Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:26

Haha precies Patty! We komen er wel, ze heeft gewoon veel babystapjes nodig.

Ik ga vaak meteen als ik klaar ben met stage, en dan pas laat eten. Dan ben ik rond half 6 op stal ongeveer. Dan heb ik ruim de tijd om nog te rijden en verzorgen/uitmesten. Ik woon een kwartiertje van stal, dus als ik 20:45 klaar ben is het goed haha.

Herkenbaar hoor Nouk, Nova is ook geen dikke van zichzelf. Nu een fijn dieet voor d'r gevonden, ook met fibrebeet. En dan in combinatie met veel ruwvoer :j
Ik koop mijn hooi zelf in, dus dat scheelt.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:03

Dankjullie voor het invullen van de enquête! :)

Oh sorry Anouk! Ik bedoelde inderdaad jou. Heftig zeg! Ondanks dat er (gelukkig) geen chemo of bestraling nodig is geweest blijft zoiets toch impact hebben. Geweldig dat ze genezen is!
Pff ja dat je inderdaad veel dat het lastig is om stallen te vinden waar de paarden een fatsoenlijke dag buiten komen. Vooral richting de randstad e.d.

Hier bijna geen last van de avondklok omdat ze aan huis staan. Ga wel bij de overburen rijden maar goed, buitengebied hier. Niemand die het ziet + we gaan sowieso ook naar de overburen toe dus in die zin maakt het niets uit. Alleen lastig met ergens lessen in de avond dat je wel op tijd terug moet kunnen zijn.
Maar als je rond 19:00 klaar bent heb je 1,5 uur voordat je naar huis moet? Das toch ruim voldoende in principe? :o Of is Jack niet geschoren moet je dan wachten tot hij droog is? Of eerst rijden en dan alles verzorgen wellicht?

Graszaadhooi hoorde ik laatst iets over, had er geen idee van dat dat bestaat!
Ik voer hooi van eigen land. Ideaal! Vorig jaar had ik meer kuil/hooi, nu echt hooi. Vind zelf dat kuil/hooi fijner om te voeren merk ik.
Qua brok/muesli krijgen ze hier voer van Vitalbix. Baby alleen de vitaminekorrel (nu ook wat breed & grow en slobber nu ze wat ingevallen was, maar dat is al weer goed rechtgetrokken gelukkig) en ze krijgt de vitamine e olie + relax olie van Liquihorse.
Krisje kreeg wat meer dingen van Vitalbix om haar op gewicht te houden. Maar niet in de hoeveelheden die Vitalbix zelf aan raad. Voer mezelf al gauw arm en met die hoeveelheden helemaal :P

Dat sowieso Sanne! Harder dan het tempo van je paard kan je toch niet gaan. En hoe vaak ik daar in ook al een pas op de plaats heb moeten maken. Maar uiteindelijk kom je er altijd beter uit dan hoe het daar voor was!

Vandaag vanuit huis gewerkt en stiekem gaan springlessen :P Was zo'n heerlijk weer hier!! Dacht even van genieten. Alle weilanden onder water maar die bak nog geen pasje te bekennen haha! Geweldige bodem ligt daar in!
Hebben een lijntje geoefend, weer hele les in de verlichte zit haha. Was best lastig weer! Baby was extreem oplettend overal op en dan komt haar rillerigheid weer naar boven. Begeven moment kwam de smid ook nog... Baby is bang voor de geur van een hoefsmid dus dat ging ook lekker. Daarna wouden ze ook nog langs de bak stallen gaan mesten. Daar zijn ze toch even mee moeten stoppen want als ik de wending inzette naar de lijn viel ze iedere keer van schrik 3m naar binnen :+
Maar het was wel leuk en leerzaam!
Afbeelding
Hadden 3 hindernissen die je achter aan in een lijn ziet en dan tussen de hindernissen 2 galopbalken en voor de 1e hindernissen ook galopbalk aan de buitenkant. Mooi gymnastiekje.
Wou na de les naar de trailer terug stappen er op maar heb gewoon hulp moeten halen :+
Dat was dus richting de stallen en de smid was er nog.. Baby draaide steeds om en begon haarzelf gigantisch op te blazen, ook keihard te snuiven en te blazen. Ik dacht oh, O! Hoofd ging op tilt.
Even een begeleider gevraagd :Y) Zo heeft ze nog nooit gedaan toen ik er op zat, maar bij de trailer rook je de hoefsmid geur heel duidelijk, verklaarde meteen alles.
Door de smid hier laat ze zich trouwens inmiddels wel goed bekappen. Maar hij moet voorzichtig blijven. Keer stem verheffen en ze staat de rest van de tijd te trillen.

