Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 21:00

Het is gelukt. Ging makkelijker dan verwacht.

LET WEL, dit is al een oudere video, maar zojuist geupload. Dit was de 1e keer dat we los van de longe gingen, zoals je ziet was ik wel gespannen. :') Echt rijtechnisch commentaar hoef ik niet perse, weet dat die hier nog te veel het neusje naar binnen heeft e.d, maar voor deze rit vond ik dat nog niet zo verkeerd. Braafheid eerst, daarna komt de rest. Inmiddels weten we dat die braaf is, dus de keren dat we nu trainen proberen we het neusje er meer uit te krijgen. :) Leuk commentaar en/of tips zijn wel altijd welkom.



En hier onze eerste buitenrit, de achterste is Rockstar *\o/* Dit is denk ik nu zo'n maand geleden.



Ik ga kijken of het lukt om zaterdag weer beeldmateriaal te krijgen zodat het huidig beeld ook zichtbaar is. We rijden nu inmiddels in de heeeule grote binnenbak en vrijwel alleen nog maar op de binnen hoefslag. *\o/*

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2


melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 23:33

Oh dat mer ik hier niet zo Sbravour. VInd de (meeste) wedstrijden hier in de regio wel heel leuk.
Al merkte ik met mijn vorige paard in t Z wel dat het steeds meer ieder voor zich is, zeker de indoor wedstrijden.

Haha grappig Mirjam, ik doe niet 1x in de 14 dagen maar meer als ik merk dat het weer nodig is. En dat was het vandaag ook wel :') Gelijk rug maar even recht gezet en losgemaakt. Volgende week nog keer weer

Sbravour ik vind het wel een hele fijne aanvulling. Je komt echt de dingen tegen waar ik met rijden ook tegen aan loop. Met mijn vorige paard had ik met bijvoorbeeld de appuyementen dat ik behoorlijkging tegenhangen,wat ik op het paard deed, was daarop ook zichtbaar en zo kun je gericht bezig omdat te verbeteren.
Ik doe ook het bij een fysio hier in de buurt

netjes Melanie! Vind m daar wel fijn vorwaarts lopen
Wat super zo op buitenrit, heerlijk!

Ken mag vrijdag voor het eerst mee naar de binnenbak bij mn instructrice. Ben heel benieuwd wat ze daarvan vind, ze kent alleen buitenbak.
L debuut met de ander ging best fijn, 186 en 190 met een 4e prijs en 5e plek :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 07:49

Melanie, goed voorwaarts voor een eerste keer. Als ik een tip mag geven, denk aan de fietsmethode bij het sturen. Ofwel: buitenhand ook meenemen en begrenzen. Het leek nu of je erg op binnenhand aan het sturen was! :)

Amado
Berichten: 1327
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 08:05

Ik ga straks weer bijlezen, ben nu weer onderweg naar stal en op een mobiel is het zo onhandig haha

Gisteren stond Amado voor de 2e keer voor de kar en wat ben ik trots! We zijn een klein kwartiertje het bos in gegaan en ik mocht zelf de hele tijd mennen :D alleen bij een smalle doorgang aan het begin van het bos deed Wito het haha
Zo blij!
Hij zou er eigenlijk 4-6 weken blijven maar over 2 weken komt hij al terug en dan komt Wito mij 1 keer in de week thuis helpen. Daar hebben we dan ook veel meer aan!

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:47

Gisteren is bij ons de zadelmaker geweest. en waar ik bang voor was is werkelijkheid geworden.... Mijn Liefste zadel die al 11 jaar lang mijn steun en toeverlaat is past niet op Babyjack en staat te koop :(. Heb contact met een winkel die het merk/model/maat zadel die ik wil tweedehands hebben en hoop hem morgen avond op te kunnen halen als ze akkoord gaan met mijn bod.

Ik ben zo gehecht aan mijn zadel! haha!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:49

Ik lees straks even bij, maar heb een vraagje!

