[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
pien_2010

Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 10:37

Gelukkig nieuwjaar allemaal.

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:04

Mo jij ook een mooi en gezond 2018 en heel veel plezier met al je dieren!

Ik hoop dat we nog vele ondernemingen mee mogen genieten van jullie in dit nieuwe jaar!

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 15:38

Ook van deze stille meelezer een gelukkig en gezond nieuwjaar !

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gehad..
Rust zacht mijn lieve kanjers! Ilja R.I.P. 30-7-2013 en Cayetano 26-6-2014

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:02

Gelukkig en gezond nieuwjaar!

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:26

Iedereen een gelukkig en gezond nieuwjaar!

Those we love don’t go away, maar wat mis ik haar ons Kwinneke. 24.05.2007 - 13.07.2023

Tinker Kwiny
Sindy
Now I am a warrior!
- demi lovato-

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-18 19:00

Dank iedereen voor de wensen, iedereen die ik niet gehad heb, alsnog ook de beste wensen!

Om het nieuwe jaar goed te beginnen, vandaag begonnen met psyllium. Volgens de verpakking van te voren weken in een liter water. het ruikt erg lekker. Fris en zoet. Toen in haar bak geblubberd. Het werd niet slijmerig wat ik her en der wel las. Beetje bix en muesli erdoor gedaan en ze heeft het grotendeels opgegeten, ze vond het lekkerder dan het bier in ieder geval. Dus dat is fijn dat ze er geen probleem van maakt.

Ik heb ook haar snor op de foto gezet. Het zijn nog geen goede foto's, maar het is een begin...

Afbeelding

Afbeelding

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-18 19:29

en ook gisteren maakte ik een erg donker filmpje.

Ik was hooizakken aan het vullen en Callas vond dat ze haar box uit mocht komen. (die stond nog open)

Ik dacht, ik ga eens kijken of ze van een afstand ook luistert. Het kostte wat moeite, maar ze ging netjes terug haar box in op commando!

Dat vond ik toch wel heel erg knap!

En voor hen die het zich afvragen, kusgeluidjes met mijn lippen is back up

https://www.youtube.com/watch?v=6XLVwIhdEHE

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:01

Dat is echt superknap van haar!

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-18 20:02

de distant control of de snor, welke bedoel je, Kinke ;-)

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:02

Beide ;) :D

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:53

Callas snorremans :D :D

Heeee wat knap van haar. Ze gaat toch wel terug.

pien_2010

Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:57

Je hebt de wind er goed onder Mo, dat is wel eens anders geweest :)) Grapje natuurlijk....Knappe Callas <3

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:55

Zo... dat 'backed' gewoon even alleen op jouw commando 'up', terug de stal in.... *D _O- super TS, en die snor ook hihi

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:01

Haha geniaal _O- die blik van haar!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-18 13:23

Welkom dames en heren bij de bosstaprit van goed een uur. Uw buschauffeuse voor vandaag is Mo en ik ben uw hostess, en mijn naam is Callas. Het is een heerlijke dag, de zon schijnt, heeft iedereen er zin in? Ik heel erg in ieder geval.

Aan uw rechterkant, net na de busremise, ziet u het dal. Dat vind ik altijd bijzonder want er valt ineens zoveel te zien! Maar Mo de chauffeuse vindt het niet zo boeiend en vertrekt liever. Nu ziet u aan uw linkerhand de berghelling, die is nooit hetzelfde en ik zoek altijd graag de tien verschillen.

We nemen nu de onverharde route naar het dorp. Links van de bus ziet u een houtstapel die er vorige keer nog niet lag. We zullen even bekijken wat voor hout het is. Kastanje, dat dacht ik al.

We komen nu langs de oude weeffabriek, waar nu verbandgaas wordt gemaakt. Oeh gut, ik schrok toch even zeg! U niet? Hoorde u het niet? Binnen in de fabriek viel iets om. Wat een eng geluid. Pff even stoom afblazen hoor!

Ik vind de chauffeuse wel erg langzaam rijden, we kunnen hier best wat tempo maken. Wat zeggen jullie? Harder? Harder! O. De chauffeuse Mo blijft langzaam rijden. Afijn, dat geeft ons wel de gelegenheid alles goed te bekijken. Links een open poortje, dat is meestal dicht. Rechts een waterval die is veel groter dan vorige keer. Hé ziet u dat, deze luiken zitten dicht, wat gek hè? En de blaffende hond is er dit keer niet, maar waar is ie dan? Ja weet u, hij kan maar zo uit de struiken komen toch? Gelukkig hebben we een stoere buschauffeuse die ons er veilig langs stuurt.

