Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:49

Ik denk dat ik een kleiner zadel nodig heb :-)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De zoektoch naar iets passend kan beginnen.

Jullie zijn allemaal wel lekker bezig zegt. Wij lopen echt wel serieus achter op de rest hier. Denk dat we niet ver gaan geraken in 2018

mavantos

Berichten: 3591
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:23

@SVRL: Nee hoor! Je hebt al een zadel op gehad, wij nog niet. Het is net januari, er kan nog een hoop gebeuren :j

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:36

Welnee! Moet je mij zien, wij zijn nog steeds bezig met het longeren/cirkelen en begonnen met loswerken in vrijheid. Gister heeft ze voor het eerst beschermers om gehad, twee stappen ruim en daarna alsof ze nooit anders heeft gedaan! Zo zie je, wij zijn echt nog ultra basis bezich, ik denk eigenlijk zelfs dat die van mij nog het groenst is hier, maak je geen zorgen :D
Gisteren weer losgewerkt, was ze super braaf mee. Vandaag had ze een dagje vrij, ze was lekker druk :Y)
Zo raar, aan de hand zo relaxed en braaf en op een dagje vrij onwijs druk haha. Ach liever dit dan andersom!
Afbeelding

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:49

Afbeelding

Hier helaas ook last van te lange kussens :( dat wordt ook een ander zadel.

Ach en svrl lekker op je eigen tempo ;)

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:08

[quote="odenxia"]Paardenfan: Dat is volledig afhankelijk van hoe ze het doet. Ik wil dat ze daar vertrouwd aan voelt voor mij en dan pas neem ik dr mee naar huis. Thuis moet ik zelf met dr aan de slag (uiteraard wel les) Maar dan is het wel zo fijn als je er met vertrouwen op stapt.

Ja, zo denk ik er ook over. Hebben ze aangegeven hoe lang ze er denken over te gaan doen. Half jaar wordt ook zo n dure grap :=
Maar veiligheid en vertrouwen voor alles.....

Mavantos: wat een knapperd <3

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 21:05

@Paardenfan, Nee want we brengen haar pas in Maart weg. Maar dat merken we snel genoeg als ze met dr aan de slag gaan. En ja duur grapje dat wel. Maar liever goed mak, dan onveilige situaties.

Muronia

Berichten: 19536
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:24

Odenxia dat is heel wijs, eerst je vertrouwd voelen met het paard voordat je hem weer meeneemt naar huis. Dat is precies waar het bij mij is mis gegaan met een jong paard jaren geleden. Hij werd bij een stal zadelmak gemaakt op een moment waarop ik zelf maanden niet had gereden door zwangerschap. Mijn dochter was net 4 weken oud toen het paard "klaar" was. Ik ben er daar toen 1 keer zelf op gestapt om hem aan te voelen (met wiebelbenen, het was een jonge hengst en ik nog vol zwangerschapshormonen). Het ging wel goed, dus paard kon mee naar huis. De volgende dag precies zoals afgesproken gelongeerd en daarna opstappen. Ik werd toen keihard gelanceerd en weg was het vertrouwen. De moed zakte zo weg in mijn knikkende knieen. Nog wel geprobeerd om het weer op te pakken, maar hij voelde mijn onzekerheid steeds aan en het lukte gewoon niet zonder spanning van beide kanten. Daarom besloot ik om hem te laten. Sindsdien is hij niet meer bereden (laatste keer is nu 5jaar geleden.). Eeuwig zonde want het is een heel getalenteerd paard.

Nu ik zoveel tijd doorbreng met de paarden van mijn ouders steekt het me steeds meer en vandaag heb ik hem eens aan de longe gezet. Dat ging boven verwachting goed! Ik denk dat ik vaker op deze manier bezig ga met hem. We zijn nu beide 5 jaar ouder dus wie weet is er nu meer ruimte voor vertrouwen. Misschien is het leuk om mijn avonturen met hem ook hier bij te houden? Hij is geen jonkie meer maar zo pak ik het nu wel met hem aan, gewoon bij nul beginnen.