Zaterdag weer dressuurles en zouden zondag crosstraining hebben maar ik gok zo gezien de voorspellingen dat die niet door gaat. Ben benieuwd hoe een dik pakkie sneeuw het gaat worden.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:06

Laura gefeliciteerd!! *\o/*

Sanne misschien inderdaad ook wel wat het frisse weer en het niet zo kunnen uitleven buiten
Vandaag even goed alle energie eruit haha.
Daar ga je inderdaad helaas niet achterkomen.. Hopen dat het snel weer relaxter gaat

Patty ik ga m zo even invullen :)

Nouklime voor mij is het te doen met de avondklok. Paard staat 5 minuten van huis af bij mn ouders (met de fiets 3 :+ ). Ik ga nu wel na het werk eerst naar stal om de stallen te doen en te rijden en daarna eten. Als ik eerst ga koken en eten wordt het wel een race tegen de klok.
Afgelopen 2 weken clubles gehad en dat is tot 20.00, zorg dat ik dan ook uitgestapt heb, gauw afzadelen en dan kan het allemaal net. Ben ik paar minuten voor 21.00 uur weer thuis :+
Inderdaad ruwvoer is het belanrijkste. Alleen als ze er weinig van willen eten is het wel lastig om ze op gewicht te houden.
Ken is nu deze winter voor het eerst dat ze mooi op gewicht blijft. Denk dat de vorige winters ook wel te maken had met dat ze nog flink in de groei was.
Krachtvoer krijgen ze hier ook niet veel, 2x daags een halve schep brok aangevuld met lucerne. En Ken op moment nog de bodybuilder erbij
Fibrebeet leek mij ook een fijne product maar helaas weigerde Ken het om te eten

Patty een heerlijke springles gereden met de nodige opstakels dus haha. Het was heerlijk weer inderdaad vanmiddag!
Gelukkig even hulp om richting de trailer te komen, maar wel verklaarbaar dus waarom ze zo reageerde :(:)
Succes met lessen komend weekend (voor zover mogelijk idd)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik best opzie tegen de weersvoorspellingen. Heb een hekel aan sneeuw :brr:
Ik denk dat Ken komende week vakantie krijgt

Vanavond gereden, op 2 spanningsmomenten na lekker ontspannen kunnen rijden/spetteren. Was nog best nat in de bak. Morgen lekker lessen :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:20

Wat een deprimerend weer zeg.. Laat het voorjaar maar gauw komen.
Gisteren nog even lekker kunnen rijden, wat balkjeswerk gedaan. Nu maar even vakantie

Ligt er bij jullie ook zo'n pak sneeuw? Kan me niet herinneren wanneer we zoveel hebben gehad.
Gelukkig kan ik lopend naar stal, kom hier in des straat niet weg met de auto ben ik bang.
Had een mooie obstakel toen ik vanmorgen hooi wou halen

Afbeelding

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:02

Nou die lessen hier is niets van gekomen :+
Zaterdag werd afgezegd omdat er te veel afmeldingen waren.. (lesgever komt uit Zeeland dus komt niet even op en neer)
En crossles bij voorbaat afgezegd, maar goed ook! Heel veel ijzel en wat sneeuw hier. Tis behoorlijk glad.

Dacht eerst om Baby toch buiten te zetten ondanks de ijzers maar uiteindelijk durfde ik het toch niet aan. Gisteren lekker gereden en vanmorgen even gelongeerd. Daarna maar weer op stal gezet. Maar de binnenbak bleef vrij dus nu staat ze mooi een paar uur met haar vriendinnetje en een berg hooi in de binnenbak. Kan ze iig een rondje rennen als ze er zin in heeft.

