Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Karma

Berichten: 1872
Geregistreerd: 31-08-10

Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 15:48

Hallo iedereen *\o/*

Aangezien ik op knappen sta en dus zeer binnenkort ons eerste kindje op de wereld zet, vroeg ik mij af hoe jullie een kind of kinderen combineren met een paard.
Als je paarden aan huis hebt, kun je nog een babyfoon meenemen naar buiten of word je telkens naar binnen gehaald door een huilende baby?
En is een baby en paard makkelijker te combineren dan bijvoorbeeld een peuter en paard? Nemen jullie je kindje mee naar stal of zorg je dat er oppas is? En ga je elke dag op den duur weer wat met je paard doen of maar een paar keer per week?

Ik ben benieuwd!

Je kunt terug gaan naar veiligheid, of vooruit naar groei

Klik hier om ons te volgen op Instagram


Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:53

Haii als eerste succes met de laatste loodjes

Hier een meisje van 6 maand en een jongen van 2,5 jaar
Heb mijn pony aan huis
Vaak gooi ik hem naar buiten wanneer de Kids nog slapen (voor 6 uur) + stal uitmesten en weer klaar maken voor de avond
Voer tussen de middag wanneer de Kids slapen
En savonds als de kinderen weer slapen ga ik hem voeren / op stal zetten. Als ik het idee heb dat de Kids rustig zijn wil ik wel longeren of rijden. Maar soms heb ik gewoon pech en mag ik halverwege afhaken om toch naar de Kids te gaan
Hierdoor staat het rijden al wel echt 2 jaar op een laag pitje.
Zeker omdat we geen licht bij de bak hebben en het nu savonds vroeg donker wordt, is rijden geen optie


Vriendlief werkt van 06 tot 22:30 uur dus die kan ik niet inschakelen

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:54

Kind 24/7 op stal zetten in de box leggen en lekker gaan rijden }:)

miranda_147

Berichten: 50
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:57

Pony staat aan huis. Ik ga alleen rijden als ik iemand heb om op haar te letten of, als ik geen oppas heb of papa is er niet, in de kinderwagen en dan wisselen mijn verzorgster en ik af met rijden zodat 1 van ons op haar kan letten.
Ze is nu bijna 4mnd en ik probeer 4x per week te rijden. Ben nu net weer begonnen met werken.
Als ik les heb zorg ik dat er oppas is.
Uitmesten en voeren doe ik s ochtends vroeg als mijn man er nog is of als ze nog slaapt.
Succes met de laatste loodjes!!!

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:02

ik ben ook benieuwd en ga meelezen :)

ONDERSCHRIFTLOOS

Karma

Berichten: 1872
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 16:04

Rex_Rolfo schreef:
Kind 24/7 op stal zetten in de box leggen en lekker gaan rijden }:)

Je kunt paard natuurlijk ook van stal halen en baby/peuter er voor in de plaats leggen. Kunnen ze ook niet ontsnappen :)* :')

Je kunt terug gaan naar veiligheid, of vooruit naar groei

Klik hier om ons te volgen op Instagram

jana79
Berichten: 485
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: well

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:18

Ik het het goed kunnen blijven combineren. Ben 2dagen gaan werken en paard stond op pension. Ging savonds rijden als vriend thuis was of overdag bracht ik ons zoontje effe naar opa en oma. Vanaf dat ie naar de peuterspeelzaal ging ben ik gaan rijden als ik hem had weg gebracht. Kon ik mooi tussen door doen. Nu is die bijna 6 en van 8:30-14:30 op school dus alle tijd voor m'n paard. Staat nu wel sinds 3 maanden aan huis.

Peter: B+22 L1+12 L2+11 M1 Ik zal je missen!!
Eros: Topper. Verkocht naar Engeland
Blingh: L1+1

Sinds 26 Januari 2012 trotse mama van Gijs!!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:38

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:42

Rex_Rolfo schreef:
Kind 24/7 op stal zetten in de box leggen en lekker gaan rijden }:)

:')


Ik heb pony's aan huis, maar ik rijd daar niet op. Maar ik ben er wel mee in de weer qua uitmesten, verzorging e.d.
Baby vond ik veel makkelijker dan peuter en jonge kleuter. Een baby leg je weg en gaat nergens heen. Ik heb een keer gehad dat mijn dochtertje van 2 wakker werd uit haar middagdutje en zo zachtjes uit haar bedje klom dat de babyfoon niet aan sloeg.
In de babytijd werd ik inderdaad wel eens onderbroken door een huilende baby. Als je er dan net op zit of je staat met een bezweet paard lijkt me dat best vervelend.

