Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FemkeMarije
Berichten: 59
Geregistreerd: 30-05-06

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:51

Wooow Cera, jij durft! Knap hoor,maar goed, vertrouwen zal wel goed zijn dan...

Ik neig wel naar zelf doen, maar het is wel echt een sensibel paard. Gisterochtend ook weer even op gestapt, toen schoot hij toch een paar keer weg (mijn man had m vast). Mijn strategie is nu stil laten staan, en rust weer terugvinden, maar een ander laat hem misschien wel even gaan, dat zie ik echt niet zo zitten eerlijk gezegd, hoe doen jullie dat? Ik denk dat het misschien kwam door de jonge katten, of iets bij de koeien wat hem deed schrikken, maar het is wel een gevoelig type. Ik heb al heel wat pony's en paarden beleerd, maar die waren vaak wel gewoon koel. Anderzijds, kan het thuis wel in alle rust doen, stapje voor stapje. Ik heb zoiets, al doen we er eerst een hele tijd over voordat hij in alle vertrouwen rondstapt, so be it.

Welke stappen hanteren jullie eigenlijk? Hoe snel gaat/ging het?

Ik gebruik trouwens ook veel stemhulpen, dat bouwen we later wel af hoor. Juist toch heel fijn dat je dat ter ondersteuning kunt gebruiken vind ik...

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:51

Ik zou er dan als ik jou was een trainer bij halen waar je je echt goed bij voelt en wie je vertrouwd. Maar ik denk zeker dat het bij jouw paardje juist heel goed is als je het zelf/samen blijft doen. Je hebt nu toch al die band en dan weet je wat hij aan kan, je hebt snel de kans dat de trainer haar 'er wel doorheen helpt' maar dat dat met een poosje weer terugkeert in gevaarlijk gedrag.
Eventjes stil laten staan had ik in dat geval ook gedaan, dan kan ze goed het 'gevaar' analyseren en alles rustig binnen laten komen.

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:28

Wij voorkomen (voorzover dat kan) dat ze wegschieten door alles dmv ontspanning te doen.

Eerst op het krukje duizend x herhalen, dan eroverheenhangen tig keer herhalen (en dan druk eraf/niet meer hangen als hij zn hoofd laat zakkrn/ontspant. Dan hangen met de voet jn de beugel, wachten op ontspanning. Hangend stappen totdat er regelmatige takt is

Dan zitten, dan al een stuur erop zetten (dot kent hij dan ook al van lange teugelen op de grond. Inbuigen/one rein stop. Etc

Dan stappen en sturen aan de lijn. Daarna pas draven

Wij zijn 1 mei begonnen en ik kan nu los stappen en draven als de wind niet te hard waait :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:02

Oja bijlezen :)*

Eerst iedereen bedankt voor de leuke reacties op de kampioenstitel met mijn Shet. <3

Veel vragen over mijn nieuwe zadel en leenzadel; ik heb een donkerbruin Sella Rosa zadel besteld uit Engeland. Deze zadels zijn voor mensen zoals ik (bolle billen) en korte pony’s geschikt en ik had heeeeel weinig keuze. Logisch ook met een pony die de 1.40 niet haalt en ik niet in een rijbroek maat 40 pas :D
Dit leenzadel is een zwarte, oude versie van dit zadel. Hij zit erg lekker en bevalt heel goed! Even wennen aan de diepe zit en grote wrong dat wel.

