Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:53

@miesje, flinke Kane!!

Callie is vanmorgen weer gereden, ze begint steeds meer voorwaarts te worden en heeft er echt wat meer plezier in. Wel hoofd erbij houden want anders gaat ze toch beetje testen wat kan wat niet, maar eigenlijk heel flink! De piste ligt vlak naast een drukke weg met veel groot verkeer en daar blijft ze vrij rustig onder, schrok vandaag 1 keer maar dat snap ik dan ook wel! Ook heeft ze een hele zeide gegaloppeerd ipv 3 pasje! Leuk leuk leuk dus. Nu proberen dat ik zelf terug het vertrouwen vind om er gewoon op te kruipen en te gaan! Mijn zus trouwt binnen een week dus wil toch nog ff op save spelen tot dan, Haha :+

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-18 11:08

xApple, wat top dat Lars zo braaf was en dat je lekker binnen hebt kunnen rijden. Mooie ervaring zo`n kort rondje voor hem. Hij zal er wel moe van geweest zijn al die indrukken.

Mirjamalvaro, Jeetje rijd je je ZZZ paard ook maar 2/3 pw? Knap dat je dan op dat niveau mee kan komen.

Jennanne, Fijn dat ze zo braaf en dat op ander terrein. Kanp hoor.

Km, dat is wel een verademing denk ik geen headshaking meer. Hopelijk stopt het ook ooit bij regen.

Miesje, Super gaaf dat jullie op kane gezeten hebben. Trots baasje :j

Wij hebben gisteren een fijne les gereden. Ze gaat steeds meer ontspannen en al stukken beter mijn hand volgen. Zo ontspannen als ze gisteren was heb ik haar nog niet gehad onder het zadel dus was echt super tevreden. De aanleuning word ook al steeds beter en stiller dus we blijven in de stijgende lijn zitten.
Als ze zo braaf blijft aankomende dagen durf ik het weekend wel een stukje in het bos tegen over de stal te stappen met een stalgenoot en haar brave paard. (Wel alleen als de mussen dood van het dak vallen hoor :') )

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:33

Ik lees al een tijdje mee hier, maar nu toch maar eens melden. :))

Heb een 4 jarige merrie waar ik rustig aan wat mee begonnen ben, al is dat nu op een laag pitje vanwege het extreme weer hier in Zweden... En ze heeft erg veel moeite met het weer. :(:)

Ze kent dus ook nog niet al te veel, hoofdstel heeft ze nu keer of 5 om gehad en wat longe werk. Maar nog niet meer dan 1 keer per week 15 tot max 20 minuten. Verder op dit moment vooral wat dingen om het werk heen aan laten wennen, wassen, scheren, etc. Maar zo makkelijk heb ik ze nog niet eerder gehad...

Ze krijgt alle tijd en is nog jong. Met een andere pony is minimaal lichte tour het doel (al staat die op het moment ook niet vol in het werk vanwege het weer...), dus ga haar gewoon ook mee nemen als ik toch op concours ga, tegen die tijd als ze er klaar voor is en kijken hoe ver ze komt. Ze mag mee op concours, maar is geen moeten.
Ze is super makkelijk, leergierig en leert heel snel en makkelijk, dus wie weet hoe ver ze komt.


Afbeelding

Afbeelding
Ze houdt alleen niet van knotjes. :=

Afbeelding

Afbeelding

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:46

Quir, leuk hoofdje :) Haar blik is ook nog zo lekker jong en nieuwsgierig! Is het in Zweden warmer dan hier nog? Heb medelijden..

Odenxia, nou die mussen vallen nu al dood door de hitte, dus dat bosritje gaat eraan komen :+ maar tof dat het zo goed en ontspannen gaat met de aanleuning! Zo fijn als dat bij het inrijden er goed in gaat zitten, scheelt zo veel werk en narigheid voor later :)

k_m, ook fijne vooruitgang! Kan me goed voorstellen dat je nu nog even rustig aan doet, zeker met zo’n weg ernaast, wel gratis schriktraining haha. veel plezier met de bruiloft alvast :o

Miesjex, ahh wat super!!!

