[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Tinka

Berichten: 3718
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:32

Gefeliciteerd, en succes vandaag bij de dierenarts.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-22 17:53

Cera_D schreef:
Gefeliciteerd! En veel succes bij de DA vandaag :knuffel:

En ook fijn dat je weer iets met Callas hebt kunnen doen, klinkt wel als weer een fijne training :j


@Cera_D, dank je. Ja met Callas was fijn, al mag iets minder voorwaarts ook wel. Ik dacht dat ik een tinker had ;-)

senna21 schreef:
Gefeliciteerd met Yoda. Wat een lief dier, vooral gezien wat ze heeft meegemaakt. En ik duim voor een positief bericht over de wond.


@Senna21, dank je. Ze is erg onderdanig. Ik denk dat dat haar levensbehoud is geweest. Het kan nog wel eens een dondersteen worden als ze zich thuis gaat voelen. Over de wond, zo meer.

fardoe schreef:
Veel succes vandaag bij de dierenarts. Hopelijk valt het allemaal mee. Blijft bijzonder zo op een ochtend een hond bij je voordeur.


@Tamara, dank je. Het is inderdaad heel bijzonder een hondje te vinden op je stoep. Alhoewel ik wel meer begin te begrijpen waarom. We denken dat ze al een aantal weken zwerft. Ze heeft op een dag ws haar jager niet meer teruggevonden of is gedumpt. Ze is ws iedere zondag op het geluid van meutes in de verte afgerend en wie weet wel tientallen kms gerend. De 16e hadden we al vroeg meutes gehoord in het dal bij de buren (mogen ze niet komen, maar ja). Toen daar de jacht klaar was, wilde Yoda mee met die meute, maar jagers jagen zo'n dier weg. De schaafwonden en de wond op haar neus zouden erop kunnen duiden dat ze uit een rijdende wagen is gevallen/gegooid. Toen moest Yoda weer alleen verder. Bij ons ruikt het erg naar dieren. Er waren meerdere redenen om op de stoep te gaan liggen. Daar ruikt het het meest naar hond. Daar staat de container met lege voerzakjes, dat ruikt veelbelovend natuurlijk. Daar is ook een waterbak, ze zal erge dorst gehad hebben en daar was volop zon en een zachte mat om op te liggen. Dus zo is ze denk ik op onze stoep gekomen.

-Namiro- schreef:
Gefeliciteerd Yoda met jouw nieuwe forever home!! <3
En jullie natuurlijk ook Mo en Erwin!
Hopelijk is de rust snel wedergekeerd en krijgt ze meer vertrouwen in jullie c.q. In de mens.

Ik heb weer genoten van jullie filmpjes. En die man met die paal… pfff.. die heeft een paal
(O nee plank..) voor zijn kop! {:)-:(


@Namiro, dank je. Ja hahaha paal voor zijn kop!

JudithO schreef:
Ja, ze is nu officieel van jullie!
Succes vandaag bij de da.


@JudithO, ja officieel met chip!

balance schreef:
De tien minuten zijn om... GEFELICITEERD MET JULLIE NIEUWE HOND! Ik hoop echt dat je bij haar mag blijven totdat ze slaapt. Ik ben wat dat betreft net als jij hoor. Ik ben ook weleens bij de operatie gebleven (kende de DA goed) maar dat is bij een eigen dier toch wel anders dan met een dier dat je verder niet kent.

O.. ik lees net de kleine letters :D


@Balance, dank je. Het ging niet helemaal zoals ik gehoopt had. Ik moest toch flink aandringen. Injectie mocht ik nog bij zijn, maar verder eigenlijk niet. Ik ben gewoon brutaal mee naar de kennels gelopen en wilde bij Yoda blijven tot ze zou slapen. Maar dat mocht niet. Het was beter om haar alleen te laten omdat mijn aanwezigheid haar zo activeren en het inslaap vallen langer zou duren. Ik had met limieten al getest, dus dat heb ik dan maar geaccepteerd. Maar Yoda was toen al heel erg slaperig.

Tinka schreef:
Gefeliciteerd, en succes vandaag bij de dierenarts.


@Tinka, dank je. Ga jij nu zelf naar een d.a. of doe je alles zelf bij je dieren? In st. pons zit een Nederlander/Belg mocht je iemand zoeken.