Gisteren ook Krisje gereden. Blij dat het droog was!!
Was eigenlijk wel positief. Had ik niet direct verwacht. Had wel wat spanning met galopperen maar dat ging wel weer redelijk weg gelukkig. Nu nog aantal keren gaan rijden en kijken of dat zo blijft.
https://studio.youtube.com/video/7msUjLOjyyQ/edit

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:10

Deze link doet het niet maar heb hem in je andere topic gekeken. Vind het heftig dat ze gereden en gelongeerd moet worden voordat je er zelf op kan. Lijkt mij niet heel rendabel...

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:17

Melissa; bizar het dit weer! Ik heb gefietst naar stal, het ging net _O- Sommige stukjes even gelopen

Wat sneu dat Baby zo bang is voor de smid zeg Patty! Ooit iets gebeurd? of geen idee?
Dat lessen snap ik _O-
Ik kan helaas je filmpje niet zien, volgens mij heb je de verkeerde link gekopieerd!

Ik heb echt een topochtend gehad eigenlijk haha, echt heerlijk de hele ochtend in de sneeuw op stal bezig geweest!
Met de pony van een vriendin zijn we gaan oefenen met de slee, en uiteindelijk konden we heerlijk sleeën in de wei! Echt supertof en leuk <3

Nova vond het allemaal maar raar, de sneeuw is sowieso niet helemaal d'r ding _O-
Hebben nog wat foto's in de sneeuw gemaakt en toen ze aan het rennen was in de wei maakte ze een buikschuiver van 4 meter _O-
Ze sprong zo weer overeind en rende verder, dus het was een zachte landing hahahaha

Verder staan ze gewoon de hele dag buiten, redden ze hier prima
Ze waren vanochtend wel een soort van ingesneeuwd, de wind stond op de deur, dus vanochtend moest ze over een metertje sneeuw heen klimmen naar buiten _O-

Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:08

Patty jammer dat de les niet doorging maar wel begrijpelijk! Fijn dat je vanmorgen nog wel kon longeren.
Super dat je weer op Krisje hebt gezeten! Kan je filmpje niet zien.

Sanne knap je nog gefietst hebt! Is hier echt geen doen. Ben over de straat gaan lopen, daar kon ik door het spoor van een auto lopen. Op de stoep waren mn wandelschoenen te laag :+
Wat gaaf dat jullie konden sleeen met de pony, super leuk!
Nova blij in de sneeuw!

Hier zijn ze een uurtje ongeveer buiten geweest maar wilde ook wel graag weer naar binnen. Ken vond het ook maar raar. Die snapte er volgens mij niks van. Ze heeft wel 5 keer gelegen/gerold, maar elke keer maar 2 seconden ofzo :+
Wel zielig, ze gehad gewoon ijs/sneeuwpegels aan haar onderbenen zitten. Gelukkig op stal is het nu nog wel lekker aangenaam dus was ook zo weer gesomolten.
En voor de rest sneeuw geschept bij de stal zodat ze naar buiten konden en thuis sneeuw geschept.
Morgen mag ik gelukkig vanuit huis werken, ik denk dat dat ik ook niet met de auto wegkom. Stonden er vanmiddag al 2 meer vast in de straat :+
Ik ben er wel weer klaar mee, maar helaas houd de kou nog wel even aan geloof ik ;(

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:28

Nou moet toegeven dat het af en toe ook niet lukte, maar toen ik eenmaal de woonwijk uit was, ging het beter. Daar hadden ze de fietspaden leeg geschoven (viel weer nieuwe sneeuw op, maar toch haha)

Wilde graag sleeën dus had het ervoor over :Y)

Nova voelde gelukkig niet koud, wel wat ijspegeltjes, maar die smelten vanavond wel weer. We hebben wel de deur op stal wat meer dicht gedaan, kunnen ze echt lekker beschut binnen staan.

Morgen zou ik als het even niet hoeft, de weg niet opgaan met de auto nee :')

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:09

Ow oeps verkeerd linkje :+ https://www.youtube.com/watch?v=7msUjLOjyyQ

Laura, dat heeft hij nu zo gedaan maar moet natuurlijk niet de bedoeling zijn steeds. Ze moet wel veel werken vanwege haar energie zegt hij, maar ik moet er uiteindelijk straks thuis ook gewoon op kunnen. Wel blijven longeren van tevoren heeft hij aan gegeven, en iedere dag laten werken.

