Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:11


MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.


melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:50

Patty lastig inderdaad dat je dan zo'n grote ruimte hebt.. Hopen dat het aanraken van de oren steeds minder spanning geeft!

Murosch ja op die manier doe ik het inderdaad ook. Klepperen met zweetbladen, beugels etc.
Beugels ook gewoon redelijk lomp naar beneden halen zodat alles rondom haar en het zadel normaal gaat worden.
Haha precies, kijken mag best happen niet :')

Wat super fijn dat Veronia het zo goed oppakt, en al de eerste galop. Super!!
Ga zo je topic kijken

Amado das een best kunstwerk geworden haha

Mirjam ook lekker aan de gang, super! Ziet er mooi ontspannen uit

Ik heb vandaag voor het eerst even gehangen :D Eerst gelongeerd was in heb begin vrij vrij gepannen. De wei achter de bak zijn vandaag 2 pony's gekomen die waren aan het racen en er kwam een tractor langs, de weg ligt er half uit dus allemaal gaten. Kwam een behoorlijk lawaai van af. Al gaf ze daar weinig om.
Iets langer gelongeerd dan anders totdat ze zich ontspande. Weer naast haar gesprongen etc. Daarna op het krukje gaan staan en aan de linkerkant gehangen. Ze deed het super braaf.
Rechts nog niet gedaan, er kwam een giga hagelbui aan dus net optijd op stal terug :j

Morgen kijken of we rechts ook kunnen hangen.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:11

Super Melissa.
Hier gooi ik shabrak ook lekker lomp erop, beugels beetje mee gooien etc. Ze kunnen overal maar alvast aan gewend zijn. :D

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:13

@Mirjamalvaro; Waarom rij je in de stalgang? :') Ik zou bang zijn dat hij uitglijdt in draf.
Het ziet er wel onwijs relaxt uit, braaf hoor :D
@Melissa; Wat goed dat hij zo braaf was met hangen +:)+

mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:19

Haha dat is onze binnenruimte, daar lopen ze ook los met zijn allen. Ze kent de bodem daar dan ook erg goed.
Ze is daar fijn geconcentreerd en relaxed. In de buitenbak is ze nog niet ontspannen genoeg en moet alles nog wat relaxter. Komt vanzelf hoor, longeren pakt ze daar ook wel goed op.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:19

Kon jullie deze plaatjes van mijn knappe puppy(-af.. :D)paardje niet onthouden!
Afbeelding
Afbeelding
Genieten van het weer zo zeg!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:21

Patty: oei lastig. Ik heb helaas geen tips voor het oren aanraken, mijn merrie liet het zo toe. Ik ben tijdens het borstelen op een gegeven moment ook haar hoofd gaan doen, en soms een strijkje over de over doen. Kan ze nu knippen, aaien, draaien en er aan trekken :D grapje natuurlijk.
Amado: Wauuuwww gaaf zeg. Daar zitten heel wat uurtjes in denk ik zo :) knap hoor.
Mirjam: Oh ik vind dat ook wel engig hoor, maar goed ik heb een blessure nu dus ben misschien ook wel over voorzichtig.... ik zou het niet doen, een uitglijder is zo gemaakt. :) Jij kent je paard het beste. Komen ze niet buiten?

Over een paar weekjes gaan we de wei opbouwen....... Jeeeeeeeej! Bij jullie ook?

mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:25

Ze komen zeker wel buiten. Ze kunnen hier zelf kiezen; binnenruimte, looppad steen en paddock achter. En hopelijk binnenkort de wei er ook weer bij. :)

Uitglijden ben ik niet heel bang voor, liggen ook matten. En als je haar soms ziet springen en bokken daar. :')
Maar hoop wel binnenkort naar buiten te kunnen met haar. Toch wat meer ruimte. :)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 19:01

Vandaag ging ik met Lars lange teugelen. De 1e 5 minuten ging het echt super beroerd.. Elke keer omdraaien, keihard trekken en de verkeerde kant op gaan. Toen ben ik echt boos geworden :+ .
En daarna was het over. Het ging echt super goed. Voltes en gebroken lijnen kunnen sturen +:)+

Daarna was hij moe.. Flink beloond en daarna mochten ze voor het eerst dit jaar lekker de weide op.

Afbeelding

Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 20:37

Ohhhh benieuwd fjordje hoe gaat het met haar?

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 20:40

Ik loop echt zo lekker achter..
Afgelopen dinsdag lina haar zadel opgehaald, ze vond het wel leuk volgens mij :+ Er zaten wel bakkabouters aan de zijkant van de bak. Dus hebben niet heel lang gelongeerd mede door de harde wind. Dan kan ze zich toch niet concentreren op mij.

