Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 23:30

Gefeliciteerd!

Ik heb een zoontje van inmiddels 6 week. Vriend past op als ik naar mijn pony ga (dat kan in de avonden/weekenden). Als ik doordeweeks overdag wil, dan neem ik hem mee. Ben ik dan alleen dan geef ik pony alleen een knuffel. Gaat bv mijn zusje mee, dan kan rijden wel, maar kinderwagen icm een paard vind ik een beetje eng. Over 5 week gaan we verhuizen en dan kan schoonmoeder ook altijd oppassen als ik wil longeren/rijden.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 05:43

Van harte gefeliciteerd! Met jou ook alles goed?

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 05:45

Van harte gefeliciteerd!

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:08

Gefeliciteerd Karma! Geniet er van! Lees de reacties maar wat later, haha, geen stress, er komt wel weer tijd voor je hobby!


Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:13

Gefeliciteerd! Nu eerst nog heerlijk genieten van je dochter!

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:45

Gefeliciteerd! Geniet er van!

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys

justdjen

Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:44

Gefeliciteerd!

Hier ook een duracell konijntje van 2,5.
Ik heb respect voor diegenen die het allemaal vanaf dag 1, prima kunnen combineren +:)+

Ik was er ook van overtuigd een kindje op de wereld te zetten en mijn leven als fanatieke wedstrijdamazone weer te kunnen oppakken..
man, man, man, wat viel dat tegen!

Kindje sliep kort, onregelmatig en onrustig. Ik kwam echt niet aan rijden toe, terwijl de paarden bij mijn ouders staan. Omdat ik steeds meer frustratie kreeg, heb ik mijn wedstrijdpaard verkocht. Heeft een prima plek gekregen en wát een last viel er van mijn schouders.

Na 1,5 jaar kwamen we in een regelmatiger ritme en heb ik een nieuw paard gekocht maar wél eentje die zo nu en dan ook eens een dagje niet gereden hoeft te worden.
Ik werk 24 uur verdeeld over 3 dagen. Dan rij ik niet. Manlief heeft eigen bedrijf en is zelden thuis.
Kindje gaat nu 2 ochtenden naar de peuters, dan rij ik en daarnaast rij ik als ze tussen de middag slaapt.

Ik rij nog geen wedstrijden weer, al zou ik dat dolgraag wel weer willen. Ik ben behoorlijk competitief ingesteld maar omdat ik ieder paard in het Z mag starten, hou ik gewoon mijn trainingsdoel.

~*~i'm just like the moon, chasing the sun~*~

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 15:18

Dank allen! Met mij gaat het zeker goed, bevalling ging snel en alles ging voorspoedig.

Mijn paardjes dartelen nog lekker in de wei, dat komt allemaal wel weer. Eerst een ritme krijgen met ons kindje en kijken of er uberhaupt nog tijd over is. Karma is bijna 2,5, dus dat heeft geen haast en de anderen klagen geloof ik ook niet over hun vakantie haha.

Interessant hoe men verschillend over tijd indelen denkt en het allemaal aanpakt.

Ik heb het geluk, denk ik, dat ik een paardenman heb en we willen allebei het rijden weer "fanatiek" oppakken.

Je kunt terug gaan naar veiligheid, of vooruit naar groei

Klik hier om ons te volgen op Instagram

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:14

Gefeliciteerd Karma!! lekker genieten van deze bijzondere tijd en je goed laten verwennen door de mensen om je heen.

Ik heb vandaag vanwege mijn tweede zwangerschap (27 weken nu) een paard weggebracht naar de vorige eigenaresse, hij begon zich echt te vervelen de laatste tijd en mag nu weer lekker aan het werk.

_lautje_

Berichten: 9255
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:36

Hier iemand die het dus wel lukt om fanatiek en op niveau te rijden in combinatie met een baby/kind.

Toen mijn dochter 1,5 week oud was ging ik al dagelijks naar mijn paard, met 5 weken weer dagelijks rijden en stond zij in de wandelwagen in/naast de bak, met 6 weken weer op concours, met 7 weken een eventingwedstrijd 180km verder op en nu met 1,5 jaar staat gaat ze nog 4x per week mee.
Laatst is ze mee geweest naar een meerdaags concours in het buitenland.

