijk verschil tussen haar goede en slechte kant. Maar na paar minuten gaat de slechte kant ook wel goed. :(:)

Vandaag eerst even opwarmen met de deken erover, was zo koud :brr: :brr: :brr: :brr:
Daarna direct aan de longe en slepen, alsof ze het al tijden doet :D

Afbeelding



Afbeelding

Toen we klaar waren heeft ze mn handen weer even opgewarmd zoals ze dat elke keer doet als we klaar zijn met trainen


www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Kabayo

Berichten: 13896
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 08:53

Weke knieën ken ik niet zozeer. Wel slappe kniebanden. Dat gaat soms wel over. Ik zie dat inderdaad wel vaker bij jonge paarden. Wbt het trappen ik had hem een goeie trap onder zijn billen gegeven (al lees ik dat je het hebt afgestraft! Top!) Maar met longeren trappen om je gericht te raken zou ik niet een beetje met een leadrope wapperen maar een goeie zweep pakken en een tik geven. Je wilt écht niet in het ziekenhuis komen

Tineke oke! Lange stage hoor. Vond 2 weken al erg lang :=

Nynke echt zo goed *\o/* En ze loopt zó netjes he! Lekker ontspannen en relaxt :D En wat super lief dat ze je handen aflikt <3

Hihi ik kreeg van de week deze foto toegestuurd. Mevrouw heeft een kijk gaatje :+
Afbeelding
Mijn vriend heeft zilver vrijdag even een kwartier gelongeerd. Erg blij mee :) zilver was erg druk haha
Ik ga straks alweer naar het vliegveld ! Eindelijk weer naar huis <3

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:25

Fijn weer thuis Kabayo!!!!

Muronia

Berichten: 19502
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:06

Ik haak weer aan vanaf deze bladzijde hoor. Het is hier echt compleet winterstop. De paarden hebben na die hagel van vorige week zelfs een paar dagen helemaal niet naar buiten gekund en dat is nog nooit voorgekomen. Gelukkig heb ik nu een stukje wei dat ze kunnen gebruiken, dus ze kunnen elke dag buiten, maar verder gebeurt er hier niks tot de winter definitief voorbij is.

Tineke wauw er zit al iemand op, wat knap!!! Ziet er goed uit :j

Kabayo wat fijn dat je weer thuis komt straks! Ik hoop dat het achteraf toch allemaal heel erg gaaf is geweest in Zweden. Maar wat zul je blij zijn dat je weer met Zilver bezig kan straks. Wat een uitslover is ze ook haha (foto's op deze pagina)

Moonprayer ik herken dat niet eigenlijk, maar ik zou me wel kunnen voorstellen dat een groeispurt best van invloed kan zijn. Kinderen in de groei krijgen ook vaak te maken met groeipijn doordat de botten bijvoorbeeld sneller groeien dan de spieren kunnen meerekken, dus waarom zou dat bij een paard anders zijn..

Nynke wat superbraaf zeg!! Dat geeft een goed gevoel. Erg leuke pony is ze, ik denk dat je er veel plezier aan gaat krijgen.

Tja en Veronia doet dus, net als mn andere paarden, even helemaal niks. Misschien ook wel prima, ze pakte alles zo makkelijk op. Dan is even een pas op de plaats ook zeker niet verkeerd. Kunnen we haar straks in het voorjaar oppakken om met het echte werk te beginnen.
Afbeelding
Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Kabayo

Berichten: 13896
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:12

Wat vreselijk balen dat je nu niks kan Claudia. Al is , zoals je zegt, even rustig aan doen nooit verkeerd.
Dankje! Zilver is inderdaad een uitslover _O- Zweden was inderdaad gaaf! Maar ben ook super blij dat ik nu met mijn vriend en hond op de bank zit :D

Jaaa tineke!!

Hier weer lekker thuis! Zilver even gelongeerd. Ze was erg blij <3 En wat een gangen. Topper in de dop !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Morgen en dinsdag longeren en dan woensdag vrij en naar mijn werk toe voor beleren *\o/*

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13896
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:43

Erg rustig in dit topic. Beleren stopgezet? Te koud? In actief? Of ben ik te actief :+

Hier weer een kwartier gelongeerd. Morgen nog een kwartiertje en dan beleren *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Ze kanteld hier echt haar bekken en gaat echt zitten :wow:
Afbeelding
En haar hangertje <3
Afbeelding
En ze krijgt nu echt lange manen... gelukkig!
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:47

Ja hier te koud!! Is het niet bevroren bij jou dan??

Wij hebben nog foto’s gemaakt en beetje grondwerk maar ze staat constant binnen nu, stal eigenaars hebben slechte ervaringen met harde grond en paarden buiten.

Hopelijk sneeeel beter weer!

