[VOLG] The thing you fear most is fear itself...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:40

Jammer dat je moeder zich niet over haar trots heen kan zetten. Mag je al op een scooter rijden?? Dan ben je niet zo afhankelijk. Of, afhankelijk wat je er voor over hebt, bij je vader gaan wonen.

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 17:50

RKphoto: nee, ze heeft geen vertrouwen in mijn vader, inderdaad dat hij Kiwi zou komen brengen.

bigone: nee, ik ben nog maar 15 dus dat mag nog niet. Bij mijn vader wonen heb ik al vaak overwogen, maar ik zit op school in zutphen en mijn hele vriendenkring zit in zutphen, en dat maakt het toch wat lastiger.

Ik wacht nu vooral de opdracht af, met gekruisde vingers of hij zich aan de afspraak zal houden.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:53

Heb je al een stal gevonden in Zutphen?
Want dan kan je je vader toch gewoon zeggen: joh dan en dan wil ik graag dat het paard deze kant op komt :)

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 21:36

Op de manege waar ik rijd is het het handigst, maar ik kan het niet zomaar zeggen omdat ik nog zoekende ben naar een baan, mijn moeder het weigert te betalen, en mijn vader op dit moment, tenzij hij de opdracht krijgt, geen geld voor heeft..

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:44

Ah wat jammer. Maar je hoeft je zeker niet schamen omwille van de situatie. Daar kan jij niks aan doen. Jij doet keihard je best.

Ik duim alleszins mee dat er een oplossing uit de bus komt.

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 21:47

Dankjewel! Morgen ga ik naar mijn vader, hoop wat inlichtingen te winnen over de opdracht... En ik zal wat fotos maken!

(moet ik trouwens nog wat doen om hier een volgtopic van te maken?)

Whupp

Berichten: 418
Geregistreerd: 02-12-11

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:09

Oh wat lastig allemaal zeg. Knap dat je het verteld hebt, dat is niet makkelijk. En ontzettend knap dat je er op durft, met goede begeleiding moet het allemaal wel goed komen denk ik. En bedenk dat als je er een keertje opzit, alleen wat rondstappen ook prima is als je op dat moment even niet verder durft.

Heb je al gekeken naar andere, goedkopere stallingsopties in de buurt? Een manege is over het algemeen meestal niet goedkoop. Misschien een pensionstal in de buurt? (via de Bokt markt, marktplaats of kennissen?)

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 18:15

Dankjewel!

op zowel de bokt markt als marktplaats staat nu niks (wat voor mij op fietsafstand is, in ieder geval). Het fijne aan de manege is dat er instructie rondloopt (en als ik Kiwi er stal, kan ik twee keer in de week lessen voor de prijs van een). Nou zou ik er ook nog niet zon probleem mee hebben als ze op een wei staat, zolang het bij me in de buurt is.

Mijn vader komt me zo oppikken, zal kijken of ik vanavond nog wat fotos kan maken, die ik morgen kan plaatsen. En een update over de opdracht, natuurlijk!

amiraanouk
Berichten: 304
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:32

Ik weet precies hoe je je voelt. Heb een paar hele nare ervaringen gehad met mijn vorige paard en was ook heel bang om mijn nieuwe paard te rijden. En ondanks dat ik mijn nieuwe al een paar maanden heb en deze veel braver is, ben ik nog steeds wel een beetje bang...

Maar super dat je je eroverheen zette, ergens ben ik wel blij dat ik wat banger ben geworden, zo blijf je je wel realiseren dat je met echte dieren werkt. :)

Lekker les nemen zal je ook helpen, ik ben gewoon heel veel gaan lessen, dan ben je met iemand met ervaring en iemand die je op lastige momenten kan helpen.

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 18:35

Dankjewel! En wat fijn dat het met je nieuwe paard wel goed gaat!

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 08:02

Een update over de opdracht: op dit moment kan niemand er iets met zekerheid over zeggen. Mijn vaders bedrijf loopt goed, maar de andere partij hun eerste bron was leeg, dus dat gaat daar wat minder. Mijn vader moet echter vaker tegen die partij 'strijden' om een opdracht, en vaak krijgen ze het op het laatste moment nog voor elkaar.

Vrijdag 13 oktober (volgende week) krijgen we definitief te horen wat er van geworden is.

