Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:47

Dank je :D

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.


SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:33

Ze gaat fijn lopen in de draf!

Kabayo

Berichten: 13875
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 08:06

Mirjam wat gaaf zeg galop!! Netjes ook :D die eerste draffoto vind ik ook heel erg mooi. De laatste foto lijkt ze vooral heel hard te willen en onder je vandaan te rennen. Kan het mis hebben natuurlijk :P Maar mijn eerste gedachte was oeh die gaat hard haha

Super miesje *\o/* Hoop dat de merrie drachtig is

Dankje sbravour :)

Ilsey mooie bijleespost :) Dankje wel!
Oh wat leuk dat je nu alleen aan de slag kan :D

Jollieknol welkom. Wat een gaaf paard zeg <3

Jennane oo een ze. Sorry :o haha wat grappig. Mooie kleur hoor!

Ik heb gisteren een lekkere buitenrit gemaakt in Drents Friese Wold :D 3 uren onderweg geweest. Genieten :j
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vandaag heeft ze lekker vrij :D
Alvast een voorproefje van Nynke
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:17

Kabayo ze rent gelukkig niet onder mij vandaan, wel heeft ze hele ruime passen.
Drent friese wold kun je mooi rijden!

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:39

prachtige omgeving daar! zou ik ook zeker nog eens heen willen! Wow :o drie uur gereden haha, jij zal wel spierpijn krijgen! De paardjes mogen dan inderdaad wel een paar dagen genieten op de wei. Lekker bijkomen van alle indrukken.

Vanmorgen ook weer iets moois bereikt met mijn lieve fien. Even de trailer neergezet, en ja hoor. Ze liep er zo op achter mij aan, wel drie keer! Fijn om dit soort dingen te bereiken zonder enige vorm van druk. Heb geen een keer wat gevraagd, ze biedt het zelf aan.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:34

Kabayo schreef:
Mirjam wat gaaf zeg galop!! Netjes ook :D die eerste draffoto vind ik ook heel erg mooi. De laatste foto lijkt ze vooral heel hard te willen en onder je vandaan te rennen. Kan het mis hebben natuurlijk :P Maar mijn eerste gedachte was oeh die gaat hard haha

Super miesje *\o/* Hoop dat de merrie drachtig is

Dankje sbravour :)

Ilsey mooie bijleespost :) Dankje wel!
Oh wat leuk dat je nu alleen aan de slag kan :D

Jollieknol welkom. Wat een gaaf paard zeg <3

Jennane oo een ze. Sorry :o haha wat grappig. Mooie kleur hoor!

Ik heb gisteren een lekkere buitenrit gemaakt in Drents Friese Wold :D 3 uren onderweg geweest. Genieten :j
[ [url=m/naERis.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vnh1rk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ODkOdj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cMpkTq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Z2NtQV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag heeft ze lekker vrij :D
Alvast een voorproefje van Nynke
[ [url=m/spHUi0.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wauw wat kun je daar heerlijk rijden zeg

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

Kabayo

Berichten: 13875
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 07:04

mirjamalvaro schreef:
Kabayo ze rent gelukkig niet onder mij vandaan, wel heeft ze hele ruime passen.
Drent friese wold kun je mooi rijden!

Ah dan vertekend het :D Ja klopt!

Miesje ja zeker!!

Sbravour je mag altijd mee hoor :)
Ja was een lange rit haha
Oh wat super zeg! Heel fijn als zr makkelijk te laden zijn :j

Gisteren gesport (fitness) maar had toch wel aardig spierpijn. Ik dacht zilver vast ook. Heb haar even kort (10 min) aan halster gelongeerd. Even loswerken.
Jippie *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Andere kant even op
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:47

Ik zit altijd op bokt vanaf mijn telefoon vind het toch lastig O overzicht te behouden haha! Maar heb helaas geen laptop.

@melissa_93 dankjewel!

@nynkster mijn andere paard liep meteen al nagevelijk Jack doet dat nog steeds niet. Maar precies wat je zegt komt vanzelf wel vind het voor nu even belangrijker dat hij voorwaarts wilt blijven lopen en mijn rem bevestigd word en op zijn eigen benen gaat lopen. Ben benieuwd hoelang het nog duurt voordat hij mn hand gaat opzoeken.

@sbavour wat ziet jou merrie er fijn uit!

@kabaya dat halsstrekken is geen probleem zie ik al haha! Mega fijn beeld.

Afgelopen weekend fijn gereden rem zit er al bijna 100% sturen gaat steeds soepeler. Wil toch een paar foto's delen van mijn knappe kind.

Afbeelding
Afbeelding

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:18

Wat een leukerd heb jij ook! Wel flinke onderhals, hoop dat dat je niet gaat tegenwerken. Knappe snuit heeft ie... Plezier straalt er vanaf!

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:36

Nouklime, mooi beestje heb je onder je kont hoor!!

Kabayo, Ik blijf hem echt prachtig vinden, stiekem hier een zwak voor Friezen maar met een totaal ander paard thuisgekomen :o

Hier vanavond er voor het eerst helemaal overheen gehangen, en hij was zoo braaf!! <3 Even gekriebeld aan de andere kant en ook daar reageerde hij helemaal niet op. Even helemaal trots op mijn ventje! *\%/* *\%/* Morgen weer hangen en hem dan een paar stapjes laten lopen. Eens kijken hoe hij er dan op reageert. Vandaag ook wel een paar stappen gezet omdat hij niet wilde stilstaan |o Daar zijn we dus ook druk mee aan het oefenen.
Hopelijk blijft het zo goed gaan en zit ik er binnenkort op <3

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:29

@miesjex dankjewel!

@sbravour haha ja die onderhals.... dat is nog wel een dingetje inderdaad! Ik heb hem daarom ook een ongeveer 2 keer per week aan een pessoa lopen waar hij laag staat ingesteld zodat hij dit dit wel correct gaat gebruiken. Heb er vertrouwen in!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:58

Goed voorwaarts houden en dan komt vast goed!

Miesje, hameren op het stilstaan, dan Kun je straks veilig opstappen.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:11

@Kabayo; Zo hee dat is pittig. 3 uur het bos in. Zou ik zelf echt nog niet doen met mijn baby maar ieder zijn ding ;) Fijn dat het goed ging en ze braaf was, wat is het ook een topper.
@Miesjex; Mooi dat het hangen goed ging ! Niet stil willen staan lijkt toch op wat spanning, zou dan oefenen tot dat ze wel stilstaan totdat je overgaat naar de volgende stap (hangen en lopen). Maar dat is mijn mening :)
@nouklime; Nageven vind ik iets voor later in de training. Lekker de tijd voor nemen joh. Mooie foto’s!
@sbravour; Lekker getraind dus met de trailer! Heel belangrijk :D
@Mirjamalvaro; ziet er super uit zeg! Lekker bezig :) Die galopfoto; Yihaa :')

Met Lars gaat het even niet zo lekker.. Hij heeft heel veel last van de warmte (hij staat helemaal ingepakt) en de mugjes/jeuk. Hij kan het land niet meer op omdat hij daar ook flink op reageert. Echt zo sneu om hem eraf te houden terwijl Rissa en ons andere paard wel mogen. Gelukkig heb ik nog een Shet die ik dan ook van de weide hou. (Ze staan dan samen in een hele grote paddock met inloopstal dus verder niet echt zielig ofzo).

Vorige week even gereden (gewoon om ritme te houden). Dat ging super. Morgen gaan we voor het eerst naar de binnenbak; spannend :):)

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:12

Ach arme Lars, is ook niet leuk meer die warmte en droogte. :(

Vandaag weer kunnen galoperen. 1e keer viel ze na een hoek er weer uit. 2e keer hele volte gedaan. :D :):)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Muronia

Berichten: 19493
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:50

Jennanne wat goed!! Ziet er prima uit.

miesjex wat vervelend, Hoe reageert hij als je met een stok met iets eraan (plastic zak ofzo) boven hem beweegt? Je woont trouwens niet zo ver bij mij vandaan (Musselkanaal) zag ik :)

Melissa fijn dat ie zo braaf weer was na een paar dagen er tussenuit geweest te zijn.

nynkster netjes hoor! Lijkt een stuk meer ontspannen dan het vorige filmpje. Ze ziet er prima uit.

