Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:21

Oeps Haha ja die bedoelde ik :+


SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:40

Wat fijn dat je wat spanning kwijt raakt! Knappe combi zijn jullie :)

Bowo
Berichten: 2807
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:01

Wat heb je Amado aangedaan, zo'n stoere kerel :P
Leuk project Luna!
Ilsey, Fijn dat Floyd je systeem zo snel doorhad! Twister mag weer lekker aan de bak zo te horen na een fijner vakantie.
Oepsie, zweep vast. Wel fijn dat ze daar niet op reageerde Mirjam! Foto's zien er goed uit!
Zeker een knappe Caia Nynkster!
Kabayo, anders wordt het ook zo saai met Zilver, die is zo onwijs braaf :P Maar misschien maar niet te vaak bokken.
Pattypaard, dat doet Krisje goed hoor! En klinkt als een heerlijk weekend!
Apple, Lars pakt het fijn aan zo te horen. En eerste galopje, super!
---------------------------------------------------
Paardje is vandaag weer mee geweest naar de verenigingsles. Hij had wel iets spanning, maar verder wel heel braaf. Zelf er aan werken dat ik hem nog meer voorwaarts rijdt en paardje moet wat minder gaan plakken aan andere paarden, hij staat zowat stil als een ander paard passeert, iets met ruin die denkt dat hij een hengst is en samen rijden met 2 merries. Ik vind het alleen zo moeilijk hoe je daar op het juiste moment op kunt reageren, ik wil hem ook geen tik geven terwijl dat andere paard naast me zit, want als hij nou een sprongetje maakt, schrikt dat andere paard misschien ook, maar daarna is het eigenlijk al te laat, dilemma.....

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:08

Andere ruiter waarschuwen dat dat kan gebeuren en toch die tik geven?

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:15

Heerlijk Mirjam dat ze zo nuchter is

Nynkster wat een knappies heb je toch!

Kabayo weer lekker gereden, top! Haha ja het lekkers weten ze altijd heel snel te vinden he :P

Patty super dat Krisje het goed oppakt!
Klinkt als een heerlijk weekend!

XApple wat super dat je zo ontspannend wegrijd! Wel heel prettig he als er iemand vanaf de grond mee kijkt/helpt

Bowo ik zou de andere ruiters vragen of ze voldoende afstand van je willen houden zodat je de ruimte hebt om m een keer te corrigeren

Ken dinsdag even weer in de trailer gehad, liep er weer keurig braaf op :)
Gisteren weer even gereden, ze blijft de pony's achter de bak te leuk vinden, en is mij dan soms net even te snel af met uitbreken. Volgens instructrice wel een echt jonge paarden streek en houd ze er vanzelf wel een keer weer mee op :')
Komende zaterdag gaan we een keer op het clubterrein rijden, ben heel benieuwd hoe ze dat oppakt. Denk wel dat me zusje er dan eerst nog even opgaat. Die kan haar als ze wat spanning heeft net wat beter overtuigen en vertrouwen geven. Ik wordt dan soms nog net teveel afwachtend.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:07

Succes alvast!!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:55

Luna : Welkom terug!
Ilsey : klinkt goed! Pauze kan soms goede dingen doen!
Melissa : Knap zeg!!!! Fijn dat ze het goed oppakt!
Mirjam : Ziet er goed uit! Hoe krijg je nou een zweep in een staart hahah
Elina : knappe supporter fenna! bokken houden we niet van nee!
Patty ; BIj jou ook al zo goed! Lekker bijkomen van t weekend hahah
Apple : Ik word helemala blij van jullie foto! Wat fijn dat het goed gaat! Lekker samen opbouwen!
bowo : denk dat het vanzelf beter wordt ook als hij wat vertrouwen krijgt!
melissa : Fijn dat het goed ging!

Niet heel uitgebreid dit keer, sorry. Zit zelf met zere arm/ribben.
Gingen vandaag namelijk weer mennen. van de week droog gemend en buiten droog gemend met de haflinger mee van de staleigenaresse. Dus vandaag weer inspannen en steeds beetje opbouwen. Eerst zelf ernaast lopen etc zo verder. Op gegeven moment schrok ze, we waren al 10/15 minuten rustig aan het stappen zonder spanning. Ineens schrok ze en ging ze draven. toen ging ze steeds harder en was ze gewoon in paniek. Dus in galop en toen volle rengalop. Toen moesten we de bocht natuurlijk om want einde van zijde was in zicht. Ze ging zooooo hard dat het wagentje om ging en ik eraf gelanceerd werd, zo op mn zij op de grond gedonderd.