Hier is het ergste achter de rug. Yoda is terug van de dierenarts, gesteriliseerd, oorzaak van het abces niet duidelijk (mogelijk een doorn? maar dat vind ik raar, want het was een enorm gat en erg diep, maar wat het dan is?) men denkt niet aan kanker, gelukkig, maar ze kunnen eigenlijk weinig zien omdat de infectie te groot is. Dus nog een week a.b. Tandsteen weggehaald, nagels geknipt, en ze heeft nu een chip en een grote pleister tussen haar benen.

Yoda is wel heeeeel erg zielig nu en ze is helemaal droopy en wil niet gaan liggen. Dat trekt natuurlijk aan de wond, maar ze is zo moe, ik denk dat ze straks letterlijk omvalt. Uiteraard net in huis geplast, maar ja dat kun je haar niet echt kwalijk nemen, dat deed ik toch al niet en nu helemaal niet.

Veel knuffels, telkens even aaien en haar vertellen dat alles goed gaat komen en ze nu veilig is.

Nu gaat haar nieuwe leven beginnen!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Fleuribelle
Berichten: 758
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:26

Wat fijn dat jullie nu officieel voor Yoda mogen zorgen. Fijn dat ze ook gelijk geholpen is. Nu maar hopen dat ze snel weer op knapt en lekker uit haar schulp mag komen.

Fries Maike P. Ster Maiko 373 x Olof 315
Yinthe fan ‘t Boveneind Martzen 521 x Maiko 373
Minente KWPN, Elite Impresario x Jazz x Casanova

JudithO

Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:59

Zo, de grote beurt is geweest! Nu kan het leven voor haar echt gaan beginnen.

Tinka

Berichten: 3718
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:53

Wij hebben voor de paarden de dierenarts hier in Lacaune, spreekt ook Engels, wel zo handig.
De honden kan ik zelf aan dokteren, heb van alles mee genomen vanuit Nederland. Heb hier dus een mini dierenarts praktijk.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-22 22:25

Nou, heb ik een hele mail zitten tikken, staat er niets.

Sorry, dan maar even heel kort. Tinka, fijn d.a. is Eng. Judith, ja grote beurt, ook tandplak en nagels knippen. Fleuribelle, het heeft tm vandaag geduurd dat ze weer uit haar schulp kwam. Gaat goedkomen.

Vandaag gewerkt op Callas aan hals laag met achterw. Ging soms goed. Nageven bij wegrijden. Ging soms goed. Naar links cirkelen om rechts op te rekken. Minder belonen met voer. Met voer in ieder geval oprekken rechts, naar links laten buigen. Een keer verschoten want Erwin kwam om de hoek, was aan het filmen, maakte expres veel geluid juist om haar niet te laten schrikken, maar hij kan beter praten, want eng geluid van een bostijger werd niet gewaardeerd. Helaas staat dat, uiteraard, weer niet op film. Een kwartier gereden, teruggebracht naar 8 min film. Galopje aan het eind. Aanspringen toch gewoon zoals we gewend zijn uit stap of stilstand. Jullie suggereerden het haar makkelijker te maken en vanuit draf aan te springen, daar is weinig ruimte voor op het erf. En ze vindt het wel ok. Ik was helemaal blij met de hele training, ze deed het erg goed vond ik. Dus voor de liefhebbers 8 min Callas in de hoofdrol.

https://youtu.be/sxo89YGk4q8

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 01:07

Leuk Monique zo’n lang filmpje. Ik vind het heel goed gaan en Callas heel braaf. Film je met je telefoon of heb je een camera waar je mee filmt ?

Ratna Paardentrack in Frankrijk

jeetje77

Berichten: 3436
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 09:04

Dat ziet er goed uit Mo.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 09:12

Fijn filmpje weer! Ziet er uit als een goede rit, ik vind haar echt heel netjes aan de hulpen, leuk om dat te zien. En je ziet inderdaad ook wel dat rechtsom buigen haar echt heel veel moeite kost, een leuke oefening daarvoor is schoudervoor, denk dat met het level van communicatie dat jullie nu al hebben dat het zo te leren is. In het begin maar een paar passen en dan weer lekker rechtstellen en belonen (al dan niet met een koekje).