@Melissa93; He wat balen van je andere paard, beterschap :(:) Stoere babypaard mee naar de les. Knap hoor ! En wat een mooie foto’s zeg <3
@Pattypaard; Wauw wat knap zeg! Sowieso vind ik springers echt hele stoere mensen :o Filmpje ziet er echt goed uit joh, en ik vind dat je een hele goede beslissing hebt gemaakt wat betreft die oefenwedstrijd :j Jammer van je vorige les. Kan niet áltijd top gaan toch?
@SCC; Ik wacht op een donkerbruin Sella Rosa zadel <3 Nog eens welkom. Het dramgedrag bij mijn paarden (ik heb Shetten en Fjorden) heb ik meteen de kop ingedrukt. Ik ben niet bang om een flinke brul te geven en ze dan eerst 5 passen achteruit te sturen. Eventueel eerste keer met een zweep. Het kunnen zulke lompe sukkels zijn. Dat gedrag haat ik _-:(
@CeraD; Hij was eerst in de verkeerde kleur geleverd >;) Dus ik wacht in totaal straks 5 maanden %) Wat stoer van je buitenrit! Dat is inderdaad eigenlijk perfect om ‘t galopperen te oefenen :j Ik gebruik ook stemhulpen om dingen aan te leren ja :j
@K-m; Je moet je niet schamen joh, we zijn hier allemaal lerende en sowieso is niemand perfect. Je bent hartstikke goed bezig. Wat lastig dat ze zo sloom is nog. Lars heeft er ook een handje (hoefje) van hoor, die zet ik vanaf de 1e minuut aan het werk. Doorstappen, en in draf direct overgangen naar voren op de lange zijde om hem wakker te maken. Echt 3 passen flink vooruit, opvangen en weer 3 weg. Dat ook op de volte en daarna is hij vaak wel warm zeg maar. En net als wat Murosch zegt; niet te vaak been geven, 1x is weg. Niet? Dan toch een tikkie met die zweep hoor want reactie is echt belangrijk. Ik sla Lars echt niet maar even aanraken is eigenlijk al genoeg.
@Annetteflame; Wat fijn ondanks de wind toch lekker gereden +:)+ En wat heerlijk, een nieuw zadel! Tegen het schuiven kun je ook nog kijken naar een anti slip pad. Gewoon een soort matje is dat. Had ik bij mijn vorige pony. Doet niks af aan de pasvorm van je zadel maar dan ligt ie een stuk stiller. Ik vind jouw stippel trouwens echt mega leuk <3
@Nouklime; Daar zou ik ook niet vrolijk van worden nee.. Fijne vakantie !! Je had op het land gereden zag ik op insta? Wat stoer! Gave foto.
@Sbravour; Wat goed! Ja stom he, ik denk heel vaak; wat zit ik hem toch eigenlijk gruwelijk in de weg met al mijn stomme gedachten soms :roll:
@MelanieB; Ziet er comfi uit je nieuwe zadel. Je galopfilmoje ziet er heerlijk relaxt en gecontroleerd uit zeg +:)+
@Murosch; Had je het trailer laden en rijden wel al geoefend of was je er vanuit gegaan dat ze dat zo zonder enige oefening wel zou doen? Frustrerend hoor maar imo is trailerladen ook onderdeel van de training bij een jong paard. Heb er met Lars veel tijd aan besteed toen hij nog 2 was. Ga het met Rissa ook doen aankomende winter.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:15

Hier vanmorgen lekker gereden met Lars. 20 minuten zijn zó weer om elke keer -O-
Wát een wind joh. Ik ben toch maar gegaan omdat het mij wel een goede oefening leek. We wonen echt op ‘t platteland redelijk bij de kust dus ik waaide er haast af maar goed we leven nog.

We hebben weer geoefend met wijken en dat ging super eigenlijk. Hij stapt echt mooi mee vanachter.
Trots op hem. Prachtige kwaliteitsvolle foto :')


Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:18

Goeie oefening joh! Gelukkig was hij braaf, had niet anders verwacht ;)

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:25

Welkom IngridP, leuk dier heb je daar! Zo heeft elk paard wel iets wat ie lastig vind he. Ik denk dat het ook een kwestie van oefenen is en dan aan een halster dat niet stuk kan gaan, anders ervaart ze succes met het hangen.

FemkeMarije ook welkom. Wat een leukerd! Als je al zover bent... tja luister vooral naar je gevoel zou ik zeggen. Voelt het goed, dan kun je het doen, bij twijfel niet. Zo heb ik het ook gedaan en vaak klopt je gevoel denk ik.

