[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 14:50

Inderdaad Waratje. Jammer dat de camera niet die kant op stond, want ik had wel willen terugzien wat er nou eigenlijk gebeurde, want het overkomt je en het gaat zo snel!

Ik vergeet jullie nog te vertellen dat, "John" vrijdag nog kwam vragen wanneer de smid kwam, (die komt volgende week) en vertelde en passant dat het ezeltje voor Kabir helaas niet door gaat. Ze waren er met een trailer heengegaan. Eerst bleek dat de vrouw van het echtpaar het ezeltje wel kwijt wilde, maar de man niet. Toen moest het ezeltje gevangen worden, want het bleek in het geheel niet door de hand geweest. Toen ze het gevangen hadden, kregen ze het met geen mogelijkheid in de trailer zonder veel geweld toe te gaan passen en dat wilde "John" niet. Dus ging het over. Helaas voor Kabir. Ze kijken nu naar een andere oplossing.

Avalanche

Berichten: 15979
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:04

Nou dat vind ik van John nog wel wijs. Ik ben ook niet zo pro veel geweld gebruiken. Sowieso niet pro geweld. Hopelijk krijgt Kabir ee leuk ander vriendje. Misschien wel beter zo ook. Ik heb begrepen dat ezels en paarden geen goede combi zijn op het gebied van parasieten en zo.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 15:15

John heeft zijn hart op de goede plek inderdaad, hij is helemaal niet van geweld. En ik zou een pony'tje ook beter voor hun vinden, want hij heeft al moeite genoeg met paarden te begrijpen en een ezeltje is toch een heel andere sport.

Avalanche

Berichten: 15979
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:38

Hahahaha ja, ik heb mijn leven lang ervaring met paarden, maar een ezel..... daar zou ik zomaar neit aan beginnen :=

Al verschilt het nogal wel ook per paard. Jouw Callas is gewoon best wel een typische Tinker: opkroppen en knallen, en ik denk omdat jij haar goed kunt lezen, en het knallen van jou wel een soort van mag, dat ze zo expressief is. Ik ken ook de verhalen (en zelf ook meegemaakt) van Tinkers die alles opkroppen, tot het er ineens allemaal uitkomt, en je ongelukken krijgt. En dat vind ik nog het meest bijzondere van jouw verhaal: dat je op de een of andere manier dat gedrag tot een handelbaar iets hebt gemaakt, en dat ze redelijk blijft.
Ik geloof helemaal niet in bomproof paarden. Ik geloof wel in heel introverte paarden, die moeite hebben met zich uiten. En Callas heeft dat in zekere zin ook. Spanning opbouwen, zweten, zweten, en het niet uiten, maar ook niet kunnen afvloeien. En op de een of andere manier vind jij dan een gulden middenweg, waar je haar aan het leren bent, dat je spanning ook weer los kunt laten. Ik vind dat bijzonder.

Het vervelende met koudbloeden is gewoon vaak dat ze wel als bomproof gezien worden, omdat ze introvert zijn. Ik generaliseer hier, dat begrijp je hopelijk :) en die arme dieren krijgen dan van alles voor de kiezen, waar ze helemaal niet mee om kunnen gaan, en dan ontploffen ze na verloop van tijd.

Ik heb een Engelse volbloed. En mijn truttebol, wordt onmiddellijk heel heet, maar ze kan het ook heel makkelijk loslaten. Ze reageert heel direct op mijn ademhaling en spanning. Ik hoor vaak het stereotype dat volbloeden zo schrikkerig zijn. Mijn ervaring is dat niet. Ze is niet meer of minder bomproof dan Callas, ze gaat er op een heel andere manier mee om. Ze uit het meteen, onmiddellijk, direct. Maar je kan ze net zo goed verkeersmak maken als welk ander paard ook. Het blijft een paard. Ze uit zich anders.

En dat is een beetje mijn punt ook: er zijn zoveel verschillende typen paarden, en of je een Shetland pony hebt, of een Dartmoor, maakt nogal wat uit. Verschillen in temperament zijn reeel, en dat is al lastig genoeg om te handelen, laat staan een ezel, die een totaal andere manier van communiceren en uiten heeft.

Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:35

Wat bizar zeg dat gat, weten jullie hoe het komt? Een ondergrondse bron ofzo?