SBravour ik denk heel verstandig dat je je eraf hebt laten glijden. Beter zo dan een nare ervaring voor beiden. Heb ik ook zo gedaan toen het zadel scheef gleed bij het opstappen. Liever zelfstandig op de grond dan na een hoop gedoe een val.

Ha Kabayo ik zit op het wachtbankje met Wainonia. Nog tot volgende week vrijdag, dan weet ik of ze drachtig is of niet. Geweldige foto van jullie _O-

jolleknol welkom hier en nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Wat leuk, zoveel onderscheid in pony's en paarden in dit topic :)

Ilsey wat een goed nieuws allemaal! Je bent lekker bezig als ik het zo lees. Ik wil ook zo graag les met Veroon, maar dan moet ik toch net even wat vaker tijd hebben om haar te pakken zodat haar conditie wat beter wordt. Komt binnenkort denk ik wel.

Oh Miesjex ook een merrie die hopelijk drachtig is? Wat leuk, een beleer cq dikke buiken-topic is dit aan het worden zo'n beetje :)

kvulden hey dat is knap, goede training er tussendoor.

mirjamalvaro joehoewww!!! Dat heb je knap gedaan, galopperen. En wat een gaaf paard!!

Kabayo, leuk zo'n buitenrit, maar 3 uur joh? Is dat niet erg lang voor haar?

SBravour super dat ze zo de trailer op liep. Daar ga je veel voordeel van hebben straks.

nouklime ik vind het een erg leuk paard om te zien, mooi hoofd er ook op zeg! Fijn dat het zo goed ging.

Miesjex hey, je hangt er toch al overheen, wat knap!!

xApple verdikke arme Lars.. :(. Ik moet zeggen dat de paarden hier ook echt niet happy zijn door de hitte en de vele steekmuggen, maar als ze ook nog exceem hebben en geen gras mogen is het helemaal sneu. Gelukkig dat je nog een maatje hebt die hem kan vergezellen.

goedzo mirjamalvaro, weer in galop! Ik wil dat binnenkort toch ook eens gaan proberen hoor, begint wel wat te kriebelen nu.

Gisteravond zijn wij aan het stofhappen, euh.. rijden geweest weer. Veronia schrok een paar keer achter in de bak, maar was snel weer goed bij de les te pakken. Wel goed om te weten dat ze a. wel eens schrikt en b. snel weer gewoon verder kan gaan. Prettige eigenschap, dat laatste. Niet helemaal over de zeik gaan en door blijven emmeren maar gewoon weer verder waar we waren gebleven. Gisteren weer zonder longeren en alleen even met hulp bij het opstappen gereden. Ook weer met andere paarden erbij in de bak en dat ging prima!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Kabayo

Berichten: 13875
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:09

Xapple en Murosch. 3 uur lijkt natuurlijk erg lang. Maar we hebben bijna alleen gestapt (vandaar ook de 3 uur :+ ) Zilver galoppeerde het laatste halfuur ook steeds aan dus ze was zeker niet moe/kapot/gesloopt. Ze had er dikke lol in. Dus geen zorgen !

Ziet er gezellig uit Claudia! Erg he die droogte

Sneu xapple van zijn jeuk :(

Super mirjam!! *\o/*

Super miesje!!! Zilver is trouwens een zij :)

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:53

Doelde ook niet op haar plezier of uithoudingsvermogen. Meer dat het een hele lange belasting (Haar rug wordt 3 uur belast en krijgt 3 uur lang super veel indrukken) is voor haar. Maar dat is geen commentaar ofzo. Zou ik zelf alleen niet doen.

