Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:48

Nynkster schreef:
Ik heb een welsh veulen :o
[ [url=m/HtGDkD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach, wat een schatje

Ik heb nog een 10 jarige fjord die snel te dik wordt, dus ook paar keer per week bereden moet worden. Nu wel bijrijdster. Als Palm onder het zadel is dan kan ik nog een bijrijdster zoeken om samen buitenritten te maken.
Ik heb echt het idee dat deze winter veel natter is dan vorig jaar. En sneller donker. Heb hier geen verlichting, dus kan s avonds ook niet veel doen. Ach, nog 2 maandjes {:}


HopeMyDay

Berichten: 1282
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:49

Murosch schreef:
Hebben jullie eigenlijk ook nog meer paarden dan jullie jonkie? Ik heb nog een drachtige mini en een rijpaard (de moeder van mijn jonkie).


hehe ja dus :j

Nog 2 extra IJslander ruintjes (van 14 en 10)
6 tuigers (van de leeftijden 21 ruin, 19 merrie, 16 ruin, 6 ruin, 4 merrie en 1 merrie) Met die van 19 en van 4 drachtig voor 2018
1 fjorden ruin (van 8 jaar)
2 friezen merries die ook drachtig zijn (7 en 6)

Mja ik heb er te veel :')

Edit: Ik heb gemiddeld 3/4 veulentjes per jaar en hou alleen het beste aan.
Van 2017 heb ik dus 1 paard aangehouden, de 4 jarige en 6 jarige heb ik ook zelf gefokt.
De 6 jarige is mijn concourspaardje in spé, de 4 jarige is nu drachtig (net als haar moeder) van tuigpaardhengst Nando.

De friezinnen zijn drachtig van Pier 448 en Haitse 425
Laatst bijgewerkt door HopeMyDay op 21-01-18 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:53

Nynkster jouw veulem is zo schattig he! Ook die foto die je een tijdje terug plaatste, zoo cute!

Fabian is mijn enige pony, maar omdat hij op 35 minuten enkele reis (maar qua huisvesting en omgeving ideaal, en bij familie) staat ga ik maximaal 2x per week.

Hier is vrijdag de fysio geweest, super leuk en interessant.
Na mn vakantie gaan we verder met longeren en fietsen. Fysio raadde echt krachttraining (veel overgangen, zoveel longe als fietsen en grote stap passen) aan omdat hij het nu na zn 3 mnd boxrust fysiek echt nog niet aan zou kunnen om er op te gaan (niet dat ik dat van plan was haha)

Kabayo

Berichten: 13899
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:54

Murosch schreef:
Hebben jullie eigenlijk ook nog meer paarden dan jullie jonkie? Ik heb nog een drachtige mini en een rijpaard (de moeder van mijn jonkie).

Heb 2 shetties. Mijn moeder heeft een uit 2016 en de moeder daarvan.
Afbeelding

Verder nog 9 pensionklanten.
Ik had nog 2 palomino D ponys. Een van 9 en drachtig en een 22 jarige merrie. Moeder van de 9 jarige. Beide gestorven in 2017
Afbeelding

Ik rij nog een 3.5 jarige friese merrie. Vie.
Afbeelding
Volgend jaar heb ik er hopelijk een mini Zilver bij :D

Thanks brechtcarlos :) mooie fotos. Hoofdstel lijkt goed

Moonprayer zo klein vind ik die mond helemaal niet :o

Zoe prachtig! Idd al erg breed

Gefeliciteerd xapple!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Muronia

Berichten: 19503
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:56

Ik heb mijn bericht nog even aangepast, ook even foto's van de anderen toegevoegd :)

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:58

Nynkster schreef:
Ik heb een welsh veulen :o
[ [url=m/HtGDkD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Edit : En volgend jaar misschien wel een mini Lina nog *\o/* als ik toch even mag dromen weet ik al precies hoe het veulen eruit moet zien }>

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:24

Lekker veel paarden erbij zeg, en wat een leukers zeg (vooral dat koppie van die van Nynkster <3 ). Ik heb zelf helaas alleen maar Diego, wat ook wel logisch is aangezien ik nog een middelbare scholier ben en alles zelf moet betalen. Anders had ik er nog wel 5 bij :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:59

Ik heb er 4 in de achtertuin :')

2 Shetlanders waarvan ik met 1 men (dressuur en vaardigheidswedstrijden) en die andere is voor de sier. Zou een 2 span moeten worden maar zij bleek niet geschikt voor de mensport.