Lina ging toen bokkend door want ondertussen was door al het geweld de lamoen afgebroken. zon 30 meter verder kon ik haar rustig krijgen omdat ze me weer zag (natuurlijk kleppen op). Toen was ze ook direct rustig en kon ik haar snel uitspannen. hele tuig zag natuurlijk strak en om die wagen heen omdat ze zo wild was. Uitspannen ging goed maar zag toen ik bezig was al dat haar been flink bloedde. Het spoot er gewoon uit dus het ging even door mn hoofd dat het einde oefening was, pees geraakt oid. haar snel uitgespannen en meegneomen naar de paal en vastgezet. Daar de wond bekeken en leek wel weer iets mee te vallen. Het was een snee net boven de kroonrand. Afgespoeld met water en toen in verband. Is nog nagekeken maar was verder niet veel wat we konden doen qua hechten. Zit zoveel druk op die plek dat het bij elke beweging open kon schieten. Dus in verband en met acederm schoon proberen te houden.

Hebben vanavond weer nieuw verband erom gedaan en zag er wel goed en schoon uit. Het is idd een snee op een ongelukkige plek. Ze loopt niet kreupel, alleen vanavond iets stijf. Verder waren de beschadigingen minimaal maar hoop ik dat het mentaal ook nog op te lossen is. Wilde eigenlijk na de val direct doorgaan met droogmennen nog een rondje om rustig te worden, maar bloedde zo heftig dat ik daar eerst naar wilde kijken. Ze staleigenaresse heeft me ook super geholpen en samen hebben we het vanaovnd weer opnieuw in verband gedaan. Morgenochtend gaat zij kijken hoe het verband zit, als het veranderd moet worden doet zij dat. Ik ga morgenavond weer kijken.

zo... heel verhaal. Sulky is aan gort want lamoenen zijn geknapt, ook het frame van de lamoenen is scheef gegaan, verder valt de schade mee. Ik heb zelf niet veel, pijnlijke ribben omdat die de klap op moesten vangen.

even wat fotos.

de snee, duidelijk zichtbaar
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ze is er gelukkig niet heel zielig onder. Laat het braaf toe ookal bijt de acederm natuurlijk wel wat. Brave pony <3 Hoop dat ze er snel bovenop komt!

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:17

:oo :oo Oh nee! Jeetje wat een schrik ..

Je hebt geen idee waar ze van schrok? Je was gewoon in de bak? Pff wat erg zeg. Ook dat je sulky omging en de lamoenen afbraken?! Ik kan me dat niet voortellen joh. Wat een geluk eigenlijk hoe het dan is afgelopen qua verwondingen voor jullie beiden. :(:)

Ik heb heel goede ervaring met honing zalf voor wonden. Prikt niet en heelt heel mooi en snel.

Kabayo

Berichten: 13864
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:23

Wat een hel zeg Nynke :oo Echt verschrikkelijk. Hopelijk knapt haar beentje snel op en heeft ze er verder weinig aan over gehouden :(:)

Melissa jaa lekkers weet ze heel goed te vinden :j
Fijn dat ze zo makkelijk de trailer op gaan :) Spannend naar een ander terrein. Ben benieuwd

Bowo vervelend probleem maar ik zou je paard toch een tik geven. Wellicht eerst even aan de andere ruiters melden.

Luna vlot valt wel mee hoor :) Denk ik haha. Zo veel doet ze niet.

Super xapple!! Leuke foto ook
Haha laten filmen was wel een goede ja haha

Pattypaard veel drukte zo te lezen.

Lieve supporter mirjam <3

Ik ben wedstrijdspullen aan het bij elkaar zoeken. Morgen met zilver bij een wedstrijd kijken. Even losrijden en weer naar huis :)

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:58

Schrikken zeg nynkster :( hier ook goede ervaring met honingzalf. Ik ben aan het duimen voor je. Heb je kunnen zien hoe ze liep?

Gistermiddag kwam de DA weer scannen. Eerst op het harde heen en weer draven, hij zag nog een heeeel klein mini puntje onregelmatig, ook op het zachte. (1 op 10, in dierenarts normering, dat is het laagste dat kan) Toen door naar het scannen. Ook daar nog een heel klein puntje onregelmatig weefsel maar hij moest goed zoeken. Al met al wat hij heel tevreden hoe ze aan het herstellen was, voor de zekerheid wilt hij haar nog 8 weken op rust en dan mag ik wat hem betreft zonder scan weer beginnen. Of als we haast hebben 4 weken, maar dan wilt hij nog wel een scan. Maar ik denk dat ik voor zekerheid ga en haar 8 weken geef.. :)

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:44

Apple : we waren in het land. Ze ging zo hard en wild vooruit dat ze lamoen uit lichtoog kwam. Toen moest ze natuurlijk door de bocht wat ook heel hard ging en de boel brak. Ik heb niet gezien waar ze nou van schrok, maar omdat ze ineens vooruit sprong schrok ze daarna ook van zichzelf en werd ze weer wilder

Elina: chique!! Ben benieuwd hoe het haar staat!

Sbravour: ja zijn toen ze in verband stond even gaan lopen. Gelukkig niet kreupel. Ze was wel beetje stijfjes gister avond maar dat us natuurlijk niet gek na zon gebeurtenis.
Toch nog even geduld hebben dus! Hopen dat dat dan ook het laatste is! En je daarna lekker weer aan de gang kan!

Ben net wakker, voel me net een oma zo stijf van het vallen 8)7

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Bowo
Berichten: 2807
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:10

Moet ik misschien toch maar eens wat minder bang zijn dat ik anderen tot last ben en dat soort dingen inderdaad even vragen :)

@melissa, dat uitbreken gaat vast wel over, je voelt het zelf straks waarschijnlijk ook wel aankomen, dus dan kan je daar ook sneller op reageren. En dat afwachtende komt ook bekend voor, goed dat je dan je zus eerst even laat!
@Nynkster, wat een pech! Gelukkig geen ernstige verwondingen en hopelijk mentaal ook niet teveel schade.
Ik ben een beetje een leek wat betreft mennen, maar zou zonder kleppen beginnen niet handiger zijn? En alleen als ze het nodig blijken te hebben met kleppen?
@Kabayo, leuk, even de wedstrijdsfeer proeven!
@Bravour, zekere voor het onzekere, goede keus! Duurt wel lang allemaal, maar daarna kun je vast weer lekker bezig!

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:48

Heftig Nynsker. Kroonranden bloeden als een gek ja.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:04

@Bowo; ik vind het juist netjes hoor dat je rekening houdt met andere paarden :j Als ik jou was zou ik het aangeven dat je even moet aanpakken als er een paard passeert. Dan weten ze ervan.

@Kabayo; Wat een goeie oefening. Zilver is vast braaf.

@Nynkster; Jeetje echt schrikken joh. Ik heb ook expres gesloten lamoenen want vind open zo spannend.
Nou veel beterschap ik hoop dat t meevalt, ook psychisch zeg maar.

Ik heb vanmorgen weer gelest. Ging lekker. Hij was een beetje onrustig met zijn hoofd maar ik heb hem gelaten. Lekker rondgestuurd en weer een galopje gedaan. Ik moet nog even rustig leren zitten maar hij maakt echt mini pasjes in galop :D

Even een saai filmpje :+

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:38

Brave Lars!
Let alleen op het verschil tussen stille handen tov jou lichaam, of tov de mond van jou paard.
Bij jou is namelijk het eerste, waardoor je hand erg op en neer gaan. Probeer je onderarm in een lijn met de teugels naar het bit te laten gaan en geef je hand mee in zijn beweging :)

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:27

Lieverd die Lars.

Hier maar kort op Kyara gereden. Zadel zakte steeds weg naar links. Dus vrij snel gestopt. Volgende keer met bontje proberen. :\

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:39

SBravour schreef:
Brave Lars!
Let alleen op het verschil tussen stille handen tov jou lichaam, of tov de mond van jou paard.
Bij jou is namelijk het eerste, waardoor je hand erg op en neer gaan. Probeer je onderarm in een lijn met de teugels naar het bit te laten gaan en geef je hand mee in zijn beweging :)


Jaaa joh ik moet zelf gewoon opnieuw leren rijden. Ik voel me zon beginner op mijn eigen paard :+ Ik moet echt opnieuw balans vinden en hij natuurlijk ook nog steeds.

Door het overlijden van mijn vorige pony heb ik 2 jaar eigenlijk niet meer gereden.