En het galopperen gaat prima zo toch? Ze heeft genoeg power van achter om het voor elkaar te krijgen ;). Vind zelf juist aanspringen vanuit stap een hele fijne oefening voor het paard om het bekken te kantelen en het achterbeen eronder te krijgen :j

JudithO

Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:14

Leuk filmpje! Ze loopt daar echt lekker hoor, lekker rustig en dat galopje ziet er fijn uit!

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-22 13:44

fardoe schreef:
Leuk Monique zo’n lang filmpje. Ik vind het heel goed gaan en Callas heel braaf. Film je met je telefoon of heb je een camera waar je mee filmt ?


Dank je, @Tamara. Dit filmpje is met een heel oude fotocamera Canon gefilmd. We weten niet eens meer hoe oud, maar terugrekenend zal dat 12 jaar geleden zijn. Het is een SX130. We filmen ook met Erwins foon, maar dit filmpje was met de fotocamera.


jeetje77 schreef:
Dat ziet er goed uit Mo.


Dank je, @Jeetje, ik was ook erg tevree.

Cera_D schreef:
Fijn filmpje weer! Ziet er uit als een goede rit, ik vind haar echt heel netjes aan de hulpen, leuk om dat te zien. En je ziet inderdaad ook wel dat rechtsom buigen haar echt heel veel moeite kost, een leuke oefening daarvoor is schoudervoor, denk dat met het level van communicatie dat jullie nu al hebben dat het zo te leren is. In het begin maar een paar passen en dan weer lekker rechtstellen en belonen (al dan niet met een koekje).

En het galopperen gaat prima zo toch? Ze heeft genoeg power van achter om het voor elkaar te krijgen ;). Vind zelf juist aanspringen vanuit stap een hele fijne oefening voor het paard om het bekken te kantelen en het achterbeen eronder te krijgen :j


Dank je, @Cera. Ik denk zelf eigenlijk dat ze met linksom het meeste problemen heeft omdat ze rechts korte spieren heeft. Rechts bijv kan ze heel makkelijk flexen, maar naar links moet ze veel meer moeite doen en wil ze ok minder graag. Op het filmpje, zie je zelfs een keer dat een koekje haar eigenlijk niet over kan halen.

JudithO schreef:
Leuk filmpje! Ze loopt daar echt lekker hoor, lekker rustig en dat galopje ziet er fijn uit!


Dank je, @Judith. Gallopje van haar vind ik fijn, ik vind mezelf te veel bewegen en mijn kont komt uit het zadel. Maar mijn smile erna is het allemaal waard!

Voor de liefhebbers van ons gedoetje en wildlife en Callas op herhaling en een ietsiepietsie Poupette en veel hond en Yoda, hier is weer een filmpje...

https://www.youtube.com/watch?v=X0_H8Ng1OYw

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 15:33

Leuk filmpje weer Monique, die technische dingen van Erwin daar snap ik niks van. De buizerd bij de plas vond ik echt prachtig en wat is Yoda een lieverd. Ze heeft een hele lieve uitstraling. De andere twee heb ik in het echt gezien dus daar weet ik van dat ze lief zijn en fijn om te zien dat het oudje ( je hond) nog lekker buiten meewandelt

Ratna Paardentrack in Frankrijk

JudithO

Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:02

Leuk filmpje weer! Die drone in de boom ook hihi.
Yoda doet goed haar best zo te zien! Je zou niet zeggen dat dit dezelfde hond is als dat scharminkel van twee weken geleden...

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 07:01

Monique1963 schreef:
Dank je, @Cera. Ik denk zelf eigenlijk dat ze met linksom het meeste problemen heeft omdat ze rechts korte spieren heeft. Rechts bijv kan ze heel makkelijk flexen, maar naar links moet ze veel meer moeite doen en wil ze ok minder graag. Op het filmpje, zie je zelfs een keer dat een koekje haar eigenlijk niet over kan halen.


Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, ik heb ze om gedraaid in mn hoofd :')
Los daarvan denk ik wel dat schoudervoor/schouderbinnen een oefening is waar de veel baat bij kan hebben, en het is een leuke uitdaging zo op dat stukje voor jullie huis ;)

Leuk filmpje weer! Yoda ziet er echt zo goed uit <3
En prachtig om te zien hoe al die diertjes zo gebruik maken van het water.

maras

Berichten: 2316
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 08:54

Wat ontzettend mooi om zoveel diverse dieren om je heen te hebben, echt genieten en Yoda geniet ook, zij kwispelt het meeste van allemaal ;)

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-22 17:50

en dat je dan een bootcut rijbroek hebt, met van die bandjes onder je rijschoenen door. En dan je dan in de oliebol gaat staan. En dat je dat niet doorhebt en dat je dan met die broek na het rijden even snel in andere laarzen stapt met de bandjes onder je sokken... leuk joh dieren ;-)

Afijn, waar waren we?

@Tamara, ik snap ook niets van Erwins technische dingen, maar hij is er zo trots op. En zijn vrienden vinden het cool, dus dat verdient dan ook zendtijd ;-) De buizerd was idd erg fraai.

@JudithO, Ja typerend die drone in die boom, mannen... ;-) En Yoda gaat goed. We zouden haar weer eens moeten wegen, maar ze wordt vrolijk en speels! Lijkt wel een pup af en toe.

@Cera, ik ben van de westerntak dus ik weet nooit precies wat schouderbinnenwaarts ook al weer is, maar we doen wel rechtstellen en dan pootje over en voorwaarts. Dat konden we best wel goed, maar we zijn het verleerd. Dat gaan we wel weer oppakken.

Dank je @Maras, we realiseren ons dagelijks hoe bevoorrecht we zijn om hier te mogen wonen. Het is niet vanzelf gegaan om hier terecht te komen en we zijn er nog lang niet met het huis en vuil, maar toch is het fantastisch.

Dan weer eens een filmpje van Callas:

Ik ben weer een nieuw stukje met Callas aan het doen, van lang gelee weer opgepakt en ze vindt het hartstikke leuk en wordt er helemaal hups van. Zodra het niet meer glad is OHZ oppakken.

En ook nog een stukje wel OHZ, voor het eerst dat ze aan het einde van het erf die bocht kan draven. Dat is denk ik een kleine volte-afmeting. We gaan vooruit!

https://youtu.be/mzPXp5v59Dk

En voor de Frankrijk en ons gedoetje liefhebbers:

https://youtu.be/s0-C9e6IYv0

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

JudithO

Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:38

Heerlijke filmpjes!
Je kunt wel zien dat het glad was, Callas glibbert en glijdt lekker na de sprong.
Leuk filmpje ook die tweede, de spelende poes is fantastisch! En die beverrat, nooit geweten dat die hier zaten joh. En zo te zien was die eik al niet al te lang meer blijven staan... Mooi dat die nu opgeruimd is.

Oh en wat betreft jouw broek. Herkenbaar ja... Maar dan in de variant thermosokken in lompe thermolaarzen, daarmee door de modder stampen, laarzen uittrekken, eerst laars 1, dan met je tenen op de hak van laars 2, en pas achter de gevolgen komen als je het halve huis al door bent ;)

senna21

Berichten: 11748
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:55

Wat een leuke filmpjes weer. Fijn dat Yoda het zo goed doet. Wordt ze al wat beter zindelijk?
Één ding: ik zou die balk een stukje hoger op de heuvel leggen, zodat Callas niet gelijk de bocht moet maken na de sprong.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-22 20:01

@ Judith, Ja veel te glad, eigenlijk erg gevaarlijk voor knieën en banden. We hebben het ook maar twee keer gedaan, precies wat je ziet op de vid. Ik was echt van plan het ohz ook vandaag te gaan doen, maar té riskant. Ik wil geen blessures bij haar uiteraard.

Ja beverratten zijn bijna een plaag in Frankrijk, ze heten ragondins. We hebben ze wel al eerder op het filmpje gehad, maar toen noemden we ze muskusratten, maar dat is fout, dat zijn ze niet.

Ja Poes is echt megagrappig. We hadden de cam in de gang neergezet omdat ik dacht ook nog andere katten te horen die Gingy's eten kwamen opeten. Maar we hebben behalve Gingy geen andere katten gezien, maar Gingy blijkt wel lol te hebben voor de cam met make-belief-muizen.

We vrezen dat de andere bomen van die kluit nu uit hun balans zijn en ook omgaan. Dat zou erg jammer zijn. We wachten maar gewoon de volgende storm af.

@Senna, Yoda moet iedere twee uur eruit. Ik hoop dat dat gaat minderen. De nacht houdt ze het wel langer uit, maar ook erg krapjes. Poepen heeft ze gelukkig al een tijd niet meer gedaan.

De boomstam gaat ooit naar het grote terrein. Hij lag nu nog waar hij is omgewaaid en Erwin de takken heeft opgeruimd. Als de grond droog is, is het geen probleem, dan is de draai ook geen probleem, maar ondanks dat het al een tijd niet geregend heeft, houdt de klei vocht vast en is te glad. Daarom kan ik ook bijna nergens oefenen met gewoon rijden op dit moment, behalve voor het huis, waar een onderlaag van grint onder het gras zit.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18051
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:08

Wat ziet Yoda er inmiddels goed uit! Alle dieren trouwens. Hoe gaat het met de zoektocht naar een nieuw paard? Die drone is geweldig, ik moet toch echt eens aan de slag met de onze.
Mocht (met de nadruk op) je de tijd van het vasthouden van de bal willen verlengen kun je ‘los!’ zeggen op het moment dat ze hem loslaat. Verder niet belonen op dat moment want dan gaat ze hem eerder loslaten.
Wat zonde dat die andere bomen ook misschien omgaan. Maar ja, dingen gebeuren nu eenmaal.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:58

De beverrat op het filmpje vind ik echt geweldig. Ik vind ze heel leuk en het is zo onwijs gaaf om ze in het echt te zien omdat ze zo groot zijn. De kat is echt hilarisch, wat kunnen katten toch leuk spelen.
Ik zie niks geks aan je kleding, ik zie er altijd zo uit. Ik ga zo zelfs op de foto :D
Ro heeft ook altijd zijn zaagbroek aan en dan nog is hij heel voorzichtig.

Ratna Paardentrack in Frankrijk

Muga

Berichten: 2054
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:32

Heerlijke filmpjes!

Kan de beverrat geen probleem worden voor het land? Hier in de polder worden ze ook echt wel als plaag gezien...

Ik volg nog steeds trouw. Heel druk hier en herstellende van covid maar je filmpjes en verhalen blijven genieten!

So much <3

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-22 09:21

JudithO schreef:
Oh en wat betreft jouw broek. Herkenbaar ja... Maar dan in de variant thermosokken in lompe thermolaarzen, daarmee door de modder stampen, laarzen uittrekken, eerst laars 1, dan met je tenen op de hak van laars 2, en pas achter de gevolgen komen als je het halve huis al door bent ;)


O deze had ik even gemist, @Judith, ja dat ook! Precies wat jij zegt. Ik heb nu laarzen gekocht die te groot zijn. Die glijden makkelijk van je voeten af als je ze uit moet trekken. Werkt goed.

balance schreef:
Wat ziet Yoda er inmiddels goed uit! Alle dieren trouwens. Hoe gaat het met de zoektocht naar een nieuw paard? Die drone is geweldig, ik moet toch echt eens aan de slag met de onze.
Mocht (met de nadruk op) je de tijd van het vasthouden van de bal willen verlengen kun je ‘los!’ zeggen op het moment dat ze hem loslaat. Verder niet belonen op dat moment want dan gaat ze hem eerder loslaten.
Wat zonde dat die andere bomen ook misschien omgaan. Maar ja, dingen gebeuren nu eenmaal.


@Balance, dank je. Alles is op bepaalde diëten. Yoda moet dikker worden, ook al gaat ze goed met nog steeds rond de 6 maaltijden pd, Xerox zwarte hond moet afvallen, schrok me te pletter toen Yoda de eerste dag naast hem stond, hij leek wel vierkant! Nu is hij dan al drie weken aan het lijnen en er zit weer een taille in en hij krijgt bachdruppels om hem te helpen zijn zenuwen in bedwang te houden. We hopen dat hij dan minder grommerig wordt. Hij gromt als wij zeggen dat hij op moet houden met blaffen of zenuwachtig piepen en hij doet dan heel lelijk. Dus als wij hem kunnen helpen niet meer zo angstig te zijn, dan zou dat schelen denken we. Hij is bang voor, de stofzuiger, douchen, mensen op de trap, de fluitketel, telefoon, de eierwekker, alles wat iets meer geluid heeft dan het normale. De oude hond krijgt speciaal ouwemannenvoer, en doet het , afkloppen, daar nu erg goed op en krijg epilepsiedruppels. Poes zit ook op dieetvoer want ze is gesteriliseerd en wordt heel snel een theemuts als ze teveel krijgt. Poupette staat ook op dieet want anders rolt ze de berg af en ze wordt al dik van de lucht, Callas daarentegen krijgt veel hooi want er is niets meer te eten hier. Ik voer haar veel hooi omdat ik denk dat ze anders teveel zand binnenkrijgt met gras eten. Ikzelf ben ook aan het lijnen, gaat goed, heb ook weer een taille, hahaha en Erwin kan blijven eten die wordt nooit dik. Zo ben ik de hele dag met iedereens eten bezig.

Nieuw paard staat op erg laag pitje. Ik ga niet kijken zolang we hier niet mee verder kunnen. Ook gaat het leuk met Callas en dan is de drang om fijner niet zo hard aanwezig. Ben met Yoda ook erg veel bezig, vaak voeren, veel uitlaten, trainen, dweilen. Ik wil nu geen nieuw dier erbij hebben. Omdat Yoda zoveel aandacht nodig heeft, heb ik nu al het idee andere dieren te "verwaarlozen" in aandacht.

De bal en loslaten. ja uiteraard je hebt gelijk. Toen ik het filmpje terugzag, zag ik ook dat ik het te lang niet gedaan heb. Het vastpakcommando is tiens. En het loslaatcommande is laisse. Maar het was alweer veel te lang weggezakt. En ik zeg idd veel te snel braaf, waardoor Callas het associeert met het braaf pakken. en voor haar is that's it. Ik zeg immers braaf in mijn enthousiasme dus heeft ze het goed gedaan en laat ze weer los. Dus ja jouw vinger ligt op de zere plek, die zegt je doet dit te weinig... Dank voor de reminder.


fardoe schreef:
De beverrat op het filmpje vind ik echt geweldig. Ik vind ze heel leuk en het is zo onwijs gaaf om ze in het echt te zien omdat ze zo groot zijn. De kat is echt hilarisch, wat kunnen katten toch leuk spelen.
Ik zie niks geks aan je kleding, ik zie er altijd zo uit. Ik ga zo zelfs op de foto :D
Ro heeft ook altijd zijn zaagbroek aan en dan nog is hij heel voorzichtig.


@Tamara, Heerlijk ja katten, Gingy kan zichzelf erg goed vermaken met 'make believe'. De sprongen die ze maakt zijn echt geweldig. Maar alleen als wij niet kijken. Vandaar dat die camera een tref was. '

Ik loop zo alleen maar aan het einde van de dag. Zo'n jogging of housebroek daar voel ik me niet zo beschermd in. Een brandnetel ertegen en het gaat er gewoon doorheen. Ook blijft er altijd hooi in haken. En er zitten geen zakken in. Daarbij vind ik mezelf erg echt stom in uitzien. Vind het niet ideaal en niet leuk. Dus ik heb altijd werkbroeken aan, mannenbroeken kleine maat. Maar einde dag, dan mag ik dat lekker van mezelf uittrekken en dan in de slobberbroek. Heerlijk. Die jas is trouwens al een jaar of 17 van mij, hij was al tweedehands. Niet meer schoon te krijgen, maar blijft heerlijk.

De veiligheidsbroek blijft vaak in de kast. Zo van even snel dit zagen even snel dat. Erwin heeft wel altijd veiligheidsschoenen aan. Stephan een vriend van ons, had dat kennelijk niet en heeft een paar weken zijn grote teen eraf gezaagd. Die is er weer aangenaaid, maar dat heeft niet gehouden. Nu is hij teenloos. au.

Over de beverrat ook gelijk voor @Muga, ja schitterende dieren. Ze kunnen zeker schade aanbrengen, alhoewel minder erg dan muskusratten. Maar ja, wij brengen ook schade aan aan hun wereld, c'est la vie!

Muga schreef:
Heerlijke filmpjes!

Kan de beverrat geen probleem worden voor het land? Hier in de polder worden ze ook echt wel als plaag gezien...

Ik volg nog steeds trouw. Heel druk hier en herstellende van covid maar je filmpjes en verhalen blijven genieten!


@Muga, tjee wat rot dat je covid hebt gehad, is je gezin verder ok? Veel beterschap met herstellen. En dank voor je complimentjes over de filmpjes.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-22 20:27

Spoiler:
[center]psst, we hebben de brief dat de SAFER géén beslag legt op het terrein dat we willen kopen!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:36

*\o/*

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: b000tje, Sanet, sterregoud, VosjeN en 31 bezoekers