Ik werk er naast 24 uur als jurist en ik heb een man met eigen bedrijf die altijd werkt.
Ik deel mijn werkuren zo in dat ik iets na 7uur begin. 1 dag werk ik 10uur en ga ik in de avond rijden. De andere 2 dagen 7uur en kan ik rond 15:00 stoppen. Dan ga ik rijden en rond 18:00 haal ik mijn dochter op bij de gastouder.
De andere dagen kijkt ze toe hoe mama paardrijdt. Speelgoedje erbij, koekje, flesje water en soms hang ik de iPad zo op dat ze Nijntje kan kijken.

Natuurlijk is het wel eens hangen en wurgen, maar meestal kan ik echt een uur rijden. Maar ze weet ook niet anders.

Ik had dit van te voren zo uitgedacht en heb toen ook besloten dat het MOEST slagen. Ik wil rijden en ook serieus op niveau. Dat hoort bij mij en is ook een uitlaatklep.
Mijn dochter is hierdoor ook een heel makkelijk kind. Gewend overal mee naar toe te gaan en gek op dieren, buiten en vooral paarden.


Afbeelding

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:17

Ik hoop dat het geen probleem is het topic weer in de lucht te gooien!

10 september ben ik bevallen van een heerlijk mannetje. Na 3 weken zat ik weer op het paard en vandaag weer gereden.


Afbeelding

Nu is het nog te combineren maar heel benieuwd als hij wat ouders is. Gelukkig er ook nog een papa en n oma :)
fijn om te lezen dat er veel zijn die het prima kunnen combineren!

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024

PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:26

Toen mijn zoontje nog echt baby was nam ik hem wat makkelijker mee, meestal sliep hij lekker. Als ik echt uitgebreid wou gaan rijden oid dan bracht ik hem even naar opa/oma. Nu hij wat ouder is en loopt natuurlijk vind ik het soms wel wat lastiger. Hij gaat wel regelmatig mee, hij vind het ook heel leuk, maar ik moet hem echt goed in een gaten houden. Al met al is het rijden er wel een stukje minder van geworden moet ik zeggen. Nu 39 weken zwanger van de 2e, hoe dat straks weer gaat lopen? Ik heb geen idee :')

Melissa1996: gefeliciteerd! :D

[o]

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:33

Hier eentje van 5 en een peuter van 2 ik heb ze of bij me en ze spelen buiten of als ze op school en in bed liggen en met het jongste paard alleen als hij op de psz is en zus op school of zus is er bij en dat gaat goed maar het blijft opletten!

Afbeelding
Afbeelding

vaak ziet het er dan zo uit, en meestal vermaken ze zich zelf of elkaar.
en heel soms is er mot...wat zich dan meestal zelf weer oplost.
( vaak willen ze dan met hetzelfde spelen)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 09:57

Ja leuk dat mijn topic weer geopend is.

Wij voeren de druk nog eens extra op door twee kindjes in twee jaar tijd te mogen krijgen.
Onze dochter is nu een jaar oud en nummer twee wordt binnen nu en 3 weken geboren.

Even lezen wat jullie allemaal ervaren!

Je kunt terug gaan naar veiligheid, of vooruit naar groei

Klik hier om ons te volgen op Instagram

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:31

Zo dat doe je goed Karma :D

Ik vind t nog altijd best pittig om kind met paard te combineren. Heb een zoontje van bijna een jaar. Sinds een maand is pony naar een andere stal gegaan die 10 min fietsen is (dat was 25 min met de auto) en dat maakt het al een stuk makkelijker! Maar kind alleen mee naar pony is niet zo'n slim plan, ben dan alleen maar bezig om hem in t gareel te houden :')

Heb gelukkig een verzorger en probeer zelf 1 a 2x 's avonds te gaan, en sowieso in het weekend. Maar de combinatie kind/slecht slapen/werk maakt het nog behoorlijk pittig vind ik. Ik wacht nog maar even met een tweede :')

