[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Neonlight, Nadia, LindyH, balance, RianneH

cajabol

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:06

Dat is mooi nieuws. Enig idee hoe en waar ik dat bestellen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:05

Dat bestellen zal ook moeten wachten tot Mo weer terug is denk ik, ze regelt dat zelf via een andere bokker die in Nederland woont.
[TI] Gezocht: Rechtenvrije foto Tinker in de branding vd zee , dit is het topic dat over het boek gaat.

En sterkte jij, heb je een idee hoe het kwam dat je Tinker zo hoog bokte?

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

cajabol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:14

Nee, wist ik het maar. Was thuis, andere tinkers stonden er ook. Even grondwerk gedaan, stap op bij het blok, ik denk dat ze 4 passen gestapt heeft toen ik de lucht in vloog. Heb geen idee wat er gebeurde, het ging mega hoog en ben denk ik eerst tegen de knop van het zadel beland, daarna is ze waarschijnlijk weer gebokt en ben ik dus op mijn rug terecht gekomen. Ze bleef bokken naast mij en vloog door de paddock. Ik ben op handen en voeten naar huis gekropen.

cajabol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:16

Had ik nou nog gegaloppeerd of gedraaft, of er was iets waar ze van schrok, maar ze is dus van stapvoets de lucht ingesprongen helaas. Volgende week komt er iemand kijken of er iets met haar rug oid aan de hand is. Ik hoop bijna van wel, in die zin, dat ik dan weet hoe het gekomen is

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:45

Of een nare insectenbeet.. Maar wel erg zuur Cajabol! Ik hoop dat je je snel beter voelt

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:51

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

cajabol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:32

Ja dat zou ook nog kunnen natuurlijk, dat ze gestoken is. Ze heeft wel al vaker gebokt, maar niet zoals dit uit het niets zeg maar.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:19

Ai, dat klinkt als een nare val, Cajabol!
Sterkte met liggen, of mag je al weer iets meer?
Iig beterschap!

[o]

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:57

cajabol schreef:
Had ik nou nog gegaloppeerd of gedraaft, of er was iets waar ze van schrok, maar ze is dus van stapvoets de lucht ingesprongen helaas. Volgende week komt er iemand kijken of er iets met haar rug oid aan de hand is. Ik hoop bijna van wel, in die zin, dat ik dan weet hoe het gekomen is

Zo heeft mijn vorige paard mij er eens gigantisch van afgebokt. Ik zou springles doen, deden we wel vaker. Ik stap op, stap een korte zijde, op de lange zijde wil ze aandraven. Ik houd haar tegen, niets bijzonders, ze wil weer aandraven, ik houd haar weer tegen en toen deed ze handstand. Ik over haar hoofd gelanceerd, kwam op mijn hoofd terecht, bleef nog even op mijn cap staan en stortte toen in elkaar. Voelde voordat ik in elkaar stortte een siddering door mijn ruggenmerg gaan... Ik belandde in het ziekenhuis, een wervel ter hoogte van mijn schouderbladen ingedeukt en een lendenwervel waar wat schiefjes af waren. Heeft een tijd geduurd voordat ik er weer op kon. Een half jaar later bleek dat ze problemen met haar bekken en SI-gewricht had. Toen is ze daaraan behandeld. Ze heeft het een tijd niet meer gedaan, toen zomaar ineens nog een keer, maar toen voelde ik het aankomen en toen kon ik haar eruit rijden. Jaren later nog een keer een boksessie waardoor ik eraf raakte, toen beste schouderpijn. Ziekenhuis zag niets... Een half jaar later bij een chiropractor kwam eruit dat mijn sleutelbeen van mijn schouderblad was afgeschoten en dat is nooit meer goed hersteld. Ik heb er totaal geen last van hoor, maar er zit beweging in waar dat niet hoort. ( ze noemen dat een pianosleutelbeen) . Ik denk dat als ze zo gek deed er een zenuw knel kwam, waardoor ze niet meer kon stoppen met bokken. Wie weet komt er bij jou ook zoiets uit.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:22

Sterkte Cajabol, is echt ruk. Het kan altijd een keer.
Het is niet altijd te achterhalen waarom. Ooit echt zwaar gelanceerd door Polie in de sloot bij ons huis. Op het nippertje niet tegen de stenen pijp waar het water door gaat gevallen met mijn hoofd. Nooit kunnen achterhalen waar die extreme rodeo vandaan kwam. Kleine slang zoals de Franse smid denkt? Wie weet. Paardje was erg geschrokken van haar eigen actie. Ik ben er gelijk weer op geklommen voor paar minuten tot ze rustig werd en ik weet niet wie harder aan het schudden was, zij of ik. Ze heeft het nooit meer gedaan.

cajabol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:20

jeetje Jet, dat is ook niet niks zeg. Stoer dat je er weer op gegaan bent. Ook dat zou kunnen, een beknelde zenuw. Ik hoop echt dat er iets uit komt volgende week, want anders is het gewoon iets dat kan gebeuren in de toekomst. Ze is nog maar 7 en nog best jong vind ik, dus dat is wel positief. Hopelijk als er geen lichamelijke oorzaak te vinden is, kan ik met veel grondwerk weer vertrouwen opbouwen. I hope! :)

Pien, ook fijn om te lezen dat jouw paard polie ook uit het niets een extreme rodeo heeft gemaakt. Fijn, in die zin dat het dus iets is wat vaker gebeurd, dan denk ik gelukkig ben ik niet de enige met deze 'ellende'!
Vannacht weer in het ziekenhuis doorgebracht omdat mijn hart op hol(nee niet mijn tinker :) is geslagen. De dag dat ik er af gevallen ben is het ook gebeurt en nu vannacht ook dus. Ik vind het wel toevallig dat dit nu gebeurd is na de val. De arts denkt niet dat het met elkaar te maken heeft, en dit pure pech is dat ik dit nu heb. Hoop medicijnen mee en dan maar weer fijn op internet zoeken naar verhalen over paarden! M

Hoi veldbloem, nee ik kan nog niet veel. Wandel wel met de honden en loop elke dag naar de paarden. Soms doe ik een paar dingen met ze, maar blijft moeilijk. Ik moet erg oppassen dat ze niet tegen me aankomen of dat ik een sprong opzij moet doen. Vind het erg moeilijk er niet op te gaan zitten, mis het rijden enorm na 3 weken, en helaas moet ik nog een poosje wachten
Laatst bijgewerkt door balance op 06-08-19 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:55

Oh dat is niet niks. Kunnen het geen paniekaanvallen zijn? Let goed op jezelf hoor

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:01

Heftig cajabol!
In dit kader ga ik ook een verhaal delen.
Mijn eigen paard waar ik in dit topic ook wat over geschreven heb, heeft op dit moment een peesblessure, dus rijden zit er helaas voorlopig niet in.
Omdat ik het rijden toch wel miste ben ik aan de slag gegaan met een paardje uit het dorp. Ontzetten leuk dier vind ik het voorlopig.
De eigenaresse durft er alleen niet meer op, want ook dit paard is er ineens vandoor gegaan en bleef maar rennen en bokken en was niet te kalmeren. De eigenaresse is er af gevallen en heeft een ruggewervel gebroken.
Sindsdien durft zij er niet meer op. Er hebben de weken na het ongeluk nog wel anderen op gereden, maar nu al een hele tijd niet meer.
Sinds een paar weken doe ik grondwerk met hem en dat gaat heel goed. Maar de precieze oorzaak van het gedrag is niet achterhaald. Ze vermoeden dat hij pijn heeft gehad, dus voordat ik er op ga, wordt met name zijn rug nog een keer gecheckt.

Dus ja, dit soort dingen komen echt vaker voor :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-19 21:16

Hallo allemaal, ik heb heel even internet. We zijn nu een week onderweg met de camper op zoek naar streken in Frankrijk waar we ook graag zouden willen wonen. We zijn nu vlak bij de Ardèche. Over een week ben ik weer thuis. Ik mis mijn paardjes! Ondanks dat ik een superoppas heb die het grondwerk met Callas gewoon voortzet! Helemaal top!

Heftig verhaal Cajabol! Hoop dat het toch nog goed met je gaat komen en dat je aan mijn verhaal (boek) en aan de ervaringen van anderen in dit topic en op bokt wat hebt. Wendy heeft voor mij mijn boeken verzonden binnen NL. Ze heeft nog twee boeken over van de hele eerste druk. Als je wilt kun je mij via een pb je adres sturen, dan geef ik je mijn gegevens en komt het boek naar je toe, maar dat is dan pas over een week of zo want ik ben nu nog een week weg.