Welke oefeningen vinden jullie fijn om je paard meer in balans te krijgen? We merken dat Callista op links wel loslaat en inbuigt maar rechts moeite heeft omdat ze over haar shouder valt (als ik het zo goed zeg. :-) ) Op een volte kan ze het makkelijker loslaten. Raden jullie ook gewoon aan om heel veel figuren te blijven rijden en veel mogelijkheid tot buigen te geven? Of welke oefeningen doen jullie meestal met de jonkies?

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:54

Wat ik veel met Lars doe is slangenlijntjes rijden (in stap nu nog). 2 stappen naar rechts, 2 naar links. Enz. En in draf veel vierkantjes (het zijn nog geen voltes :D ) en slangenvoltes die dus ook nog niet rond zijn. Ook rechte stukjes meepakken op de 2e hoefslag en dan ook af en toe wat buitenstelling vragen een paar stapjes.

Merk dat het hem echt helpt wat beter te buigen en balans te vinden in de bochten :j Als t beter gaat doe ik de oefeningen ook in draf en straks veeel later ook in galop.

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:41

xApple schreef:
Wat ik veel met Lars doe is slangenlijntjes rijden (in stap nu nog). 2 stappen naar rechts, 2 naar links. Enz. En in draf veel vierkantjes (het zijn nog geen voltes :D ) en slangenvoltes die dus ook nog niet rond zijn. Ook rechte stukjes meepakken op de 2e hoefslag en dan ook af en toe wat buitenstelling vragen een paar stapjes.

Merk dat het hem echt helpt wat beter te buigen en balans te vinden in de bochten :j Als t beter gaat doe ik de oefeningen ook in draf en straks veeel later ook in galop.


Hier precies het zelfde zon beetje

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:41

Amado schreef:
Ik ga straks weer bijlezen, ben nu weer onderweg naar stal en op een mobiel is het zo onhandig haha

Gisteren stond Amado voor de 2e keer voor de kar en wat ben ik trots! We zijn een klein kwartiertje het bos in gegaan en ik mocht zelf de hele tijd mennen :D alleen bij een smalle doorgang aan het begin van het bos deed Wito het haha
Zo blij!
Hij zou er eigenlijk 4-6 weken blijven maar over 2 weken komt hij al terug en dan komt Wito mij 1 keer in de week thuis helpen. Daar hebben we dan ook veel meer aan!


Zo dat gaat goed zeg! Heerlijk als die thuis komt en fijn om onder begeleiding door te gaan.

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:56

@Melanie_B ik vind het erg fijn beeld van je paardje! zal ook is kijken of iemand mij binnenkort kan vastleggen. En dan niet eraf val haha!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:04

nouklime schreef:
@Melanie_B ik vind het erg fijn beeld van je paardje! zal ook is kijken of iemand mij binnenkort kan vastleggen. En dan niet eraf val haha!


Of wel. Gaat veel likes opleveren op insta :')

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:26

Pff hier kwam om 14u de zadelpasser. Kom op stal zijn ze aan het dak aan het werken, callie helemaal in de stress. Op stal wat laten kalmeren bellen ze dat ze een uur later zijn. :\ ik al geopperd om het dan maar te annuleren ook ivm het dak enz, niet nodig.. oké dan.

Ben nu even thuis aan het wachten hoop dat ze dadelijk vriendelijk zijn want hier hou ik niet zo van :+

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:50

Nouklime wat zonde dat je zadel niet meer past.. Wat voor een ben je opzoek?

KM ik doe best wel veel grote figuren rijden. Ken buigt recht heel makkelijk af maar heeft daar links meer moeite mee. Dan valt ze nog wat door mijn binnenbeen en wil dan nog wat te graag naar buiten kijken. Doe best veel voltes links/rechts zodat ze veel moet omstellen en ook wel wat simpele gebroken lijntjes. NOg geen kleine voltes en scherpe gebroken lijnen, maar gewoon simpele grote figuren
En in stap doe ik nu ook wel eens op het lange stuk stelling naar de andere kant vragen. In draf is dat nog te lastig maar dat geeft niet. En het zijn dan echt nog geen mooie gebroken lijnen en voltes natuurlijk maar gewoon simpel wat figuren rijden

KM nog goed gekomen met zadelpassen?

