Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:14

Sanne wat super dat je les zo goed ging, heerlijk!
En wat een onwijs gaaf beest is het toch, heerlijk koppie!

lovemario

Berichten: 1846
Geregistreerd: 16-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:51

Kayla is een 3 jarige merrie ( estoril x apache X kennedy) die nu sinds augustus onder het zadel is. Een enorme heet hoofd! Afbeelding

Ze is drachtig van imposantos
Laatst bijgewerkt door lovemario op 30-10-18 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:54

Heerlijk Sanne!
Mooie merrie lovemario.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:23

Mooi paard lovemario! ver weg nog een klein beetje familie van mijn 3 jarige ferguson x kennedy ;)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 21:48

Rip uit mijn lijf dat dekje vind het het geld niet waard haha maarja ik zag glitters toen kreeg ik kortsluiting!

Vandaag lekker gelongeerd en zaterdag weer lekker erop. Hoe zitten die van jullie in hun vacht? Ik hoop Jack niet te hoeven scheren... blijven hopen. Hij glimt wel als een spiegeltje!

Afbeelding

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:01

Sanne wat mooi dat het zo lekker ging! Knap peerd is het ook.

Leuk dier lovemario! Ik las ergens een topic dat ze wel erg hevig is?

Nouklime veronia glimt ook mooi maar zij krijgt in haar wintervacht altijd hele vieze plekken onder haar buik (precies waar de singel zit). Hoe ze het doet weet ik niet want ik mest elke dag uit en ze staat alleen s nachts op stal maar elke dag heeft ze een combinatie van vlas en mest onder haar buik. Ze is een stalvarkentje en ze ligt heel graag te slapen. Ik ben bang dat ik wel moet scheren wil ik dat netjes houden (plakt anders aan haar vacht vast en dat krijg je er amper af, gaat haar irriteren).

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:11

Knap dier lovemario!

Hier zit ze echt goed in dr vacht, ze is onwijs zacht.. bijna onnatuurlijk _O- en inderdaad een spiegeltje!

Heb er een 100 grams dekentje opliggen. Hoop dat ik dit jaar nog niet hoef te scheren, volgend jaar als we wat verder qua trainen zijn misschien wel. Maar zien we dan wel.

lovemario

Berichten: 1846
Geregistreerd: 16-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:20

Murosch schreef:
Leuk dier lovemario! Ik las ergens een topic dat ze wel erg hevig is?
.

Ja behoorlijk haha

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:05

Ah nouklime soms mag dat he je zelf trakteren op iets nieuws :+
HIj ziet er zeker goed uit! Ideaal als je niet hoeft te scheren.

Ken zit ook nog best dun in haar vacht, alleen op de hals ietsje meer maar ga daarvoor niet scheren.
Ze glimt in combinatie met een grijze gloed stof etc haha. Staat nu onder een 100 grams en als het straks nog kouder wordt heb iknog een 300 grams en evt een 400 met hals.
Kwie daarintegen is vorige week wel geschoren, dat was echt een bolletje wol. Die had er ook gewoon echt last van met rijden.

Murosch als ze er last van krijgen moet je inderdaad wel wat..
Lekker varkentjes dus die Veronia :P

ken vanavond even gereden. Ze deed het weer braaf zo bij lamplicht :) Galop lijkt nu ook het kwartje te zijn gevallen. Ze blijft nu zelf mooi voorwaarts en gaat ook mooi de hand opzoeken in galop.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:33

Nouklime; Echt he haha. Dankje!
Super dat het rijden zo goed ging! Heel fijn dat hij gewoon ook lekker na gaf in de galop. Zit een stuk fijner ook toch :P. Dekje staat hem goed! Succes dit weekend, komt vast goed.
Fijn dat Jack nog een lekker dun velletje heeft!
Baby heeft al een dikke vacht helaas… wel een glimmende haha! Maar wacht nog met scheren want die is zo nog meer dan fris zat. Ben er beetje huiverig voor dat ze veel te fris en bokkerig gaat zijn met een bloot velletje.
Krisje zit nog redelijk dun in haar vacht, dat is een stuk beter. Maar begint toch ook al wat te komen. Ze staan hier ook 24/7 buiten dat helpt niet erg mee natuurlijk. Hebben nu beide een 0 grams regendeken op met 200 grams liner en 150 grams halsdeel. Als het overdag 10/15 graden is met een zonnetje moet de liner er onderuit anders staan ze te zweten. Rond de 15 graden en echte zon moet ik echt alles af doen dan.

xSanne; Haha mooi wat die paarden kunnen bedenken om ergens onder uit te komen he :').
Hoe was het gegaan met het zadel? Ah fijn dat je een leenzadel gekregen hebt!
Wat gaaf dat je grondwerk les zo goed ging! Tis echt zon knap dier!

