Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:22

En met haar lopen en stemcommando's "installeren"? Halt, stap, achterwaarts

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:27

Wat Mirjamalvaro zegt inderdaad! Dat is in mijn ogen voldoende voor zo'n jonkie. Jouw ruimte respecteren, achterwaards, stap en halt. Een schriktraining misschien?
Longeren is juist door de relatief kleine rondjes meteen best wel intensief!

IngridP

Berichten: 678
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:19

Pattypaard ~ Wauw wat een verschil! Van februari tot nu, je kan echt super trots zijn!
K_m ~Die bochten blijven lastig he ;)
Murosch ~ Wat ziet het rijden er bij jou heerlijk vriendelijk uit. Geniet echt van je foto's!
xSannee ~ Heerlijk zo met je paard bezig! Ziet er mooi uit!
Mirjamalvaro ~ Ziet er goed uit!

Hier voor het eerst gedraafd zonder longeerlijn en de hele bak doorgereden ipv alleen op de volte. Ze doet het echt zo braaf. Wat een fijne pony. Ook op de trailer zetten lukt nu alleen. Even een kiekje van hoe het rijden nu gaat.


Afbeelding

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:37

Achterwaarts kent ze, opzij gaan ook :-) Voor de rest ga ik vaak met haar op straat gaan wandelen zodat ze het verkeer gewend wordt. Eigenlijk deed ik dat al toen ze nog bij de moeder dronk :')

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:51

Ik zou lekker rustig aan doen. Met 3,5 longeren. 4/4,5 erop als het snel moet.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:46

Ik ben wel gewoon met 3 jaar begonnen. :P

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:17

Ziet er ontspannen uit IngridP!

Ik ben met Krisje begonnen met poetsen, singeltje om doen, dekje op doen e.d. in februari/maart toen ze bijna 3 was.
Baby is in november vorig jaar in NL gekomen en in februari zadelmak gemaakt. Toen was ze 3 jaar en 8 maanden.
Longeren doe ik bij beide zo goed als niet omdat ik al veel voltes maak met rijden en dat al belastend genoeg vind.

Ik zou vooral bezig gaan met het braaf maken op allerlei gekken dingen als je toch iets met haar wilt doen. Zeilen, klapperende dingen, ballen, en verzin het zo gek maar. Kan je toch leuk en onbelast bezig zijn en je gaat er zéker wat aan hebben later :) (Doe ik zelf overigens ook te weinig :+ ) En verder vooral lekker met rust laten en ouder laten worden.
Het echte bit in doen en longeren zou ik vanaf 3 jaar doen en niet eerder. En dan ook echt heel minimaal.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:05

Vind dat patty prima verhaaltje heeft getypt! Lekker makkelijk maken je knollie!

Tuurlijk kan je met drie beginnen. Maar goed is anders. Maar dat ik denk ik geen discussie voor nu :D

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:22

Hoe en wanneer je begint is persoonlijk en ligt natuurlijk ook aan je paard! Maar vind de methode die pattypaard beschreven heeft een hele fijne!

Morgen komt de juf voor het eerst! Grondwerkles, eens kijken of we kunnen verderborduren op waar ik mee begonnen ben! Benieuwd wat ze van d'r vindt haha!

Rechterkant wordt steeds minder spannend en d'r kleur is zo mooi in de zon <3
Afbeelding
Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:45

Oei xSannee ze is echt prachtig!! <3

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:05

IngridP wat ziet dat er goed uit al zeg! Mooi, en heerlijk dat ze zo braaf is.

HiFive5 Als het om het kennismaken met gaat, dan vind ik het niet raar als je een keer een rondje aan de longe doet rond deze tijd. Deden wij vorig jaar ook. Maar niet met regelmaat, gewoon een keertje kort doen en dan weer een tijd niet. Als het nog niet met regelmaat gebeurt of met een echt trainingsdoel dan kan dat best.

xSanneee man wat een knap paard heb je daar!

Wij hebben iets heel leuks gedaan vandaag!!!!!
<3 <3
Afbeelding

Mijn superpaard
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:11

Ik weet eerlijk niet meer wanneer in het longeren ben gaan introduceren. Het ging wel steeds met paar weken ertussen. :=

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:02

Thanks jongens, elke dag een beetje meer verliefd :+:
Inmiddels ook gebeld voor een pas-sessie met zadels, daaaaag geld :wave:

Yes Murosch wat gaaf! Ze lijkt niet heel erg onder de indruk haha!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:59

Ik met bijna 4,5 in stap rondjes. Met 5 ook draf. Max 10 min per keer!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:00

Wat gaaf murosh eerste x springen. Leuk!

Ohhh weer dat knappe valkje. Pracht paard!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:43

Knap dier xSannee :D Succes met je les vandaag, ben benieuwd hoe het gaat!

Aaah leuk Murosch!! :D

Vriendin heeft dinsdag Krisje en Baby gereden, ik had enorme koppijn. Krisje mocht balkjes draven, was ze het nog niet helemaal mee eens maar vriendin was sneller dan zij was haha. Gestopt toen ze er braaf overheen ging.
Baby heeft (spring)wisseltjes gesprongen!! Beide kanten op een keer en klaar. Ze sprong ze meteen, echt super. Wisselen laat ik mooi vriendin erop zetten, die kent het iig fatsoenlijk. Ik kan het alleen als het paard het al kan :P.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:02

Balen van je hoofdpijn, maar wel knappe paarden!!

Kyara vandaag
Afbeelding
Afbeelding
Ze was heel fijn voorwaarts vandaag. :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:07

Patty ook even naar de fysio, fijn dat het nu weer beter gaat! Flexchair is altijd ophelderend!
Beide paarden deden het dus fijn, super! Foto's zijn altijd leuk, ik ben benieuwd!

Spannend dat Krisje voor het eerst mee mag naar een andere locatie! En een gewonnen les is altijd gaaf!
Jammer dat de eerste wedstrijd niet zo fijn ging, ondanks dat toch nog hele nette punten!
En wat zonde van de selectiewedstrijd.. Zeker gezien de ppunten welke je had gereden. Maar wel fijn dat je gewoon de proef mocht afmaken

Welkom Hifive! iK ben met mijn 3 jarige begonnen in april met langzaam laten wennen aan een dekje, deken, keer hoofdstel op. keer zadel er zo op en af. totdat ze dat allemaal heel normaal vond. Vanuit daar zijn we langzaam aan begonnen met wat longeren

Ingrid dat ziet er lekker ontspannen uit!

Tja de leeftijd zal toch altijd een discussie blijven. Ik denk dat als je een 3 jarige met beleid beleerd en ook de momenten van rust tussendoor geeft dat het prima kan. Mijn vorige paard ook begonnen met 3 en in alle rust in 7 jaar tijd naar het Z2 gegaan. Maar als er mensen zijn die het te vroeg vinden, is ook hun goed recht natuurlijk.

Sanne ze is echt prachtig! Wauw!!

Murosch wat leuk dat je wat 'gesprongen' hebt! Leuk zo ook voor de afwisseling

Patty beide paardjes mooi geknutseld, wel balen dat je zelf niet kon!

Mirjam wat is ze leuk!

Gisteren toch maar even langs de fysio geweest. Was ook wel ffe nodig, zat flink vast tussen nek en schouder. En rug ook gelijk maar weer gedaan, kunnen we er weer even tegenaan :') Al voelt het nu nog niet zo heel comfortabel.
ken gisteren voor de 2e keer meegehad naar me intructrice, ze liep wat hele fijne stukjes :D Toen er een schimmel in de bak kwam was ze wel even onder de indruk, die was heeeel raar haha.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:01

Knappe Kyara! Ze ziet er mooi vol uit :D

Goed onder handen genomen door de fysio Melissa, fijn! Kan me voorstellen dat dat ff nodig was naar die klap.
Mooi dat Ken er weer fijne stukken bij de les had zitten. Haha had ze nog nooit een schimmel gezien? :').

