Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:11

Patty dat is inderdaad het lastige, kan haar rustig een schop verkopen. Maar ze is echt snel dan. Ze doet alsof ze heel braaf de volte/afgesneden hoek :P doorloopt en zo op het laatst draait ze toch. Als ik haar dan terug draai krijgt ze wel een schop en gaat ze ook wel weer naar voren. Ze blijft niet hangen/staan in de hoek

Fijn dat ze zo de tijd nemen voor krisje! Voor het vertrouwen van het paard ook beter

Sbravour ik zit momenteel ook met zadel dilemma. Ik heb mijn oude dressuurzadel erop gelegd, die ligt met een bontje eronder wel prima, maar eigenlijk voor mij te groot en heeft geen wrong. Wil dus heel graag een ander zadel met meer wrong wat uiteraard goed is voor mijn paard. Liefst het zadel wat ik hiervoor had (met paard mee verkocht) of iets wat daarop lijkt maar die kosten nieuw 2500 euro, vind ik nu gewoon zonde omdat ze nog aan alle kanten gaat groeien.
Heb mijn zadelmaker gebeld en die komt volgende week langs om te kijken wat een goede oplossing is.
En echt de aller eerste keren om te wennen aan het zadel heeft er een hele oude opgelegen. Maar daarmee zijn we niet gaan hangen en zitten etc

Bowo Gefeliciteerd! dat is wel luxe dat je gweoon elke keer een ander zadel kan uitproberen!

Kabayo nee zeker niet alleen meer slaan met de zweep, ze moeten er niet bang van zijn maar puur om even attent te maken en iets meer te kunnen corrigeren dan alleen been.

Miryam gefeliciteerd met je 1e prijs!

Murosch denk dat wel dat een beetje jonge paarden streek is haha. Zal na een paar keer wel over zijn. Of ze probeert eerst nog weer een andere hoek.
Mijn vorige paard heeft dat ook wel een tijdje gehad. Die heeft alle hoeken van de bak destijds uitgeprobeerd :') Zolang ze maar niet gemeen bokken/steigeren vindt ik dit nog niet zo erg. Al mag ze wel weten dat het niet de bedoeling is natuurlijk

Wat is het dressagepromovement?
Super dat Veroon het zo braaf deed na 2 weken vrij. Even geschrokken, gelukkig daarna zo weer door!

Ken vanmorgen even op de trailer gezet nadat ik terug was van les met de ander. Ze liep er zo op <3 even een klein rondje gereden en toen weer braaf eraf. Eraf vond ze nog wel iets spannend maar liep er mooi rustig vanaf.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.


mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:46


MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Muronia

Berichten: 19502
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:00

Bowo gefeliciteerd!!

Trailerladen is ook een super oefening! Moet ik ook nodig weer mee aan het werk met Veronia. Fijn dat ie er zo in liep Melissa.

Ik vind het toch zo bijzonder dat ik in mijn 27 jaar in de paarden zo ongeveer een hele familie onder mijn bips heb gehad. Stuk voor stuk verschillende paarden met verschillende vaders, maar ook weer zo hetzelfde. Zo zie je wat een merrie-lijn doorgeven kan:

Mijn eerste paard, die komende maand 31 wordt, Fonia in vroegere tijden:
Afbeelding

Haar zoon Vernados:
Afbeelding
Afbeelding

Haar dochter Wainonia:
Afbeelding
Afbeelding

En nu Wainonia's dochter Veronia:
Afbeelding


Wat gek eigenlijk he?

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:11

Oh wat leuk! Ze lijken echt op elkaar ook.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.


Muronia

Berichten: 19502
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:14

ja, voor mij geldt echt: éénmaal begonnen met een vos, ben je voor altijd de klos _O- _O-

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:32

Bedankt! Lange lijnen is een goed idee inderdaad. Redelijk in de buurt hebben we een heuvel om te oefenen. Mooie afwisseling met toch longeren dan. Ik breng haar liever niet weg, dus aquatraining valt af.
Mooie foto's kwamen er voorbij!

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:15

Hier een tijdje geen internet gehad met de verhuis naar ons te verbouwen woning en dus sta-caravan die op den hof staat tijdens de verbouwingen. En jullie gaan zo hard… ik zag erg op tegen de bijleespost :’) Nu toch maar eens tijd voor gemaakt. Uiteraard niet AL de pagina’s, ik weet al niet meer hoeveel dat er zijn want ik heb wel in de gauwte meegelezen.