Cera_D ik gebruik (te) ook veel stemhulpen in het begin. Nu probeer ik dat af te bouwen. Enerzijds werkt praten goed tegen mijn eigen spanning en anderzijds kende ze mijn stemhulpen van het werken op de grond en was het zo makkelijk om ze aan beenhulpen te koppelen. Whoehoew, goed bezig in galop hoor!

FemkeMarije ik zou er denk ik ook een ervaren iemand diens werkwijze je aanspreekt bij laten meekijken. Ik heb geen sensibel paard (gelukkig niet, ik heb eerder veel van dat soort paarden gereden en die tijd heb ik wel gehad) en wij hebben ook alles vanuit ontspanning gedaan. Zelfs nooit een bok met het zadel op gegeven.

xApple ze is eerder wel eens op de trailer geweest en eerlijk, dat ging ook niet heel eenvoudig, dus ik had ergens wel verwacht dat dit geen makkie zou worden, maar zo'n drama als deze week was ook niet echt heel erg nodig geweest. Maar.. ik zie mezelf ook niet in mn eentje hiermee bezig (ze steigert flink ermee) en heb het daarom ook uitgesteld. Nu helpt mijn instructeur mee en die weet wat hij doet en heeft me beloofd dat ie het haar ging leren, zodat ik er straks alleen mee op pad kan. Ik geloof dat hij morgen wil komen om er verder mee te oefenen.

Dapper dat je er met die wind zo op gestapt bent zeg! Ik vind dat zelf altijd spannend, wind. Ik heb eerder een paard gehad die er vreselijk op reageerde en dat is een beetje in mij blijven hangen denk ik. Maar Lars trekt zich er niks van aan zo te zien, mooi!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:46

Femkemarije wat een leuk paard! Wat is het voor een?

Cera heerlijk een rondje naar buiten, leuk!
Ik gebruik inderdaad ook wel stemhulpen icm beenhulpen zodat ze ook die link gaat leggen natuurlijk

Femke ik heb eerst heel veel vanaf de grond gedaan met dekje erop, eraf etc etc. Daarna met longeersingel, totdat ze dat gewoon normaal vond. Vanuit daar begonnen met singel longeren en toen dat ook simpel ging voor het eerst een zadel in de stal erop gedaan en ook gewoon weer continu erop, eraf totdat ze daar ook geen spanning meer op gaf. En vanaf daar begonnen met zadel longeren en toen dat simpel ging beugels eraan.
Eigenlijk ging het allemaal best vlot, ze heeft niet mega veel spanning gegeven. Maar we hebben het wel gewoon in een rustig tempo gedaan zodat ze er rustig aan kon wennen en niks met druk.
Daarna zelf gehangen en ook stappen met hangen. Het zitten en eerste stukje 'rijden' heb ik wel uitbesteed, maar wel gewoon thuis in de vertrouwde omgeving. Na 3x konden we er zelf op en wel elke keer begeleiding vanaf de grond erbij gehad. Nu nog 1x per week komt ze helpen.

Apple de wind getrotseerd, super dat hij lekker braaf bleef!

Ken mocht vanmorgen weer, ze was eerst wel even wat fris. Ook logisch natuurlijk met wind en stuk koelere temperaturen dan de afgelopen dagen, en een vriendinnetje op stal die continu aan het roepen was, en ja dan moet je natuurlijk wel terug roepen :')
Wel lekker kunnen rijden ondanks dat ze af en toe een beetje afgeleid was :)

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:15

@xApple, Lars blijft echt bij alles zo braaf! Zo heb je met het beleren wel een makkie ;) Hoe gaat het trouwens met je andere fjordje?

@Melissa, fijn dat het rijden toch lekker ging ondanks de afleiding, dat is ook wel iets dat echt hoort bij hun opleiding.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:40

Ja hij heeft echt een topkarakter :j Wij hebben technisch weer meer uitdagingen. Hij is niet bepaald gebouwd als rij/dressuurpony.

Met Rissa gaat het heel goed! Ik ga vanaf november (ze is dan 3,5 en heb haar dan ruim 7 maanden) met haar aan de slag vanaf de grond. Trailerladen, lange teugelen, langs de weg wandelen en uiteindelijk oefenen met het zadel en wat longeren.


Afbeelding

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:22

Zo heeft inderdaad iedereen wel z'n eigen uitdagingen, maar anders zou het rijden maar saai worden. Fijn dat het nog goed gaat met Rissa, en lekker rustig opbouwen werkt altijd goed.

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:28

Melissa ik vind dat al erg knap hoor, met het maatje op roep afstand op stal. Dat wordt voor ons ook een volgende stap in het rijden. Normaal staan de andere paarden dan aangrenzend in de paddock maar die komen nu ook op stal als het donker wordt en ik wil dan ook gewoon kunnen rijden dus dat moeten we leren.

XApple klinkt als een prima plan met Rissa zo.

Ik heb deze week nog niet weer gereden. Ik moet veel werken en het weer is ook niet echt uitdagend zeg maar.. komende week hopelijk meer tijd ervoor. Ik heb wel leuk nieuws voor mezelf want mijn dispensatie aanvraag bij de KNHS is goedgekeurd dus we mogen straks in de B beginnen en niet in de L1. Ben ik erg blij mee, gewoon helemaal een nieuwe frisse start voor ons samen. Woensdag gaat er weer geoefend worden met de trailer. Ik blijf zelf op afstand, want ik vind het doodeng omdat ze zo steigert. Veel te bang dat haar er iets mee gebeurt, maar hij heeft heel vaak jonge paarden trailermak gemaakt en heeft er alle vertrouwen in dat het met dit exemplaar ook goed gaat komen dus daar vertrouw ik maar op.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:15

Cera absoluut, daar zijn ze ook jong voor.

XApple leuk dat Rissa binnenkort ook aan de slag mag!

Murosch wat fijn dat je dispensatie hebt gekregen! Toch wel fijner beginnen met zo'n jonkie ipv direct in de L1. Heb je al een idee wanneer je wil gaan starten?
Trailerladen gaat inderdaad vast wel goedkomen! Wel fijn dat je er dan even wat hulp bij krijgt

Ken vandaag weer mee naar de clubles. Eerste 5-10 minuten is alles heel intressant om haar heen maar daarna heeft ze (de meeste stukken) ook haar gedachte wel bij mij. Soms even afgeleid mag natuurlijk ook nog. Er is ook veel te zien en te beleven daar.
Verder liep ze lekker, voor het eerst dat ze in galop ook stukjes ging nageven :D

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:42

Rissa heeft zo'n schattig koppie <3

Succes met de trailer vandaag Murosch

Knappe Ken, gaat steeds beter en het is ook heel logisch dat ze soms afgeleid is. Concertratieboog van de jonkies is niet zo hoog :D

Wij hebben gister weer les gehad met rijden. Eerst wel aan de lijn begonnen omdat het pas de 2e keer was met het nieuwe zadel en was wel goed ook, hij was wat druk en ik neem die spanning over en wil hem dan heel kort houden en me schrap te zetten terwijl het veel beter is om gewoon door te rijden, hem bezig te houden met wat ie moet doen ipv zoeken naar waar hij kijkt en afwachten. Toen dat kwartje eenmaal viel ging het super en konden we los! echt fijn

Vandaag hebben we een trailerlesje gehad. vorig jaar veeel gedoe gehad met de trailer en over 2,5e week hebben we een fotomeeting dus wou het laden niet aan toeval overlaten. Nou ook dat ging super. Hij is zoooo gegroeid en vooral leergierig geworden van het hele beleeravontuur. Hij stond er niet gelijk op, maar dat hoefde ook niet van ons, hij mocht eerst verkennen en later vroegen we hem iets en toen liep ie er zo op. Knap peerd :D

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:54

Bijlees!

Over de dekens, super lastig he! Callista gaat nu met een 0gr regendeken buiten (alhoewel vandaag heb ik hem weer af gelaten door het mooie weer) Vanaf dit weekend wil ik die weer altijd op laten. Ga straks naar de EJ. Ik heb zelf een 300gram deken, wil mss even iets tussenin kopen maar nu twijfel ik weer. Zo hard werkt ze ook niet en van mij hoeft ze ook niet dun dun in het haar. Wat zouden jullie doen? Met sneeuw en vriezen heeft ze wel die 300 op gehad vorig jaar.

@murosh fijn dat de les goed ging! Oh wat poedersuiker van het trailer laden seg! Mijne gaat ook in de achteruit, en druk is gewoon nog meer achteruit. Wij deden uiteindelijk laden met de longeerlijn erachter, dat werkte nog het beste. Daarna liep ze er zo op.

@pattypaard, kan altijd gebeuren, gelijk de osteo erbij zal wel veel schelen ook!

@melanieB, jammer van je andere zadel! maar wel gelijk een mooie nieuwe erbij!! Mooi deken ook!

@melissa, leuk ken weer goed z'n best aan het doen! Ziet er ook fijn uit, komt soms wat te diep maar is ook zoekende volgens mij! Fijn dat ook op verplaatsing het goed gaat. Als hij af geleid is rijd je dan een figuurtje of hoe doe jij dat?

@anetteflame, nieuw zadel leuk!! komt ook wel goed zo los, gewoon jullie tempo aanhouden. volgens mij ben je heel bewust met je paardje bezig dus dat is super positief. Ook je laatste lesje klinkt weer goed! Ik neem ook snel spanning over dus snap je echt, maar zo lang je het weet kan je er aan werken!

@nouklime, ah leuke foto zo buiten!!

@ingridp, welkom! leuk paardje!

@femkemarije, ook jij welkom! Ik zou het zelf proberen met begeleiding die het evt kan overnemen. Ik combineer het nu ook en is ook heel leerzaam. Bij mij wil ze bv heel sloom doen, bij instructrice niet want daar weet ze dat dat gewoon niet kan. Zie je gelijk dat het aan mij ligt en kan je daar aan gaan werken!

@ceraD, dapper hoor zo buiten! wel goed voor ze inderdaad. Mijne vind het in de piste ook zo moeilijk, maar durf er echt nog niet mee buiten.

@apple, knappie lars! Ik vind rissa wel echt NOG mooier haha sorry. Ik ben niet zo gek van fjorden maar ze is zo wit! Echt bijzonder. Ook goed gedaan met de wind! Ik had het uit gesteld, vond het toch te eng!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:55

Afbeelding
<3

We lagen even stil door de regen, want dat gaat nog altijd fout met schudden. Vandaag weer een lesje gehad. Ze is braaf maaaaar ze weet heel goed wie er op zit :+ ik moet stuk consequenter worden. Lesgeefster kruipt erop en ze is een lammetje, Haha.

Maar we gaan rustig verder! Blij na vandaag weer veel zin om verder te werken. :D Donderdag weer lesje, vrijdag rijd instructrice callie en dan in het weekend zelf weer een keer.

Mss toch maar eens een zweepje meenemen zodat ik niet steeds echt hard been moet geven. Zo grappig om te zien dat ze dat bij m'n lesgeefster niet meer flikt, en bij mij wel :+

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:00

wat een duveltje k_m :))

Annette altijd fijn als ze zo de trailer op gaan :D

melissa, leuk zeg dat ze het gelijk zo goed deed in de les.

murosch fijn dat je B mag beginnen, hier helaas nooit meer B



Kyara gaat heerlijk, ze begint lekker voorwaarts te lopen, zoekt zelf de hand wat op. Galophulpen begint ze door te krijgen, rechtsom is makkelijk zegt ze, linksom niet hihi.

IngridP

Berichten: 678
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:02

Nieuwe peesbeschermers voor mn puppy. Kan ik zo van genieten he *\o/*

Afbeelding

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:21

Eeeeven zo vanaf mobiel hoor, ga morgen bijlezen. Maarrehhhh:Afbeelding
Het is gelukt!!! Kostte wat voorbereiding maar ze ging vrij vlot nu. Klein rondje gereden ermee en toen terug. Genoeg voor vandaag. Pfff ik vind het wel stressig hoor maar blij dat het is gelukt.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:22

*\o/*

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:24

Ik meld mij hier ook nog (op een soort van valreep). Heb sinds vorige week een drie jarig (april 2015) Iers sportpaard (Ricardo z X Morgangold Major X Carnival Night) uit Ierland in mijn bezit :D
Het plan is wel om voor het eind van het jaar erop te zitten. Zijn nu bezig met zijn vertrouwen met longeren op te bouwen en verder al beetje met het bit en hoofdstel laten wennen :)
Dit is Harvey:
Afbeelding
Afbeelding

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:03

@Murosch: Wat goed !! +:)+ Kwam ze er ook kalm weer af?

Wij hadden lekker gelest vanavond :+:
Lars deed het echt super goed! Tempo was top, wijken ging echt met grote passen opzij echt knap met zijn korte beentjes en de nageeflijkheid wordt steeds beter. Echt mega trots op hem.

Afbeelding

Amado
Berichten: 1327
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:07

Ik meld mij hier af :)
Amado loopt voor de kar alsof hij het al eeuwen doet en hij is zo geweldig braaf
Ik heb de tijd niet echt om iedere keer op alle posts te reageren ondanks dat ik ze wel lees! Zit momenteel met 6 paarden die stuk voor stuk hun aandacht verdienen :D

Heel veel succes voor iedereen en wie weet tot het topic van 2019? Dan gaat Amado onder het zadel :D

Voor nu een dikke kus van hem!
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:58

Oke mijn bijleesje:

Melissa wat fijn dat Ken het weer goed deed op les en dat er in galop zelfs al stukjes nagefelijkheid komen! Wanneer ik wil gaan starten weet ik nog niet hoor, eerst de drie gangen op orde en fatsoenlijk met haar op pad kunnen gaan. 3 november is er een onderling wedstrijdje bij de manege, tegen die tijd eens kijken of we daar naartoe kunnen eerst maar eens.

AnnetteFlame ik begrijp je neiging goed, maar inderdaad, aan het werk zetten, bezig houden en de aandacht bij jou in plaats van andere dingen is de beste oplossing. Maar dat is lastig! En super dat het trailerladen zo goed ging (ik ben een beetje jaloers haha).

k_m met een longeerlijn er achterlangs gaat ze ook stijl omhoog, dus dat werkt hier niet helemaal, maar we zijn gisteren met bouwhekken aan het werk geweest en die maakten denk ik indruk :)
Wat een slimmerds zijn het ook he dat ze per persoon toch anders reageren als je erop zit. Maar wel mooi dat je het zelf zo ziet, dat is alleen maar leerzaam en je ziet ook hoe het wel kan dan.

mirjamalvaro ik had geluk met de verjaringsregel. In 2006 voor het laatst ZZ-L gestart (pff ik word oud) en dat is meer dan 10 jaar geleden. Ik ben er blij mee!

IngridP leuke beschermers. We zijn het hier wel een beetje gewend om op elkaar te reageren en niet alleen ons eigen ding te plaatsen :)

paljaslaura welkom! Gefeliciteerd met je aanwinst, een leukerd zo te zien! Ik ben benieuwd hoe jullie proces verloopt.

xApple het afladen ging heel rustig gelukkig! Mooi voetje voor voetje, geen gedoe. Jullie zien er weer knap uit, zit echt ontwikkeling in he!

Amado succes met het mennen en bedankt voor je bijdrage hier!

jacqii

Berichten: 333
Geregistreerd: 22-10-06

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:14

Hoi. Hierbij meld ik mij ook voor dit topic. Ik lees af en toe al een beetje mee maar nu word het tijd dat ik mij meld. Gisteren hebben wij onze 3,5 jarige Groninger merrie uit de opfok naar Feather Light gebracht. Hier word ze de komende maanden zadelmak gemaakt. Ik verwacht er begin december zelf op te zitten. Het lijkt mij leuk om jullie op de hoogte te houden over de ontwikkelingen en verder lekker mee te kletsen in het topic. Ik ben benieuwd hoe jullie proces gaat.