Een Paint merrie van 13 (van mijn vader, doodbraaf leerpaard voor hem, hij is begonnen met rijden toen hij 50 was). Zij rijden vooral buitenritten.

En dan Lars.

Ik had een kruising Quarter x Haflinger maar die heb ik moeten laten inslapen eind 2016.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:24

Bedankt allemaal :D
Dat koppie was ook waar ik voor gevallen was afgelopen voorjaar
Afbeelding

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:59

Oh, ik wil ook een welshje. Als ik met pensioen ben dan maar.

Wil voor mijn 50e verjaardag van echtgenoot een Clydesdale veulen. Ook zo :)
Maar dan moet ik nog een extra stukje grond regelen

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 07:36

Wauw, Kabayo, wat een mooie staart zie ik daar, schitterend! De moeder van Knox had ook een prachtige volle staart. Knox zelf momenteel nog niet, die was helemaal afgevreten in de opfok en moet nog even goed groeien haha!

Murosch, 31 jaar en er zo goed uit zien, netjes hoor! Ik hoop dat je vader gauw uit het ziekenhuis mag komen, beterschap voor hem. Hij heeft natuurlijk ook een klap te verwerken gehad toen zijn vrouw stierf..

Naast Knox heb ik hier in Canada nog een merrie. Weet niet veel meer van haar dan dat ze 14 jaar is en een kruising tussen Duits bloed en Thoroughbred. Haar naam is Skylar, ik gok 1.66 m. hoog, en nu in mijn bezit sinds 1 juli. Ik reed haar al af en toe en de eigenaar heeft haar aan mij overgedaan. Ik gebruik haar als lespaard voor mijn klanten en rijd ik haar zelf. Ze is nog nooit serieus van het erf af geweest, ik ga kijken of ik haar een keer mee kan nemen naar een kleine wedstrijd die maar 1 dag duurt en niet te ver weg is...

Afbeelding
Foto van afgelopen zomer.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Amado
Berichten: 1327
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 07:41

Gisteren voor het eerst weer wat met Amado gedaan nadat hij bijna een maand lang ziek was van de droes

Hij deed het super! Ik ben zo trots op m

Ik gooide hem voorheen wel eens los in de bak, maar hij wilde dan geen stap vooruit zetten als ik dat vroeg, longeren kon ik al helemaal vergeten

En gisteren heeft ie lopen rennen en bokken door de bak heen, luisterde naar mijn stemcommando’s en wat was ie lief! <3

Dat maandje rust heeft ons beiden goed gedaan denk ik, even niks anders dan knuffelen en alle frustratie en verdriet van afgelopen maanden weg gespoeld tussen ons 2

Ik ben zo benieuwd waar de toekomst ons zal brengen!

-

Wat een leuke paardjes van iedereen! Ik rij sinds kort ook een pre ruintje, maar is dus niet mijn eigen :) heb wel een ander soort van eigen paard, is van een boer die er verder niks mee doet.
Alleen vanwege een aantal redenen zit ik erover te denken om afstand te nemen van dat paard.
Ik ga deze redenen niet openbaar gooien
Gaat een lastige keuze worden... paard lief vertrouwd bijna niemand en valt zowat iedereen aan

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 12:01

Wat gaan jullie hard in het topic. Bijna niet meer bij te houden joh.. <<)

Wel leuk om te zien al die vorderingen van de jonkies. :j

Hier besloten om Kens weg te brengen 2 Maart om zadel mak te maken. Ze komt redelijk in de buurt te staan dus sowieso de weekenden en af en toe doordeweeks erheen moet gaan lukken. Vind het wel heel spannend allemaal, ben zo benieuwd hoe ze het onder het zadel gaat doen. *\%/*

Kabayo: Wat een staart zeg. Dat heeft mijn paard niet hoor, misschien zouden extensions helpen bij de mijne :') En een stal vol paarden zo te lezen :-)

Murosch: Beterschap voor je vader, zit allemaal ff niet mee voor jullie Y;(

Nynkster: Aaaahhh schattig die foto.

Zoe: Wat een knapperd, word echt een bodybuilder zeg.

Apple: Gefeliciteerd met je punten, knappe Beeb dus! *\o/*

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

e06

Berichten: 53
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: nederland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:04

kleinvosje ik heb de zelfde cap

Happy,Marinka

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:34

odenxia schreef:
Wat gaan jullie hard in het topic. Bijna niet meer bij te houden joh.. <<)

Wel leuk om te zien al die vorderingen van de jonkies. :j

Hier besloten om Kens weg te brengen 2 Maart om zadel mak te maken. Ze komt redelijk in de buurt te staan dus sowieso de weekenden en af en toe doordeweeks erheen moet gaan lukken. Vind het wel heel spannend allemaal, ben zo benieuwd hoe ze het onder het zadel gaat doen. *\%/*

Kabayo: Wat een staart zeg. Dat heeft mijn paard niet hoor, misschien zouden extensions helpen bij de mijne :') En een stal vol paarden zo te lezen :-)

Murosch: Beterschap voor je vader, zit allemaal ff niet mee voor jullie Y;(

Nynkster: Aaaahhh schattig die foto
Zoe: Wat een knapperd, word echt een bodybuilder zeg.

Apple: Gefeliciteerd met je punten, knappe Beeb dus! *\o/*



Hoe lang ga je Kens wegbrengen?

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:58

Wat hebben jullie naast jullie jonkies nog meer leuke paarden zeg. Echt gaaf!

Ik heb naast Estrella nog een hele knappe shelanderruin van 1.10! Carlos: (Krijg de foto niet recht...)
Afbeelding

Carlos <3

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:04

Wat een leuke paardjes allemaal <3

Ik heb ontzettend zin in zaterdag, dan ga ik naar rotterdam om een nieuwe sulky op te halen voor het beleren.
Kan ik ondertussen mooi doorsparen voor een marathonwagen, sulky voor de kleine ritjes, in de bak en voro het beleren.

Dit gaat hem worden :)
https://www.horseshopinternational.nl/m ... eremd.html

En ze is weer lekker geschoren, heerlijk die korte vachtjes. Het is echt net fluweel zo *D
Afbeelding

Afbeelding

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:06

eefjelief schreef:
kleinvosje ik heb de zelfde cap


Fijn ding voor niet teveel geld. Helaas us ie onderhand wel aan vervanging toe maar HH is hier niet goed te verkrijgen en prijzig. Hij moet het dus nog maar even volhouden...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:09

Super dat het zo goed ging amado! En leuk dat je ook een pre bijrijd, maar zeker als ze echt uit Spanje komen kunnen ze behoorlijke problemen hebben en kan het een behoorlijk lange weg zijn om ze goed te krijgen.

Spannend odenxia dat je dr weg brengt, maar wel fijn zo dichtbij. Gaat ze echt alleen voor het zadel/ruitermak of laat je ze de hele basis er goed inrijden?

Leuk nieuwe sulky nynkster! Hele fijne winkel ook ga daar ook vaak heen, zeker voor kleine pony’s hebben ze ook heel veel leuke spullen. En wat heb je super mooi geschoren!

Hier lekker gespeeld vandaag en nog ff erop in stal, eerste selfie op hem is ook weer een feit haha.