Allereerst welkom aan de nieuwkomers!

Ik reageer even op degenen die superveel posten en hetgeen ik onthouden heb 8)7

xApple:
- Ik zag dat je er een nieuw fjordenmeisje er bij hebt, leuk!
- Hopelijk kom je met Lars zo goed mogelijk de zomer door wat jeuk betreft, ik duim hoor.
- Hier is de tandarts ook geweest, ik zag ze voor ’t eerst zo groggy hihi, wat een zicht toch. Ik vind het een leuke foto van Rissa bij de tandarts!

Kabayo:
- Zilver is echt een braaf paard hé, zo’n lief ding.
- En knappe foto’s van de 6e mei, hebben jullie goed gedaan zo te zien!
- Gaan zwemmen is natuurlijk moeilijk als ze het water niet in durven hahaha. Maar ze is nog zo jong! Komt nog wel.
- Leuk, die foto’s van de fotomeeting/shoot!

Sbravour: ivm dat naast je paard wandelen en wij paardenmensen die dus niet lui zijn als gedacht… in tegendeel hé. Ik heb meer spierpijn na rijden dan na een wandeling naast m’n paard haha! Maar dat kan je ze niet wijsmaken meestal.

Murosh:
- Hihi die stijgbeugel, goede test inderdaad!
- Ze is knap, leuke foto met dochter en moeder samen. Veronia vind ik nog wel een tikkeltje knapper, met haar blonde haardos.
- Fijn die hele familiegeschiedenis van je paarden!!

Anetteflame: post nog maar veel foto’s van je spikkel, ik zie zo graag spikkels hihi.

Nynkster: knappe hengst heb je daar uitgekozen voor je merrietje. Ik duim!

Aan iedereen: waauw, jullie hebben niet stilgezeten en zijn goed bezig met de paardjes zo te zien!

----------------------------------------------------------------------------

Hier: Nog steeds rustig aan met mijn puppypaardje Floyd, af en toe wandelt hij eens mee met mij in de paddock naar de poort en dan denk ik ha, die wil iets doen. En dan doe ik een beetje basisdingetjes van op de grond die we in het verleden al geleerd hadden.

Ik had al verklapt dat er een nieuwkomer bij kwam hier, een ervarener paard zodat ik - als beginner - eerst met dit paard alles kan leren voordat ik goed aan de slag ga met Floyd. En jullie hadden gevraagd om 'm hier ook eens voor te stellen dus bij deze:

Twister
16 jaar
ruin
Ongeveer 1m80
Afstamming onbekend

Hij had al een tijdje niet meer zo'n superactief leventje en zijn bespiering is gene vette + een dikke grasbuik en verschrikkelijk scheef. Hij is dan ook verkocht wegens tijdgebrek, komst van kindje van de vorige eigenaresse, een super lieve madam waarmee ik in contact blijf. Aan zijn hoeven is er per bekapping gradueel ook wel wat werk voordat die helemaal in orde gaan staan. Dus bon, lichamelijk is er wel wat werk aan de winkel bij Twister, maar zijn karakter is perfect wat ik zocht. Een ervaren brave loebas, mijn perfecte leerpaard dus.

Misschien dat sommigen het al hebben zien passeren in een ander topic, afgelopen weekend ben ik voor het eerst met beide paarden tegelijk op buitenrit geweest. Met Floyd als handpaard. Ging supergoed voor zo'n eerste keer, ik ben van plan om er een gewoonte van te maken :j En zo ben ik toch niet geheel offtopic... aangezien Floyd ook mee was :D (let niet op mijn scheve tok/cap, ik had geen zin om mijn zijdelingse dot er uit te halen :') )

Afbeelding

Afbeelding

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:33

Wat leuk dat je op een hele lijn kunt rijden! Ik denk dat ik eerst wat ouder zo moeten zijn omdat te kunnen doen :P Maar misschien stap ik over 1 of 2 jaar wel op een eigen fokproduct, is alleen een hengstje, dus die lijn gaat niet voortgezet worden (ik zie hem nou ook nog niet als goedgekeurde hengst xD)
Maar een veulen heeft toch ook 50% van zijn/haar moeder, dus dat is zeker te zien, maar zoveel paarden die zo erg op elkaar lijken is wel heel gaaf!