Een peuter mee naar de paarden als je gaat rijden is ook niet alles. Twee keer knipperen en je ziet niet meer waar ze zijn. Of ze lopen door de bak o.i.d.

Nu is de jongste hier bijna 7 en die kan prima binnen blijven als ik buiten bezig ben. En sowieso gaan ze naar school.

Ikzelf vond het pas echt relaxed als ze of op school zaten of als er iemand was die er op lette/kon pakken als ze huilden.

Karma

Berichten: 1872
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 19:07

Ik heb nog even de tijd om me er zorgen over te maken, maar ben al wel constructies aan het verzinnen. Als mijn paard(en) in pension staan, dan kun je iemand vragen om even op te passen.
En om nou telkens baby naar een gastouder te brengen is ook zowat. Onze ouders wonen helaas niet in de buurt...

Je kunt terug gaan naar veiligheid, of vooruit naar groei

Klik hier om ons te volgen op Instagram

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:48

Karma schreef:
Rex_Rolfo schreef:
Kind 24/7 op stal zetten in de box leggen en lekker gaan rijden }:)

Je kunt paard natuurlijk ook van stal halen en baby/peuter er voor in de plaats leggen. Kunnen ze ook niet ontsnappen :)* :')

Als je niet van tevoren uitmest heeft de kleine nog wat te spelen ook. Goed voor de weerstand O:)


Alle gekheid op een stokje, wij hadden het geluk dat paardlief bij het ouderlijk huis stond. Werd de kleine met maxi-cosi en al bij oma gedumpt. "Ik ga geen hele dagen oppassen maar zo 1-2 uurtjes terwijl moeders met het paard bezig is, heerlijk toch".

MDWStables

Berichten: 1438
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:07

Sinds december 2016 heb ik de paarden thuis staan en mijn zoon is van augustus. Hij gaat zo'n beetje elke dag eventjes mee in de wagen en dan zit ie te wachten tot ik de dagelijkse verzorging klaar heb. Het wordt nu wel ietsje lastiger, want hij krijgt wat minder geduld :D Soms verzorg ik ze als hij op bed ligt. Babyfoon mee, gaat prima. Wij hebben wel een babyfoon met flink bereik anders zou die de schuur waar de paarden staan niet halen dus dat is eventueel iets om over na te denken. Ik rij niet meer dus dat 'probleem' heb ik niet. Borstelen etc doe ik meestal in de avond als hij op bed ligt of ik neem hem mee en dan borstel ik ze overdag in de weide. Het was makkelijker toen hij zelf nog weinig kon, gewoon dik inpakken en in de wagen mee. Nu wil hij zelf ook veel doen dus als ik de stallen grondig mest en dat doe ik minimaal eens per week dan zorg ik dat hij even bij zijn vader zit ofzo.
Laatst bijgewerkt door MDWStables op 20-09-17 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Neon

Berichten: 4908
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:08

Ik vond het niet te combineren... de keren dat ik midden in de nacht halfdood van moeheid nog mijn paard heb staan verzorgen waren per maand niet op 2 handen te tellen...

Verder had ik een stuk wei kids-proof afgezet waardoor de kinderen veilig stonden als ik de paarden moest verzorgen... met slecht weer konden ze zolang ze in de maxi cosi zaten even snel in de hooi stal wachten totdat ik de paarden gevoerd had... toen ze groter waren... (lees 3 en 1... moesten ze af en toe in de auto blijven wachten... hoop gedoe...

Paard is nu overleden... pony staat ondertussen ergens waar hij volledig verzorgd wordt...

MDWStables

Berichten: 1438
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:10

Citaat:
Als je niet van tevoren uitmest heeft de kleine nog wat te spelen ook. Goed voor de weerstand O:)



Die van mij laat ik tegenwoordig wel eens een beetje rondkruipen. Heel stil zat ie te kleien :') ik was er net niet op tijd achter dat ik wat naast de kruiwagen had gegooid :+

poown
Berichten: 271
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:20

Vooral tussen de 1-4 jaar leeftijd is het ruk. Als ze jonger zijn dan kun je ze in de wagen zetten. Zijn ze ouder gaan ze naar school. Hier ga ik in de zomermaanden als alles 24/7 buiten loopt altijd 's avonds voeren en water geven als alles op bed ligt. In de winter gaan ze naar buiten voordat de kinderen wakker zijn zo rond kwart voor 7 en naar binnen als mijn man weer thuis is ook rond 7 uur 's avonds. Ik doe dan 's avonds mesten en in het weekend overdag mesten. Rijden in de winter meestal maar 2x in de week in de zomer probeer ik 3-4 keer te rijden mits mijn man thuis is. Daarnaast werk ik nog 3 dagen ook met diensten dus als ik week of weekend dienst heb rij ik meestal niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:22

Ik heb het voordeel dat zowel mijn man als ik rijden en we 1 paard delen. Ons paard staat in volpension. Wij hebben 1 dochter. Toen ze nog klein was was het wel puzzelen soms en kon 1 van ons pas gaan als de ander thuis was. Nu ze op school zit kan ik op dagen dat ik vrij ben of late dienst heb gaan als zij op school zit. Vond de baby en peutertijd wel tropenjaren maar paardrijden is zo'n fijne afleiding. Volpension is dan ook ideaal omdat je echt alleen komt om te rijden en je je niet schuldig hoeft te voelen als je een dagje overslaat.

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:29

Hier valt het echt niet te combineren
-paarden staan al 4jaar echt stil.
Staan gelukkig wel aan huis smorgens 5u uit bed om stallen te poetsen ze los te laten.
Smiddags heel snel bijvoederen.
Savonds als de kindjes slapen ze naar binnenhalen

Als ik langer bij de paarden ben zoek ik een oppas
In de zomer gaan ze gezellig mee uiteraard.

Vorig jaar terug proberen op te pakken helaas moest ik steeds afstappen scheidsrechter spelen terug erop dus dat heb ik opgegeven.

Van de zomer ga ik het proberen terug te beginnen
Zijn ze 3 en 4 jaar.

onderschriftloos .

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:30

Toen ik de paarden nog niet aan huis had, bracht ik de kids naar mijn ma ..nu gaf ik geen bv dus had daar geen omkijken naar.
Of in de avond zodat mijn man thuis was,we hadden wel verlichting in de bak etc .ook nam ik ze wel is mee maar dat was niks vond ik. Tropenjaren waren dat , maar toch veel kunnen blijven doen met tpaard.
Nu heb ik ze paar jaar aan huis , en heb de kids groter (heb er drie 10,9 en.7jaar)dus die redden hunzelf wel ,Mocht ik een buitenritje willen maken gaan ze mee op de fiets.

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:32

Ik heb mijn dier in volpension en dat vind ik prima te combineren. Ik rij savonds zoals ik ook al deed voordat we een kind hadden.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:34

Succes met de laatste loodjes.

Ik vond het niet te combineren met mijn pony's en heb ze dus weggedaan helaas.
Wellicht later als de kindjes groot zijn weer :)
Kon gewoon niet goed op mijn gemak met hem naar de ponys en anders voelde ik mij er niet meer op mijn plaats.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:38

Ik had oppas aan huis, en paarden stonden toen ook al thuis! Met een eigen pension was het gewoon werken maar dan aan huis.. kon ik vaak even gaan kijken! Het is zwaar t goed te combineren maar zeker niet onmogelijk! Creatief zijn in t vinden van oplossingen!

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:39

Ik vond het ook niet te combineren. Toen ik nog 1 kindje had had ik een bijrijder. Na de geboorte van de 2de paard toch verkocht. Echt vanwege tijdnood.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:41

Ik vind het moeilijk te combineren..

Nu hebben wij ook een hele moeilijke slaper.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:42

Tulandro schreef:
Ik vind het moeilijk te combineren..

Nu hebben wij ook een hele moeilijke slaper.


Die herken ik.. mijn dochter heeft ons de eerste 2jr wakker gehouden!! Toch zou ik er mijn viervoeters nóóit voor hebben willen opgeven!

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:46

pol1 schreef:
Tulandro schreef:
Ik vind het moeilijk te combineren..

Nu hebben wij ook een hele moeilijke slaper.


Die herken ik.. mijn dochter heeft ons de eerste 2jr wakker gehouden!! Toch zou ik er mijn viervoeters nóóit voor hebben willen opgeven!

Ik ook niet hoor. Paard zou nooit meer weggaan. Tot mijn grote verdriet heb ik hem in moeten laten slapen. Maar ik zou de komende jaren niet voor een nieuw paard gaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers