[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:36

wat een heerlijk topic!

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 22:40

TanteFlavie, Nissima, Anjali, Dimphyl, Avalon87, Henny_W, Lepeltje23, joey2010, Maikeltje, EefkeShanti, Zammie, Tamary, CassieX, Danique, Muga, KLC, Memories, WendyLotte, Love_Mirra, Gwenvd, BarbaravdW, Benita, Jennyxx, Funnyhorses, IncelleAndMe en Amalarab, Welkom allemaal in mijn Volgverhaal, leuk dat jullie het leuk vinden om te volgen.

Ja de updates komen snel omdat ik alleen mijn logboek wat leesbaarder moet maken en foto's en filmpjes moet uitzoeken. Dus veel updates per dag hoop ik, om snel bij het moment 'nu' te komen...

De avond van dierendag 2015 zal ik niet snel meer vergeten. Ik was binnen uitgenodigd waar we de resten van de overvloedige verjaardagsfeestmaaltijd hebben weggewerkt. En als ik zeg overvloedig, dan moet je dat letterlijk nemen. Fransen vinden eten erg belangrijk en wat hier allemaal stond aan restanten kon een heel Afrikaans dorp met gemak een maand van leven. Uiteraard kregen we met de Fokker en Fokster en hun dochter en zoon het eten niet op. Alle zoete gerechten werden bewaard voor het ontbijt van maandag en de rest ging.... zo een tobbe in voor de verrekens! Zo zonde! Van scampi tot salade, hop zo in de tobbe. Tja, ik eet geen vlees, maar ik wist niet dat varkens scampi's lekker vonden...

Tot diep in de nacht, zoon en dochter waren al naar bed, hebben we met zijn drieën goede gesprekken gehad over natuurlijk paarden, maar ook de verloederende maatschappij, waarden en normen, opvoeden en waarom ik geëmigreerd was naar Frankrijk etc. Ik had er twee vrienden voor het leven bij.

Ik heb weinig kunnen slapen die nacht, vol verlangen naar weer een eigen paardje, maar ook vol twijfel die door de dierenarts moest worden weggenomen. Neem daarbij een schetende oude hond en je kunt je voorstellen hoe mijn nacht was.

Maandag 5 oktober 2015.

Vroeg wakker want het was niet echt rustig met die wakende woedende blaffers, en vroeg op was niet verkeerd want er moest natuurlijk veel geregeld worden. Ik ontbeet binnen in het huis met de zoetigheid van de dag ervoor, ernstig lekker! Daarna contact met mijn vriend in NL, met de vervoerder, met de fokkers en Callas moest in gereedheid gebracht worden voor de dierenarts. Ze was niet ingeënt dit jaar en dat moest eigenlijk ook nog op stel en sprong, maar de dierenarts was al niet meer bereikbaar. Hopen maar dat hij vaccinaties standaard in zijn auto had liggen. Ontwormen moest ook nog gebeuren, maar ze had geen spuiten meer liggen, of ik dat zelf wilde regelen en dan zou zij het betalen aan mijn dierenarts. Ok, geen probleem natuurlijk, maar eerst maar eens goedkeuren.
O maar dat was geen probleem want een half jaar geleden was ze ook goed gekeurd. O?
Ja, ze zou gekocht worden, dus door een dierenarts gekeurd, maar dat was toen allemaal niet doorgegaan. Ergens in mijn achterhoofd ging een alarmbelletje af. Maar ja, als ze goedgekeurd werd straks, wat kon er dan nog fout zijn? Ik vroeg nog waarom die aankoop niet was doorgegaan, en ik begreep iets als van dat het een raar wijf was die ineens besloot te stoppen met de paardensport. Vreemd verhaal.
Maar zei de fokster, ik neem altijd mijn paarden terug, daar maak ik nooit een probleem van. O gebeurt dat dan vaak? Nee, dat niet, een keer of twee in heel haar carrière. Hm.

Afbeelding

De dierenarts kwam zag en overwon. Een zeer charmante Belg, die Callas dat half jaar geleden ook gekeurd had en mijn vraag over haar linker achterbeen afdeed, met: een paard laat altijd een been rusten. Dat ben ik niet met hem eens, ik heb nog nooit een paard gezien dat na iedere inspanning, haar achterbeen op rust zet. Maar terwijl we naar haar keken, wisselde ze van achterbeen, dus zei hij, zie je wel, niets aan de hand.
Hij deed de normale checks, buigproef en de dochter maar rennen met een vriendin met zweepje er achter aan. Maar alles was goed. Bij de visiteertang kneep niet alleen die dierenarts maar ik kneep hem ook met de herinnering van Nana nog vers in mijn geheugen. Ik vroeg hem ook de achterhoeven te visiteren, vooral die linker. Daar had hij nog nooit van gehoord. Maar hij deed het wel. Gelukkig doorstond ze dat ook allemaal goed.
Helaas was er geen manege aanwezig dus waren alle proeven op harde grond en op een cirkel longeren werd niet gedaan. Waarom ik dan niet mondiger ben en zeg dat ik dat ook gedaan wil hebben. Tja.
Hieronder de link naar het filmpje van de keuring.