Ken vanmorgen voor het eerst meegehad naar me instructrice. Ze was eerst zwaar onder de indruk :(:) Ze heeft nog nooit een binnenbak gezien en allemaal paarden langs het gangpad. Eerst rustig laten wennen aan de hand en daarna gelongeerd. En toen kon ik ook wel heel simpel opstappen en ontspannend rond rijden :) Heerljk paard <3

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:27

@Melissa_93 ja het is zo balen! Altijd zo genoten van mijn zadel! Ik zoek een zadel met een diepe zit en veel wrong in het zwart 17 inch. Heb er nu 1 gevonden op een half uur rijden van mij ga die vanavond ophalen en morgen komt de zadelmaker hem meteen nakijken of hij past. En past hij niet heb ik afgesproken dat ik hem mag terug brengen. Het is een kent&Masters S line vind het wel fijn dat de boom ervan verwisselbaar is dus dat ik volgend jaar als hij niet meer past niet opzoek hoef naar een ander zadel.

Iemand die ook dit zadel erop heeft liggen in deze groep?

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:40

nouklime schreef:
@Melissa_93 ja het is zo balen! Altijd zo genoten van mijn zadel! Ik zoek een zadel met een diepe zit en veel wrong in het zwart 17 inch. Heb er nu 1 gevonden op een half uur rijden van mij ga die vanavond ophalen en morgen komt de zadelmaker hem meteen nakijken of hij past. En past hij niet heb ik afgesproken dat ik hem mag terug brengen. Het is een kent&Masters S line vind het wel fijn dat de boom ervan verwisselbaar is dus dat ik volgend jaar als hij niet meer past niet opzoek hoef naar een ander zadel.

Iemand die ook dit zadel erop heeft liggen in deze groep?


Ik heb een kent en master springzadel gehad. Was er niet zo over te spreken. Zal hem ook niet weer aanschaffen.

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:51

Ik heb ooit op een dressuur variant gezeten, zat prima hoor!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 15:06

Ik had een Kent en Masters op mijn vorige pony. Fijn zadel, goede kwaliteit en lag super. Dus ik was erg tevreden. Ik had alleen de cob versie en die heeft totaal geen diepe zit. Dat is de rede dat ik die nu niet weer wilde. De andere zadels waren te lang.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:22

Oké nou ik ben benieuwd heb er nog nooit opgezeten! Maar het belangrijkste is, is dat hij goed ligt en ik lekker verder kan rijden.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:33

@sbravour, niet perce qua inrijd tempo! Ik doelde meer op het wachten eer je echt op stapt. Totaal niet slecht bedoeld, ik zie je paard niet en weet natuurlijk niet hoe ze reageert. Maar na een paar keer hangen en zitten enz verwacht ik dan toch dat je op een gegeven moment gewoon ook een keer hup opstapt. :-) Maar blijf het bewonderswaardig vinden hoe rustig jij met haar om gaat!!

@melanieB, ziet er echt al een volleerd paard uit zo helemaal in uitrusting. Knapperd ook! Wat voor zadel heb jij? Ziet er wel een mooi uit!

@melissa! Succes met je proef.

@mirjamalvaro, hmm flexchair dat ken ik niet ff googelen!

@melanieB, zo die ging al lekker hard voor de eerste keer! Ik ga rijtechnisch geen commentaar geven omdat ik daar mezelf ook niet goed genoeg voor vind momenteel. Maar zoals je al aangeeft is het even geleden en je bent je volgens mij heel bewust waar je mee bezig bent!

@melissa, spannend eerste keer binnenbak! Hoe ging het? Wil de mijne als ze helemaal betrouwbaar voelt ook eens op verplaatsing testen. Volgens mij is dat zo eng, dan heb ik echt het idee dat ik op een levende tijdbom zit :p

Lees nu dat het naar omstandigheden wel goed ging!! Fijn weer een grote stap gemaakt.

@iedereen die tips gaf ivm figuren rijden, THNX! kunnen we wat mee. :-) Grappig ook dat de ene links moeilijk heeft en de andere rechts.

