Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:02

Jeetje art wat balen dat nieuws, gelukkig nog wel lichte vorm dus kan dat hij gewoon nog jaren goed meegaat. In elk geval “fijn” dat je nu wel weet hoe en wat precies :)

Leuk Edkingenzo! Vind enzo zo’n leuk dier <3 doe je al wat grondwerk met hem of ga je echt nu pas met alles beginnen?

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:15

@Edkengenzo, welkom hier! Kan je ons wat meer vertellen over je paardje? Wat voor een karakter hij heeft, wat hij al kent en misschien een foto (vind ik altijd leuk dan heb ik er een beeld bij in mn hoofd :o )

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:19

Ook leuk trouwens, 3 van de 5 topics die in uitgelicht staan horen bij mensen uit deze groep :)

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:54

Haha wat leuk, zo snel al zo veel reacties! Bedankt :D

Het gaat om mijn baby Enzo, ik heb hem gekocht toen hij 5 maand was. Dus al 3,5 jaar in mijn leven <3
Enzo is een Andalusiër van nu denk ik 157. In april wordt hij 4 jaar.
Hij gaat nu steeds wat vaker mee als handpaard. Ook kent hij wat vrijheidsdressuur. Ik ga nog beginnen met grondwerk, en ik wil heel graag met hem starten met het werken aan de hand. Ik moet alleen nog iemand vinden die les geeft in de buurt van Zwolle die bij ons past.

Dit is Enzo <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als baby
Afbeelding
Afbeelding

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:58

Wat is hij leuk zeg! Ik vind spaanse paarden sws altijd heel gaaf

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:03

Enzo is leuk! Ik ben benieuwd hoe hij uitgroeit, Andalusiër zijn toch ook laatbloeiers?

Zimba staat nu ook op de wachtlijst van feather light. Eerst ga ik zelf aan de slag en dan mag zij hem een paar weken doorrijden.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:25

Wat een leuke fotos! Knap paard. Ik kom ook uit Zwolle en heb een portugese.

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:26

BrechtCarlos schreef:
Wat een leuke fotos! Knap paard. Ik kom ook uit Zwolle en heb een portugese.


Oh echt!! Wat leuk zeg! Heb je foto's van hem/haar? En sta je ook opeen stalling rondom Zwolle?

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:26

carika schreef:
Enzo is leuk! Ik ben benieuwd hoe hij uitgroeit, Andalusiër zijn toch ook laatbloeiers?

Zimba staat nu ook op de wachtlijst van feather light. Eerst ga ik zelf aan de slag en dan mag zij hem een paar weken doorrijden.


Dank je! Ja klopt. Vandaar dat ik eigenlijk nog niks met hem doe/heb gedaan. :)

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:39

EdkingEnzo schreef:
BrechtCarlos schreef:
Wat een leuke fotos! Knap paard. Ik kom ook uit Zwolle en heb een portugese.


Oh echt!! Wat leuk zeg! Heb je foto's van hem/haar? En sta je ook opeen stalling rondom Zwolle?


Ik sta aan de kleine veerweg (bij de bierton etc) bij vrienden met 4 andrre ponys. 2 van mij, 2 van die mensen een één van een andere man. Staan 24/7 buiten. Estrella is een lusitano met wat arabier erin. Ze is nu dik 4.5 jaar en we beginnen net met rijden onder begeleiding.

Deel van de kudde
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Hier als baby
Afbeelding
En afgelopen week

Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:40

Welkom edkingenzo!

Carika dat "laatbloeiers" geloof ik totaal niet in. Ik vind dat ook totaal niet ras gerelateerd. Het is paard gerelateerd. Ze zeggen dat ook van friezen. Maar vind zilver eerder een vroegbloeier :=

Cera klopt! Was mij ook al opgevallen :) had het vanochtend al gemeld :P

Heel erg balen Marijke. Ben benieuwd wat nu de verdere stappen gaan worden..