Hahaha wat leuk Sanne, sleeën! Dat zou ik ook ooit nog wel een keer willen doen :') Leuke foto's!
Oei buikschuiver.... was iets gladder dan ze had gedacht. Gelukkig leek ze niets te mankeren!

Moet er niet aan denken nu door de sneeuw te gaan fietsen. Ik zou echt geheid op mun plaat gaan!
Moet morgenvroeg om 07:00 in Waddinxveen staan met de vrachtwagen.. is normaal vanaf de zaak +/- 2 uur rijden. Moet ik eerst nog daar komen. En pff.. ben benieuwd of het wel te doen gaan zijn!

Haha Ken wist niet helemaal goed wat ze van de sneeuw vond dan dat ze wel wou liggen maar steeds zo snel weer op der benen was :P
Ja kou blijft volgens de huidige voorspellingen nog zeker 2 weken.. Hier geeft het snachts al -12 aan. Bah! Laat die zomer maar komen hoor!! En gauw!

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:34

Nou dat ziet er inderdaad redelijk braaf uit Patty! Wel altijd een paard dat met volle aandacht gereden zal moeten worden denk ik.
Het feit dat ze dus niet echt pijn lijkt te hebben is enigszins positief, maar ook wel lastig misschien; dan is het dus wel een groot deel karakter.

Gisteravond nog lekker een rondje gaan wandelen na stage; Nova vind de witte wereld prachtig mooi haha
Helemaal enthousiast :+:
Op een gegeven moment kwamen we op een volledig ondergesneeuwd pad; kwam gewoon tot m'n knieën hahaha! daar moesten we echt even ploeteren.

Maar dat zal voorlopig even de enige beweging zijn... wandelen :+
de bak is voorlopig nog niet goed ben ik bang...

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:20

Patty dat ziet er fijn braaf uit! Hopen dat jullie deze lijn kunnen doorzetten!
Kon je er door komen in de sneeuw?
van mij mag de zomer ook heel snel komen, vind dit toch echt helemaal niks aan

Heerlijk gewandeld Sanne, veel meer is er inderdaad niet haalbaar op moment..
De bak zal nog wel even duren denk ik inderdaad.

Vanmiddag was het iets aangenamer buiten, paarden hebben mooi ruim 2 uur staan spelen in de sneeuw. Ken vind de sneeuwbult maar wat leuk. Gaat ze direct naar toe als ze buiten zijn. neus erin, schrapen, rollen. Duurt niet lang meer dan is de bult wel gesloopt :+

Vanavond even lekker gepoetst, het inrit is vanmiddag weer sneeuwvrij gemaakt dus morgenavond denk ik ook even aan de hand stappen. Durf niet langs de weg, is een grote ijsbaan en komt ook best wat verkeer langs.
Hebben jullie de paarden nog terug gezet in krachtvoer? Wij hebben het gehalveerd nu ze zich niet zo kunnen uitleven en niet rijden.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:00

@Patty ziet er fijn uit je filmpje met Krissie! Blijft een prachtige merrie hoor *\o/* !

Dapper hoor Sanne met de fiets naar stal! Niet gevallen :P?

Wat lekker Melissa dat je zo dicht bij je paarden woont! Daar word ik dan wel weer blij van die filmjes van paarden in de sneeuw. maar het mag van mij wel weer weg haha!

Zondag hebben ze bij ons de hele dag binnen gestaan. En vanaf gisteren weer naar buiten. geen hele dagen maar van 1100 tot 16:30 ongeveer. Als ze buiten staan hebben we in de stallen een kachel aan zodat de leidingen niet bevriezen! Ik heb ook 2 dagen vast gestaan met mijn auto maar ben er sinds vandaag weer uit met behulp van mijn vader en ga nu weer naar stal toe voor het eerst.. oeps!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:59

Ja echt ideaal, heb mn huis erop uitgezocht haha. Nee grapje, was eigenlijk toeval.
Met de auto ben ik langer onderweg dan de fiets (en nu op moment lopend ook sneller :P )

Wij hebben ze ook korter als anders buiten staan, ze houden op stal de warmte erin. Vandaag zijn ze van half 1 tot half 4 buiten geweest. Ze hebben het dan buiten ook wel weer gezien.
Ben er ook klaar mee, laat er maar gauw warm water regen komen.

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 23:16

Melissa wat een schatje zo in de sneeeuw <3
Nova krijgt al geen krachtvoer dus ook niet gehalveerd, maar snap dat je dat doet haha

Nouk haha nee niet gevallen! Viel me alles mee.

Nova lijkt wel te wennen aan de sneeuw, ze staat elke dag lekker te chillen. gisteren hebben ze de bak gesleept dus ik kan wel weer wat longeren, maar het is vrij hard allemaal haha.

En vandaag even iets eerder gestopt met stage om nog even wat prachtige foto's te maken :+:
Afbeelding

Dus ondanks dat het niet ideaal is, vind ik het toch stiekem best leuk de sneeuw _O-

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:06

Oh wow tot je knieën Sanne! Das goed ploeteren dan haha, en dat in NL!
Leuke foto's! Die laatste sta jij ook echt heel mooi op!! :D
Idd met Krisje dat wel fijn, maar betekend idd dan wel weer iets anders. Kan je inderdaad niet maar 'gewoon' op gaan zitten en lang leven de lol. Maarja.. als er dan mee om te gaan is vind ik het helemaal prima.

Kon er wel goed door komen Melissa! Alleen toen ik lege verhuisdozen had afgegeven bij klanten in Den Bosch wou de vrachtwagen niet meer van zun plek af :+
Denk dat er echt snel ijs gevormd is onder de wielen, door het gewicht van de wagen ofzo? Iig.. het wou geen kant meer op. Na een dik uur vanalles proberen uiteindelijk door alle wielen voor en achter uit te graven en vervolgens warm water onder de wielen te geven en daar ijs weg te steken toch weer aan het rijden gekregen! Was echt zwaar opgelucht haha :P

Haha Melissa, die Ken :') Die vind de sneeuw dus ook wel dik prima.
Hier krijgt Baby gewoon de vitaminebrok die ze altijd al kreeg. Niet verminderd omdat ik er al minimaal van geef.

Dankje Nouk! Oeps.. gelukkig is je auto weer bevrijd!

Baby heeft hier zo ongeveer een week vrij gehad. Een paar keer wat gelongeerd. Maar de ezels van de overburen staan fulltime in de binnenbak dus kan niet veel meer. Heb Baby er uiteindelijk wel bij mogen zetten zodat ze ook genoeg uit de stal kan. Dus ze heeft nu ook ezelvriendjes haha!
Longeren bij de ezels en shetjes oke.. dat lukt me nog wel. Maar er tussendoor gaan rijden leek me niet heel verstandig haha.
Moeders van de week mijn camera in handen gedrukt en gecommandeerd :P
Even spammen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gistermiddag Krisje weer gaan rijden. Wou eerst het begin van de week weer gaan maar dat durfde ik met vanalles op het werk door het weer niet goed af te spreken.
Waren nu naar een binnenbak gegaan. Ging wel weer best oke! Ze stapte gelukkig wel weer beter en was minder zwabberig. Liet ook weer fijne dingen voelen. Woensdag weer. En hopelijk weekend dan ook weer.

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:44

Gave fotos Patty! En fijn dat Krisje goed ging.

Mooi Sanne!

Madam hier is erg fris. De paddocks waren hard en besneeuwd en met een paard die ik niet ken durfde ik dat niet :P Dus hebben het maar bij rijden en stapmolen gehouden. Hopen dat ze dinsdag of woensdag weer even los kan! Hier waren de longeerkralen ook ingesneeuwd en opgevroren dus dat schoot ook niet op :+

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:06

Oh meiden wat een leuke foto's van jullie met jullie paarden in de sneeuw!! <3 *\%/*

Verschrikkelijk Patty dat je vast kwam te zitten! Dat had ik dus ook met mijn auto alleen dat is een fiat 500 en je zou denken dat je die er makkelijk uit krijgt met 3 man duwen... Gelukkig ben je eruit gekomen! Zonde van je kostbare tijd om ergens vast te staan.

@Melissa ik heb Jack alleen bij zijn ontbijt nu op een kwartje basisbrok staan ipv een halve. en in de avond krijgt hij alleen lucerne met een vitaminebrok. En als we gewertk hebben krijgt hij slobber maar dat werken hebben we al 2 weken niet gedaan haha.

@patty ik zag je filmpjes met de ezels in de binnenbaan tijdens het longeren dat was zo schattig!

Nou de kogel is door de kerk! Mijn paarden gaan verhuizen! Wodka gaat naar een 'rusthuis' een hitte actief stalletje mega fijn! En Jack gaat naar een andere stal waar ik afgelopen vrijdag ben wezen kijken. in de winter 5 uur in de paddock (kan ik nog net aan mee leven). Zomer land van 9 tot 5. 7 dagen in de week mesten en voeren en buiten/binnen zetten. en een 20x60baan buiten. longeerkraal. en stapmolen. 10 boxen en vooral dressuur ruiters wat ik erg leuk vind want dat motiveert en je kan nog is elkaar helpen etc.

Jack vorige week 1x aan de longe gehad door de sneeuw maar nu is het daar alweer te hard en glad voor:
Afbeelding
Mijn andere paard Wodka zie je op de achtergrond. De gedachten dat ik ze uitelkaar ga halen doet wel wat me me :(

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:50

Hele lieve foto's ook Patty! <3
Prachtig is de sneeuw zo!

Wat fijn dat je Krisje weer gereden hebt, topper!

Laura dat zal wel, lekker fris haha! Maar ik vind het een erg leuk dier! Hoop dat je er veel plezier van gaat hebben! :+:

Ach Jack ook al zo knap in de sneeuw! Spannend, verhuizen! Zeker als ze allebei naar een andere plek gaan. Hopelijk een fijne plek voor jullie! Wanneer gaan jullie over?
Ik vond het vorig jaar ook erg spannend om te verhuizen maar bleek echt een goede keuze te zijn.


Hier gister nog een sneeuwshoot gedaan _O-
Werd er voor gevraagd, en de eerste resultaten zijn echt... waaaaauw! Heel dreamy/zacht, maar tegelijk heel fris.

Ze mocht aan de longeerlijn op het grote veld in het bos; het veld was een stuk zachter dan de wei thuis, en MOOI dat ze het vond! Alle energie van deze week kwam er uit! Hoefde niks te doen, in het midden staan en meedraaien _O-
Hopelijk kunnen we komende week weer rustig aan de slag!

Afbeelding
Als ik alle foto's heb kan ik wel een topic vol krijgen denk ik haha

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:40

O wauw deze foto is echt geweldig <3 <3 <3 !!! Kijk uit naar je topic over Nova in de sneeuw haha!

27 Maart gaan we verhuizen ipv 1 april. Kon geen vrij krijgen 1 april.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:43

Sanne wat een prachtige foto <3

Patty oh wat balen dat je helemaal vast zat met de vrachtwagen.. Gelukkig wel weer voor elkaar gekregen!
Ik zag je longeerfilmpje met de ezels, cool dat Baby dat zo goed vind!
Wat een prachtige foto's van jouw en Baby <3
Fijn dat Krisje ook weer goed ging :)

Laura een fris paard, wel fijn dat je toch nog kon rijden!

Nouklime ik heb Ken inderdaad ook van een halve kilo brok naar een kwart gezet en wel gewoon de bodybuilder erbij en lucerne erbij, daar zit toch geen energie in
Dat klinkt als een hele fijne oplossing voor beide paarden! Mooie kleine pension, heerlijk! Hoop dat jullie het daar samen fijn naar de zin gaan krijgen
Kan me voorstellen dat het wel gek is om ze uit elkaar te halen.
Knappe Jack in de sneeuw!

Sanne wauw wat een foto <3
Nova was dus blij haha. Fijn dat ze haar energie even kwijt kon!

Hier de sneeuw ook weer doorstaan. Ik vind er echt niks aan. Al vind ik dat het dikke pak wat er lag toch mooi snel verdwijnd :D
Het was de laatste dagen wel lekker buiten met een zonnetje en witte wereld. Voor de paarden ben ik wel blij dat het weer klaar is.
Vandaag na ruim een week weer erop, het was nog een beetje behelpen, de hoefslag was op 1 plek na weer vrij, de laatste plek heb ik sneeuwvrij gemaakt en de helft van de bak over de lengte was vrij. Dus we konden hoefslag rijden, een gebroken lijn en een volte van 10 meter. Ze heeft in ieder geval fijn even weer wat beweging gehad. Eerst even een rondje gelongeerd maar ze was mooi relaxt, wel lekker voorwaarts, ze had er weer goed zin in :D Al koste het wel even moeite om de bak door te komen want her en der een sneeuwplek is natuurlijk wel heel raar, en al helemaal als er een sneeuwplek in de sloot zit :+ En dan lag er ook nog een blauwe ton in het midden van de bak half besneeuwd :+

Laat het voorjaar nu maar doorzetten :D

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:57

@Melissa het voelt heel gek om ze uit elkaar te halen! Denk ook dat Jack er wel moeite mee gaat hebben want hij hangt heel erg aan mijn andere paard. Maar ook het feit dat ik al 14 jaar lang dagelijks voor Wodka zorg en dat uit handen ga geven is een zware gedachten haha! Mijn zusje gaat wel de helft van de stalling betalen van Wodka dus dat vind ik financieel dan wel weer een fijne gedachten. Zij heeft ook jaren met en van hem genoten maar omdat zij pas sinds begin dit jaar klaar is met haar studie heb ik altijd alles betaald.

Ik vind die sneeuw ook niks! Ja met kerst en oud&nieuw! Maar moet toegeven is allemaal wel erg grauw nu het weg is. Jullie baan al helemaal ontdooid Melissa? Ik was er maandag avond maar bij ons was de onderlaag echt nog helemaal hard. En wil hem zo graag even longeren om de benen te trekken!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:45

Oh wat fijn dat je zusje daarin mee kan en wil helpen!
Ja bodem is inderdaad wel weer zacht, sneeuw was vandaag op 1 plek na ook weer helemaal weg. Wel heel erg nat nog, maar we kunnen iig weer lekker wat doen. Had vandaag nog einde middag vrij dus heerlijk bij daglicht even gereden.
Maar had eerst een andere klus, de wei is nu ook erg nat en dan moet je natuurlijk wel in het water rollen en niet op het droge :+ Ben benieuwd hoeveel dekens het deze week gaat kosten :')
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:01

Thanks voor de leuke reacties <3 Kan niet wachten op de rest haha!

Wat goed dat je er alweer op hebt gezeten Melissa!
Oooooh wat ziet ze er uit _O- heerlijk!!

Ik vind het dramatisch om te beslissen over de dekens, misschien maar gewoon af morgenochtend _O-

Ik wil er vanavond voor het eerst weer op, blijft toch spannend met Nova...
Woensdag al even gelongeerd met zadel/beugels naar beneden, ze blijft daar toch reactie op geven als ik dus ruim een week niet gereden heb.
Dus ben benieuwd hoe het vandaag gaat...

Wel m'n gewonnen setje van Equestrian Stockholm binnen gekregen gister! De bordeaux <3
Dus als we weer aan het rijden zijn maar even iemand regelen die wat mooie foto's kan maken haha

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:16

OMG Melissa wat doen jou paarden? Gewoon in plassen rollen met 2 graden haha!

Die kleur zal jullie heel goed staan Sanne!

Wat een heerlijk weekend was dit dit! Ik ben zo blij met dit weer haha! Lekker zonder jas gereden zondag en zonder vest maar gewoon in een shirt met lange mouwen. Paarden in de middag lekker zonder deken gestaan.

Stalgenootje was zaterdag met haar camera foto's aan het maken dus heel lief gevraagd of ze even een kiekje wilde maken. Dacht is leuk laatste paar weken dat ze samen staan dus even vastleggen! Ben er blij mee!

Afbeelding

Afbeelding