Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:17

Ik meld me ook als stille meelezer :o

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:38

Welkom brittien!

Melissa super goed zeg!! Ga zo door +:)+

Pattypaard dankje! Ik vind die foto ook geweldig!
Lekker in de wei! Ennu... sneeuw??? Ze ziet er goed uit hoor

Melissa haha ja . Gelukkig ken ik haar goed :D
Fijn zo lekker omprutsen. Worden ze braaf van!

Vandaag weer genoten met haar. Ze heeft 3 dagen vrij gehad en nu een kwartiertje gelopen :D
Eerste keer (met mij dan) buiten en aller eerste keer galop voor de wagen! Durfde het eerst nooit want ik was bang dat ze zou bokken. Ze deed het super goed *\o/*
Morgen gaat de fysio haar controleren op evt blokkades. Altijd fijn om te weten na/tijdens het beleren
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:20

Kabayo komend weekend mag Zilver weer naar huis? Ze heeft goed haar best gedaan daar zeg!

Pattypaard wat heerlijk dat je ze aan huis hebt nu! Daar gaat toch niets boven hoor vind ik. Het is een boel werk maar je krijgt er zoveel voor terug. Veronia is niet eerder gereden hoor, ze wordt over 2 weken pas officieel 3 jaar :). Ik ben gek op zweetvossen. Mijn eerste paard was er 1 (dit is er een kleindochter van), onze shetlander was zweetvos en nu had ik het geluk dat mijn veulen 3 jaar geleden ook zweetvos bleek te zijn :)

SBravour nou ze lijkt wel lekker vrolijk te zijn zo! Morgen komt de DA? Spannend, ik duim dat het een kleinigheidje is.

Art ziet er netjes uit hoor, fijn dat je weer bezig bent met Limo!

Dawson ik ben ook niet zo van de vlogs maar leuk bezig!

xApple de tweede keer voelde ik me wel al iets zekerder, ik heb ook durven stappen toen. Nu zit er alweer ruim een week tussen door het weer van de afgelopen week, dus zal wel weer een klein drempeltje worden, maar zaterdag komt mijn beleer-hulp weer en zij gaat er dan eerst op. Het is de bedoeling om dan ook een stukje draf te gaan doen!

Ik begrijp je keuze om er een iets grotere bij te kopen wel. En alleen maar meer paardenplezier is ook niet verkeerd toch? Had je al bij de driejarige gekeken?

melissa_93 fijn dat het zadel zo goed ging! Lekker rustig aan wennen aan alles, zo hebben wij het ook gedaan. Scheelt een heleboel stress als ze niet overdonderd worden is mijn idee.

welkom brittien! Vertel, heb je ook een jong paard?

Zoals gezegd hier even een dikke week pauze gehad door het weer, maar zaterdag mag ze weer, dus ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. Dan de draf erbij :)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:41

@melissa93; Wat goed dat hij zo braaf was +:)+
@Pattypaard; wat fijn voor de paarden! Ik schrik altijd als dat soort foto’s zie :') Ik denk meteen; whaa nee ze worden bevangen! Sneeuw, zon, koude temperatuur :oo Maar ik heb fjorden en Shets. Dan kan dat écht niet. En wat fijn dat je training zo goed ging. Ze ziet er relaxt uit ook.
@Brittien; Welkom!
@Kabayo; wat goed !! Gaaf gevoel is dat he? Fijn dat ze weer zo braaf was. Ook wel lekker als ze straks weer thuis is. Even bijkomen :)
@Murosch; Lekker je eigen tempo aanhouden inderdaad. Rustig aan, je hebt toch alle tijd. En vertrouwen is echt super belangrijk. Komt vast weer goed zaterdag :)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:47

Ik ben gister bij de merrie wezen kijken. 3 uur heenrijden en 3 uur terug rijden :oo

Maar ze was zó leuk !! :o Heel anders dan Lars dat wel.
Lars is echt een goedzak. Beetje suffie maar super lief en zachtaardig.

Deze merrie oogt heel energiek, ze bewoog mooi. Ze was heel chique gebouwd maar
gedroeg zich wel wat lomp. Kan nog wat opvoeding gebruiken :D Maar goed ze is bijna 3
dus dat is geen probleem. Er is niks mee gedaan behalve wandelen, poetsen, vaststaan.
Ik was echt helemaal in love. Wel nog naar andere ook gekeken maar ik dacht alleen maar
aan die merrie.