Afbeelding
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:05

Wij gaan gewoon door hoor, de toplaag is namelijk los in zowel de longeerkraal als bak. Maar ik durf geen foto's te plaatsen zonder te reageren en omdat ik geen tijd heb gehad daarvoor laatste dagen heb ik mijn posts maar even stop gezet. Sorry :+
Zilver loopt enorm mooi dragend al, mag je trots op zijn... :)
Wij hebben deze week voor het eerst galop op commando gevraagd, ze sprong meteen aan, de topper. En na een rondje weer heel beheerst de overgang terug naar draf gemaakt op commando. Ik was heel trots kan namelijk best een dingetje zijn bij paarden, de galop.
Het valt mij ook op dat ze niet zelf terug valt maar heel goed al de balans weet te vinden op de volte.
Natuurlijke aanleg van de dressuurpaarden van tegenwoordig.
Verder ben ik gisteren van box verandert, binnen dezelfde stal, daar was ze eerst heel relaxed mee maar na een paar uurtjes had ze door dat ze moest blijven.... :D wat steigeren en schrapen maar vandaag al stuk relaxter! Blij mee.
Afbeelding

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:35

Hier ff rustig aan inderdaad, wacht op beter weer :') spekkie vermaakt zichzelf wel


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:22

Voor mij is het zo dat ik minder updates post omdat ik in mn examenjaar zit (en de winter ook niet heel motiverend is ;) ) dus ik doe minder noemenswaardige dingen met Diego. En daarbij heb ik zelf niet de energie om elke keer dat ik iets wil melden een gigantische bijlees post moet maken, en ik geen behoefte heb om commentaar te krijgen als ik geen bijlees post maak.

Dus voorlopig hou ik het bij het meelezen en zodra de examenstress voorbij is en de lente weer begint zal ik zo nu en dan ook weer wat van ons plaatsten

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 02:09

ik ga op de achtergrond rustig door.

beginnen een beetje met longeren.

Ik stond laatst met hem in de bak lekker te knuffelen, en oefenen dat hij naast me gaat staan wanneer ik op een kruk sta. hij stond zo lekker tegen mij aan, ik heb praktisch op hem gehangen. ik had zo mijn been erover kunnen doen... niet gedaan natuurlijk :D maar hij geeft mij zo'n vertrouwd gevoel

I Survived because the fire within, burned brighter than the fire around me.
*~ Duende ~* Frederiksborger ras (moravitas_devoto op Instagram )

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:59

_Zoe , wilde bos met manen zeg *\%/*
Kabayo , leuke Fries wat is dr afstamming?
SBravour , fijn dat die commando s goed gaan scheelt straks veel met rijden !

Ik ben blij dat de kou maar een paar dagen aanhoudt. Gelukkig hebben we de molen en longeer overdekt en een binnenbaan en hele goede paddocks +:)+

En voor de mensen due aangaven geïnteresseerd te zijn *-:) : https://youtu.be/KmlmU3d_XOw

Vind het zo n schatje <3
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13896
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:04

Wat een lieve foto dawson <3 en dankje! Ze is een Pier 448 x Wikke 404 :)

Moonprayer leuk! Je mag het altijd hier delen hoor! Fijn dat het al zo vertrouwd is!!

Cera ik zit ook in het examenjaar..wbt bijleesposten tis heus niet na 1x gezeur. Maar sommige mensen doen het structureel. En dat is vervelend.

Gewéldige fotos zoe. Wat is ie toch knap :wow:

Dankje voor je compliment sbravour! Ik ben zeker erg blij hoe zilver nu loopt :) mooie foto hoor!

Km haha koud ja. Maar niet echt bevroren. Het is wel hard maar de bovenste laag is zacht. Prima te doen . En wauw. Wat een mooie foto. Zo mooi licht. Ook in uitgelicht zag ik!

Blijf vooral posten! Zou zonde zijn als dit topic doodbloedt

Zilver vanavond longeren en vlechten. En dan gaat ze morgenavond naar mijn werk! Vanochtend haar stalletje vast klaar gemaakt
Afbeelding
En dit is haar date van dit jaar <3
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:16

Wauw wat een knappe date Kabayo, als daar geen super knap en top bewegend veulen uit komt weet ik het ook niet meer!

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:20

Prachtige hengst! Dat wordt een knap veulen.... :D

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:31

Nynkster wat gaaf dat ze t toch zo oppakt, knappie hoor!

kabayo de stage is dan idd erg lang, ze gaat nu van t voorjaar ook 6 weken op stage en dan intern in brabant, het is vanaf ons niet te doen dagelijks heen en weer te reizen, maar dan gaat ze 3 weken heen, een weekje thuis en weer 3 weken heen.
enne welke hengst is het? gaaf hoor, volgend jaar hopelijk een veulentje

murosch idd onze dochter heeft er nu 2 x op gezeten, erg leuk, maar we pakken m nog niet echt op met beleren hoor, dat heeft de tijd, maar we waren in een maffe bui zeg maar, dus tja, dan klim je erop.... en hij doet t braaf naast zijn mams. als de dooi inzet mag ie nog wel n keer. al moet ik zeggen dat we de bak prima voor elkaar hebben, maar onze merrie moet de bak iedere dag slepen en als ze dan ook nog onder t zadel moet denk ik dat het teveel is voor haar, ze is ook eigenlijk al een oma met haar 22 jaar.

bravour wat gaaf een galop knop erop! super,

cera tja en meningen verschillen ik vind niet dat je overal op hoeft te reageren, dan wordt t zo gedwongen en gaat de lol er een beetje af denk ik, dit is een mooie manier om je ervaringen te delen en soms wil je gewoon je mooie momenten even delen met mensen die dat begrijpen omdat ze in dezelfde situatie zitten, dat moet kunnen toch. en ja tuurlijk is het leuk wanneer anderen reageren op jou berichtjes maar om daar nou pressie achter te zetten, nee dat is ook niet zo mijn ding, dan gaat de lol er een beetje af. dus eh...lekker posten zou ik zeggen.

moonprayer dat is natuurlijk een geweldig uitgangspunt dat jij je zo vertrouwd voelt!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, ComscoreBot, Donnatella, Janyne, Ketly, Kmbrly, Rex_Rolfo, SunnyHorse en 167 bezoekers