Bowo
Berichten: 2807
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:19

Brave Lars!
Wel een uitdaging om na zo'n stop op een groen paard te stappen :P

Vervelend Mirjam! Deed die dat voorheen niet?
Ik hoop wel dat een bontje het niet nog erger maakt, heb regelmatig gehad dat een bontje er juist voor zorgde dat mijn zadel van links naar rechts ging schuiven.
En mijn huidige paard is ook drama met zadels. Zijn linkerschouder is (nog) veel groter dan zijn rechter waardoor bijna alles naar rechts schuift. Ik hoop wel dat dat minder wordt wanneer hij meer is rechtgericht

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:45

Aha dat verklaard het Haha, geeft niet hoor!
Ik heb ook ruim een jaar niet gereden tegen de tijd dat ik weer op ga stappen. Gelukkig heb ik een trainingspaard aangeboden gekregen, kan ik mooi weer even handig worden voor dat ik op mijn groentje ga!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:50

Oh Nynkster wat schrikken zeg.. Hopen dat Lima gauw opknapt!! En jij zelf natuurlijk ook

Kabayo leuk dat je op een wedstrijdterrein gaat rijden!

Sbravour fijn dat het goede de kant op gaat met herstel. Groot gelijk dat je die 4 weken extra erbij pakt. Beter het zekere voor het onzekere!

Mirjam hopen dat je zadel met bontje beter blijft liggen!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:03

Bowo maandag is zadelmaker geweest, zadel is breder gemaakt voor mijn andere paard. Ze hadden gezegd zonder bontje moet kunnen. Maar denk toch wat te breed voor haar. :Y)
Heb geen geld voor nog zadel erbij :=

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:06

Vandaag Rissa voor het eerst een zadeltje op en aan de longe gelopen. Hartstikke braaf op het zadel. Daar gaf ze niks om. Over het longeren had ze af en toe een eigen mening maar dat geeft niet, komt wel goed :')

Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:12

Staat haar goed! Knapperd.

Kabayo

Berichten: 13864
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:08

Staat haar heel goed xapple! Ze was zeker braaf. Wel druk in het begin
Leuk dat je les hebt gehad!! Wat loopt hij mooi ruim

Mirjam herkenbaar. Fijn dat je weer goed kan rijden met een check van je zadel

Melissa was zeker leuk!

Ik zit nogsteeds op mijn roze wolk. Ze was zo braaf. In het begin alleen maar snuiven en staart erop. Ze dacht dat ze op de keuring was :+ Mijn moeder had het hart in de keel dus die was met zilver gaan wandelen over het wedstrijd terrein. Heb haar over genomen en nog klein stukje gelopen. Ging al beter. Toen erop , mijn vriend heeft haar nog een rondje aan de lijn gehouden en toen los. Alles eng natuurlijk haha. Draadje was eng , de sloot was eng , het hindernis materiaal in de hoek ook. Maar ze liep dapper door en het was echt werken voor beide pff :P Heb een halfuurtje gereden :)
Beeldmateriaal begin rijden
Fijna halshouding <3
Afbeelding
Afbeelding
Er waren ook fotografen aanwezig!
Afbeelding
Het enge hindernismateriaal op de achtergrond
Afbeelding
Ik durfde zelfs een galopje!! 1 bokje gaf ze
Afbeelding
Afbeelding
<3 <3 <3
Afbeelding

Thuis aangekomen lekker weer vies maken
Afbeelding

Jullie snappen vast dat ik super trots ben!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:44

Xapple dat staat Rissa goed! En wat een gaaf dekje heb je erop liggen

Wat super goed Kabayo! Zilver oogt lekker ontspannen ondanks dat ze eerst alles heel erg eng vond!

Ken vandaag even mee gehad naar het clubterrein. Weer heel braaf de trailer op en daar ook heel braaf eraf. Ze vond het op de parkeerplaats eerst allemaal heel spannend. Lekker even gewandeld en was ze ook al snel ontspannen. Konden heel simpel opzadelen zonder enige spanning. In de bak vond ze het ook allemaal nog wel heel spannend, eerst even weer wat rondjes gewandeld en daarna gelongeerd.
Na 10 minuten ongeveer was ze mooi ontspannen en is me zusje erop gegaan. Ze ging nog wel wat te hard door de bak maar verder heel braaf. Linksom/rechtsom wat stap draf en galop gedaan en toen ook gestopt. Daar ook weer heel braaf de trailer op. Thuis kwam ze er wel erg nat af, wat stres van alle indrukken denk ik. Ik ben in ieder geval trots op hoe ze het deed en ook hoe me zusje haar daarin begeleid.

Heb een filmpje gemaakt, nu nog kijken of ik die erop krijg :P

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers