[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Avalanche

Berichten: 15920
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:37

:')

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Besje

Berichten: 814
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:29

Vraag 1. Een Callas is...? (*Meerdere antwoorden mogelijk):
1. Een stront eigenwijze tinker.
4. Een tinker met een grote mond en een klein hartje.

Vraag 2. Wat vindt een Callas van omkeren op hetzelfde pad?
1. Leuk keten! Joepie, naar huis rennen.

Vraag 3. Wat wil een Callas het liefst doen met een sterke helling naar beneden?
2. In volle galop naar beneden denderen.

Vraag 4. Wat vindt een Callas het allerengst?
1. Onverwachte dingen van achteren.

Vraag 5. Wat doet een Callas het eerst als ze het ergens niet mee eens is?
4. Piepen en kopzwaaien.

vraag 6. Wat doet een Callas in tweede instantie als ze het ergens niet mee eens is? (Slechts 1 antwoord mogelijk)
3. Pullen.

Vraag 7. Hoe gaat een geïrriteerde Callas? (*Meerdere antwoorden mogelijk)
2. Prachtig aan de teugel.
3. Draaft heel mooi gedragen.

Vraag 8. Laatste en open vraag, noem minimaal 5 Callas-schrikken.
- enge jagers
- fluo vestjes
- ritselende blaadjes
- anti-autisme situaties
- DE hoek

Lieve Charming van sportpaard naar knuffelpaard:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=2023797

Monique1963

Berichten: 8627
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 09:58

Inzending gesloten ;-)

Dank jullie Veldbloem, Avalanche, Pien, Joey, Jet en Besje.

Opvallend is dat iedereen vraag 6 goed heeft! Hoe is dat toch mogelijk ;-) Ik ga de antwoorden bestuderen en in overleg met Callas zal ik straks de winnaar bekendmaken.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8627
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 11:07

Allereerst is hoofdjurylid Mo prettig verbaasd over hoe goed iedereen Callas kent en wil daar haar bewondering voor uitspreken. Er is maar 1 foutje in de antwoorden ingeleverd op alle 6 de inzendingen. Dat maakt een winnaar kiezen een moeilijke taak. Maar tussen alle goede antwoorden zitten ook betere antwoorden en zelfs perfecte antwoorden waardoor er toch een schifting te maken is. Jurylid Callas geeft te kennen ernstig beledigd te zijn door de goede antwoorden. Ze ontkent hevig de goede uitslag en gaat zich nog beraden of ze wel wil meewerken aan de prijs.

Voor 100% goede antwoorden moest je
bij vraag 1 alle antwoorden 1 tm 5 genoemd hebben.
Bij vraag 2 antwoord 1.
vraag 3 antwoord 2
vraag 4 antwoord 1
vraag 5 antwoord 4
vraag 6 kon je antwoorden 1, 2 en/of 3
vraag 7 moest je alle anwoorden 1 tm 4 hebben.
vraag 8 een open vraag maar daar bedoelde ik eigenlijk de soorten van schrikken die een Callas maakt, deinzen, wegsprinten etc.

De uitslag:

Op een eervolle 3e plaats is geëindigd : Avalanche die een foutje had op vraag 4.
ex aequo op de 2e plaats zijn geëindigd Veldbloem, Pien, Joey en Besje, die alle antwoorden goed hadden maar bij vraag 1 en vraag 7 niet ALLE antwoorden hadden gekozen ;-)
Maar de absolute winnaar op de 1e plaats is... Jet. Jet je hebt exact alles goed beantwoord en ook goed verwoord hoe een Callas is. Je virtuele kus gaat eraan komen, als de beledigde Callas wil meewerken.

Als je de antwoorden van de quiz samenvoegt krijg je deze karakterschets van Callas:
Het is een stronteigenwijze tinker die nog steeds een beetje meisjesveulen is met mooi lang haar en dat weet ze volgens mij. Ze heeft niets met shetlanders en kan heel erg brutaal naar ze doen, maar ze heeft een klein hartje als het op schrikken aankomt. Het allerengst vindt ze onverwachte dingen van achteren. Ze heeft diverse vormen van schrikken: De wegsprint-schrik van een paar meter. De deinsschrik. De door-je-knieën-zak-schrik en de ik-verdom-het-toch-om-verder-te-gaan-want-het-is-eng-schrik en de opzij-spring-schrik. Aan de andere kant heeft ze een groot dapper hart want ze gaat stoer dwars door struiken en hellingen als ik het haar vraag. Ze kiest zelf graag de makkelijkste en vlugste weg en daarom dendert ze het liefst van steile hellingen af, want dan ben je lekker snel beneden. Maar ze heeft zeker dat dwarse van een tinker en bij omkeren op hetzelfde pad gaat er een knop om en wil ze ketend terug. Als ik dat niet toesta, dan is ze het er niet mee eens en gaat ze piepen en kopzwaaien. Als ze merkt dat dat niet oplevert wat ze wil, namelijk stout wegrennen, dan gaat ze pullen. Helaas voor haar laat ik haar daarbij tegen het bit aanlopen waardoor ze ernstig geïrriteerd raakt en dat resulteert in een enorme stuwing van achteren waardoor ze gaat als een banaan! Ze loopt dan ineens prachtig aan de teugel, draaft heel mooi gedragen en daar kan ik zo zalig op doorzitten. Hahaha, ik zou haast alleen voor dat de hele tijd ruzie met haar moeten maken, om zó lekker te draven.

Afijn, zo ging het dus zondag precies. Ik deed een weilandcheck met haar, dat is al volkomen debiel volgens haar, want waarom zou je in je eigen weiland gaan rijden. En dan ook nog een steile helling op, om vervolgens 50m verderop deze weer naar beneden te gaan. Dat is toch omkeren op dezelfde weg? KETEN! en ook nog steil naar beneden? KETEN! Mag niet? PIEPEN! Kopzwaaien, weg willen rennen. Mag niet? PULLEN. Lukt niet? Oeh hittepetitje, arabiertje spelen. Dus ik denk, toen ik beneden op het erf weer was, ga ik gewoon de oprit op en neer draven tot ze wat energie kwijt is en ik lekker rijden, zo fijn zo'n voorwaarts paard! Komt mijn vriend uit de schuur lopen, en ze was zo bezig met niet willen, dat ze hem te laat zag en zich helemaal de blubber van hem schrok. Ik zit het gelukkig allemaal goed uit en heb nog een aantal keren overgangen gereden op de oprit en toen ze braver werd als afsluiter het blok gedaan, zodat we alles weer positief afsloten. Maar het is het madammeke wel hoor!

Dank voor jullie leuke antwoorden en Jet je Callas-Kus komt eraan. Hoop ik.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Avalanche

Berichten: 15920
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:04

_O- sorry Monique maar dat laatste verhaal........ hahahahaha wat een portret :')

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:27

Gefeliciteerd Jet *\o/* *\o/* *\o/* .
De terechte winnaar van de Callas kus.

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:37

Oeh Jet, goed gedaan, gefeliciteerd! Geniet van de virtuele Tinker-snor-kriebel-kus!
En ik ben trots op mijn gedeelde tweede plaats :)

Edit: en dan bedenk ik nu pas dat ik bij alle Callas-schrikken de tasjes-heksen helemaal vergeten was!

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:35

Hihi, lijkt me heerlijk, zo'n virtuele Callas-kus!!! Callas, eigenlijk is het grootste gedeelte van de antwoorden heel complimenteus bedoeld hoor, dus ik verwacht jouw kus echt binnenkort te krijgen :D .

Monique, Callas is een topper hoor ( en jij ook natuurlijk), jullie hebben de laatste tijd volgens mij voornamelijk lol met elkaar. Volgens mij zou jij er inmiddels niets meer aan vinden als Callas een dooie diender was geweest die alles over zich heen liet komen en braaf haar rondjes reed. Ik blijf genieten van jullie avonturen hoor!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Monique1963

Berichten: 8627
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 19:19


Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010

Berichten: 43123
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:48

:= wat jammer dat wij niet mogen kijken :=

Avalanche

Berichten: 15920
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:08

Echt jammer idd :'(

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:32

Callas, wat kan jij lekker slobber-kussen zeg! Heerlijk.

Nou, ik wil mijn prijs wel delen hoor, de anderen mogen ook best genieten van zo'n super-kus!!!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Monique1963

Berichten: 8627
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 23:38

grinnik, al vóór jij je toestemming gaf dat je het filmpje wel wilde delen, was het al 23x bekeken. LOL....

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8627
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 23:42

En om op je opmerking terug te komen Jet, Ik houd van paarden die goed voorwaarts zijn en er mag best een flink karakter inzitten. Dat is wel mijn uitdaging ja. Het onverwachte van schrikken dat hoeft niet voor mij. In heftige schrikken blijft het link. Ik sluit dan ook niet uit, dat ik er nog wel eens 'afstap'. Hoop alleen dat het dan zonder botbreuken is.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:57

Grapjassen, gewoon niet wachten totdat ik zeg dat het mag }> ;) .

Ik snap je helemaal hoor, mijn vorige paard had dat ook in de eerste jaren, voornamelijk in de bak. Toen we eenmaal alleen naar buiten konden, langs de weg hier dan, werd dat onverwachts schrikken minder, maar in de bak bleef het. Ik zat daar in de bak lang niet altijd ontspannen en onbezorgd op. Ik kan de keren dat ik daar afgegaan ben ook niet meer tellen, soms el drie keer achter elkaar, meestal zonder letsel, maar toch ook een aantal keren met pittige gevolgen. Het is wel lastig om dat bij een volgend paard los te laten, nu na zo'n 5 jaar wordt dat beter...

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:27

Monique1963 schreef:
grinnik, al vóór jij je toestemming gaf dat je het filmpje wel wilde delen, was het al 23x bekeken. LOL....



:o :D :D Neeeee hoor hoe kom je erbij!
Dat hebben we niet gedaan.

Avalanche

Berichten: 15920
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:34

We zouden niet durven O:)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Monique1963

Berichten: 8627
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 20:01

Eens rekenen. We hadden 6 deelnemers aan de quiz. Die hebben allemaal het filmpje aan hun partner laten zien, én kind 1 en aan kind 2 en aan tante mien, en aan de buurvrouw en aan de overbuurman en aan de postbode, o en aan de achterbuuv en aan collega 1 en collega 2 en natuurlijk aan hun paard laten zien. Want het is 77 keer bekeken ;-) Of zouden er toch meelezers zijn die het ook bekeken hebben? Want het filmpje staat op verborgen, dus alleen mensen in dit forum kunnen het zien. Callas vond het niet erg zei ze, ze vindt het leuk bewonderd te worden.

Zo ook vandaag in het dorpje. Een mevrouw was takken in haar groencontainer aan het knippen en ik kwam langs en ze vroeg of HIJ een percheron was. Callas was niet beledigd geloof ik. Want de mevrouw vond haar manen zo mooi (zijn half afgeschuurd maar dat ziet een leek niet) en haar sokken zo mooi. Dus Callas allang blij met de aandacht. Waar we allebei bij het weer vertrekken niet op gerekend hadden is dat de mevrouw haar container naar binnen rolde. Sodeknetters of liever sodekletters. Gelukkig maar een paar huislengtes en ik kon haar al draaien en dat doet ze ook zelf al. Maar je schrikt je helemaal te pletter.

Zou een paard liever gezond maar alleen zijn of mager met zijn tweetjes zijn? Ik denk het laatste. We waren namelijk nog langs 'John' gekomen en ik heb het nieuwe paardje gezien dat erbij gekomen is. Wat kan ik ervan zeggen. Alleen maar 'Och erm'. Een oud haflingertje, diepe kuilen boven haar ogen en ook veel te mager. Ze staan met zijn tweetjes in johns tuin, staat niets meer te eten, is een baggerbende aan het worden, er liggen stukken oud ijzer, staan oude auto's en ik zie geen restanten van hooi. Maar Kabir en dit paardje zijn 8 hoeven op 1 dunne buik. Ze stonden echt neus aan neus te "grazen". Dus als geluk en liefde meer telt dan eten, dan is dat in ieder geval gewonnen.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:55

Haha, dan moeten die andere 5 het aan nog veel meer mensen hebben laten zien, ik ben alleen en heb het niemand verteld }> .

Wat triest eigenlijk dat Kabir en zijn nieuwe vriend(in) geen fatsoenlijk hooi hebben om te eten. Samen is voor een paard inderdaad wel fijner natuurlijk, maar eten ( en ontwormen eigenlijk ook wel) zijn echt belangrijk om nog lang samen te kunnen zijn...

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:05

Sttt... Hele stille maar trouwe meelezer meld zich :))

Not my monkey, not my circus!

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:13

Ik ben ook een stille trouwe meelezer en heb “per ongeluk” het filmpje bekeken. O:)

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:30

Ook ik biecht op

Fell "Rufus" (Linnel Ronald)

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:47

Ik biecht ook op.

MoriMann

Berichten: 799
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:54

Ik heb ook gegluurd :j

Of everyone I knew
I'm sure you knew me best
And I'll never think of you
as someone from the past

Monique1963

Berichten: 8627
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-18 00:06

Hahahaha, dat daggikal. Callas is vereerd ;-)

En met 'John' en zijn paardjes weet ik gewoon niet wat ik moet doen. Als ik ongevraagd raad geef ploft ie uit elkaar en zegt dat ik hem niets moet verwijten want hij heeft Kabir gered en hij bedoelt het goed maar hij moet het allemaal nog leren. Terwijl ik het echt niet als verwijt breng naar mijn idee. En iedere keer als ik hem zie vertel ik wat Callas krijgt en hoe ik het doe, dus zonder het op hem te spelen. In de hoop dat hij oppikt van wat ik zeg. Ik heb hem ook een hele serie internetsites gegeven in zijn taal (engels) voor paardhouden voor leken. Maar ik geloof nooit dat hij er naar gekeken heeft. Kan me ook niet voorstellen dat hij nog hooi van mij over heeft. Het was maar een half pak, dus zeg 125 kilo, dat is bij mij in minder dan een week op, met weidegang erbij. Hij heeft geen gras meer, dus dat hooi moet allang op zijn. Ik vrees dat hij te trots is om hulp te vragen en te aangebrand om hulp te aanvaarden, weet dus niet zo goed hoe ik de dingen moet brengen.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Finesse, JPitty, Kashmino, Larislaatje, Mo_Noah, Piekosjj, Speirs, Vagabondo, xdesix en 129 bezoekers