Afbeelding

Afbeelding

Lekker lenig haha, totilas 2.0

Afbeelding

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:14

Naast Rosie heb ik nog een 24jarige KWPN Marinka.
Ik heb haar vanaf bijna 4 jaar. Mijn shetlander van 29 is 2 januari overleden. Ik had Rosie speciaal al gekocht om te voorkomen dat Marinka alleen komt te staan. Ik vond 3 wel heel erg fijn. Dus wie weet. Ik heb net een wei kunnen bemachtigen en heb nu 1 hectare. Dan staan ze niet direct aan huis, maar wel bijna. 500meter. En ik kom er door de weeks zowiezo 4x langs. Dus zie ze nog veel. Maar zal wel wennen zijn. Afbeelding

mavantos

Berichten: 3585
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 07:48

Oh de geschoren fluwelen pony <3

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik erop in stal (zonder cap) echt onverantwoord vind. Niet alleen bij jonge paarden hoor, ook bij gewoon goed doorgereden paarden.

Ik heb nog een 5-jarige Wynton x Osmium ruin. Volgens mij heb ik al eens een foto laten zien.

Afbeelding


Sinds gisterochtend gaat Kaliber door het leven als stoere ruin ipv hengst. Woensdag mogen we hem weer ophalen bij de kliniek *\o/*

Kilimanjaro
@puppy_freek

Kabayo

Berichten: 13899
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:24

Zoe leuk zo in de stal :D en wat is het toch een ruige bok <3 Ik deed het ook altijd hoor hihi Afbeelding
Afbeelding
Wanneer ga je hem echt beleren?

Mooi paard hoor mavantos! En oeii kaliber is zijn mannelijkheid kwijt ~~}>

Ze glimt zo mooi Nynke <3 en zo leuk, volgend jaar samen een mini variant :D samen aftellen. En gaaf zeg die sulky!! Wanneer zet je haar er voor?

Kvulden mooie foto <3 nog sterkte met je shetlander

Odenxia thanks :) ben ook erg blij met de staart. Spannend wegbrengen. Mijne gaat maart ook weg! Te beleren

Leuk om te horen amado!! Fijn dat hij opknapt :D

Dankje kleinvosje!! Ben veel zuinig met haar dikke staart. Balen zeg. Hopelijk groeit ie snel aan! Knappe merrie :D hoe gaat het nu met knox?


Leuk om te lezen wat de meeste nog meer op stal hebben :)

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:16

Oh mavantos hou op met dat knappe paard hoor :~

Jaa kunnen we samen aftellen elina en buikfotos delen O:)
Ik wil eerst het sturen een paar keer goed oppakken en dan band erachter. Als ze dat goed doet een keer inspannen :) maar dan moet Ii even iemand zien te vinden die kan helpen hahaha

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:37

Hihi mavantos, zal deugd doen als hij woensdag terug bij je is!

Hier voorlopig nog maar 1tje, enkel mijne kleuter Floyd dus. Ik ben stilletjes op de uitkijk naar nog een 2e paard, dat niet zo'n jonkie meer is. Ben gaan kennismaken met een grote tinker van 8j en het klikte wel, maar hij gaat niet alleen weg... moet de draver merrie van 11j met wie hij nu samen staat er bij nemen. Dan zou ik dus ineens 3 paarden hebben :+ Waarschijnlijk ga ik het wel doen, nog even wat voorbereidingen regelen eerst, spannendddd.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 13:48

Paardenfan: Dat is volledig afhankelijk van hoe ze het doet. Ik wil dat ze daar vertrouwd aan voelt voor mij en dan pas neem ik dr mee naar huis. Thuis moet ik zelf met dr aan de slag (uiteraard wel les) Maar dan is het wel zo fijn als je er met vertrouwen op stapt.

Zoe: Nee ze blijft er wel echt even. Sowieso een stuur en een rem moet er op zitten :P Maar gemiddeld genomen zijn ze wel mak met 2 maanden. Ene paard heeft wat meer tijd nog als het andere. Ze krijgt in ieder geval alle tijd die ze nodig heeft. Mocht ze nog een maand extra nodig hebben krijgt ze die.
Leuk dat je er zo op stal op kan zitten.

Mavantos: Aaahhh hakkie takkie weg zakkie.. :=

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Christel1, Glenda, karin30, Kayley95, Paardennamen, Titsia, vilheide, vilo en 131 bezoekers