Sbravour hahaha geweldig _O- heb je geen beeldmateriaal? :D

Ik heb zilver haar staart helemaal uitgepluist en ingevlochten , lekker gepoetst en haar baard geschoren (zo lelijk :+ ) en het voetje staat eindelijk op stem/wijs commando!!

Heb haar nu eens vastgezet aan 1 touw. Zodat ze leert gewoon te blijven staan (zonder druk). Door haar draaien draait ze op een oft andere manier haar ijzer eraf. Baal er zo van... nu al..
Afbeelding
En ik ben heel stout geweest. Al een tijdje was ik erg nieuwschierig wat zilver zou gaan doen als ik ging stappen. Ik verwachte natuurlijk geen problemen. Zoals jullie weten heb je laatst met mijn vriend ernaast 1 rondje over het erf gestapt. Dat ging erg goed.
Nu 2 keer het gangpad op en neer gestapt. Ze reageerde buitengewoon goed op het been. Dit was trouwens eenmalig. Ik wacht nu natuurlijk gewoon tot eind maart. Ik ben zo gelukkig <3

Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:45

Ik denk hier wat minder te gaan reageren.
Ik ga via de kliniek een trainingsschema doen.

Dit is mij vandaag meegegeven:
Afbeelding

Als hij dus goed loopt op ontstekingsremmers (met ontspanning zonder strakke rug ofzo) wil dat zeggen dat hij verder onderzoek moet ondergaan.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:47

Wauw, top hoor! Heerlijk dat jullie zo goed gaan. Dat draaien op haar ijzer zie ik vaker bij Friezen, ze tillen soms hun voet niet op en draaien gewoon hun hoef oo de grond.

Nee, helaas geen beeldmateriaal :’) Zodra ik de stal uitkom en ze mij in het vizier heeft holt ze altijd gauw naar het hek, dus is altijd lastig Haha. Zelf als ik door het raam kijkt heeft ze me vaak al door... jammer he :)

Art, waarom, vind je ons niet meer aardig? ;)
En het schema, moet je dan 2/3x 10 min stappen en daarna nog longeren? Dan kan je gaan wonen bij je paardje, Haha.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:49

Zeker wel sbravour heb alleen meer aan mijn hoofd nu met Limo. :\

Ik zal niet altijd een bijleespost kunnen plaatsen bedoel ik eigenlijk.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:09

Bijleesposten of niet, gewoon lekker over je paardje blijven updaten zo nu en dan hoor Art! Heb er ook niet altijd tijd voor op iedereen te reageren dat is toch niet erg.

En wauw gaaf Kabayo, vind dat laatbloeiers ook meer paardgebonden dan rasgebonden. Deze is ook gewoon al klaar voor wat werk ondanks dat hij pas net 3 is, met echt rijden wacht ik nog wel even maar werken aan de hand/longe en zo nu en dan erop in stal kan volgens mij weinig kwaad. Heerlijk he dat uitzicht van boven <3 zilver heeft ook al zo’n lekkere gespierde hals! Hier ook zo’n heerlijk bovenaanzicht.

Afbeelding

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:15

Jeetje wat vervelend allemaal Art, maar vooral lekker blijven posten ookal heb je geen tijd voor een bijleespost ;)

Vind het al zo gaaf van iedereen die erop zit, blijven spammen hoor!

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:14

Dankjullie! Ik was een beetje bang met plaatsten maar volgens mij is dit het veiligste deel van bokt _O-

Ik ben inderdaad ook gek op haar hals <3

Zoe
Volgens mij denken (en doen :D ) wij hetzelfde! Niks is minder erg dan spelenderwijs kennis laten maken van boven. Op mijn filmpje is het trouwens ook gewoon zonder zadel

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:23

Ach, weet je wat het is. Iedereen is zélf elke dag bij zijn paard en kan zélf dus prima aanvoelen wat kan en wat niet, denk ik dan!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:33

Op de bus naar het werk... tijd voor een bijleespost

Pagina 64:

Cera
ik heb een opbouwschema die ik nu gedurende een bepaalde tijd moet opvolgen. Helaas betekent dit ook dat limo niet buiten mag ivm geen gekke bewegingen doen. :\