Vanmiddag springles met Baby gehad. Godnondeju wat kan die kleine opdonder springen! :wow: Springkanon. Ze sprong echt heel erg goed. Heel gaaf om te voelen maar ook lastiger om goed te blijven zitten haha.
Ze was ook beetje fris en er kwam een trapje en wat hupsjes uit. Had ik wel even wat spanning op trutje dat ik ben :o. Maar iig nu wel blijven zitten!

Daarna nog les gehad met Krisje. Ging fijn! Krijgen steeds net wat meer verbinding.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:09

Galop gaat ook super :+:
Afbeelding
Afbeelding


Dat jullie al springen! Vind ik stoer. :))

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:18

Wat een leuk paard mirjamalvero! Ziet er goed uit!

Stoer springles Pattypaard! Een beetje blij worden hoort er soms bij haha *D

Grappig hoe ze soms onder de indruk zijn van andere kleurtjes _O-

Hier wijziging van de plannen; juf d'r schema was veranderd door wat mensen in de buurt die hebben afgezegt dus nu komt ze volgende week.

Dus zelf maar even gewerkt en kennis laten maken met balkjes & een mini kruisje haha.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:23

Dank je.

Hier geen idee hoe ze reageert op andere paarden. Staan bij mij aan huis en ze is hier geboren. Ze is nog nooit het erf af geweest. Eerste keer weg ga ik ook heeeelspannend vinden. :')

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:37

Knappe fotos heb je Murosch! En fijn dat les zo goed helpt. Gaaf een sprongetje!!
Lekker in de wei rijden SBravour! Pad/zadel ziet er comfortabel uit.
Goed dat ze het goed deed uiteindelijk melissa :)
Flexchair is interessant pattypaard! En een echt springpaard is Baby haha :P Ook top dat ze de wissel oppakt, toch wel z handig in je parcours.
Ziet er goed uit IngridP :)
Ze is zo knap Sanne!
Ziet er knap uit mirjamalvaro! Pointy toes op die eerste haha

Hier lekker rustig. Gister is zijn gebit nagekeken en dat zag er keurig uit. (nog) Geen wolfstandjes en een dop eraf gehaald. Vanmiddag nieuwe voorijzers gekregen, toen de vriendin die er bij was vroeg of ie zonder kon (want dat had mijn smid sws liever) zei hij van wel. Alleen zaten de ijzers er toen al onder :') Over twee maand gaat voor er dus ook af.
Verder ben ik maar een beetje naast hem aan het springen en dansen en doen. Vind ie maar vreemd maar dan word ie hopelijk wat makkelijker van haha

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 23:00

Patty alleen een keer een hele donkere schimmel, maar deze was echt wit :')
Wat super dat Baby zo lekker ging springen, kan me voorstellen dat het wel lastiger uitzitten is haha
Krisje lekker gelest, mooi dat die ook steeds wat fijner gaat. ALtijd leuk om die jonkies zo vooruit te zien gaan

Mirjam ziet er fijn uit!

Sanne jammer dat je instructrice niet kon, maar wel zelf mooi even wat gespeeld met balkjes etc, leuk!

Mirjam eerste keer van huis af gaat vast goed komen. Gewoon lekker de tijd voor nemen en al is het de eerste keer alleen maar aan de hand stappen als ze het te spannend vind

Paljaslaura even een checkup van de tandarts, altijd goed! WEet je ook dat je rustig aan de slag kan
Over een paar weken dus mooi zonder ijzers.

Hier jonkie ook zonder ijzers, als we volgend jaar gaan starten kunnen ze er nog gauw genoeg onder.
Andere paard staat wel op een ijzertje ook ivm de wedstrijden.

Ken lekker even een paar dagen vrij. Die mag morgen of zondag even weer wat doen.
Kwie is vandaag geschoren, die is van schattige bollie wollie weer naar knap sportpaard veranderd haha.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:34

Gaaf je springfotos Murosch had ze gespot op Instagram echt zo stoer!

XSannee ik weet hoe je je voelt haha! Ik hoopt dat mijn huidige zadel zou passen maer helaas niet het geval. Doei geld.

Vandaag heb ik weer heerlijk gereden bak lagen wat plasjes in en meneer liep er gewoon doorheen dus ik was super trots haha!