@Ilsey, een fijn leerpaard is nooit verkeerd! Lekker van genieten!
Is Floyd toevallig een Haflinger x Fries? Toen ik in 1 opslag keek, dacht ik bijna dat het een paard was dat ik ken, maar toen ik nog een keer keek, was het toch een ander :P Lijkt op deze *klik*, in ieder geval van de voorkant, weet niet of dat van opzij ook nog zo is. (weet niet meer zeker of dit paard nou 50-50 Fries/Haf was, of 75% Haf en 25% Fries)

Mijn paardje deed het weer fijn vandaag!

mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:34

Doen ze braaf. :D

Hier vanmorgen een kies/dop gevonden van Kyara.
En vanmiddag deed ze het weer super. Ze schrok een keertje maar na wat korte schijnbewegingen was ze alweer bij mij. Volgende keer eens los proberen, heb er wel vertrouwen in. :))

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:49

Mirjam eerste galopje aan de longe Yaayy

Knappe Fflur met haar optuiging

Waauw Dawson, vorige foto zat je alleen en nu loop je al rondjes wauw wauw wauw en wat is het een gaaf dier!! Veel rijplezier de komende dagen

Welkom JoanneE, balkjes lopen? ik longeer ook met touwtjes en we doen nu heel veel grondwerk voordat we gaan hangen en ik merkte vandaag dat het echt een spierbonkje aan het worden is :D. Toch is longeren wel de makkelijkste optie om spiertjes te kweken.

Prachtige foto's van Zilver Kabayo en wat stijgt ze op in haar galop!

Nynkster blijft Lina nou daar staan tot ze gescand is of totdat jullie naar de nieuwe stal gaan? hopen dat het is gelukt!!

Yaaay galop met Ken, Melissa hoe cool is dat!! Wel balen van haar uitgang trekje, maar mijn juf vertelde toevallig vorige week dat dat voor heeel veel jonge paarden een struikelblok is en dat daar zelfs met BB springproefjes rekening mee wordt gehouden dat de eerste sprong van de uitgang af is omdat je jonge paarden daar anders niet meer wegkrijgt. Fijn dat het trailerladen goed ging :D

Bowo gelukkig bleef je zitten met de bokjes :D snap dat je de galop dan even achterwege laat hihi

Pattypaard, zadel klinkt goed! Gelukkig heb je wat gehoord over Kris, Ben benieuwd naar de rijfoto's!

Sbravour had in je topic al gereageerd over het zadel. het zadel van mijn stalgenoot ligt toch best prima (volgens mij is dat stubben) en vanuit daar kijken we wel weer verder

Murosch vindt de houding van veronia met bijzet eigenlijk wel prima. Zou zelf eerder de bijzet korter doen dan hem hoger plaatsen. Dan bovenin dragen vind ik persoonlijk niet op deze manier ideaal om te realiseren dat moet naar mijn idee toch later pas komen :)
Vind je rijfoto's echt heel mooi Murosch, het ziet er echt uit alsof julie dit al maanden/jaren zo doet terwijl je er nog helemaal niet zo lang geleden nog niet eens op zat. Echt heele mooie foto's
En cool dat je gewoon een hele stamboom onder je kont heb gehad haha leuk om de gelijkenissen te zien binnen de paardenfamilie

Ilsey wat een leuke combi aan paarden hebben en wat ben ik jaloers op je handpaardrijden mogelijkheden ik had dat ook zooo graag willen doen maargoed. Is Floyd een Noordzweed? Heel knap iig :D Zo rijden ziet er uit als voor herhaling vatbaar of niet haha

Hier weer les gehad. Boomloos huurzadel weer teruggebracht en het engelse stubben zadel er weer opgelegd en eigenlijk ligt die best prima, als alles is bevestigd ga ik op zoek naar een beter zadel. Hier gaat het elke keer steeds beter en vandaag heb ik op beide kanten erop gehangen (doe ik trouwens elke keer) maar nu ook op beide kanten een stuk of 10 stappen gezet! Nu dus ook vanaf de rechterkant stappen gezet en het was nog wel intensief maar hij was alweer veel minder onder de indruk als de vorige keer van die enkele passen stappen toen ik aan de linkerkant hing. Echt zoo trots! helaas geen beeldmateriaal :( Waar is je persoonlijke fotograaf als je hem nodig hebt haha het liefst zou je overal beeldmateriaal van willen hebben :D

Muronia

Berichten: 19502
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:43

Ilsey gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, wat heerlijk dat je zo mooi wat kunt leren en Floyd ook. Doet ie braaf als handpaard!