Dit was hem vandaag, voor het eerst sinds 5 jaar een hoofdstel aan

Afbeelding

En eerst maar eens zo aan de longe, stemcommando's oefenen

Afbeelding

Afbeelding

AnnetteFlame en SVRL balen dat de zadels te lang zijn! Een passend zadel vinden is nog niet zo eenvoudig he.. Ik weet er alles van..

SBravour die staat er inderdaad heel relaxed bij zo }>

Nynkster wat gaaf, zo'n nieuwe kar!

Mavantos, Kaliber ontmand.. Hoe gaat het inmiddels met hem?

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:40

Leuk paardje Murosch, van mij mag je vaker over die posten!

Tsja zadels, zit zo in dubio. Of gewoon een boomzadel maar hij gaat nog zo veranderen dus heb ook geen zin in 2x per jaar een nieuw zadel bij wijze van. Of ja boomloos en die zijn al heeel veel verbeterd maar ook daar heb je gedoe met pads met inlages etc. Dus weet nog niet what to do

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:18

Ik zou zelf voor boomloos gaan (maar ik ben dan ook een boomloosfan :P ). Het is echt eindeloos veel goedkoper als je paard nog in de groei zit, zelfs incl de pad erbij, en tegenwoordig kan je ook halfpads voor je boomloos zadel kopen zodat je normale dekjes eronder kan leggen.

mavantos

Berichten: 3591
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:22

@Murosch morgenochtend ga ik hem ophalen, ben wel maandagmiddag geweest en toen was die primaa en zag er heel netjes uit. Zal nu wel dik zijn, maar ga het zien.

Ik ben ui m'n zadelprobleem inmiddels, het gaat waarschijnlijk een Wintec Isabell Werth worden of Dressage Pro. Bontje eronder en dan denk ik dat het wel goed komt...

Muronia

Berichten: 19536
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:31

Ik heb tijdelijk een dressage pro op mijn paard gehad toen ik op zadeljacht was en ik vond deze best prima zitten!

Is zo'n zadel met verwisselbaar kopijzer ook niks voor jou AnetteFlame?

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:37

Dressage pro ga ik opzoeken!

Zadel van de foto is een wintec 500 vsd (zit tusssn dressuur en veelzijdigheid in) dus die heeft ook verwisselbare boom/kopijzer alleen ligt het probleem daar dus niet. En van wintec hoor ik vaker dat ze langere kussens hebben.

Volgens mij heb je dan alleen thorowgood geloof ik? Met verwisselbaar kopijzer maar daar heb ik me nog niet goed over ingelezen :D

Gelukkig heb ik nog evwn om me in te lezen. Eerst maar weer conditie en spieren opbouwen na zn boxrust van eind 2017. 3 passen galop aan de longe vindt ie nu al zwaar. Dus het eerste doel js een rondje galop beide kanten en dat dan uitbouwen. Als hij dan uiteindelijk meerdere galoprondes volhoudt ga ik of een zadelmaker of een boomloos passervice langs laten komen :D

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 05:46

Wat een knapperd Murosch, post maar hoor, want in principe ben je em toch ook weer zadelmak/ruitermak aan het maken! Is hij nog steeds hengst?

Zadels, altijd lastig. Ik weet dat er merken of winkels zijn waarbij je met een jong paarden in kunt stappen in een programma waarbij je op de groei zadels kunt kopen en weer in kunt ruilen of zo, weet niet meer precies hoe het zat. Weet ook niet meer waar ik dat gezien had.

Iemand vroeg hoe het nu met Knox gaat. Hij staat dus weer gewoon op stal waar ie na de castratie ook stond, staleigenaar wil em niet meer in de groep. Vriendin die met hem werkt gaat haar paarden verhuizen on diverse redenen en Knox gaat mee. Gaat eind van de maand gebeuren. Daar komt hij overdag Dan Damen met haar paarden te staan en in de nacht op stal, komt dan dus ook veel meer in de ✋ wat hem hopelijk gaat helpen!