Ik had nog geprobeerd foto's te maken gisteren, maar we waren pas laat in Amersfoort, dus duidelijk zijn ze niet. Afbeelding

Ze was aan het eten :+

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:41

Hi TS, ik heb het idee dat ik je vriendin ken en jouw paard ook wel eens langs heb zien komen.

Angsttechnische tips krijg je al heel veel, ik heb dus alleen een tip betreft je paard.
Ik vroeg me af of je een bijrijder hebt? En zo nee, is dat misschien het overwegen waard? Zo kan je paard toch haar energie kwijt en wordt ze wellicht ook wat rustiger als jij haar rijd. Daarnaast zou je ook naar voer kunnen kijken. Krijgt ze veel bijgevoerd naast ruwvoer (adhv de foto). En krijgt ze verder nog beweging?

Mocht je interesse hebben, ik woon ook in omgeving Amersfoort. Ik wil je best af en toe helpen. Daarnaast weet ik eventueel wel een instructrice (weet alleen niet of ze tijd heeft)?
Oh en ik weet niet wat er nu betaalt wordt aan stalling (dus wat het budget is), maar er staan wel een aantal (privé)pension stallen in de omgeving van Zutphen.

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 09:08

Het zou best kunnen dat je kiwi kent, je mag me wel een berichtje sturen als je het zeker wilt weten.
Ze krijg ruwvoer, staat dagelijks op de wei, en elke avond driekwart schep brokken (basisbrok van de pavo geloof ik).

Een bijrijder heb ik een tijdje gehad, deze was echter niet helemaal eerlijk en is uiteindelijk zonder enige waarschuwing weggegaan. Als je wil, mag je best een keertje langskomen! Daarvoor kun je me ook een proveberichtje sturen :)

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 20:17

Nou mensen, om jullie uit de spanning te halen (als jullie die hadden):
Mijn vader heeft de opdracht niet gekregen.
MAAR hij heeft genoeg geld, in ieder geval tot aan mei, dus Kiwi komt naar Zutphen, in ieder geval tot mei/juni.
Dat is dus al een goede 7/8 maanden, ze komt rond half november naar Zutphen hopen we.
Voor nu dus een goed einde :)

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:24

Super goed nieuws! Top papa! Hopelijk kan je nu meer tijd in je paardje steken maar onthou vooral....genieten moet je doen!

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 16:08

Genieten ga ik zeker doen, sowieso van die paar maanden!

Vandaag is het niet zulk lekker weer, dus lekker onder het afdakje geknuffeld met Kiwi. Als het vanavond nog opklaart wil ik wel even rijden, ik zie het even aan.

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 19:37

Er is een mijlpaal behaald, mensen.

Vandaag heb ik voor het eerst in de 2,5 jaar dat ze van mij is een sprong kunnen maken! Er is videomateriaal, maar dit staat op mijn camera, dus dat kan ik later pas toevoegen.
Ik zit er absoluut niet goed op, vooral omdat ik het toch wel erg spannend vond...

Ben er wel trots op, en zal de video plaatsten zodra dat kan.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:14

*\o/* goed bezig. Lol met je knol!

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:26

Fijn...!

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 21:34

Dankjulliewel!

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 17:01


miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:30

Wat fijn en goed dat het is gelukt! Was ongetwijfeld een heel tof gevoel toen je de eerste sprong had genomen!

Hoe vond je het rijden zelf gaan? En hoe gaat het de afgelopen tijd?

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 08:42

Het ging eigenlijk vooral heel relaxt, we hadden er allebei wel veel plezier aan en ook wat spanning.
Volgende week is het herfstvakantie (voor mij in ieder geval) en dan ga ik dus wat eerder naar mijn vader toe.
Denise komt waarschijnlijk ook weer langs om te helpen, dus dat is super!

Whupp

Berichten: 418
Geregistreerd: 02-12-11

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:45

Ah goed nieuws, fijn! Het rijden ziet er lekker relext en rustig uit, jullie gaan zeker de goede kant op!

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: The thing you fear most is fear itself...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 10:50

bedankt! Ik heb zelf ook wel het idee dat het beter gaat, zeker als je je bedenkt dat ik vorig jaar december niet eens op haar durfde :j