Maar het leek mij leuk om, o.a voor mezelf, een dagboekje bij te houden en ik ga vast tegen dingen aanlopen waar ik jullie advies goed bij kan gebruiken, dus vandaar dit topic.
Ik zal even beginnen bij het begin:
Aan het begin van dit jaar besloot ik dat ik graag een eigen paard zou willen in de nabije toekomst, dit is iets waar ik al dik 20 jaar van droom.
Het zal voornamelijk voor recreatief rijden zijn, maar ik denk ook wel deels therapeutisch. Ik ben echt een beginner qua alles dus ik wil ook lekker lessen gaan nemen voor verschillende dingen. Gewoon samen bezig zijn!
Ik zou in 1e instantie niet zo'n haast hebben besloot ik wijs, volgend jaar was prima. Maar toen eenmaal die deur open ging was er geen houden meer aan

Mede ook omdat ik weet dat het leven geen garanties biedt en je er misschien volgend jaar niet meer bent, of dan lichamelijk niet in staat bent of wat dan ook.
Nu kon het en waarom dan uitstellen

Inmiddels was ik er achter dat ik graag een Haflinger zou willen en iemand raadde mij een fokker aan waar ik gelijk contact mee heb opgenomen.
Het klikte gelijk goed en ze hadden 2 paarden te koop die aan mijn wensen zouden kunnen voldoen. Maar toen ik 1 foto zag was ik eigenlijk stiekem al verkocht:

Ik was erg benieuwd of de klik er ook in het echt zou zijn, dus gauw afspraak gemaakt om te komen kijken! Uiteraard naar beide paarden, zo realistisch ben ik dan ook wel weer

5 Maart 2017
De dag dat ik naar Onnen afreis om kennis te maken bij Stal van Steenbergen en uiteraard om naar de paarden te kijken. En wat een ontzettend lieve mensen! Ik ben zo onwijs blij dat ik hun gevonden heb!
En tja, de klik die ik had op de foto met Menda was er in het echt ook, mijn vriendin die mee was zag nog net niet allemaal hartjes rond mijn hoofd:

Voor de vorm nog even gekeken bij het andere paard, maar mijn hart had al besloten. En dus die dag maar gelijk besloten om vol voor Menda te gaan

Ze was op dat moment nog hoogdrachtig, dus het zou voor mij nog wel vele maanden van geduld hebben betekenen, maar dat had ik er voor over.
Nog even 2 mooie foto's van haar:

En haar vader Alpenstein

19 Maart
Vandaag gaan mijn dochter en man kennis maken met Menda. Ik ben erg blij met een man die mij in alles steunt en helpt met het waarmaken van mijn dromen

En vandaag werd duidelijk hoe ontzettend lief Menda is! Zat mijn gevoel toch goed.

Dit was stiekem toch wel even een slikmomentje... Ik heb nog een dochtertje, Kylie, maar helaas is zij toen zij 23 maanden oud was overleden aan kanker. Zij was ontzettend gek op paarden, dus met haar begon ook de droom van het samen rijden.
2 April
Een paar dagen geleden is het veulentje geboren en dus hoog tijd om even kennis te maken! Ben erg blij dat de bevalling achter de rug is, dat vond ik toch wel een dingetje.

In de vele weken hierna gaan mijn dochter en ik zeer regelmatig heen om Menda te leren kennen en samen lol te hebben:

Normaal rijdt ze met cap, maar voor de foto haar er even gauw weer opgezet want ze was er al af.
1 Augustus
En na vele maanden is het ineens zover! Ze gaat vandaag mee naar huis!

Vandaag blijft ze nog even op stal om te wennen, maar morgen gaat ze lekker met de groep naar buiten.

3 Augustus
Nou ze doet alsof ze al jaren bij deze kudde staat, totaal geen problemen en dat is erg fijn!

4 Augustus
Een eigen paard is leuk, maar er moet ook gewerkt worden

Daarna samen met Menda even in de longeercirkel gestaan zodat ze op haar gemakje even rond kon kijken:

23 Augustus
Eindelijk een momentje van Menda en haar beste vriendin op de foto kunnen krijgen, het is fijn dat ze zich zo goed voelt in de kudde:

27 Augustus
Ze had toch wat last van vliegen, dus dochterlief heeft een mooi gordijntje uitgekozen

Tja daarna toch echt nog even aan het werk, dochterlief dan he

5 September
Vandaag hadden we een pasconsult van Buitenzinnig, hier wel bekend

God ik skeet haast in mijn broek, heel in het begin heb ik een klein rondje op haar gereden. Maar daarna niet meer

Nou met veel dank aan Suzanne heb ik het overleefd zonder hartaanval

Tussendoor nog geprobeerd een foto van haar te maken, maar niet gelukt

We lopen tegen een paar kleine dingetjes aan, de verhuizing is haar niet in de koude kleren gaan zitten. Ze is denk ik best wel gevoelig en ze voelt zich nu onzeker en is daardoor erg schrikachtig. Ik merk dat ze het vertrouwen volledig in de kudde heeft gelegd, maar nog niet bij mij.
Dus ik was al op zoek geweest naar iemand die daar ons in zou kunnen begeleiden qua grondwerk e.d. Maar heb tot op heden helaas niks gevonden, ik zit wat dat betreft ook nog flut qua werk en kinderen. Dus misschien gewoon veel filmpjes bestuderen? Heeft iemand wat dat betreft nog tips?
Zelf ben ik fan van Mark Rashid en Tristan Tucker, dus ik zoek het wel een beetje in die hoek.
Verder ga ik natuurlijk lekker met haar bezig en dan gewoon lekker tutten en longeren. Het heeft natuurlijk ook gewoon tijd nodig en dat krijgt ze zeker, ik heb geen haast. En als ze mij vertrouwt wil ik wat schriktraining met haar gaan doen, ook om haar zelfvertrouwen op te krikken.
We gaan er wel komen samen