Muronia

Berichten: 19536
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:40

Klopt kleinvosje, al moet ik me er wel erg goed bij voelen wil ik er daadwerkelijk nog eens op gaan stappen, dus voorlopig blijven mijn voeten nog veilig op de grond haha. Eerst maar eens kijken of we weer een beetje vriendjes kunnen worden zo. Ik denk wel dat als we dit nu een paar keer zo hebben gedaan en het gaat op stem goed, dat ik even wil kijken hoe ik hem kan begeleiden om zijn bovenlijn meer los te gaan laten, want hij loopt erg imposant zo maar die rug is wel erg hol. Hij heeft natuurlijk ook jaren lekker met het koppie erop los lopen showen in de wei. Hij is geen hengst meer (al jaren niet inmiddels).

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:44

Daar Ben ik het helemaal mee eens, het moet goed voelen. Het is het niet waard om onvrijwillig er weer naast te liggen.

Ook eens met zijn houding. Mooi dat hij zich zo op kan blazen maar beter van niet. Ik hoop dat hij zich blijft gedragen!

Muronia

Berichten: 19536
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:53

mavantos succes straks met ophalen!

kleinvosje, komt Knox nu wel in zn eentje buiten (en hoe gaat dat?) of mag hij alleen maar op stal staan? Wij hebben er eerder ook een gehad die gewoon echt niet in een groep kon, alleen en naast de groep ging het wel prima.

Ja dat hoop ik ook. Ik wil graag eerst de spanning eruit hebben voordat ik echt een stapje verder ga. Hij vind het wel erg leuk had ik het idee, was na die tijd helemaal trots op zichzelf haha. Hij heeft ook geen seconde aan de lijn getrokken, dus dat was wel heel keurig, nu nog wat relaxter allemaal. Hij is het tegengestelde van Veronia. Supergevoelig, snel van de leg. Een heel contrast, maar dat is eigenlijk ook wel weer leuk.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:56

Helaas komt hij er alleen uit als iemand erbij is, niet veel dus. Hij heeft geen tweede kans gekregen en gaat die daar ook niet krijgen. Helaas niet ideal maar ik kan er nu niets aan doen.

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:15

ik kom mij ook melden van het najaar ga ik mijn zelfgefokte erg knappe (al zeg ik het zelf) hengst zadelmak maken

wat info
Kallistos birthday present
28-04-2015 (op mijn verjaardag)
hengst
nu rond de 1.70m
Valdez x Tuschinski

1ste dag
Afbeelding

2de dag
Afbeelding

paar weken oud
Afbeelding
Afbeelding

keuring 1ste premie gehaald
Afbeelding
Afbeelding

5 maandjes
Afbeelding
Afbeelding

aankomst opfok
Afbeelding

jaarling/1,5 jarige
Afbeelding
Afbeelding

2 jarige
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

van het weekend
Afbeelding
Afbeelding

sorry voor de fotobom :D

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:47

Wat een ruige bok zeg! Erg gaaf!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:13

@Art; Lastig dat je zo afhankelijk bent van anderen en daardoor minder kunt oefenen. Zou inderdaad juist zo fijn zijn als je naar allemaal verschillende plekken toe kon om daar te oefenen qua vertrouwen.
Hoe gaat het nu met je ideeën voor de toekomst met Limo?
@Kabayo: Poe poe wat een commentaar allemaal. Geniet lekker van je paardje op jouw manier. Je hoeft je tegenover niemand te verantwoorden. Ik vind het wel leuk als je nog foto’s en filmpjes plaatst.

Toen kwam er een heel verhaal over boomloos/bitloos/ijzers. Ik heb daar inhoudelijk niet zoveel over te zeggen behalve dat ik er persoonlijk niet zoveel mee heb. Ijzers Tsja, als het nodig is is het nodig. En een paard maar laten lopen met te korte hoeven en dan wel blijven rijden vind ik onverantwoord. Mijn merrie heeft toen der tijd hoefschoenen gehad. Werkte perfect.

@Caily; Welkom!

Leuk iedereen zijn andere paarden! Grappig om te zien dat bijna iedereen er (veel) meer dan 1 hebben.

@Nynkster; Ziet er weer strak uit! Ik vind hem prachtig. Mijn menpony scheer ik niet meer dit seizoen, ze knijpt al zo snel nu in de winter en wil haar liever wat relaxter hebben eigenlijk. Vorige vaardigheidswedstrijd ging ze aan de kletter. In februari doen we er weer 1 en dan wil ik RUST :+

@SVRL; Haha dat zadel :') VEEL te groot. Wél mooi. Dat groen staat ook onwijs leuk. Ik doe ook nog niet zoveel hoor. 1x zadeltje erop gehad en probeer elke week te longeren maar dat lukt met dit weer al niet eens :') .

Hier is het dus rustig. Geen updates ofzo. Ik heb Lars de afgelopen week lekker laten staan. Het was zulk rotweer en had zelf totaal geen zin. Ik merk ook dat ik savonds geen zin meer heb nu het steeds zo donker is en rotweer. Ik hou het qua longeren/oefenen even bij de weekeinden. Ik kam hem wel bijna elke dag even goed met de furminator want hij verhaart al lekker.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:30

Heb me even afzijdig gehouden. Heb niet veel te melden helaas.
Ik heb zelf maar 1 paard, lag het aan mij had ik er een tweede bij gekocht. Maarja 2x stalgeld betalen komt duur uit dan.

Xapple toekomst, tja ik leef zelf van dag tot dag ik heb héél veel moeite met vooruit plannen/kijken. Ik kan alleen melden dat ik voorlopig geen veranderingen zie in limo zijn bewegingen nu hij op pijnstillers staat. Over 3 dagen mag hij weer gelongeerd worden, maar ik hoop dat hij gewoon blijft zoals voorheen, dat is dan positief. Als hij wél beter loopt moet hij namelijk terug naar de kliniek voor verdere onderzoeken.

Gisteren was het mooi weer in de voormiddag dus ben buiten gaan stappen met hem.

Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Berichten: 19536
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:54

wennie ik herinner me jouw veulen nog uit het dikke buiken topic van 2015! Wat is die mooi uitgegroeid zeg! Leuk dat je hier ook je vorderingen wilt komen delen.

kleinvosje ja dat is wel balen dat ie er nu zo beperkt uitkomt. Maar aan de andere kant, brokken moet je ook niet hebben, dus het zou wel fijn zijn als hij straks veel in de hand komt, misschien betert hij zijn leven dan ook :)

Art blijft nog spannend hoe het met Limo gaat verder. Aan de ene kant beter dat hij nog niet anders loopt, maar aan de andere kant zou het wel een verklaring zijn voor zijn spanning (en eventueel een passende oplossing). Wel fijn dat je lekker hebt kunnen wandelen.

xApple wij doen ook nog niet heel regelmatig longeerwerk hoor. Komend weekend wil ik er weer mee bezig en dan heeft er 2 weken tussen gezeten.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:31

Nouja limo ging liever draven op het bospad en was het er niet mee eens dat hij het niet mocht. Ging bijna steigeren en schudde met zijn hoofd. Maar op een strenge NEE stopte hij er wel mee :)

Vij terugkomst op de paddock gezet, deze keer niet de kleinste want die is te nat en zompig dus limo's vaste paddock. En daar voelde hij zich duidelijk beter in dan in de kleine paddock.
Maarja maak hem eens duidelijk dat bokken niet mag :')

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:44

Limo lijkt er in ieder geval lol in te hebben hahah

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:49

Je zou voor minder na paar dagen niet buiten mogen behalve 15min stappen in de bak (saai volgens limo).
En in de kleinste paddock deed hij dit ook dus kleiner zetten houdt het bokken niet tegen :')
Alleen niet bevorderlijk voor de rug :\