Gisteren bij ons dus de zadelpasser geweest. Totaal vergeven dat het een uur later was, heel aardige en kundige vrouw! Mijn eigen zadel is eigenlijk net iets te lang, en tikkeltje te smal op 2 plekken. Het smalle was er met een bontje wel vanaf, maar het lange natuurlijk niet. We hebben serieus 15 zadels er op gehad liggen variërend van 2000 tot 500 euro maar niets lag helemaal goed helaas. Bij het longeren met de zadels zag ze wel dat haar rib/wervel tijdens het lopen iets meer naar achteren komt te liggen, waardoor het met mijn zadel normaal gezien niet veel problemen mag geven.

Toch besloten om mijn zadel nu aan te houden met een goed bontje er onder en dan even te kijken. Ook de kussens zouden een keer opnieuw gedaan mogen. Daarom twijfel ik toch wel een beetje om nog eens verder te gaan kijken naar nieuwe zadels. Maar ergens vind ik het ook zonde want mijn zadel is zooo een fijn zadel en ze heeft er nog nooit gek op gereageerd.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:38

Vandaag ook weer lekker gereden op Diego, het begint nu echt lekker te gaan. We hebben vooral oefeningentest gedaan voor de controle over de achterbenen, dus pasjes schoudervoor, volte openen en volte sluiten met contrastelling. Ook hebben we gefocust op de controle in de draf, hij heeft nogal de neiging om lekker door te denderen omdat hij het lastig vindt, maar dat willen we juist niet.

Afbeelding
Natuurlijk eerst laten zien hoe goed hij de jambette kan ;)

Afbeelding
Dan ook nog een pasje schoudervoor

Afbeelding
En met contrastelling de volte verkleinen

Afbeelding
En ook al fijn achterbeen gebruik

Afbeelding

Afbeelding
En dan 2 maandjes terug om te vergelijken

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:40

Km,ik heb een hulsebos waar ik echt heeeel blij mee ben. Heerlijk zadel!

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:43

Ja? Wij hebben echt zo veel merken gepast, ik durf het niet meer zeggen. Kent en master, tekna, erreplus,.... echt zo veel niet normaal.

Ze had echt vreemde maten. Heel korte rug, voor de inch zou het zeker max 17,5 mogen zijn, eventueel met verkorte kussens dan. En ze heeft wel een large nodig van boom maat. :p Kort en breed dus echt een tafel zei de zadelpasser :+

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:53

@Mirjam, wat houdt z'n flexchair eigenlijk in? Het klinkt iig interessant.

@Melanie, ziet er al netjes uit voor de eerste keer! Heb je ook een filmpje van hoe het nu gaat? Ik ben benieuwd of dat neusje er al wat meer uit gaat.

@Amando, wat doet hij het ongelofelijk goed zeg!

@Nouklime, wat zonde zeg van je zadel. Wanneer krijg je je nieuwe zadel?

@Melissa, wat goed zeg dat hij zo lekker ontspannen blijft! Dat is zo fijn als een paard daarin al een goede basis heeft.

@K_M, wat een gedoe kan dat toch zijn met zadels, hopelijk vind je snel nog een zadel dat perfect past. Is natuurlijk toch het fijnste voor je paard.

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:58

k_m schreef:
Ja? Wij hebben echt zo veel merken gepast, ik durf het niet meer zeggen. Kent en master, tekna, erreplus,.... echt zo veel niet normaal.

Ze had echt vreemde maten. Heel korte rug, voor de inch zou het zeker max 17,5 mogen zijn, eventueel met verkorte kussens dan. En ze heeft wel een large nodig van boom maat. :p Kort en breed dus echt een tafel zei de zadelpasser :+


Ik zou zeker hulsebos aanraden. Hebben eventueel ook goede tweedehands zadels. Ben toen der tijd goed geholpen, en binnenkort komen ze weer.

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:59

Cera, morgen staat op de planning als alles goed gaat. Fijn dat het rijden goed ging,kan over je fotos niet zoveel zeggen.

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, GoogleAdsense, Manadeluca, Milow2018, nayla, Niika, Sky_As, tienus63, Vickym98, Winged, xSuuzerd en 94 bezoekers