Anyone who thinks sunshine is pure happiness,
*has never danced in the rain

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:33

Ik denk dat alles valt en staat met

1 hoeveel tijd je partner heeft (kan hij oppassen?)
2 Hoe je kindje is. (huilbaby of een rozen kindje maakt natuurlijk nogal verschil! Druk impulsief of dromerig rustig)
3 Of je zelf werkt en hoeveel
4 Waar je je paarden hebt staan en wat je er altijd nog aan moet doen voordat je kan rijden ( stal, bak, land uitmesten etc of dat dat allemaal al gedaan is)
5 de voorzieningen bij paard
(binnenbak/ buitenbak met of zonder verlichting)

En zo zullen er nog meer punten zijn denk ik..

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:06

Mooi samengevat mariska88!

En WoW TS, dat is kort op elkaar! Kunnen ze later elkaar fijn vermaken haha

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:30

Ik ga even een stipje zetten. Ben nu 15 weken zwanger van de eerste en heb paard aan huis staan met een hele beestenboel er om heen dus kan ik vast mooi wat ervaringen lezen. Al moet ik zeggen dat paard wel een lang leve de lol leventje heeft en eigenlijk weinig uitvreet. Vorige jaar heeft ze een veulen gehad zie lekker in de opfok staat en zoals het er nu uitziet breng ik mijn merrie volgend jaar ook maar weer naar de hengst want van rijden komt toch niet veel. Dan maar weer een veulen er in.

Tjitske van 't Oosterzand (Fridse 423 X Lute 304)
Eip-Jan N. (Omer 493 X Fridse 423) verkocht

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 17:39

Onze dochter ging toen ze een baby was wel mee naar stal, ze sliep dan lekker of mijn partner was mee, dan wisselden we elkaar af qua trainen/rijden. Ze kan ook wel even stil zitten tegenwoordig in de buggy maar na een tijdje is ze het wel zat:
Ze is wel heel gek op paarden, altijd vrolijk en makkelijk in de omgang. Ze is nu alles aan het ontdekken dus als mama met paard bezig is, wil zij daar ook aan deelnemen.
Maar zo’n strak regime als Lautje heeft is me niet gelukt, ben een beetje jaloers :P

Ik heb nu nog maar één paard en van meerdere paarden aan huis, staat paardlief in pension.
Ik kan komende winter lekker om de hoek trainen en rijden in de binnenbak. Momenteel knuffel, poets en longeer ik nog een beetje.
In het begin zal het nog niet zo makkelijk gaan ivm de tweede die gevoed moet worden, toch hoop ik er gauw weer op te zitten!

Gelukkig gunt mijn partner mij mijn hobby heel erg en is hij heel graag thuis met de kinderen.

Je kunt terug gaan naar veiligheid, of vooruit naar groei

Klik hier om ons te volgen op Instagram

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:49

Hier paarden aan huis, drie kids in vijf jaar en ze gewoon in ons Colditz gezet tijdens het rijden. Colditz was een gevangenis en wij hebben toen een stuk omheind met een overdekte zandbak en meer speelgoed en daar gingen ze met zn drieën in. Zette ze nooit in bak of weiland tijdens het rijden want je paard zal maar op de kletter gaan. Maar ondanks dat het wel ging was het soms echt wel met hangen en wurgen. En soms ging het gewoon niet dus het wedstrijd rijden er toen wel helemaal aangegeven .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:34

Ik wil graag inderdaad ook een zandbak en een speel hoek maken als het zover is. We hebben een plek voor ons zelf dus kan er doen wat ik wil.

Dan kan die zich daar vermaken tussen door. Gelukkig staat mijn vriend ook achter mijn hobby (verzorgd al 2 maanden mijn paarden wegens de zwangerschap en bevalling) en vind hij het belangrijk dat ik mijn hobby kan blijven doen. Dus vind hij mee gaan of even op de kleine passen geen probleem. :)

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FenrisLoki, fokfanaat, Gigixponys, mamabird, Miran, Padoertje, redbutton, Renkle, stefanie33, Syb_sem, vilheide en 211 bezoekers