Melissa_93; Dankje! Fijn dat Ken weer vooruitgang maakte.
Wat leuk dat je een oefenwedstrijdje gaat doen! Inderdaad les of een keer een proefje doen waarbij alles kan en niks hoeft. Ideaal toch?!
Oeh, kunnen toch weer haar tandjes zijn dan inderdaad. Even checken kan nooit kwaad.

Paljaslaura; Dankje, Krisje is nu 3,5 :).
Gaat het hoesten al wat beter? Hier kuchen ze af en toe ook wel eens een keer. Baby proest vooral heel veel haha. Ik geef ze momenteel de wintermix van de paardendrogist bij, dat helpt wel.

xApple; Enig idee waar die angst zo vandaan komt? Niet over je eigen grenzen heen gaan. Maakt niet uit wat anderen daar wel of niet van vinden. Als het zo voor jou voelt dan voelt het zo voor jou. Lekker doen waar je je goed bij voelt en anders wat uit handen geven.

Murosch; Dankje! Leuk dat je wat dingen van de les herkent. Ja bak was geweldig! Heel de accommodatie daar trouwens haha.
Wat super dat het zo goed ging met Veroon op een andere locatie! Fijn dat je instructeur er eerst even op gegaan is. Toch met een ander gevoel opstappen als je al gezien hebt dat ze braaf zijn.

Hier Krisje nog een paar keer gereden, gaat best aardig. Vriendin moet er alleen echt weer op en die is niet zo goed in plannen helaas… Ik kan haar nog wel rijden maar vriendin geeft haar minder kansen en ik wil niet dat ze te veel kansen gaat zien ;). Ze was van de week al aan het proberen of ze kon gaan nepschrikken :+. Daar kreeg ik haar wel door heen gelukkig.

Baby gaat steeds weer een stukje vooruit. Nog steeds bezig met meer verbinding in haar lijf te krijgen van achter naar voren en dan te houden. Met halthouden begint ze ook al wat na te geven al is het nog heel zoekend. Afgelopen weekend weer wedstrijd gehad. Ging helemaal niet fijn, wel constant, maar hadden weer 193 punt. Wel een 8 voor het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard! + opmerking dat ik haar fijn voor elkaar had. (en punten laat liggen op afwerking)
Ik moet echt gaan leren om netter te rijden en een proef door te bluffen als ik vind dat ze niet helemaal lekker loopt zodat we niet meer zo rond de 190 blijven hangen. Liefst moet zo gewoon lekker los door haar lijf de proef door sjouwen natuurlijk maargoed als dat niet zo is moet ik ook kunnen afwerken en netjes blijven rijden.
Gisteren met de 'storm' gereden en dat vond ze toch niet zo tof. Denk dat ze wel 40 keer geschrokken is van iets dat waaide/klapperde. Maar ook daar leren we beide weer van natuurlijk. Stukjes tussen het schrikken en de spanning van alles door liet ze wel heel fijn los.
En binnenkort weer eens ergens een parcourtje gaan trainen en eens naar het bos met haar. Zo veel dat ik wil :P.

De dotjes!
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:29

Ach wat pittig patty! Mooie dekens ook.

Hebben jullie ook leuke vergelijking foto’s?
Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:28

Ik moet dringend weer even reageren, lees wel alles bij maar callie schud weer veel dus heb nooit zo veel zin om uitgebreid te reageren.. maar toevallig dat je vergelijking vraagt, ze is toevallig 1 jaar bij mij en had een vergelijking gemaakt!

Afbeelding

En ook mini slobber feestje gehad <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:35

Wat leuk die vooruitgang foto's! Ik zal die van mij weer eens helemaal op de foto zetten zodat ik ook eens kan vergelijken!

En gefeliciteerd met jullie 1 jarig jubileum k_m!

Bij m'n vorige pony maakte ik elke maand een foto, dan kon ik vergelijken.
Maar die was echt veel te dun toen die kwam dus dat was ook een beetje een check voor mezelf of hij nog wel aankwam, als je ze elke dag ziet is dat soms lastig haha.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:53

Leuk die vergelijk, ik heb niet echt foto's daarvoor.


Wel deze

3 jaar
Afbeelding

1.5 jaar
Afbeelding

Maar Kyara staat nog steeds niet echt in contineu training zeg maar, af en toe stap ik op. :')

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:53

Zo dat was altijd al ene mooi gevormd paard

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 22:26

Kyara is nooit echt overbouwd oid geweest en altijd wel in de spieren. Heb dus gewoon geen "van lelijk eendje naar prachtige zwaan" foto's :')

Als veulen
Afbeelding

Sterre zie je wel veranderen vind ik
2 jaar
Afbeelding
3jaar
Afbeelding
4jaar
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 22:42

Wat een toetie is het Sanne! En heerlijk dat je les zo goed ging.
Mooi paard lovemario :)
Jack ziet er goed uit nouklime!
Wel fijn commentaar op je proef Pattypaard! Hij kucht nog steeds maar wordt nu wel langzaamaan wat minder..
Mooie Glo Up SBravour :) Ik heb dat soort foto's wel van mijn 17 jarige die 13 was toen we 'm kochten. Van Harv nog niet natuurlijk na 6 weken haha.
Vind die vergelijkingsfoto's altijd wel heel leuk om te zien! Paardjes zien er goed uit.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 23:29

Patty wat een leuke foto!
Krisje begint dus een klein beetje uit tep roberen. Wel fijn dat je vriendin daar dan even bij kan helpen. (als ze tijd heeft :P )
Baby weer mooie punten, jammer dathet voor je gevoel nog niet zo fijn ging.

Leuk om zo het verschil te Sbravour! Ik heb van de afgelopen tijd geen stand foto van Ken.
Binnenkort maar eens proberen te maken

KM balen dat Callie weer zo aan het schudden is.. Ze is flink uitgezwaard, knap paard!
Lijkt het zo of is ze ook al een heel stuk witter als een jaar terug?

Mirjam Sterre is zeker veranderd. Stoere pony!!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:00

Ben benieuwd mirjam!

Oh smelt, Sterre is echt een gave pony. Mooie naam ook voor deze!

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:28

Mirjamalvaro; zo dat zijn alletwee geen lelijke eendjes geweest *D
Knap ding is Sterre!

Ik heb nu een poging gedaan om goede foto's te maken, zodat ik over een tijdje ook kan vergeljken.
Mevrouw vond het iets minder geslaagd maargoed _O-

Afbeelding
Het was dit, of hyperalerte foto's met hertenhals haha!

Daarnaast vandaag weer gehangen, zowel links als rechts! Was eerst weer spannend maar uiteindelijk mooi relaxt en kon ik ook zwaaien met m'n been en kloppen aan de andere kant. Vriendin is klaar met d'r bachelor en die wilt wel veel helpen, dus we kunnen lekker aan de slag. Wil d'r zondag weer op als ze dan ook relaxt is, anders van de week.

Rechts hangen was voor mezelf even goed nadenken welk been omhoog moest haha! Stom hoe anders dat dan is haha.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:07

Nooi paard is het. Leuk om nu eens duidelijke foto’s van haar te zien!

jacqii

Berichten: 333
Geregistreerd: 22-10-06

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 18:45

Hoi ik meld mij weer even! Lees geregeld bij en vind het super leuk om jullie allemaal op jullie eigen manier bezig te zien.

Inmiddels is Fien zadelmak en kan er op haar gereden worden. Het begint dan ook steeds dichterbij te komen dat ze naar huis komt. Ik ben mij een beetje aan het verdiepen in voer. Wat geven jullie je paard nu ze net onder het zadel zijn? Ben erg benieuwd! :)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 23:03

Ik voer vitalbix :)

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 23:24

Fijn dar het hangen goed ging Sanne!
Harvey krijgt gewoon biks van stal en nog Dengie lucerne als mijn andere paard zijn slobber krijgt.

Vandaag zadel op gehad! Drie rondjes springen en erna was ie braaf! Niet gehoest dus daar was ik heeeel erg blij mee.
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 23:42

Egootje van mij hoor! Wij hebben onze eerste (onderlinge) B-proef gereden vanavond. Het was wel spannend hoor, maar ik ben toch hartstikke trots op mijn babypaard. We zijn keurig in de middenmoot geeindigd met een nette lijst en bruikbare tips, boven verwachting!

Afbeelding
Afbeelding