Met mijn verjaardag (18 oktober) wil ik met Lars naar het strand.. Dat wordt een halfuurtje. Gelukkig wonen we redelijk dichtbij :D

@Murosch; netjes hoor :) Fijn dat ze snel weer bij jou terug is als ze schrikt. Je lijkt op de laatste alleen mega ver voorop te zitten? Misschien ligt t aan de foto :+

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:02

Ik denk dat 3 uur lang iemand van amper 50 kilo dragen minder zwaar is dan iemand van pakweg 70 kilo voor een uur. Paard loopt zo makkelijk weg met haar, alsof er niks op zit :+ Geen persoonlijke aanval op iemand, maar ik denk niet dat je paarden altijd als breekbare beertjes hoeft te behandelen. toen ik de friese merrie inreed ben ik na 3kwart jaar op marathon geweest, paard was toen wel 6 jaar, maar groener dan dat zilver nu is. Toen zijn we dik 4 uur onderweg geweest over zand, asfalt, door water en ook nog hindernissen tussendoor. Paard kon daarna nog wel een keertje, die wilde nog lang niet naar huis 8-) Dus denk dat het best meevalt. Ik heb lina toen ze nog niet beleerd was meegenomen op 2,5 uur fietsen, ging als de tierelier en werd ze niet minder van :)

Nouklime : Ziet er goed uit! Lekker lang en laag longeren dan wordt de onderhals vanzelf wel minder :)

Murosch : Ziet er goed uit! Hier is de bak ook 1 groot stofnest, dus wij hebben maar weer een vakantie ingelast.

Apple : Lekker hoor naar t strand!

Sbravour : Wat een mijlpaal weer, voelt het goed om op dr rug te zitten na de ellende?

Elina : Mooie vliegfoto, was heel gezellig! Binnenkort maar weer een keer <<) En rit ziet er lekker uit!

Jollie : Leuke bok heb je daar!

Miesje : Fijn dat kane braaf was!

Mirjam: Powerpaard!

__________________________________

Nouja zoals gezegd doen wij lekker niks. Stalhouder zegt dat ik meer met haar moet doen omdat ze wild in de kop is naar hen toe :') Omdat zij haar sochtends het land in jagen & dan is ze gewoon van streek als ze haar willen pakken enzo. Eigen schuld dikke bult, ik kan alles met haar wel zowat.

Volgende week ga ik 8 dagen naar ierland, 18 graden daar. Ga lekker van de regen genieten :P
Daarna ga ik haar nog even inspannen en dan gaat de sulky weg. OP naar de marathonwagen O:)

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:05

Ik zat er al op te wachten wanneer jij hierop ging reageren _O-

We verschillen gewoon van mening hierover. :)

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:07

paarden mogen toch best werken?? Zolang je niet 5 keer per week flink aan het trainen bent valt het heus wel mee in mijn ogen. Zelfde dat jij vorige week zei dat ik dan vaak longeerde, ookal was het een grap. Dat komt altijd vanuit een gedachte die blijkbaar ging over het vele longeren. Goed voor die dieren, van niks doen worden ze dik en krijgen ze geen spieren of conditie :)

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:22

Nynkster; Was fantastisch om er op de zitten! Heel trots was ik op haar, en nogsteeds! :)

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:30

Het gaat hierin niet om hoe moe ze zijn maar wat ze lichamelijk aan belasting aan kunnen. Een 3 jarig lijf of een 6 jarig lijf is normaal een behoorlijk verschil. En de ene 3 jarige is de andere 3 jarige niet en hoeft de buitenkant van een paard niets te zeggen over de binnenkant :).
Ieder zijn keuzes.

Ik zou persoonlijk pas zo lang weg gaan met een 5 jarige, waarom? Puur gevoel meer niet. Misschien wel grote onzin ;). Wil niet zeggen dat die 3 of 4 jarige het niet aan zou kunnen en al helemaal niet als het zo ongeveer eenmalig is.
Het zou je paard schade aan kunnen doen maar dat doet veel longeren op jonge leeftijd misschien nog wel meer.
Weet eerder nog dat een vriendin met haar 5 jarige maar max 45 min het bos in wou en ik dat toen min of meer grote onzin vond :P. Zij was in mijn ogen weer te voorzichtig met haar paard.