Bowo, dank je, leuk dat je straks ook op een nakomeling kunt stappen. Blijft bijzonder!

AnnetteFlame wat balen dat je geen beeldmateriaal hebt, maar het ging zo te horen super en dat is het belangrijkste.

Hier vandaag Veronia's benen afgespoeld en het was voor het eerst dat ze dit rustig onderging zonder te paniekeren. Verder hadden de paardjes een dagje vrij. Ik niet, ik heb de trailer gewassen. Sjonge, wat een klus, maar hij is nu tip-top.

Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:49

Ach, enkel een schijnbeweging bij verschieten is inderdaad niets hé, erg braaf!

Haha AnetteFlame, we zouden een soort robotje moeten hebben dat ons overal volgt en ongemerkt foto's en filmpjes maakt hé! Een echt goed en perfect passend zadel zou ik ook uitstellen tot na inrijden en als het paard dus al tot z'n uiteindelijke bouw en bespiering ongeveer gegroeid is.

Murosh, ziet er een mooie trailer uit zo! Wat fijn dat het benen afspuiten goed ging. Dat is ook niet vanzelfsprekend!

Het rijden met handpaard is inderdaad voor herhaling vatbaar! Floyd is geen Haf x Fries. Allez, er is een waterkans, maar waarschijnlijk niet. De enige zekerheid is dat z'n mama een Haf was, hij is geboren op een weide in Frankrijk in een kudde en de vorige eigenaars zeiden dat de papa vermoedelijk een New Forest was. Maar hij lijkt inderdaad énorm op de Hf x Fries kruisingen :j en hij lijkt ook enorm op een Noordzweed inderdaad, iemand met een Noordzweed postte eens een foto van haar paard en daar lijkt hij erg op. Maar Haf kruising is dus de enige zekerheid :+ hij is ongeveer 1m50 groot, dus dat kan wel uit een Haf x New Forest komen, al is dat wel al aan de grote kant voor die rassen.

Kabayo

Berichten: 13895
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:26

Zo Claudia, hele klus zeg. Ziet er weer mooi uit! Wat gaaf al die generaties
Rijden (zoals ik eerder zei) ziet er toppie uit!!

Dankje Annetteflame! Ze was nogal explosief :+
Super zeg!!! Gaat goed :D

Mirjam wat leuk! Een tandje. Die heb ik nog niet gevonden. Rijden klinkt goed :)

Ilsey balen dat je geen internet had. Dankje! Gaaf nieuw paard zeg <3

Joanne voor aquatraining hoef je je paard niet weg te brengen hoor. En je kan dat ook gewoon doen in de natuur/strand

Melissa aha ja dan kan een zweepje inderdaad even helpen. Trailer oefenen is altijd goed! Zilver was eerst zooo onrustig op de trailer. Paar keer geoefend en ze staat nu super stil.

Gister even gereden. Ging opzich wel goed. Iets stug. Vrijdag weer les.
En ik ben blij!! Onze merrie gister drachtig gescand!! Jeeeej. Zilver mag ook bijna naar de date
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Muronia

Berichten: 19502
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:33

Gefeliciteerd met de dracht! Ik heb Wainonia nu hengstig staan en die moet naar de hengst, maar uitgerekend nu heb ik geen vervoer. Vorige week mijn trailer verkocht en deze neem ik over van mijn ouders. Ik haal hem vandaag op maar er moeten eerst nieuwe banden om voordat er een paard op jan omdat hij lang heeft stilgestaan. Dat wordt dus nog 3 weken geduld hebben.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:01

Elena, ik mis je profielfoto!!! Moet steeds 2x kijken tot ik door heb dat jij het bent :D eerste had ik het meteen door met je pf haha

Murosh, waar woon je? Wij hebben gerust een trailer te leen. Tenzij je een sloper hebt :')

StalMP

Berichten: 22
Geregistreerd: 03-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:33

Ik sluit me aan bij dit topic.
Want onze Goofy(4jr) wordt ook beleerd binnenkort (doe ik zelf).
Althans we laten eerst röntgenfotos maken, als deze oké zijn ga ik aan de slag! Dus laten we van het positieve uit gaan!