Vandaag wordt ze gekeurd en als dar goed gaat dan haal ik haar op van het weekeind :o :oo

Even snel een foto gemaakt. Zo van het land. Vies en in halve wintervacht :')


Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:29

Oei wat een leukerd zeg! Ik als niet fjorden liefhebber vind deze echt heeel pittig :)
Hoe groot is ze?
Fijn dat ze wel in de hand in geweest, scheelt een hoop zeg ik uit ervaring! Mooie kleur ook, net een tintje lichter.
Hopelijk is ze goedgekeurd, en dan heb je gewoon binnen een week een nieuw paard gevonden! Zo snel kan het gaan dus. Hoe heet ze?

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:06

Ja deze foto doet haar totaal geen eer aan maar ik had even niks anders :+

Ze is 1.45 en Gullblak inderdaad. Net even anders dan ‘gewoon’ brunblak zoals Lars. Haar naam is Rissa.

Ben zo zenuwachtig voor het telefoontje :):)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:10

Ondanks dat je gek op haar bent, wel reeel blijven in haar stokmaat, of ze groot genoeg wordt he! :)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:13

1.45 is voldoende hoor :D Lars is 1.33 dus dat scheelt echt veel. Daarbij was deze merrie nog wat overbouwd.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:33

Die is nog maar drie wordt vast nog 2 cm groter :)

Knap dier.

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:45

Wat een knappe Apple!! Duimen dat ze goedgekeurd wordt en dan wens ik je alvast heeeeeel veel plezier met haar!

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:46

Claudia klopt. Zaterdag komt ze thuis! Ze was super braaf :) Deze week loopt ze maar 2x. Gister en zaterdag. Even weer de rust erin :j

Die is knap zeg apple!! Mooie kleur ook . Dankje!! Ja zo lekker de rust erin.

Zonet helemaal doorgelicht door de fysio. Ze heeft nog nooit zo'n soepel paard meegemaakt :) Iets gevoelig links op de rug. Dat is weer helemaal los gemasseerd.
Ze had nog weinig bilspieren maar dat was volkomen normaal :))
Advies was ook ; ga vooral zo door :j
Knappie
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:51

Top kabayo. Wil zeggen dat je super bezig bent en Zilver zich nergens gaat vastzetten en dus nergens last van heeft tijdens het rijden of mennen +:)+

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:30

Heyyy ik had mij hier al eens gemeld maar topic is uit mijn lijstje verdwenen. :oo

Zie dat iedereen lekker bezig is!!

Hier ook met Kyara lekker bezig geweest. Mag ik weer meekletsen/ervaringen uitwisselen?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:57

xApple schreef:
1.45 is voldoende hoor :D Lars is 1.33 dus dat scheelt echt veel. Daarbij was deze merrie nog wat overbouwd.


Sorry was ik even vergeten. Lars oogt veel groter dan een c-pony, vandaar. Dat moet dus zeker helemaal goed komen! :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:32

Welkom Brittien!

Murosch dat denk ik zeker ook! Vertrouwen is heel belangrijk

Kabayo heerlijk dat Zilver het zo fijn doet. Fysio check is nooit verkeerd!
Ga ik straks ook wel doen als ze goed zadelmak is en we lekker een rondje kunnen sturen even een keer checken.

Murosch even lekker een rustig weekje! Spannend zaterdag de draf! Maar dat gaat vast en zeker goedkomen

XApple dat was dus liefde op het eerst gezicht! Duimen dat ze goedgekeurd wordt :D

Kabayo dat is een mooi bericht van de fysio! Lekker zo doorgaan dus

Welkom Mirjamalvaro! Wat voor paard heb je?

Vandaag voor het eerst even wat strubbelingen aan de longe. Linksom heel braaf en rechtsom heeft ze de uitgang uitgevonden, steeds daar uitbreken. Longeer nog aan het halster dus dan kun je toch net wat te weinig zeggen. Zaterdag mag ze weer, dan even de ingang afzetten, kijken of haar dat ondersteuning geeft.
Uiteindelijk in stap weer een paar brave rondjes en daarna ook niet meer gedaan.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:47

Jaaa *\o/* Ze is helemaal goedgekeurd :D Geen opmerkingen niks. Zondag gaan we Rissa ophalen :wow: Zo snel gegaan allemaal !!

Stiekem even op Lars gezeten vanavond. Was alleen thuis. Helemaal bokt proof :=

Niet gereden ofzo alleen even erop gezeten. Had ik gewoon zin in.

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:57

Wat goed apple!

Melissa. Jammer dat ze wat gaat uitproberen. Altijd lastige dingen.

Kyara is een KWPN-er, Five Star x Tuschinski.

Afbeelding


Mams: (ook in eigen bezit)
Afbeelding
Paps:
Afbeelding

Afgelopen weken hebben we het een en ander echt opgepakt met der.
Zadel:
Afbeelding

Eerst natuurlijk hangen
Afbeelding
En stap verder ook gemaakt
Afbeelding
Afbeelding

"Longeren" vandaag voor het eersr buiten gedaan.
Dit ging boven verwachting goed, ze is nogal een drama queen in de buitenbaan en durft dan helaas gericht te trappen.
Max 10min rondgeslingerd.


SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:04

Fijn dat ze het goed deed. Misschien een idee wat grondwerk in de buitenpiste te doen met haar? op die manier kunnen ze meer vertrouwd worden in een ruimte.
Verder wat leiderschap oefeningen, gerichttrappen naar de leider is namelijk een not-done...

Apple! Wauw wat braaf zo in je eentje! Bleef hij zo lief staan :D

Melissa: succes van het weekend, hopelijk houd je haar 'binnen de lijntjes' dan. :)

Morgen komt hier de DA, eigenlijk loopt ze al heel de week goed... Toch besloten de dierenarts gewoon te laten komen, ze is namelijk toch flink onregelmatig geweest vorige week. In ieder geval de buigproef herhalen neem ik aan en dan weten we meer. Als ze daar goed uit komt zijn we natuurlijk snel klaar, maar het lijkt me toch verstandig te checken eer ik haar weer oppak. Zou zonde zijn als het morgen weer terug is.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:10

Hopelijk blijft ze nu goed.

Vergeten te vermelden dat er door speciaal opgeleid iemand (instructeur 2moons) grondwerk met haar gedaan is in de buitenbak. Zelf had ik niet zo'n zin in een paar hoeven. En wou dit gedrag absoluut niet.
Maar vandaag kon zij niet (van paard gevallen) dus heb ik voor het eerst geprobeerd te longeren. :j

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:32

SBravour schreef:
Fijn dat ze het goed deed. Misschien een idee wat grondwerk in de buitenpiste te doen met haar? op die manier kunnen ze meer vertrouwd worden in een ruimte.
Verder wat leiderschap oefeningen, gerichttrappen naar de leider is namelijk een not-done...

Apple! Wauw wat braaf zo in je eentje! Bleef hij zo lief staan :D

Melissa: succes van het weekend, hopelijk houd je haar 'binnen de lijntjes' dan. :)

Morgen komt hier de DA, eigenlijk loopt ze al heel de week goed... Toch besloten de dierenarts gewoon te laten komen, ze is namelijk toch flink onregelmatig geweest vorige week. In ieder geval de buigproef herhalen neem ik aan en dan weten we meer. Als ze daar goed uit komt zijn we natuurlijk snel klaar, maar het lijkt me toch verstandig te checken eer ik haar weer oppak. Zou zonde zijn als het morgen weer terug is.


Haha ja die sukkel bleef gewoon staan. Ik zat op t barebackpad ik stond op een prullenbak om op te stappen :') en kon er zo op want ja hij is mini. Hij is echt lui dus hij blijft sowieso wel staan haha.

Ik duim voor je morgen. Ik hoop echt dat je duidelijkheid krijgt en ik hoop dat het gewoon niks is. +:)+

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:39

Heerlijk toch xApple! Lekker nuchter beestje. :D

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:10

Inderdaad, héérlijk Apple. Bedankt voor het duimen :) hopelijk helpt het !! :D

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:37

Zo, dierenarts was er vanmiddag rond 12.00. Hij heeft eerst gewoon gekeken aan de hand hoe ze liep en aan de longeerlijn. Hij zag meteen dat onregelmatig liep. En hij voelde irritatie op de plek onder de knie waar ik al dacht dus dat het zat. Daarna echo gemaakt, en inderdaad verdikking en irritatie van de diepe buigpees die daar zit. Godzijdank mag ze wel gewoon naar buiten, stappen, koelen en een compagel voor doorbloeding.
Verwachting is zo een 8 weken (2 maand) dat het herstel duurt. Liefst de weide op maar daar is het helaas nog te vroeg voor in het jaar.

Hij denkt dat we van de zomer echt wel weer aan het werk zijn. Had dus erger gekund.
Afbeelding

Maar wel jammer dat we nu stil liggen. Mij gaan jullie dus minder zien hier..

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:04

Balen sbravour maar fijn dat het wel een goed vooruitzicht heeft. Wat mij betreft mag je lekker blijven posten ookal zijn het plaatjes van een grazend paardje ;)

Gefeliciteerd Apple lekker van je merrie gaan genieten

Afbeelding

Hier hebben we weer ouderwets lekker door het bos gewandeld maar dan in nieuwe stijl :D

Deed al wel lange teugelen maar niet in mn eentje in menpositie.
Nu we dat de laatste tijd in de bak hebben bevestigd durfde ik het buiten ook wel aan. Wat was ie braaf! <3