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 20:09

Tinka we hebben nog geen idee wat voor gat het is. Erwin had er een beetje in rond gevoeld en voelde geen uitgang, dus een dierenhol lijkt uitgesloten. Maar aan de zijde van het talud zit ook geen spoeluitgang. Dus we weten het niet, maar het zichtbare gat is ondergronds een stuk groter. Dus ik denk toch dat er grond is weggespoeld. Ik heb al heel lang niet meer op het veldje gereden, dus het zou kunnen zijn dat het met de laatste regen gebeurd is. Dat is maanden terug. Het is al zo lang droog. Dus we weten niet wat het is.

Avalanche81 schreef:
Het vervelende met koudbloeden is gewoon vaak dat ze wel als bomproof gezien worden, omdat ze introvert zijn. Ik generaliseer hier, dat begrijp je hopelijk :) en die arme dieren krijgen dan van alles voor de kiezen, waar ze helemaal niet mee om kunnen gaan, en dan ontploffen ze na verloop van tijd.


Klopt als een bus. Heel in het begin toen ik ging schriktrainen met Callas, dat was nog voor Bruno Marchal, ging ik in haar box met een zeil over haar rug schuiven en zo. Dan bleef ze doodstil staan. Maar dan leek ze er ook niet te zijn alsof ze zich compleet afsloot. Zo van : Ontkennen dan is het er niet. Maar het kwam uiteraard allemaal wel erg binnen.

De ritten in de natuur zijn nu grotendeels appeltje eitje. Ze schrikt nog wel eens maar dat is daar op zich voor ons beiden geen probleem meer.
De ritten door het dorp blijven minder leuk voor ons allebei. Ik krijg ook neiging om ze helemaal niet meer te maken, maar dat is weer het bekende dilemma van ontwijken of confronteren. Ik rijd haar bijna dagelijks, maar ik ga maar 1 keer per week, hooguit, het dorp in. Soms een combi van bos en dorp. Ik vind toch dat ik het dorp moet blijven doen. Ze wordt er toch sterker van en ik merk dat als ik te lang haar niet heb blootgesteld aan mensendingen (zoals dus afgelopen vrijdag, was het alweer een week of twee dat ik in het dorp geweest was) die mensendingen harder bij haar binnenkomen. Ik kan het zien aan hoe ze transpireert. Maar ook de schrik van mensendingen zal gaan slijten naarmate ze ouder wordt. Ik ga in ieder geval door op deze ingeslagen weg...

Avalanche

Berichten: 15979
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:48

Dat idd. Het afsluiten, en veel mensen vatten het op alsof het paard bomproof is. Dat is helaas de plank volledig misslaan. Het is idd afsluiten, doen alsof het er niet is, en intussen zijn ze doodsbang. Zou je dan gewoon blijven doorgaan, en idd doen alsof er niets aan de hand is, kun je er donder op zeggen dat ze een keer ontploft. Wat bij jou dus ook gebeurd is. Een slim mens leert daarvan.

Ontwijken lijkt me idd niet de oplossing, wat je wel zou kunnen doen is idd wat je nu doet: kleine stukjes, en haar leren om spanning af te vloeien, niet door middel van ontploffen, maar door diep uitzuchten en dan ook alles ontspannen. Je kunt haar daar wel wat in trainen denk ik, door middel van massage, en dan samen met haar zuchten, kijken of ze je adem wil overnemen. Dat klinkt vreselijk zweverig, en is het toch niet, want paarden reageren enorm op jouw spanning, en dus je ademhaling. Als je probeert diep vanuit je buik te ademen, ben je zelf al een stuk meer ontspannen. Nu weet ik niet on hoeverre ze dat overneemt, maar je kan haar wel belonen als ze het doet, en haar op die manier duidelijk maken dat dit graag is wat je wil. Tinkers kun je best sensibel maken als je wilt :) en wat je nu al doet, haar de ruimte geven om zich te uiten.

Mijn ervaring is dat veel paarden zich best wel willen uiten, en het eigenlijk leuk vinden om met je te 'praten' maar ze moeten er wel de ruimte voor krijgen, en als ze die niet krijgen, zullen ze het ook niet meer proberen om je dingen duidelijk te maken.
En op het moment dat ze iets spannend vindt en gaat zweten vind ik het altijd best oke om even in de manen te kriebelen en ze kalmerend toe te spreken. En idd laten zuchten.