Heb ook nieuwe transportbeschermers gekocht voor haar :) nog even dan gaat ze naar de hengst (22 april). Zin in maar ook heel zenuwachtig! Dan mag ik een tijdje mijn jaarling opvoeden (niet dat ze het nodig heeft, het is echt een schat).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Caia oefent vast voor het beleer topic van 2020 :')

Afbeelding
Afbeelding

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:05

Sbravour knap paard!! Houd ie zich een beetje rustig nu?/
Hier is vorige week mest gereden in de ene wei, als dat goed weg is kunnen ze daar de wei op met strookbegrazing en dan zal de andere wei bemest worden voor het hooien

Xapple lars dus even een beetje stout!

Zadel staat goed Nynkster!

Vanavond even weer met Ken bezig geweest. Beide kanten gehangen en ook met hangen gestapt. Deed het heel braaf. Morgen weer lekker een dagje vrij en dan zondag gaat als het goed is voor het eerst iemand erop :)Ben heel benieuwd hoe ze dat oppakt

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:04

Oeh gaaf zeg! Waarom zelf niet als ik vragen mag? :) Of sta jij er liever naast om zijn reactie in de gaten te houden kan ik me ook verstellen!

Ja ze houdt zich onwijs rustig... heeeeel blij mee. Nu hopen dat ze zich bij het introduceren in de wei ook rustig houdt :)

Braaf hoor lina met haar zadel!

mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:55

Gelukkig DBravour.
Xappele, oeps even uitproberen hoe ver hij kon gaan. :))

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 13:21

Vandaag mijn vriendin gereden. Ik had zelf nog teveel last van mijn schouder. Het ging echt top.


Afbeelding


Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 13:43

Ziet er goed uit xApple!!

Sólrós is eindelijk bij mij :)
Heb vorige week een filmpje gemaakt, en nu weer. Moeten elkaar nog leren kennen, maar ben al heel trots op alles wat we hebben geleerd!




melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 14:56

Sbravour ik heb zelf totaal geen ervaring met zadelmak maken. Degene die erop gaat heeft paard van me zusje ook gedaan, die doet dat regelmatig en met heel veel rust en beleid. Wil niet dat ik haar onzeker maak.
Fijn dat ie zich rustig houd!

Ziet er goed uit Xapple!

Leuk Jeanne!

Vandaag heerlijk de paarden zonder deken naar buiten, genieten :D

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Kabayo

Berichten: 13895
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:06

Hier ook even stilte. Niks gedaan met Zilver.

Nynke zadel staat echt goed!! Haha topic 2020 _O- Stiekem staat t haar wel echt goed :j

Jenanne ziet er gaaf uit zeg!

Xapple netjes hoor. Wanneer ben je van plan om hem los te klikken? Mijn ervaring is dat het dan vaak veel beter gaat ipv dat er iemand aanvast zit. Dan kunnen ze écht op eigen benen lopen ipv in de lijn te hangen.
En fijn dat het lange lijnen goed ging na een streng woord. Vind hem er erg goed uit zien. Geen dikke buik zoals vele fjorden :=

Spannend melissa! Waarom ga je er zelf niet op? :)
Edit. Je was iets sneller haha. Verstandige keuze!

Sbravour als de wei mooi opdroogt kunnen ze er hier weer snel in
Ze is heel snel erg volwassen geworden! Mooi zeg

Mirjam goed hoor! Als zou ik nooit op het harde beleren. Zie meer dat doen omdat het glad is en de paarden dan niks durven. Ik vind het erg link. Het is uberhaubt link om paarden op het harde te houden. Een uitglijder en alles kan kapot gaan. Ook inwendig..

mirjamalvaro schreef:
Na dat topic weet ik zeker dat ik geen topic maak voor Kyara. Geniet zo wel van haar en vermeld mijn trots wel hier. :=

Mijn moeder heeft vandaag trouwens even longe overgenomen. Ze bleef braaf luisteren!

Ik vind juist sommige kritiek fijn. Kan je zelf even na denken over dingen en dingen leren. De boze haat berichten heb je dan niks aan,uiteraard. Maar opbouwend kritiek vind ik prima en fijn

Vandaag gefietst met mevrouw. Best paard :))

Gestalkt
Afbeelding
Na een blokje om vol vreugde met de staart erop weer lekker in de paddock
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 21:30

Haa wat leuk dat filmpje :D Heerlijk even fietsen. Fijn hoor. Lekker de beentjes strekken.

Ik denk dat we de volgende keer wel een stukje los gaan. De vorige keer was ik gevallen dus we wilden even 100% zeker weten dat hij er geen schrik aan had overgehouden ofzo. Maar dit gaf echt veel vertrouwen. Volgende keer ga ik er zelf weer op dan zal mijn schouder vast wel beter zijn. Aankomende week ga ik 1x longeren en nog een keer lange teugelen want ik wil het stuur nog even beter hebben voordat ik helemaal los ga.

Moet even een nieuw bitje ook. 12,5 is toch te klein.

@Nynkster; Leuk zadeltje :D Zal wel lastig zijn een ruitertje te vinden.. En die andere pony.. wat een scheet :D <3

@Melissa; ik heb t ook nog nooit gedaan. Je moet ergens beginnen toch. Nouja als je er geen vertrouwen in hebt is het beter om het uit handen te geven natuurlijk. Dus als jij onzeker bent (ben ik trouwens zelf ook onzeker maar dat is niet qua rijden meer qua hoe zal ik alles doen?!)

Muronia

Berichten: 19502
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:21

Ik lees komende week even weer bij. We hebben een rotweekend gehad die zo mooi had moeten zijn. Mijn mini merrie is vrijdagnacht bevallen van een prachtig bruinbont hengstje. Helaas lag het veulen helemaal verkeerd en kon de merrie het er niet uit krijgen. Zelfs met twee dierenartsen erbij lukte het niet om het veulen te draaien. Hij heeft het niet overleefd en deze dagen zijn voor mijn merrie nog kritiek. Wat een toestand..

Gisteren toch Veronia even gepakt en wat deed zij het weer netjes! Dat doet me dan weer erg goed.




Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:00

WoW ziet er goed uit zeg!! Hoe vaak heb jij nou aan de lijn gereden dan? Gaat echt onwijs goed joh.

En wat ontzettend verdrietig van je merrie :wow: Heel veel sterkte met het verlies van je veulen en ik duim voor beterschap voor je merrie.

Kabayo

Berichten: 13895
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:32

Nogmaals sterkte Claudia... ik weet hoe je je voelt :(
Rijden ziet er echt goed uit! Wat een ontspanning. Ze snapt het echt al goed :j

Xapple ah ja het klinkt zeker logisch. Verstandig om nog even te lange teugelen :) Komt vast helemaal goed!
Leuk filmpje he! Mijn vriend heeft een nieuwe telefoon met slow motion functie. Echt super leuk :D

Vandaag vrij gesprongen. Niet geweten dat friezen zó kunnen springen :wow: Vorig jaar kon ze de achterbenen niet eens op tillen :=

We beginnen klungelig :')
Afbeelding
Afbeelding
Zoooo...
Afbeelding
Afbeelding
Na de tijd lekker slapen <3
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:22

xApple ; Wat fijn dat het goed ging! Lars is echt een coole kikker :D Hoop dat jouw pijntjes snel weer over zijn!

Jenanne : Ziet er goed uit!!

Elina : zilver braaf aan de fiets!!

Murosch : ook hier nog sterkte....
Ik vind haar wel wat onregelmatig lopen achter? weet verder niet hoe of wat maar het viel me op :)
Wel fijn dat ze braaf was!

Elina : mooi de spieren even strekken! :+ :+

hier vandaag de dames even gewasssen, vond ze heerlijk na heel winter met dekens gelopen te hebben


Afbeelding

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:55

Heerlijk zo zonder deken hé.. Mijn 4 jarige is ook nu 2 dagen compleet dekenloos. Heerlijk. Ook weer een buitenritje gemaakt en dat ging top.


Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:53

Kabayo lekker een rondje aan de hand ontspannen. Heerlijk!

Xapple in het rijden ben ik ook niet onzeker. Maar door mijn geen ervaring met zadelmak maken ben ik bang dingen verkeerd te doen waardoor zij onzeker wordt. Ik wil graag dat alles in rust en vertrouwen gebeurd zonder angst.

Jeetje murosch wat een verschrikkelijk bericht ;( ;( Wil je heel veel sterkte wensen en heel hard duimen dat je merrie erweer bovenop komt :(:)
Tocheven fijn een ontspannen rondje kunnen doen! Kan de filmpjes niet zien

Kaboyo friesje kan idd best leuk springen!

Nynster het was heerlijk weer om ze te wassen!

Ken is sinds gisteren ruitermak *\o/* Ze was heel relaxt en braaf :)
Eerste keer wegstappen gaf ze iets spanning op en wegdraven eerste keer ook iets. Maar niks geen gekkigheid gelukkig.
Vandaag heeft hij er weer op gezeten, na 3 rondjes longe los. Liep al heel braaf haar rondjes :)
Super blij dat ze het zo ontspannend oppakt :D

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Linde_C, reina, Ubermetrics, Vagabondo en 141 bezoekers