Was net even bij aan het lezen. Las een hoop leuke dingen!
Lekker aan het rijden en 1e galopje gemaakt bij Mirjam, top! Mooi paard nouklime, leuk type!
Fijn buiten aan het rijden met Lars zag ik ook voorbij komen, balen dat hij nu zo'n last van de beestjes en de warmte heeft.
SBravour ook al stiekem een beetje op haar jonkie, knap zo zonder iets! Zou ik niet durven haha.

Hier nog steeds ontzettend druk. Op 5-7 met de vrachtwagen en moeders vertrokken naar Italië om een verhuizing te lossen en vervolgens door naar Zwitserland om een verhuizing te laden en naar NL te brengen. Vorige week woensdag weer terug gekomen. Was erg leuk! Moederdochterwerkuitje :D.

Krisje heeft een beetje vakantie gehad en is nu weer 3 x gereden, gaat prima. Gas zit er al meer op en stuur doet het ook wat beter. Mogen gelukkig gebruik maken van de binnenbak van de buren tot alles oke is om in de grote wei te gaan rijden. Toch wel erg fijn!
Baby gaat ook goed! Is alleen nogal dik geworden... Dat moet er weer afgetraind worden en wei wat kleiner gemaakt. Alleen beetje weinig tijd.. Gisteren om 02:00 begonnen en om 21:45 toch nog maar gaan rijden. Gekkenhuis 8)7 Verklaard wel waarom ik er zo weinig ben :+.
Vorige week heeft ze voor het eerst een lijntje met in-uitjes gesprongen, was wel grappig. Ze snapte het eerst niet :P Kwartje viel wel snel. Zo grappig, ze wordt een heel ander paard zodra ze over een balkje mag!
Waarschijnlijk gaan we volgende maand ergens voor het eerst een dressuurproefje doen, als ik tijd geregeld krijg. Eerst nog even door trainen en dan zien we wel.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:10

Pattypaard: het is natuurijk wel een feit dat de wervels pas met 5 dichtgegroeid zijn, hier ook de reden waarom ik wacht tot dan om er op te kruipen. Dus dat is niet alleen 'gevoel' maar toch ook wel wat wetenschap :j

Nynkster: lijkt mij niet zo'n slimme stalhouder :+

xApple: ooh, dicht bij het strand wonen. Dat is ook wel een droom voor paardenhouders... Hier is dat een heuse uitstap! Wil het wel ooit doen!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:18

Nynkster schreef:
paarden mogen toch best werken?? Zolang je niet 5 keer per week flink aan het trainen bent valt het heus wel mee in mijn ogen. Zelfde dat jij vorige week zei dat ik dan vaak longeerde, ookal was het een grap. Dat komt altijd vanuit een gedachte die blijkbaar ging over het vele longeren. Goed voor die dieren, van niks doen worden ze dik en krijgen ze geen spieren of conditie :)


Ja dat is een mening. Toch?
Geen feit. Want ik denk wel dat er iets mis is met 3x per week longeren van een jong paard. En dat het goed is om spieren en conditie te hebben als ze 3 zijn vind ík niet nodig.

Maar hee ik respecteer ieders mening hoor het is alleen niet mijn ding. En dik worden hoeft echt niet. Dat is imo meer voeding gerelateerd maar dat is ook weer een mening :D Lars doet 1x per week iets en die is echt heel slank.

Ik vind het wel leuk om te lezen hoe anderen het doen en om erover te discussiëren. Zo kom je eens op ideeën (of niet :D )

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:20

Ff met boeffie gewandeld net. Zijn huid rondom zijn oren is flinterdun :wow:
En nog steeds grote zwarte randen om zijn ogen. Allemaal kale huid. Toch maar weer met hormoonzalf gesmeerd. Ben er eigenlijk op tegen maarja ik moet wat :(:)

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avatar22, Grassh0pper, ikkedus, Lizenlotte, Maaaarije, Mieke, Punz, Serena_Milco, Vagabondo en 105 bezoekers