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:50

Ze is inderdaad echt nog een kleuter, maar vooral een draak. Het is hier inderdaad stuk warmer dan in NL, maar vooral al drie maanden non-stop rond de 30 graden en warmer. -O-

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:51

Draakje *\o/*

Odenxia, ja ZZZ loopt ook maar 2-3x per week. Doe ze om en om en nu 3 om te rijden. :j

hwn
Berichten: 4693
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:14

xApple schreef:
Mijn houding is om te huilen ja, als iemand tips heeft om aan een holle rug te werken hoor ik ‘t graag. Komt ook wel voort uit spanning van mijn kant hoor want ik blijf een schijterd zo de 1e keer ergens anders rijden :=


Dapper hoor, zo in een vreemde omgeving!

Tegen holle rug kan je idd je bekken kantelen. Een tip die ik ooit kreeg: beeld je in dat je een minirokje draagt om te rijden, en je moet vermijden dat dit onder je kont vandaan schuift, dan ga je automatisch je bekken kantelen. :) Centered riding lessen zijn hiervoor prima!

Edit: ik hoop me binnenkort ook weer aan te melden. Onze Istar ibn Fantomas aka Starky zou in 2005 beleerd worden, maar is telkens uitgesteld. Nu toch stilaan wat aan de slag met longeersingel, ernaast staan op opstapje, longeren, vrijwerken, schriktraining... Hij is super makkelijk, al heeft ie toch wel opgekropte stress (merk ik doordat ie vaak mest tijdens het "werk"), maar zelfs bij scary zaken komt hij gelijk weer naar me toe.

Zadel heb ik nog niet aangesingeld, wel al eens gepast, gewoon los in de wei. Hij deed niet eens de moeite om op te kijken. Intussen is hij 8, maar nog echt nieuwsgierig veulenkarakter, met een guitige blik in zijn pretoogjes. :)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:24

Quir, wat een leukerd. Ben je zelf nog onder de 18? Phoe wat een extreem weer.. Denk lekker rond 5 u op om te rijden en te doen?

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:07

hwn schreef:
xApple schreef:
Mijn houding is om te huilen ja, als iemand tips heeft om aan een holle rug te werken hoor ik ‘t graag. Komt ook wel voort uit spanning van mijn kant hoor want ik blijf een schijterd zo de 1e keer ergens anders rijden :=


Dapper hoor, zo in een vreemde omgeving!

Tegen holle rug kan je idd je bekken kantelen. Een tip die ik ooit kreeg: beeld je in dat je een minirokje draagt om te rijden, en je moet vermijden dat dit onder je kont vandaan schuift, dan ga je automatisch je bekken kantelen. :) Centered riding lessen zijn hiervoor prima!

Edit: ik hoop me binnenkort ook weer aan te melden. Onze Istar ibn Fantomas aka Starky zou in 2005 beleerd worden, maar is telkens uitgesteld. Nu toch stilaan wat aan de slag met longeersingel, ernaast staan op opstapje, longeren, vrijwerken, schriktraining... Hij is super makkelijk, al heeft ie toch wel opgekropte stress (merk ik doordat ie vaak mest tijdens het "werk"), maar zelfs bij scary zaken komt hij gelijk weer naar me toe.

Zadel heb ik nog niet aangesingeld, wel al eens gepast, gewoon los in de wei. Hij deed niet eens de moeite om op te kijken. Intussen is hij 8, maar nog echt nieuwsgierig veulenkarakter, met een guitige blik in zijn pretoogjes. :)


2015 hoop ik :D sommigen beginnen vroeg met het beleren van hun paard, maar dan zijn ze wel al geboren :+ :+

Maar leuk, ben benieuwd naar zijn ontwikkeling!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:43

@Miesje; Wat leuk! Gefeliciteerd met deze mijlpaal :D
@k-m; Dat ging weer lekker dus! Klinkt goed. Snap wel dat je zus even niet wil vallen nu.
@Odenxia; Lekker dat je les zo goed ging. Wat een luxe het bos zo dichtbij. Heb je daar al eens gewandeld? Zo ja, dan zou ik het proberen :) Je kan altijd afstappen en verder wandelen.

Lars was inderdaad moe van alle indrukken. Vandaag en morgen doet hij niks en zaterdag heb ik een proefles afgesproken met onze potentiële instructrice.

@Quir; Welkom! Super leuke pony! Jeetje bij jullie dus nog warmer. Ik ben niet jaloers :D

@hw ; Bedankt! Ik ga het zaterdag proberen :)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:40

Weet even niet wie het was, maar er was hier iemand die er over viel dat haar paardje nog niet de conditie voor een vol uur les had. Ik spreek altijd maar 30 minuten af, misschien is dat een idee? Soms zijn we nog eerder klaar, soms wat laten. Mijn motto is, goed is goed. Doet ze alles wat je vraagt? Dan is ze klaar, soms zelfs na 15 minuten.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:26

Hier ook 30min met jonger paard. 45min met ZZZ paard. Soms loopt het uit, sons in.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-18 16:45

SBravour schreef:
Weet even niet wie het was, maar er was hier iemand die er over viel dat haar paardje nog niet de conditie voor een vol uur les had. Ik spreek altijd maar 30 minuten af, misschien is dat een idee? Soms zijn we nog eerder klaar, soms wat laten. Mijn motto is, goed is goed. Doet ze alles wat je vraagt? Dan is ze klaar, soms zelfs na 15 minuten.


Hier idem :D Er langer op zitten worden ze echt niet beter van. Zeker met zo`n jong beest korte reprises doen ipv ellenlang herhalingen.


XApple, Nee nooit daar gewandeld maar we zien wel hoe ze reageert. Ernaast kan altijd nog inderdaad.

Quir, leuk paard. Wat een hitte bij jullie joh, niet normaal.


Jennanne schreef:
Quir, leuk hoofdje :)

Odenxia, nou die mussen vallen nu al dood door de hitte, dus dat bosritje gaat eraan komen :+ maar tof dat het zo goed en ontspannen gaat met de aanleuning! Zo fijn als dat bij het inrijden er goed in gaat zitten, scheelt zo veel werk en narigheid voor later :)


Hihi daar heb je gelijk in het is nu al flink warm. Ja echt heel fijn, ze heeft best wat moeite met dr ontspanning maar gaat echt steeds beter.

KM, dat vertrouwen komt vast helemaal goed. Rustig aan en met de juiste begeleiding zit je er vast snel op.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:30

Welkom, Quir.

xApple: ik heb van nature een héél holle rug, als ik neerlig 'op mijn rug' lig ik eigenlijk op alles behalve mijn rug want da's het enige wat de grond niet raakt en waar nog een hele arm onder past. Wordt voor mij ook nog een heel werkpunt...

Miesje: Leuk dat het nu zo goed ging!

Hier ook altijd kort met de jongste, kwartiertje of max een half uurtje. Als alles super vlot en goed gaat rond ik ook nog rapper af zelfs. Liever in die vibe afsluiten dan doordoen en mss iets minder super moeten afsluiten.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:49

K_M wat fijn dat het zo goed gaat, hopelijk kun je binnenkort weer lekker zelf erop.

Odenxia, super dat jullie zo vooruit gaan. Lijkt me ook heerlijk stukje het bos in!

Quir, welkom en wat een leuk paard heb je! jeetje 30 graden al 3 maanden lang lekker warm :O


Hier doen we inderdaad ook korte sessies nu met beleren, met het rijden zal het straks niet anders worden. Goed is goed en dan mooi op een goed moment stoppen.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:18

Nynkster ja het was echt heerlijk in Portugal. Dagen waren zo voorbij

Kabayo gefeliciteerd! Wat fijn dat zilver drachtig is!
Wat en heerlijk braaf paard is het toch!

Welkom jolleknol!

Mirjam lekker gegaloppeerd, super!

Miesje wat fijn dat ht hangen zo braaf ging!

Kabayo heerlijk de natuur in geweest, genieten!

Nouklime nageven komt wel, Ken is nu een kleine 3 maand onder het zadel en vandaag voor het eerst dat ze in draf af en toe de hand ging opzoeken :D Doe vooraal voor het been naar voren rijden en vanuit daar gaat ze de ontspanning naar de hand wel opzoeken.
Een knapperd is ie zeker!!

Miesje super dat je helemaal kon hangen nu!

Murosch weer heerlijk gereden, top! En inderdaad erg fijn dat als ze een keer schrikken ook weer snel bij de les zijn!

Nynkster alvast veel plezier in Ierland! oP vakantie zou lekker weer niet verkeerd zijn al mag het van mij nu ook echt wel even flink gaan regenen

Patty wat een leuk werk-uitje zo! Ook nog wat van de omgeving daar kunnen zien?
Super dat krisje het zo fijn doet, en baby ook lekker aan de gang. Leuk dat jullie een proefje gaan doen!

Ik zou zelf persoonlijk 3 uur op pad voor mijn jonkie echt veel te veel vinden. Maargoed dat is ieder zijn mening. Vind op dit moment 2 a 3 x per week een 20 minuten meer dan zat voor haar.
En is er vast niet 1 manier de goede, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden. Ik denk dat ieder moet doen waar die zich goed bij voelt

Xapple wat sneu dat Lars zo'n last blijft houden van de exceem. Hopen dat de hormoon zal zijn ding goed doet!

Kabayo wat een prachtige foto's!!

VInd het erg jammer dat hier zo'n discussie ontstaat. Ieder zijn eigen idee en mening. En als iemand iets plaatst mag daar toch best reactie op komen?? Vind het jammer dat mensen om een discussie maar het topic gaan veralten

KM wat fijn dat het steeds beter gaat, en lekker zelf uitgestapt!

Hier gaan de paarden ook in de ochtend optijd naar buiten en voor de middag weer op stal. Op stal is het bij ons ook koeler

Welkom Melanie, wat een stoer paard!!
Longeren geen probleem toch. Ik doe het ook nog wel even voor de tijd. Net zoal wat je zegt meer voor hete eigen vertrouwen.

KM oh fijn spinnen. Kleintjes zijn oke, maar die dikke vette :+

Zapple super dat het binnen ook zo fijn ging!

Melanie kan me voorstellen dat ie niet nog groter hoeft :')

Miesje wat super dat jullie op Kane hebben gezeten!!

Odenxia heerlijk gelest, top! En spannend voor het eest een stukje naar buiten!
Durf ik nog niet aan haha. Al geeft ze om het verkeer wat langs komt helemaal niks, en het is echt druk op moment omdat de grote weg heirachter is afgesloten. Vrachtwagens, landbouwverkeer etc.

Quir wat gaaf in Zweden!
Mijn vorige paard is in januari verkocht naar Zweden, wil m nog eens gaan opzoeken
En wij lopen hier al te klagen met een paar weken warmte en droogte :P

Zo ik ben weer bij. Druk druk
Afgelopen weekend als leiding meegeweest met ponykamp van de vereniging. Was super leuk!
Ken vandaag weer gereden, ze ging voor het eerst in draf wat stukjes mijn hand opzoeken :D

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:23

Melissa wat leuk dat je als leiding mee kon!
En wat fijn dat dat rijden zo goed gaat!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:31

Ohh dat is zooo leuk als ze voor het eerst hand opzoeken. Nou ja ik vind alle 1e keren leuk eigenlijk. :')

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:10

Nou de 1e keer met mijn neus in het zand vond ik niet zo leuk :+

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:25

Nee 1e keer zandhappen vond ik ookniet leuk :')

hwn
Berichten: 4693
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:39

Jennanne schreef:
2015 hoop ik :D sommigen beginnen vroeg met het beleren van hun paard, maar dan zijn ze wel al geboren :+ :+

Maar leuk, ben benieuwd naar zijn ontwikkeling!


Oeps, idd foutje, ik heb echt geen gevoel voor jaartallen, vergeet soms welk jaar we zijn. Het gen voor verschil tussen links en rechts ontbreekt me ook, mss is het hetzelfde. :)

Volgende week komt de zadelpasser hier, hopelijk heb ik iets liggen dat past, gelukkig verwisselbare boom, alleen de lengte is vaak moeilijk met een arabje, gelukkig heb ik geen dikke kont en pas ik makkelijk in 16,5 of 17 inch.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:41

Haha eerste keer zand happen is idd niet leuk. Zal hier vast ook nog gaan gebeuren..

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:15

Kyara heeft even 2 weekjes vakantie. Daarna weer lekker verder oppakken. Dus vanaf hier even stilte. :))

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:58

Ik ben nog nooit van een paard gevallen :oo

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:58

Hier vanmorgen kane met 2 dikke achterbenen.. Dierenarts gebelt ondertussen gekoeld en stappen. Zakt iets af maar blijft wat dik. Net metacam gegeven en hopen dat het gauw beter wordt.
Kan er nu bijna niet op lopen die arme schat.
Afbeelding