Maar ik weet niet hoe Callas dat oppakt hoor :) ik heb wel ervaring met Tinkers, maar lang niet zoveel als met volbloeden, en die zijn daarin toch vaak anders :)

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 21:11

We briesen samen en zuchten doe ik ook inderdaad, vaak met het briesen, maar dus niet in angstige situaties, maar meer als ze al ontspannen is.

Als ze ergens van schrikt door verrassing, dan was ik er ook niet op voorbereid en springen we een meter in de lucht en lopen dan weer gewoon door. Hierin geef ik haar inderdaad haar ruimte omdat het niet anders kan. Van zo'n schrik gaat ze niet van transpireren. Het klopt precies wat Bruno daarover gezegd had. Dat is een normale ongevaarlijke schrik als je paard eerlijk is in zijn schrikken. Er kan ook een vluchtreactie op volgen van een paar meter, maar that's it. (Tenzij het doorslaat naar op hol slaan, maar dat is een ander verhaal) En als ik de sprong maar uitzit, gaat meteen erna het koppie weer omlaag, van o ja er is niets aan de hand. Ik negeer meestentijds deze uitlatingen, tenzij ik er zelf geïrriteerd door raak, dan mopper ik op haar.

Angst die opbouwt omdat ze ergens langs moet wat eng is, is gevaarlijkere angst. Ik ga haar dan niet kalmeren wat ik ooit wel deed, maar dat is slecht gedrag belonen, dus ik ben streng, doortastend en doelbewust. Als ze er langs gaat, beloon ik haar ook niet, het is immers normaal om er langs te gaan. Ik negeer dus in feite haar angst. Dat werkt het beste. En daar gaat ze wel van transpireren. Ze heeft dan ook aangegeven dat ze het spannend vond, daar is ze niet zo introvert in gelukkig. Ik doe erna dan wat oefeningen en beloon haar dan wel.

Dus het aaien als ze iets eng vindt doe ik niet.

Wat een mooi voorbeeld van haar vooruitgang is met enge dingen, is als je het filmpje van de schriktraining in haar box vergelijkt met de training met de bal. In de box staat ze stokstijf stil als het zeil op haar rug komt. 3 jaar later als ik de bal op haar billen leg sluit ze zich even af, maar erna kijkt ze wel om naar de bal op haar rug en gaat ze de confrontatie aan.

Dat is winst!

Avalanche

Berichten: 15979
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:43

Jij kent haar beter dan ik :) en wat je doet, werkt blijkbaar, anders was ze niet zo enorm vooruitgegaan, in het begin had ik er een hard hoofd in. Jij waarschijnlijk ook :j Goed bezig hoor :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 04:18

Haha, heerlijk dat jij je hier openlijk durft te ergeren aan je vriend. Mannen zijn gewoon een volk apart.
Dat springen met Callas ziet er best ontspannen uit en wat een geluk dat je dat gat in stap tegen gekomen bent, Callas en jij hebben een engeltje op jullie schouders gehad!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 10:45

Avalanche dank, we komen er vast wel uit, Callas en ik
Daphara, ja écht mannen zijn van mars.

Over engeltje gesproken, gisteren een bosbrand op 2km afstand gehad. Maar die engeltjes bliezen het vuur de andere kant op en gelukkig geen gewonden of huizen verbrand. Zie een filmpje op mijn facebook : https://www.facebook.com/MootjArt

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:37

Wat is Callas ook een mooi paard om te zien zeg!
En wat een engeltjes bij jullie daar zeg, jeetje! Het is jullie dus gegund om langggg bij elkaar te blijven, haha *\o/*

daniweerd
Berichten: 1200
Geregistreerd: 27-03-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:04

Hier ook nog steeds een stille meelezer, zo zeg wat een gekuk met dat sinkhole!

En ik heb ook bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. van jou maar ook van Callas dat ze zulke grote vooruitgang geboekt heeft

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 15:58

Hi Daniweerd, leuk dat je nog steeds meeleest. En doorzettingsvermogen, tja, gewoon maar gaan met die banaan.

Dank je Benthhh, ja aan haar looks mankeert niets. En volgens mij weet ze dat.

En de geluksengeltjes hebben de afgelopen dagen de wind van ons afgeblazen. Dat was fijn want we hadden dus maandag een bosbrand. Die laaide woensdag weer op, weer met blusvliegtuigen erbij. En donderdag laaide die weer op, toen alleen met brandweerwagens. Maar toch niet leuk zo dichtbij.

Ik ben er net heengereden met Callas om het te bekijken. Gelukkig is het geen bos dat eraan is gegaan. Het was net gekapt en het hout was allemaal afgevoerd. Maar de takken worden dan op hopen gelegd en dat is kurkdroog dus dat fikt als de hel. Letterlijk. Dus het hele stuk dat is gekapt is schoongebrand. Geen huizen getroffen, maar dat wist ik al.

Wel leuk, om het te kunnen zien, ben ik een rit gaan rijden die ik al tijden niet meer gedaan heb. En met het veranderen van de seizoenen is zo'n rit dan iedere keer weer anders. Callas vond het wel een beetje gek dat we niet de gewone route reden, maar ze ging braaf door. Als het niet zo droog was geweest hadden we 2 beken over moeten steken, maar er was totaal geen water, dus we konden in de rivierbedding rijden. Rare gewaarwording. Ook een uitdaging om de meest begaanbare stukken te pakken ivm haar voeten. Maar ze deed het goed! Voornamelijk gestapt en genoten. Wel een keer of drie gegaloppeerd, maar daar had ze niet zo'n zin in. Wel even nog een paar galopsprongen doorgezet zodat het mijn initiatief was en niet het hare en dat doet ze dan braaf. Ook lekker lange stukken gedraafd over slingerbospaadjes dat vind ik altijd leuk. Goed sturen en op tijd bukken voor de div takken. In stap heb ik veel takken afbreek momentjes genomen. Nu de bladeren van de takken zijn door de droogte, breekt het lekker makkelijk zodat de doorrijhoogte weer vrij komt voor mij.

We hadden maar 1 oeh guttogut-momentje, dat waren wandelaars met een hond. Dat is normaal geen probleem maar deze meneer vertrouwde kennelijk zijn herdershond niet en lijnde hem aan en ging van het pad af een omtrekkende beweging maken. Dat vond Callas niet fijn. Een wolf die een omtrekkende beweging maakt. Maar na een poosje draven was ze dat weer vergeten.

Wel was toen ik thuiskwam door de roze fluo deken, haar zadelpad helemaal opzij geschoven. Maar ik geloof niet dat het haar gehinderd heeft. Nu staat ze lekker haar slobber met psylium, lijnzaad en hoefpoedertje te slurpen. Dat vind ik altijd zo'n genot om naar te kijken én te luisteren hoe ze zich daarmee vermaakt. Als ik zometeen weer kom om ze in het land te zetten, dan heeft ze een heel masker van gedroogde slobber op haar neus zitten, hahaha, schoonheidsmaskertje...

pien_2010

Berichten: 43261
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:04

Het gaat goed en zoals het hoort. Heel fijn!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 16:14

Klopt Pien, zeker in de bossen doet ze het super. Daar ben ik inderdaad nu, waar ik toen ik haar kocht had willen zijn. (och jee PRECIES 3 JAAR GELEDEN vandaag!!!! bedenk ik me nu. gisteren 3 jaar geleden was het dierendag dat ik ja zei.) Echt hoor, net een huwelijk, met zijn up en downs... In het dorp hebben we nog wel wat dingetjes, maar dat gaat ook al zoveel beter dan eerst!

Hoe gaat het met jouw Polie, ik heb nergens meer een update voorbij zien komen?

pien_2010

Berichten: 43261
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 19:42

In het emigratie topic heb ik ge-update. Het gaat zo goed dat ik verwacht dat we na eind oktober het op haar rijden erbij gaan pakken als osteopaat het ook een goed idee vindt. (Verwacht ik wel ) Nu zijn we in Nederland dus paardjes staan op de wei 24 uur en buuf verzorgd ze en het gaat heel goed met ze.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 20:31

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met ze! (het emigr topic volg ik niet meer) En dat allemaal door jullie goede zorgen en de hoefschoenen! Zou wel heel erg gaaf zijn als je gewoon weer lekker op haar zou kunnen zitten, als was het alleen maar lekker stappen in het begin! Veel plezier dan nog in NL.

pien_2010

Berichten: 43261
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:30

Dank je Enne zonder hoefschoenen wandelen we al lang en ik hou zelf hoeven bij met rasp tussen bekapbeurten door. Werkt zo goed!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 07:16

Het gaat echt goed met Callas!
Grote stappen hebben jullie samen gemaakt.

Een bosbrand zo dicht in de buurt is wel erg eng!
Je bent altijd bang dat het de richting van de huizen op gaat.

Gelukkig is het voor iedereen goed afgelopen.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 17:42

Zo daar ben ik weer eens. Afgelopen week maar 2 keer gereden tussen de buien door. Jammer, want zo bouw ik geen conditie voor Callas op, maar ik ben niet zo fanatiek om drijfnat te worden iedere keer. In ieder geval waren beide keren fijn. De tweede bosrit nam ik een route die we nog maar 1x gedaan hebben ooit, en nu de andere kant op. Het grappige is dus dat ze zich dan niet 100% op haar gemak voelt, het is onbekend, en dan schrikt ze fanatieker. Hahaha, niet vaker of zo, maar heftiger. Ze schrikt gelukkig eerlijk maar ik schrik me weer te pletter van haar.

Afijn, vandaag kwam dan eindelijk de hoefsmid, voor Callas niet zo heel erg nodig, de smid was erg tevreden over haar voeten, ik had ze goed bij gehouden en de hoefscheur is toch grotendeels weg. Maar meer eigenlijk voor Cabear. WIE? ja eh Kabir blijk je anders te schrijven. Ik houd het voor het gemak maar op Kabir. Ik had 'John' uitgenodigd om bij mij te komen als de smid kwam. Die belde 2 weken geleden dat hij vandaag kwam. Ik ben vanaf dat moment John gaan mailen, sms'en en bellen om te vragen of hij wilde komen.

John koppelde niet terug en pas gisteren belde hij me terug. Ja, hij had een uitje met de kids gepland dus het kwam niet uit. Ben ik al twee weken aan het proberen hem te contacten. Dus ik water bij de wijn, of hij dan Kabir niet vóór het uitje kon brengen en erna weer kon ophalen, dat hij een middagje hier was. Was mijn vriend niet blij mee, want wat nou als de echte eigenaar er lucht van zou krijgen dat 'zijn' paard even bij ons stond...

Er zijn nog heel wat telefoontjes heen en weer gegaan gisteren en vandaag en toen puntje bij paaltje kwam, zou john zijn vrouw met de kids wegsturen en hij zou komen met Kabir. 2 uur. Geen john, wel de smid. Ik weer bellen, voicemail. 2.30 geen John. Smid was al bijna klaar met Callas. Weer bellen neemt zijn dochter op. nee, geen idee waar pa is. Om 3 uur kwam John dan aankakken al wandelend met 'zijn' paard en kon Kabir gelijk aanschuiven. Callas was helemaal hups dat kabir er was. Iedereen vond het gezellig. Kabir was superbraaf bij de smid en die stond er ook weer netjes bij na drie kwartiertjes. Kabir is wel weer aan het invallen. Dikke buik maar rug en billen weer ingevallen.

Toen stonden we nog wat na te praten met de smid en Kabir rook ons hooi en ging er lekker van staan te eten. Dus ik zeg: "Hey zie je wel dat kabir hooi lekker vindt?" Want de eigenaar had gezegd dat Kabir geen hooi lustte en John had Kabir oud hooi gegeven dat hij van iemand gehad had, maar dat Kabir niet wilde eten. En zodoende had John tegen mij gezegd dat Kabir dus geen hooi eet. Maar John blijkt ineens een heel kort lontje te hebben! Ik zat op hem te vitten en hij heeft goed werk gedaan met Kabir en hij kan dat allemaal niet weten en hij moet het allemaal nog leren. Terwijl ik alleen maar zei: zie je wel dat Kabir hooi lust.

Tja, dus ik zeg, als je niet weet hoe het moet dan ga je op internet toch lezen hoe alles moet. Als je een nieuw apparaat koopt en de handleiding is niet duidelijk dan kijk je toch ook op internet of youtube. Want het is nog maar een maand geleden volgens mij dat John stomverbaasd was dat paarden hooi móéten, terwijl hij Kabir al een jaar heeft. Was hij dus pissig op mij, omdat hij vond dat hij het heel goed deed met het paard en dat ik dus zei dat Kabir wél hooi lustte. Kort lontje maar hij heeft zijn hart wel op de goede plek, maar de portemonnee is leeg en hij wil meer dan hij aankan, want...

Hij gaat nu ipv een ezel een haflinger erbij nemen voor Kabir. Hij heeft alleen een tuin. Hij weet niets van paarden. Hij wil er geen geld aan uitgeven. Ik houd mijn hart vast. Je leest zo vaak dat er verwaarloosde dieren ergens in beslag genomen worden. Mensen bedoelen het goed, maar het groeit ze dan boven hun hoofd. Dus ik zeg, maar je hebt niet genoeg land voor twee dieren. Dat betekent veel hooi kopen. Hij weer pissig, zegt ie, denk je dat ik niet genoeg geld heb om hooi te kopen? Tja.

Ondertussen stond Kabir lekker te kanen. Ik zeg, je kunt dat hooi van mij kopen. Dat is een half pak. Ik heb het voor 25 euro gekocht, mag jij het voor een tientje overnemen en dan doe je voor vanavond een hooinet vol, dat mag je van me hebben dat hooinet. Hij toch weer blij. Dus hij doet het hooinet vol. En hij zegt, "hoe lang doet hij hier nou mee? 2 dagen?" Dude! 2 uur. Nou dat vond hij wel weer heel veel. Ja, paarden eten veel.
Hij wist niet hoe hij het thuis moest krijgen dat halve pak, dus nou ligt het hier en ik zie wel wanneer hij het komt ophalen. Of anders ga ik het wel brengen met de aanhanger.

Voor de echte Kabir-fans wat foto's van vandaag. Helaas beroerde kwaliteit omdat het donker was op de poetsplaats.

Afbeelding

Callas vol bewondering op de achtergrond

Afbeelding

Zijn jullie weer bijgepraat.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:55

Ohhh, onwetende “eigenaren”, je zou er flauw van worden!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:08

Hij heeft een goed hart.
Maar John is ook wel n beetje eigenwijs.
Want juist als je er niks vanaf weet dan zou je je er toch in gaan verdiepen. Over hoe en wat.
Maar alsnog is Kabir beter af bij John.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 11:39

Hallo, ja klopt, hij bedoelt het echt goed, hij heeft ook 3 honden opgevangen, en dat zijn geen schatjes. En hij zegt ook dat hij echt tijd wil investeren in zijn dieren. Maar als je zijn huis en tuin ziet... Hij verhuurt ook kamers aan toeristen, ik zou er niet willen slapen! Hij woont daar al 15 jaar met vrouw en 3 kids en zijn keuken is echt erg, met een losse kraan die omvalt. Die staat rechtop tegen een pan. Ik wil niet weten hoe de rest eruit ziet bij hun! Hij werkt verder niet, dus hij zou dat wel kunnen repareren toch? Hij is timmerman van beroep, maar hij is meer een sjacheraar. Dingetjes op de kop tikken en proberen te verkopen. Gezien de puinhoop in zijn tuin lukt dat op de kop tikken heel goed, maar het verkopen wat minder, hahaha. Zijn vrouw is de kostwinner. Dat zij niet gillend gek wordt snap ik niet. Maar goed, voor dieren heeft hij zijn hart op de goede plek, maar een paard is heel anders dan een hond.

Hebben jullie vanmorgen die vreemde piep ook gehoord? Hier thuis heb ik vanmorgen de paardjes verplaatst naar een ander landje en dat hebben we nu nieuw ingedeeld met schrikdraadlint. Als je als Callas-robotje gewend bent altijd rechtdoor te kunnen en je dat nu niet kan, en de shetten wel meteen doorhebben waar ze heen moeten en jij het niet snapt en toch rechtdoor wil door het lint heen en je vrouwtje staat te zwaaien met je armen om je te sturen, dan moet je toch van frustratie toch piepen! Dat moet in NL te horen zijn geweest...

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:38

Hihi gekke Callas.
Lijkt wel een autistisch trekje te hebben.


Aaaa dat was het!
Vanochtend tijdens mijn ritje sprong de mijne opeens opzij en meteen een giraffenek opzetten, maar ik zag verder niks.
Maar nu weet ik het hij had Callas gehoord _O- .