https://www.youtube.com/watch?v=pdHO6s2KRb8

Voor hen die geen Frans spreken op 2:05 zegt de dierenarts dat linksachter geen probleem is. Je hoort daarna hem nog zeggen, "des fois elle hésite un..." Soms aarzelt ze wat en dat zou komen door het scherpe grind. Maar er was echt geen probleem. Ze had goede harde voeten zoals alle tinkers, nou ja, niet alle, dacht ik nog terug aan Nana.
Ook de röntgen doorstond ze briljant. Wel erg gaaf, dat gaat gewoon digitaal naar zijn auto en daar zet hij het even op een usb sticky. Hij bekeek het via zijn iPad en alles was goed volgens hem geen enkel probleem. Hij zou een rapport opmaken en aan mij mailen.
In een kwartiertje was het helemaal klaar, dat is dan inclusief de vaccinatie en inclusief het bekijken van de gehavende honden waarvan geconstateerd moest worden dat het oor niet meer gehecht kon worden, maar wel had gemoeten.
Ik een rib uit mijn lijf door die röntgen, maar beter toch maar alles zeker te weten! En dus was ze goedgekeurd! YES! YES! Yes?

Yes, een nieuw avontuur kon beginnen! En hoe...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Pauline2cv
Berichten: 153
Geregistreerd: 14-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:42

Wat schrijf je ontzettend leuk! Ik ben blij dat ik meteen meerdere updates kon lezen want je maakt het erg spannend....

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 22:44

Hi Pauline2cv, ook welkom in dit volgtopic. Ik plaatste tegelijk met jou de laatste update van de keuring, heb je die wel meegekregen?

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:49

Spannend verhaal!
Op de volte monsteren hoort er toch echt wel bij!!!

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:49

Spannend verhaal! Erg leuk geschreven! Nog een trouwe volger hier :)

Paardengek in hart en nieren!

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 22:55

O trouwens ik vergeet te vertellen dat Callas 500 euro duurder was dan Dark. Maar ik mocht haar toch voor 3000 euro kopen.

En hallo Poekie en Pol1, ook gezellig dat jullie meelezen.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:03

Maar hoe loopt t af :D vast goed!!

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:04

Je schrijft echt geweldig leuk! Ik. Wil. Meer. !!!! _/-\o_

Rizette
Berichten: 4333
Geregistreerd: 11-06-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:06

Het tij keren kan dat? Ik was benieuwd naar het verhaal wat er bij je onderwerp hoorde en tot nu toe merk ik dat je je hebt laten meevoeren door het tij. Ben benieuwd naar de rest en vooral wanneer zou je het tij willen keren? Voor mij leuk om te lezen maar vraag me af hoe het allemaal voor jou was en is.

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 23:13

Kcinarual en Rizette leuk dat jullie meevolgen. Tja Rizette, het tij had ik al gekeerd willen zien. Het tij is wel een heel eind afgenomen gelukkig, maar niet 100% gekeerd en ik weet ook niet of dat gaat lukken. Voor mij is de tijd die achter mij ligt erg heftig geweest. Ik heb spiegels voorgehouden gekregen, veel geleerd, door een voor mij diep dal gegaan en zal dat met jullie delen...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:21

Hmmm..toch een kink in de kabel?
Dat zou wel heel verdrietig zijn!

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:21

Ik denk dat TS daar nu voor staat en daarom het complete verhaal helemaal duidelijk wil hebben. Er komt dus een staartje aan dit verhaal verwacht ik. En ik hoop TS, dat dat staartje uiteindelijk tot een goed einde gaat leiden.

Vol verwachting op wat komen gaat...

[RIJ-ITP] Lynn met haar C pony Nikita op de Brabantse Kampioenschappen
Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity
viewtopic.php?f=147&t=1575998

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:27

Ik ben heel erg benieuwd waar jij nu ' bent ' in het nemen van beslissingen e.d. want in tegenstelling tot alle anderen die het fantastisch vinden om te lezen denknik steeds: oei, aai, nouja waarom :+ . Ik ben soms een te harde beslisser, vooral rationeel. Ik denk dat wij echt uitersten zijn dus jet is in die zin boeiend om te lezen hoe een ander dit doet :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 23:34

Hi Ruitje, ook welkom. Ik heb zelf ook vele malen gedacht, oei aai waarom ;-) Maar dat zal dan ook wel mijn probleem zijn dat ik niet doortastend genoeg optreedt, ik kan ook maar heel moeilijk nee zeggen. Dat maakt waar ik nu sta.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:39

Mooi verhaal, ben benieuwd..maar moet nu gaan slapen.

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 23:45

Hallo RuthenRoos, welterusten. Ik post nog voor het eind van deze dag een update en dan ga ik ook onder zeil.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:47

Wat schrijf je leuk! Je schrijft erg boeiend en ik heb een zwak voor tinkers, dus ik volg. 3jaar terug zelf hard op zoek geweest naar een leuke tinker, wat een geweldig ras.
Ze kunnen helaas flink koppig zijn behoorlijk puberen. Ben benieuwd naar de rest

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 23:54

Hi Engel, welkom bij de volgers, hierna alweer een stukje van "de rest" ;-)


Maandag 5 oktober de middag.

De Transporteur heeft laten weten morgen, dinsdag 6 oktober dus om 18.00h de paarden op te halen.
Paarden???? Meervoud??? Nou, anderhalf paard dan.

Wat is er gebeurd? Ik bracht met de fokster Callas terug naar het land. Het regende en ik had een plu geleend en Callas vond het allemaal best. Helemaal niet bang voor de plu. Erg mooi om de kudde waar ze in stond te zien. Zeker wel een stuk of 20 merries. Schitterende tinkers. Zoveel lang haar bij elkaar had ik nog nooit gezien. Supernieuwsgierig allemaal met hun grote neuzen ons besnuffelen. Ook mooi om de onderlinge hiërarchie te zien. Een plat oor hier en daar is voldoende om ruimte te maken.

Op de terugweg lopend naar haar huis vertelde ik een beetje hoe Callas terecht zou komen bij ons. Dat ik nog een heel oude merrie had, Bubbles van 26 jaar en een oude shet Shadow, van 22. Ik zei dat ik het wel jammer vond dat er nu weer een oneven getal in mijn "kudde" zou zijn. Toen Thor nog leefde, was het shetje ook altijd het derde wiel aan de wagen. Toen Thor overleed, was het weer goed met twee paardjes. Nu met drie is weer dat wiel en die wagen...
Ze bleef even stil en zei toen, ik moet het met mijn dochter overleggen, maar ik heb een oud mini fokmerrietje staan van 16 jaar oud en daar kan ik niet meer mee fokken omdat begin dit jaar het veulen dood in de baarmoeder zat en de dierenarts er het in stukken eruit heeft moeten halen.
Ik moest dit afschuwelijke verhaal even verwerken, en kreeg nog net op tijd mee dat ze dat shetje wel kwijt wilde. Het beestje liep bij haar oude rijpaard van richting 30 als gezelschap, maar die twee negeerden elkaar voornamelijk. Dus daar het minietje geen nut. Maar hij was van haar dochter, ook al, en dus moest dat eerst aan haar gevraagd worden.
Dochterlief was uithuizig en zei er meteen aan te komen en tegen de tijd dat wij terug waren bij het huis, was zij er ook. In tranen. Alweer. Moeder zei tegen dochter dat het toch echt beter was een goed huisje te zoeken voor het shetje, en nu dat dan zo uitkwam bij mij...
Ik was eigenlijk wel heel erg overdonderd, maar vond het ook wel een grappig idee. En toen we naar het diertje gingen kijken was ik verkocht.


Afbeelding

En het paardje ook, al hoefde de fokster er niets voor te hebben. Een echt mini shetje met nog geen 80cm op haar kerfstok. Binnen 5 minuten was alles besloten. Ik had nog net tijd om het naar mijn vriend te sms'en voordat hij in het inmiddels donker voor de deur stond om me op te halen.
Wij gingen nog laat die dag door het donker rijden met bereslecht weer. Hozen, hagelen en verdwalen. We hebben toch die 1000km terug zonder overnachting gedaan. Wel een tukkie in de auto en om 11.30 waren we dinsdags 6 oktober weer thuis in Zuid-Frankrijk. Nu begon het grote wachten op de twee meisjes...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:59

Ik volg je verhaal ook mee, je hebt inderdaad een fijne schrijfstijl. Je maakt het spannend :j . Enige jammere wat ik lees is dat Callas zo enorm vroeg beleerd is, veel te vroeg maar niet jou schuld natuurlijk.

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-17 00:03

Hi Lori, leuk dat je meevolgt en je slaat helemaal 100% de spijker op zijn kop. Ik hoorde het wel wat ze had gezegd, maar het is iets wat ik te weinig tot me heb laten doordringen bij de aankoop.

Voor iedereen, welterusten en tot morgen.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 00:04

Even een stipje hoor. Wat een heerlijk verhaal. Ik ben erg benieuwd naar het vervolg <3

Essia

Berichten: 300
Geregistreerd: 30-11-08

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 01:31

Wat een fantastisch topic. Dit ga ik met heel veel plezier volgen! Ik ben ook gek op Tinkers, maakt het allemaal nog mooier. :D

aestate
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-01-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 01:36

Wat een leuk topic! Ik volg ook :)

Puppetje
Berichten: 1010
Geregistreerd: 24-11-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 02:19

Ik volg ook. Ik hoop dat het allemaal goed afloopt, maar ik ben er bang voor......

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JeRekers, nick_en_ik, Riviera87, xVerax en 114 bezoekers