Hoop dat ik dit geplaatst krijg, want de verbinding in onze bus is niet altijd goed, maar we staan nu in een dorpje. Tot gauw allemaal!

Callas is mijn alles
Het tij keren kan dat? Doorzetten of verkopen, dat was de vraag na de val, lees hier meer :
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:06

Wauw wat een verhaal, Ik ben nog niet helemaal bij (ik ben nu een paar weken in het voortgang sinds je op bokt bent gaan posten. Echt indrukwekkend verhaal en heel veel respect hoe ver jullie zijn gekomen en vooral ook vanaf waar jullie gekomen zijn.

Ik zit zelf ook in een tij keer moment en heb erg veel aan jouw positieve vol moed er toch mee door gaan momenten die je hier gedeeld hebt. Mijn merrie kreeg ik toen zij 3 was. Na 6 jaar heb ik haar verkocht en een veulen terug gekocht. Wel met de afspraak als ze ooit weer te koop kwam ik 1e keus kreeg haar terug te nemen. Dat moment is 5 jaar later gekomen. Het is allemaal erg bijzonder voor mij hoe alles gegaan is en gelopen is. Zoals jij ook ergens zegt. Jullie hebben elkaar nodig om van elkaar te leren. Dat had ik ook met beide paarden. Een lang verhaal kort gemaakt. Mijn merrie is 5 jaar weg geweest en toen ze weer terug was kwam ik er al snel achter dat ze erg veranderd was en dan vooral dat ze heel onzeker geworden lijkt te zijn en meer een robot dan levend dier. We zijn nu 2,5 jaar verder. Helaas hebben we nog niet veel kunnen werken weer samen doordat ik een auto ongeluk gehad heb en verhuisd ben naar frankrijk met de paarden. Hier heb ik geen rijbak meer en gingen we lekker buitenrijden, genieten van de prachtige platte land omgevingen hier. Dat was het plan. Helaas is de realiteit heel anders. Het word simpelweg gevaarlijk om op haar te blijven zitten zo ver raakt ze in de stress. We zijn nu ook weer meer gaan grondwerken en lange lijnen. Langzaam veranderd mijn robot paard weer in een levend wezen dat kan en wilt communiceren. We gaan nog een hele lange weg tegemoed voor we lekker samen kunnen genieten van een buitenrit, misschien wel nooit, maar ik geef de moed ook nog niet op :D

Geniet van jullie "onderzoeks vakantie"!

Like nu snel de Facebok pagina

Benthhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 01:53

Oh Mo de Ardèche is prachtig!

Hopen dat je daar wat vindt!

Wave after wave

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 09:25

Hallo iedereen ik ben weer terug thuis.

LiesjeX fijn dat je aan mijn verhaal wat hebt, daar heb ik het ook voor gedaan om andere mensen een hart onder de riem te steken. De keuze die je maakt doorgaan met het paard of stoppen is allemaal ok en begrijpelijk. Niemand hoeft hetzelfde te doen wat ik doe natuurlijk, maar ik ben wel blij dat ik de weg die ik heb ingeslagen kan laten meebeleven zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen.

Ik ben toen ik terug thuis was, wel gelijk even op Callas gaan rijden op het trainingsveldje. Maar tien minuutjes of zo, en wat is paardrijden toch leuk en fijn. Ik ben enorm blij met mijn lieve oppassers waarvan de dochter van 15 enorm haar stinkende best heeft gedaan mijn paardjes 2 weken lang te verwennen en ook heeft ze diverse NH trainingen gedaan en geprobeerd. Ze wil de paardenhouderijschool gaan doen, dus voor haar was dit een leuke ervaring.

Gisteren samen met haar een buitenrit/wandeling gemaakt. 3 mensen, 1 rijdcallas en 1 wandelshadow. We had our moments zal ik maar zeggen. Ik heb Iris, de vakantieverzorgster, de heenweg laten rijden omdat dat het rustigst is, ging voorbeeldig. De terugweg heb ik zelf gereden en dat is altijd al, laten we zeggen, een stuk energieker, en toen er een tak in Callas' staart bleef hangen, was daar weer een paniekreactie. Gelijk omgezet (ik had veel meer trt moeten doen, maar dat zit er nog niet automatisch in bij mij) en nadat ze haar beweging was gestopt, afgestapt en gewacht tot ze zichzelf ontspande. Haar englevel was wel erg in het rood geschoten, dus erna waren er toch wat brrrs, maar uiteindelijk weer relaxed thuis gekomen. Shadow was wel moe, een uur wandelen is wel ver voor hem...

Ik ga weer verder met Callas en haar TRT training. Ik zal af en toe weer wat filmen om jullie van de voortgang op de hoogte te houden.

Qua huis verkoop nog geen nieuws en we hebben zo'n 2500 km Frankrijk gedaan in twee weken, maar we zijn er nog niet over uit wat voor ons en onze hobby's de beste omgeving gaat zijn. Benthhh, de Ardèche is heel mooi, maar voor ons toch niet zo geschikt als we hoopten. We gaan het wel zien, eerst dit huis verkopen.

Tot weers allemaal

Callas is mijn alles
Het tij keren kan dat? Doorzetten of verkopen, dat was de vraag na de val, lees hier meer :

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:07

Hallo Monique, fijn dat je weer terug bent. Ook ik ben begonnen om je verhaal vanaf het begin te lezen. Ik ben pas vanaf de TRT in dit topic gedoken. Zit nu weer even met mijn neus in de studieboeken. Paarden, er is zoveel om over te leren, lezen en overdenken.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:23

Ja ik heb het boek jammer genoeg al uit .
Maar ik zal hem nog n keer gaan lezen.
Echt leuk geschreven.

Mo fijn dat jullie weer terug zijn . Alleen is het jammer dat jullie nog niet het perfecte plekje hebben gevonden, maar dat zal weldra wel op jullie pad komen.

Mooi om te lezen dat het meisje zo goed voor de paardjes had gezorgd en het ook goed was verlopen.

En ook weer effe een rood level bij Callas berijkt door een tak in haar staart.

Zou je niet de staart ietsjes korter knippen . misschien blijft er dan daardoor minder snel iets erin hangen.

Ik ben zo benieuwd hoe het met de trt methode verder gaat bij haar .
Ik zou wel met kleine stapjes doen bij Callas.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 20:11

Inderdaad Sandra! Ik knip haar trt training in zo klein mogelijke stapjes.

Wie nog een onvervalste écht frustratie piep wil horen van een verschrikkelijk slim paard, kan dit filmpje bekijken https://www.youtube.com/watch?v=IoWoNS1DIPY

Uiteraard was ik te laat met filmen, maar toch nog een heel verwonderlijke gebeurtenis...

YouTube zegt dat het om 20.37 opgeladen zal zijn.... Benieuwd naar jullie reacties...

Callas is mijn alles

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 20:28

Lieve Mo en anderen. Ik merk dat ik even hier niet kan reageren. Dus schrijf het slechte nieuws maar gelijk op.
Tzt zal ik als ik daar aan toe ben een link hier zetten naar het IM topic van Hercule dat hij verdient en ik ga maken.
Wij kwamen terug uit Nederland en Hercule was zo vreselijk ziek. Dierenarts kwam gelijk en constateerde een gedraaide darm. Dus euthanasie. Onze grote vriend is afgelopen zondag 15.05 in mijn armen overleden.
Ik wil dit topic niet vervuilen dus als mensen willen reageren dan graag per pb.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 21:02

O GVD Pientje nou toch! Wat meer dan afschuwelijk voor jullie op alle fronten. Je paard verliezen is vreselijk, je paard tijdens je vakantie verliezen is nog vreselijker, het enige is dat je afscheid hebt kunnen nemen en hij in vertrouwde armen is overleden. Pien dit is verschrikkelijk onwerkelijk! Ik weet niet wat ik zeggen moet. Kan je alleen maar sterkte en veel goede herinneringen wensen. Ik pb je even.

Callas is mijn alles

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 23:15

Slimme tante, die Callas. :D

Och Pien, wat vreselijk! Heel veel sterkte. Hercule is ondertussen ook een belangrijk paard in dit topic, dus ik reageer toch hier. Wat zullen jullie hem gaan missen :(:)

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:03

Ook van deze kant toch even een reactie voor jou Pien. De nachtmerrie die elke paardeneigenaar vreest. Je paard onverwachts verliezen. Wel fijn dat je nog afscheid van Hercule hebt kunnen nemen. Heel veel sterkte gewenst met het gemis. :(:)

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:27

Oow Pien.. wat een vreselijk nieuws!
Heel veel sterkte met het verlies van jouw grote vriend! :(:)