Goofy heb ik 4 jaar geleden gekocht als vriendje van mijn toenmalige New forest veulen. Hieronder het verhaal in de link:
https://www.bitmagazine.nl/de-kruising/ ... osa/88757/

Nu is hij groot en knap genoeg om aan het werk te gaan. Als hij gezond op foto's is. Verwacht ik veel van hem zowel dressuur als springen. Bewegingstechnisch kan hij enorm schakelen. En springen opent hij top van achter! Ik kan niet wachten! <3

Muronia

Berichten: 19502
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:12

SBravour ik woon in zuidoost Groningen, ik denk vast niet in je buurt. Maar we wachten gewoon nog 1 cyclus af dan maar, ik hoop alleen wel dat ze in 1 keer pakt, anders wordt het een vrij laat veulen.

StalMP welkom hier! Ik hoop dat Goofy je verwachtingen waar gaat maken en ben benieuwd naar jullie proces.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:16

Welkom, StalMP! ik duim voor positieve foto's.

Kabayo: ik had eigenlijk geen last dat we een maand geen internet hadden, kon mobiel ook nog wel af en toe kijken hé. Maar had er wel een achterstand door opgelopen in dit topic haha, er leek geen beginnen aan. Proficiat met de dracht, spannend!

Murosh: ik duim dat de wielen snel in orde geraken.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:20

Murosch schreef:
SBravour ik woon in zuidoost Groningen, ik denk vast niet in je buurt. Maar we wachten gewoon nog 1 cyclus af dan maar, ik hoop alleen wel dat ze in 1 keer pakt, anders wordt het een vrij laat veulen.

StalMP welkom hier! Ik hoop dat Goofy je verwachtingen waar gaat maken en ben benieuwd naar jullie proces.


Balen, wij wonen inderdaad totaal niet bij elkaar in de buurt. Zoals altijd als het handig zou zijn om bij elkaar in de buurt te wonen. Succes!

Leuke kruising. Ben benieuwd! Heb je twijfels dat je hem op de foto’s wilt?

Ik kan zo genieten van paardjes op de wei...
(Linker is mijn dotje. De enige met een kolletje in de bruine kudde van 5 paarden. En de enige die met 4 jaar een hele kudde runt :') Jullie begrijpen wel dat ik mijn handen vol heb gehad in haar opvoeding)
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:24

Haha die van mij runt met haar 3 jaar al een kudde. Opvoeden is inderdaas van wezelijk belang. :=

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:32

Ja, dat is nu onze rol ipv die van de kudde. Daarom zet je jonge guppies in een kudde, om opgevoed te worden. Maar nee hoor, die van ons nemen de leiding :')

mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:39

Jep heel leuk. Ik heb er ook echt iemand bijgehaald om uit te leggen dat zij NIET de baas is in de bak. :=

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:51

Hahahaha. Doe je goed. Duidelijkheid is soms nodig voor de veiligheid. Heb je daarna enorm veel profijt van, hoef je enkel het leiderschap wat te onderhouden en bevestigen. Ik heb het zelf gedaan maar moest mezelf er soms wel toezeggen om duidelijk te zijn en dus soms iets grover. Zo duidelijk als nodig, aldus Parelli.

mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:56

Ik vond het te eng worden. Ze rukte zich gewoon los, denderde rakelings langs en traptecdan gericht naar je. Niet leuk.
Nu heb ik er geen kind meer aan. Braaf, gehoorzaam. Volgt als een hondje. :P

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Kabayo

Berichten: 13895
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:59

Sbravour haha een jonge leider dus. Mooie kudde zo! Enne. Excuses van mijn pf haha

Ilsey haha vreselijk is dat he, zoveel bijlezen. Ik probeer dagelijks te reageren. Scheeld werk. Dankjewel!

Welkom stalMP! Hopelijk komt hij super door de "keuring" :D

Dankjd Claudia! Balen zeg. Welke hengst ga je nu doen? Kan de DA niet thuis komen?

Drafff
Afbeelding
Ze word stoerrr <3
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charootje, GoogleAdsense, lanouska en 147 bezoekers