Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:35

Weer 4 pagina’s bijlezen :')

Nouklime; Oeps! Weer eraf. Hij moet je wel even hebben zeg. Je bent er wel lekker nuchter onder!
Balen van je zadel. Begrijp ik nu goed dat je een zadel ergens op gehaald hebt en bij hebt laten vullen zonder dat je weet dat dit zadel het wel echt voor jullie gaat zijn?
Oh sorry ik lees het al! Toch wel gereden. Ik dacht al O:)
Fijn dat er niks aan de hand was met gaan zitten! Hij was verder dus ook braaf met rijden begrijp ik dan? Fijn weer een positieve ervaring!

xApple; Dankje! Zit inderdaad altijd zo. Als ik echt ga springen zullen ze nog korter gaan. Als ik ze langer doe zit ik met mijn benen helemaal niet goed en ga ik vanzelf naar een stoelzit door het (spring)zadel :).
Top dat de shet weer goed ging op wedstrijd :D En weer lekker gereden met Lars!
Ook nog lekker gelest lees ik. Ideaal zon bak aan huis! Fijn dat hij ook je hand wat begint op te zoeken.

Melanie_B; Zadelmak gemaakt midden februari. Eind april is ze naar mij gekomen toen was er +/- 20 keer op gezeten.
Ah wat leuk je vriend erop!! :D Mijne heeft ooit op mijn vorige een buitenrit in stap mee gedaan. Mocht hem niet zeggen wat hij moest doen want hij kon het allemaal wel. Hij dacht dattie dood ging, wat een lol hebben we gehad met de hele groep :')
Ik vind je paard eerlijk gezegd op het oudere filmpje meer door het lijf lopen als nu. Ik zag idd ook af en toe een pasje onregelmatig. Komt misschien omdat hij nu heel erg zijn balans aan het zoeken is op de binnenhoefslag? Niks geks voor een jong paard iig.
Moet wel zeggen dat ik wat te diep lopen dan ook compleet niet erg vind. Rij ze liever van daaruit weer met het neusje eruit dan andersom. En als ze niet doorlopen schop ik er liever fatsoenlijk tegenaan dat ze echt leren om op been vooruit te gaan. Finetuning komt daarna dan nog wel, als ze maar voorwaarts reageren op been. Anders blijf je gauw been geven zonder reactie en dat is juist wat je niet wil.

Melissa_93; Mooi debuut met de andere in de L1. Oh flexchair moet ik ook eens gaan fixen. Heb ik eerder wel zo ooit een keer gedaan maar nooit met regelmaat.
Ken vond het dus een spannend bij je instructrice. Fijn dat jullie haar even de tijd gegeven hebben en dat ze daarna zo relaxt was!

SBravour; Fien staat er heerlijk relaxt bij! Loopt ook heerlijk ontspannen rond zo.
Haha, mensen vinden alles prima tot dat jij het beter doet als hun . Niet iedereen is zo maar je kan ze er zo uitpikken wie het wel zijn. Moet zeggen dat hier op wedstrijd het meestal erg gezellig is.

Amado; Wauw wat doet Amado het geweldig goed!! Fijn dat hij ook al eerder naar huis kan maar jullie toch goede begeleiding krijgen!

Cera_D; Oeh Amsterdam, kan me voorstellen dat het daar een heel gedoe is om een fijne en betaalbare stal te vinden.