Dit is nieuw! Kwakende fladderbeesten bij een vijver. Interessant vindt u niet. Laten we het eens beter bekijken. Ze blijven waar ze zijn, we kunnen veilig verder.

Nu komen we bij een nauwe passage, een fietssluis. Iedereen even uitstappen, de chauffeuse moet de sluis openmaken. Soms kunnen we er ook wel door, maar alleen als we heel rustig zijn. En ik ben een beetje frissig vandaag. Ooit reden we er dwars doorheen met de bus, dat vond de eigenaar van het hekje niet zo leuk. Gelukkig was er toen verder geen schade.

Zo wij zijn er veilig doorheen, nu nog weer de balk terugschuiven in het hekje. Oeh gut! Hoorde u dat? Die rotrotweiler komt eraan. Die vind ik toch zo eng! Nou gauw iedereen maar weer instappen, dan kunnen we weer verder. Beetje opschieten allemaal, niet zo tutten! Snel snel, voordat die engerd bij ons is.

Zo nu gaan we de berg over. Dat is een lang bospad omhoog en dat is wel heftig zwaar. Poehé ik moet even uitblazen, je wordt moe van al dat praten! O de chauffeuse Mo wil nog even doorrijden. Nou gut gut wat maakt dat paar meter nou uit? En nou mogen we wel stilstaan? Valt hier geen ruk te beleven, maar ja, als de chauffeuse stil wil staan, dan weet ik het ook niet. Misschien kunnen we dan kastanjes zoeken? O dat is ook niet de bedoeling. Nou ik kan hier niet veel vertellen. Blaadjes. takken. Bomen. Eigenlijk alles wat je in een bos... O we gaan weer verder.

Dit is een lange afdaling langs de beek en daar kunnen we best wat harder vinden jullie ook niet? Wat zeg je? Slipgevaar. Wat een watjes zijn jullie zeg! Nou dan gaan we wel langzaam.

Aan uw rechterhand ziet u een omgevallen boom en o jee, er ligt een grote tak van hem over het pad. De buschauffeuse stuurt ons er om.... overheen? Wat een onzin, je kunt er beter omheen, veel minder moeilijk. Nou, Mo-chauffeuse haar zin, ik stap er dan wel op en er overheen.

En dan komen we nu bij de beek. Niet voor de watjes onder ons. Ik leg u even uit hoe ik het meestal aanpak. Ik stop mijn snor in het water om de temperatuur te voelen. Dan graaf ik eens in het water om de diepte te voelen. Ik kan het ook wel zien want het is heel helder, maar toch, je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen. Dan neem ik een slokje, ik mag niet teveel want koud water kan koliek geven en dan ga ik erdoorheen. Aan de overkant springen we dan zo'n dikke halve meter omhoog de oever op. Daarna kun je het beste een poosje met je achtervoeten stampen want dat kriebelende water in je sokken is irritant.

In de zomermaanden galopperen we nu omhoog naar de oude ruïne, maar vandaag blijven we stappen. Bij de ruïne loopt een wildspoor en wat stinken die zwijnen toch! Ruiken jullie het niet? Nou dan mankeert er wat aan jullie neus, want ik ruik het wel duidelijk. Vies. Even mijn neusgaten schoonbriesen.

Aan de rechterzijde van de bus bevindt zich nu een houtstapel die ligt er al een hele tijd, maar er is toch iets anders aan. Aha! Ik wist het, er is een stam afgerold. Links van u ziet u nu beneden in het bos de waterval, maar daar kun je niet komen, dat is te steil.

We komen nu op een pad met veel plassen, waar in de lente de kikkervisjes in de plassen wonen. Voor hen die geen natte voeten meer willen, zoals ik, kun je precies tussen de plassen door over de middenberm. O, Mo-chauffeuse wil dóór de plassen. Heb ik niet zo'n zin in, worden mijn sokken weer nat, hahaha, Mo is genept, de bus kan er heus wel langs...

We zijn nu op de terugweg en zullen we de chauffeuse nog eens vragen of me mogen draven. Als jullie allemaal hard roepen... YES, we mogen toch een drafje op deze busstaprit, eh bosstaprit. Bonus! Houd jullie vast, daar gaan we!
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk...

Zo, nu gaan we weer even rustig doen, want we gaan weer twee keer de beek kruisen. Beide keren zijn niet meer zo diep als de eerste keer, maar toch het beste even het ritueel herhalen, snortemperaturen, voetdiepte-test, slokje water, erdoorheen en sokstampen.

Aan uw linkerhand hoort u nu een geluid. Het kan ook van rechts komen, dat weet je nooit in de bergen. Het is een snerpend geluid, maar het komt niet dichterbij. De eigenaar van de busremise heeft ook zo'n ding en bomen vallen er van om. Ik zal even kijken of het niet van achteren komt, nee, het blijft waar het is, dus gaan we maar gewoon verder denk ik.

We komen nu op een splitsing. Rechts is de oude weg, dat is nu een bospad geworden, dat gaat eerst lang omhoog en dan steil omlaag. Het is het kortst en loopt langs het weiland van de busremise. Links is de asfaltweg die is een stuk langer, circa 2km, maar die is plat. Natuurlijk nemen we de kortste route naar de remise toch?
Hallo chauffeuse Mo, wat zijn we nu eigenlijk aan het doen? We gaan nu toch wel linea recta naar huis? Nou, mensen kennelijk niet, maar ik heb daar eigenlijk helemaal geen zin in.

Over 50m komt er een klein paadje naar rechts, dan nemen we dat natuurlijk naar de remise. Zucht. Nou, we nemen de omweg, u krijgt wel waar voor uw geld. Dan zal ik nog maar even verder gaan met beschrijven van de bezienswaardigheden. Beneden in het dal tussen de bomen door ziet u het dorpje. En zelfs hier hoort u nog de beek en de waterval. Oeh gut, ik schrok, die vogels ook van tegenwoordig, die vliegen maar op wanneer het hun uitkomt.

Poeh ik heb het wel warm gekregen van alles. Gelukkig zijn we nu bijna terug.
Dames en heren daar ziet u de poorten van de remise. We zijn er! We hebben het weer veilig gered! Iedereen uitstappen! Ja, hoor tot ziens, en vergeten we de chauffeuse niet? En de bus lust ook best wel een fooitje.

Zo nu lekker naar de remise. Ik moet nu los volgen, maar... Wat zegt de chauffeuse, Callas ho? Ja doei, ik ga lekker naar mijn box. Zo, ik loop vast tien meter vooruit, hahaha, ik doe lekker geen ho. Hééé, wat is dat op het erf? Een emmer? Emmers hebben altijd wat lekkers voor de hostess. Snufblaas. WHOEAAH! Ik schrik me rot. Komt er een grote wolk as uit waaien!!! Gauw terug naar Mo-chauffeuse, die weet wel raad...

Tot de volgende rit!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:54

Wat schrijf jij heerlijk!! Ik heb echt de hele rit meegereden, zo leuk!

pien_2010

Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:19

_O- _O- zie het helemaal voor me Mo

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:10

_/-\o_ _/-\o_
Geweldig, ik heb hardop zitten lachen toen ik dit las.

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:35

Geweldig!
Wat een leuke hostess heb je Mo *D .
Ze kan ons alles haarfijn uitleggen en vertellen wat nieuw is.

Hihi ik heb wederom genoten van je verhaal.

DeTjoeter
Berichten: 330
Geregistreerd: 12-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:42

Zo, ik ben eindelijk bij! Leuk topic en heel dapper dat je alle ups en downs hier durft te delen. Voor mij in bepaalde opzichten heel herkenbaar! Mijn paard is heeeeell lief, maar soms gedraagt hij zich ook dominant. Hij kan na weken en soms maanden braaf zijn ineens weer uitproberen en gaat dan gerust op de achterbenen, vooral bij het blokken en de andere kant op laten gaan, dus hier ook al weer 2 week alleen grondwerk.. de ene dag mega braaf, de andere dag weer moeilijk. Het is in elk geval nooit saai :+ :+ dus ik blijf ook meelezen voor jouw mooie verhalen en wie weet kan ik tips uit dit topic gebruiken voor mijn paard :j

Koekie73

Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:46

Ik heb een rotdag; buikgriep, kinderen die vervelend doen..... maar jouw stukje heeft me een vette lach bezorgd; veel dank _/-\o_

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:48

Zo, dat was een leuk ritje. Ik heb me wel vermaakt :))

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:15

De beste hostess ever _O-

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:46

O, prachtig, wat een dappere hostes, kan ik haar ook inhuren? _/-\o_

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:33

_O- _/-\o_

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BritHittepit, DDDara, Donnatella, Gigixponys, Kirrietje, laura22, Noukie123, rover_, Unicorn79 en 115 bezoekers