Sbravour
nou die heeft zich netjes ingehouden voor jou :) 3 kwarr zo doen :wow: dat er geen ander paard meedoet is bij Limo héél vaak het geval krijg dat zovaak te horen van de stalbaas. "Limo is de enige die zich uitleeft." :')

EdKingEnzo
welkom hoe meer zielen hoe meer vreugd :D

XApple
Wat ik er zelf van denk? Voorlopig valt het goed mee als in echt beginstadium, maar ik ga niet negatief denken ik ga positief proberen te blijven. Er zijn altijd oplossingen te vinden voor elk probleem. Met de kliniek als hulp kom ik er wel uit.

BrechtCarlos
De voorbenen waren RX goed bevonden. Maar een peesblessure kan je geloof ik niet via RX zien? Als Limo op de ontstekingsremmers beter beweegt wordt er verder onderzoek gedaan want dan wil dat zeggen dat hij aonder de medicatie wél last heeft van pijn.

Pagina 65

Zoe
Idd lichte vorm. Hopelijk gaat hij ook nog dmv gerichte training bereden mogen worden.

EdKingEnzo
Wat een knap dier, wordt al lekker wit op het hoofd.

Carika
Oh cool feather light, veel succes :)

Kabayo
Wat balen van dat ijzer, zat het wel goed vastgenageld dan?
De nagels lijken ook afgebroken van het ijzer klopt dat of zie ik dat mis?
Dat stappen doet ze idd fijn, oortjes lekker erop :D <3

Sbravour
Vraag me niet hoe ik dat schema ga kunnen volgen.
Denk dat het 2-3x in 2 uur zal worden. De tijd dat ik op stal kan zijn. Dat is het nadeel aan een fulltime job hebben helaas. Kan niet s morgens gaan, 's avonds laat kan wel nog.

Zoe
Leuk zicht, alleen vind die net wat enger omdat ze haar hoofd door de tralies heeft. Áls ze tóch zou schrikken kan ze tegen de tralies klappen Met haar hoofd. :\

Hahahaha kabayo
Dit topic is idd de veiligste plaats :)

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:48

Hee, zo wat word hier druk gekletst!! @edkingenzo hollies grit geeft leuk en kundig les in jullie buurt. Komt uit Smilde, en komt ook gerust bij ons in de blesse.

Zwolle is denk ik dichterbij.

Afbeelding

Ik heb devoto gisteren een dekje opgelegd, hij kent de deken ook nog niet.
Nu weet ik zeker dat ik hem zonder gedoe wel op kan krijgen, maar in zijn koppie moet het ook relaxt blijven.
Beetje een binnenvettertje, dus ik doe heel rustig aan.
Dat dekje vond ie al best spannend, heb hem ook op z'n kont gelegd. Oeh! Toch wel geknepen billetjes

Tips voor de deken?!

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:15

Aah wat super!

Amado is de rust zelve, heb hem ooit 1 keer een deken op gedaan uit het niets. Vond ie helemaal okey hahah

Vaak is het gewoon even wennen aan het gevoel :)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:39

Deken kon ik er vorige zomer zo opgooien. Ik dacht er zelf niet bij na. Was nog wel een halsdeken maar hij gaf er niks om. Niet teveel overna denken, beetje knijpen is ook geen drama toch. Daarna ff rondje ermee stappen en klaar.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:37

Afbeelding
Afbeelding

Amado toen hij net hier was nog zo jong, bang en kende helemaal niks, was bang voor mensen enz

En dan nu! Met zn 2 rond rennen als een stel debielen, maar vooral een enorme knuffelpony
Jeetje man ik kan niet meer wachten tot we kunnen beginnen

Afbeelding
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:39

Of nachtje mee op stal, heb ik gedaan. Krijg je geen gekke sprongen evt aan de hand. Zelfde met beenkoorden etc

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:47

Amando is toch ook wel echt een leuke pony, welk ras is hij?