k_m; Ik had verwacht dat ze echt een bom van spanning was, net als toen we bij de buren gingen rijden. Dat was de 1e x op vreemd terrein. Maar ze was echt compleet de rust zelf op wedstrijd. Had wel verwacht dat ze snel zou bijtrekken omdat ze toch wel op de mens vertrouwd inmiddels. Maar dat ze meteen zo relaxt zou zijn had ik ook écht niet verwacht!
Halthouden doet ze al heel fijn! Zou er alleen wel op letten dat je niet je benen zo afsteekt op het moment dat je wil gaan halthouden. Maar juist gewoon been eraan houden.
Wat ik vaak doe als het stuur er goed op zit is achtjes rijden. Af en toe een keer een volte de ene kant op extra en dan weer achtje en zo een beetje spelen daarmee. Omdat je zo veel wisselt voel je zelf ook beter de verschillen per kant en wat je moet doen om te komen waar je wil.
Ik maak ze dan vaak ook kleiner dan de normale voltes, wissel daar ook mee af.
En als ze linksom niet fijn buigt, juist rechtsom de oplossing zoeken door haar rechtsom een keer flink door te buigen. En daarbij juist op te letten dat ze het binnenachterbeen echt onder de massa zet zonder over de schouder weg te vallen. Dan gaat linksom ineens ook beter.
Hm, het smalle van je huidige zadel wordt niet opgelost door er een bontje onder te doen. Dan wordt deze juist alleen maar smaller ipv breder. Wat voor iets wil je er nu onder gaan leggen?
Ik heb ooit bij een paard in theorie een perfect passend zadel gehad, en paard liep er compleet niet fijn onder. Gooide diegene die in theorie niet goed lag erop en paard liep als een tierelier. Heb wel geleer dat het niet altijd wat hoeft te zeggen.
Oh lees al dat je zelf al tot de conclusie gekomen was dat een bontje er onder toch niet beter is. Die laatste foto is echt leuk!!

RoyceMack; Oh hahaha wat een lefgozer jou vriend!! Zo alles samen doen is wel erg leuk!
Heerlijke buitenrit gehad dus met dappere dodo :D

Baby heeft hier een paar dagen vrij gehad na de wedstrijd van vrijdag. Dinsdag even erop geweest en alleen wat losgewerkt. Gisteren weer gereden en wat lage sprongetjes gemaakt.
Komende dinsdag hopelijk nog een springlesje want ik heb ons spontaan ingeschreven voor een onderling springwedstrijdje zaterdag :=. Wel heel laag! 40 cm en 60 cm. Mocht het na de 40 nog niet oke voelen om 60 te doen, doen we gewoon nog een rondje 40. Als ik het haal met werken tenminste..
Vind springen heel leuk! Maar zie de afstanden niet zo goed meer, wil daar eerst meer controle over hebben eer we hoger gaan. Maar af en toe moet ik mezelf pushen :P.

Krisje heeft 2 weken vakantie gehad. Afgelopen vrijdag is ze weer gereden door vriendin maar toen was ze even aan het proberen hoe hard ze kon trekken en of ze kon spoken. Zaten wel ook hele fijne stukken tussen maar ze had voor het eerst haar stuurse pet op. Ag, hebben we dat ook een keer gehad. Ze bleef wel braaf verder!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 17:17

Goed om weer mee te maken, kan je mooi grenzen stellen. Worden ze alleen maar beter van hoor! Brave Krisje :)

Leuk dat je gaat springen, waarschijnlijk valt het uiteindelijk reuze mee!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:51

Xapple heerlijk gelest dus, super! Fijn dat Lars in stap ook al mooi je hand op begint te zoeken

Melanie wat super dat Rock het zo braaf deed met je vriend! Ben benieuwd naar je filmpje!
Ik heb geen idee hoe dat werkt, een filmpje uploaden is al een hele opgave :')

KM jammer dat het niet helemaal fijn ging. Hij vond het bontje dus duidelijk niet fijn onder het zadel..
Toch zitten er ook wel fijne beelden bij! En wat een heerlijk sprekend koppie zit erop!

Noulime super dat je vandaag zo weer kon opstappen, wegrijden. Kun je weer mooi verder zo!
Super dat het zadel goed past!

Melanie lekker actieve stap wel zo!
De draf lijkt zo ook wel lekker actief! Je ziet dat hij nog veel moeite heeft met zn balans, waarschijnlijk daardoor ook nog moeite met zelf voorwaarts blijven? Denk dat je goed bezig bent door wat binnen hoefslag te pakken zodat hij toch leert op eigen benen lopen. Vind het een leuk paard!!

Hier het zelfde schema als Melanie. 2x per week rijden en soms een keer longeren. Ik kan na een paar dagen vrij gewoon opstappen wegrijden (nu nog wel met longeren, al is dat denk ik eigenlijk niet meer nodig maar voor mijn gevoel nog wel prettig :P ) Dan vind ik 2 dagen nu nog wel voldoende.

Wat Sbravour zegt/ziet zie ik inderdaad echt nog als een stukje onbalans/slungelig. Denk dat als hij straks wat meer kracht heeft dat het heel anders wordt. Hij is ook best groot toch?

haha Roycemack als ik een enkele keer op het springzadel van me zusje zit wil ik er ook snel weer van af. Vind het zo verschrikkelijk zitten :')
Heerlijk buiten gereden, super!

Cera herkenbaar, ik zit ook steeds nog te wachten tot me zusje tijd heeft om mee te gaan naar buiten.Maar nu ze vakantie heeft van school werkt ze veel in de horeca. Dus meestal als ik vrij ben werkt ze en andersom :')
Doe nu wel stukje van de bak naar huis stappen. We hebben de bak aan de overkant van het huis/stal liggen dus moeten altijd klein stukje over straat. Dat doet ze echt heel relaxt en verkeer wat langskomt aan vrachtwagen/trekkers geeft ze ook niks om dus verwacht dat buiten straks ook wel goed zal gaan

Patty prima toch om deze hoogtes te doen! Beter zo eerst ervaring opdoen en samen vertrouwen krijgen dan direct hoog en dat het niet wil. Zo kan die er mooi van leren!

Krisje vond de vakantie dus nog wel lekker haha

Ken ook nog even een paar dagen vrij, pak haar woensdag nog weer even en dan ga ik zelf een paar dagen weg dus Ken ook lekker vrij.
De andere vandaag meegehad naar een proefgerichte clinic van Ine.ke Jan.sen. Dat was echt leuk en enorm leerzaam. In een half uur tijd veel geleerd en hele handige tips meegekregen.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 08:17

Leuk! Geen foto’s gemaakt tijdens de clinic?

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:38

Nou 2 dagen gereden op mijn nieuwe zadel en moet zeggen dat ik erg te spreken ben erover! Zit heerlijk zacht love it en hij ligt goed op Jack.

Zal even een foto plaatsen:

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:23

Mooi zadel hoor! Heel fijn dat hij er goed mee loopt, lijkt ook fijne steun te geven, zit je er wat minder los op. :)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:44

Sbravour mijn andere zadel heeft meer wrong. Heb/had de KN Ouventure Victoria, mega mega mega fijn zadel! als niemand een goed bod doet hou ik dat zadel voor mijn andere paard zodat ik in de toekomst samen met mijn zusje of een vriendin kan rijden dan hoeven die niet op een veelzijdigsheidszadel.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:00

Oh, ik ben de platte KN's gewend, zonder steun. Prima toch, niet weg doen als je er te weinig voor krijgt. Dat soort zadels behouden meestal wel hun waarde. Een paar jaar meer of minder scheelt dan niet zo veel ;)

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:36

Zadels, eigenlijk maar ondingen. :')
Ik heb Albions en Eurodressage. :Y)

Ben met Kyara bezig met trailerladen. Rijden nog steeds vakantie, wil haar na mijn vakantie weer oppakken. Tegen die tijd zal Livano ook wel komen.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:44

Daarom rijd ik ook gewoon nog heerlijk zonder zadel rond :)

Dit weekend 2x les gehad. Vrijdagmiddag aan de slag met trailerladen omdat ik het graag routinewerk wil maken. Ze liep er zo op, dus instructrice keek mij vragend aan. Toen ik vertelde dat fienie het leuk vindt zolang ze het zelf leuk vindt, reageerde ze dat we er dan gewoon 20x op moeten gaan lopen.
Zo gezegd zo gedaan; na 3 keer was het stom. Dus hele trucendoos open: fly, fight, freeze. Zoals ze het noemen bij Emiel Voest. Precies in die volgorde paste ze het toe :D Mooi dat het gebeurd, kunnen we weer mooi grenzen en regels afspreken.
Dus, half uurtje bezig geweest, en toen ging de knop weer om. 4x opgeladen zonder problemen! Nu daarmee verder, en dan volgende les stang er achter doen.
Zaterdag weer les in de Academische Dressuur. De traver en schouderbinnenwaarts verfijnen, wat ze fantastisch deed. Daarna verder met de hulp van mijn binnenbeen perfectioneren, zodra ik haar licht aanraak met de zweep (en dus laten mijn been) moet ze zich in buigen in haar middenhand. Van de zweep af. Ook dat ging fantastisch, wat een topper. Verder nog aandacht besteden aan meer oprichting en lengte buiging ipv enkel naar beneden zakken, ook heel mooi, maar daar in moeten we gaan spelen.
Zondag, weer even lekker erop gestapt, heerlijk gewerkt aan volte sluiten en openen op mijn zit, vervolgens rechtuit over de binnenhoefslag. En weer, perfect, wordt bijna saai ;) :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SBravour op 20-08-18 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:55

Melissa,sluit me bij je aan. Het is nog dat stukje balans en kracht wat hij erg mist en dat merk je soms wel. Galop is daarom ook nog erg lastig met hem.

Heb je een foto of filmpje van je clinic? Ben benieuwd!6 oktober komt bij ons Marlon van Wissen en ga dan ook mee doen. Ben zo benieuwd wat zij van Rock vind

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:55

Noukline prima zadel! Hopelijk heb je er veel plezier mee!

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:00

Nouklime, kent en masters!
Ik het precies dezelfde! Heeeeerlijk zitten ze.
Vooral ook de kniewrong.
Doe je niet beter je stijgbeugelriemen onder het zweetblad?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:01

Heel slecht, stijgbeugels onder het zweetblad. Maak je de stiksels stuk mee :) Op den duur kan zelfs heel je zweetblad loskomen!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:32

Vind dat ook klote rijden eigenlijk, de beugels eronder. := :o

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:33

Minder vrijheid in je been verleggen idd, dat vind ik ook!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:36

Ja dat inderdaad :o

De 4 jarige zaterdag meegenomen op wedstrijd. Het vertrouwen zit blijkbaar goed, ze liep 2 top proeven. Heerlijk open aanleuning. Was zo trots op haar. :))
Toch altijd spannend eerste keer weg zo.

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:58

Afbeelding

Heerlijk genieten op zijn vrije dag. Morgen mag die weer. *\o/*

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:59

mirjamalvaro schreef:
Ja dat inderdaad :o

De 4 jarige zaterdag meegenomen op wedstrijd. Het vertrouwen zit blijkbaar goed, ze liep 2 top proeven. Heerlijk open aanleuning. Was zo trots op haar. :))
Toch altijd spannend eerste keer weg zo.


Oh wat goed! Oprecht reden om trots te zijn. Heb je foto's/filmpjes?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:22

Wauw wat super goed! Fijn om dat te weten!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:36

Geen rij foto's
Afbeelding
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:43

Die ziet er super uit. :) mooi paard.

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:46

mirjamalvaro schreef:
Geen rij foto's
[ [url=m/B8XOu6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3OQmd5.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ooohhh wat een knapperd heb je <3

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:51

Hihi thanks. Ziet er niet uitals D-pony he :P

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:39

Ik wist niet dat dat kon stijgbeugels onder het zweetblad haha! Maar vind het zo ook prima.

Vandaag voor het eerst Jack laten vrijspringen... die liep op het kruisje af van 30 cm was niet onder de indruk en hupste er als een hertje overheen haha het was prachtig! Hij vond het leuk!