[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 00:29

Hahaha, en ik moest weer lachen om jullie reacties, ja vooral dat "hem". LOL.

Ze ziet er beslist niet meer uit als een hem. Ze heeft zelfs het meest bekende damesprobleem. De slanke lijn. Ik liet haar gisteren flexen met grondwerk en ze had gewoon echt twee enorm dikke vetplooien schuin onder haar schoft! Echt errug! Tijd dat de schrale herfsttijd gaat aanbreken.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:58

Monique1963 schreef:
Hahaha, en ik moest weer lachen om jullie reacties, ja vooral dat "hem". LOL.

Ze ziet er beslist niet meer uit als een hem. Ze heeft zelfs het meest bekende damesprobleem. De slanke lijn. Ik liet haar gisteren flexen met grondwerk en ze had gewoon echt twee enorm dikke vetplooien schuin onder haar schoft! Echt errug! Tijd dat de schrale herfsttijd gaat aanbreken.


Nou is de slanke lijn meestal geen damesprobleem, eerder het gebrek aan een slanke lijn. Arme Callas, nu ook nog aan een schaal herfst dieet.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

MoriMann

Berichten: 799
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:19

Toch overwegen om de appels te delen met de shetjes dan maar ;-)

Of everyone I knew
I'm sure you knew me best
And I'll never think of you
as someone from the past

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:33

Ik volg nog steeds,maar begin nu toch de verhalen te missen! Is alles goed?

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Zinzi_jewel

Berichten: 8781
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:13

Ja vindt t ook stil nu

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 21:15

Sobby, lief dat jullie informeren, alles goe. Even heel snel een updatetje in staccato

Jullie hebben nog tegoed, een filmpje van Callas eerste ervaring met een bal. O, dat is niet helemaal waar, ooit bij de "kots" heeft ze een bal vermoord. "Poef" met twee voorbenen erop springen om het enge ding te vermoorden. Nu heeft ze gemengde gevoelens met een skippy bal die ik voor haar gekocht heb. Maar filmpje maken neemt tijd in beslag, heb ik even niet op het moment.

Verder gaan de hoefschoenen met springschoenen eromheen, top. Ik heb zo ongeveer om de dag gereden, voornamelijk in het bos. De bosritten gaan super. Er is weinig tot geen afleiding van enge dingen en dat is echt genieten. Behalve dan een keer dat ik op een bospad om de hoek kwam galopperen en ik dacht nog, stel dat er een wandelaar om de hoek loopt, dan knal ik er boven op. Het volgende moment, springt ze in galop een megasprong opzij. Ik hing er half naast, maar ze stond gelijk stil. Dus ik kon recht gaan zitten. En uiteraard was er niets.

We hebben nog een omkeer op hetzelfde pad incidentje gehad, en ik had pas door waarom ze zo irri deed, toen ik me bedacht, o ja, dit is dezelfde weg terug. Lekker dom van mij. ik wilde een lang vergeten pad weer eens nemen, maar het was op het eind té dicht gegroeid, dus moest ik terug en madam werd steeds pittiger en ik maar denken dat het dat roze dekje was wat wapperde en haar irriteerde, maar het was hetzelfde pad terug.

Verder ontdekt dat er na een stressmoment altijd een pull komt. Dus een erge behoefte van haar om haar hals te ontspannen. Interessante ontwikkeling.

De ritten door het dorp zijn stressie. Er komt veel binnen en we hebben nu een brrr-sprong. We hadden voorheen de brr. En de sprong, los van elkaar. Nu hebben we een combi uitgevonden. Heel interessant. Het kondigt in ieder geval e.e.a. aan. Dat is makkelijk.

Verder ben ik Kabir kwijt. Ik zie hem nergens meer en "John" is een maand naar Afrika.

Ik ga over een paar dagen een poosje op familiebezoek in NL. Callas krijgt dan een tijdje rust. Als ik terugben zal de herfst al wel weer ingetreden zijn en krijgen we de blaas-blaadjes-beleving weer. Alles beweegt in de herfst. Niet echt Callas haar ding. We gaan het beleven, ik houd jullie op de hoogte, maar mijn zaakje, edit als in eigen bedrijfje, vergt veel tijd.

O en de vondeling is gebleven. We hebben hem Xerox genoemd, had ik dat al verteld? vreet tijd die hond! Is een border met adhd. Maar wel lief. Maar Callas vindt hem niet leuk.

En eergisteren reed ik met de auto in het dorp warrelde er een doek onder de auto voor mij vandaan. Kon nog net stoppen, was het een kitten die was aangereden! Hij rende onder een geparkeerde auto. Dat is goed, rennen is goed. Ik heb hem kunnen pakken. Veel bloed aan zijn bekkie, maar bij de dierenarts bleek het mee te vallen. een ingedeukt schedeltje, maar dat moet kunnen op zijn leeftijd, zijnde ongeveer 7 weken. Of ik hem wilde houden. Nee, sorry, ik heb net een hond gevonden en die mag blijven. Een kitten is wel makkelijk te herplaatsen en ik heb al drie katten, waarvan de laatste ook bij de dierenarts vandaan kwam als een zielig geval. Gelukkig begreep de dierenarts dat wel en heeft ze gisteren al een adoptiegezin gevonden. ook nederlanders hier ergens in de buurt, moet er nog achter zien te komen wie dat zijn.

Mijn vriend vindt dat ik maar thuis moet blijven. Iedere keer als ik met de auto wegga, kom ik met een gewond of gevonden dier thuis...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:24

Fijn dat alles goed is! Je hebt wel al weer veel avonturen mee gemaakt! Het is alles behalve saai daar in Frankrijk!

Ja, filmpjes er op zetten kost idd veel tijd. Haha en de hond mag gelukkig blijven. Ik had al zn vermoeden! Wel balen dat Kabir weg is! Waren zulke fijne updates ook over hem.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 02:02

Monique1963 schreef:
Mijn vriend vindt dat ik maar thuis moet blijven. Iedere keer als ik met de auto wegga, kom ik met een gewond of gevonden dier thuis...


Als je thuis blijft, dan komen ze wel aanlopen, volgens mij trek jij ze gewoon aan! :D

Maar zonder geheid, je bent gewoon een bijzonder persoon en je hebt een groot hart voor dieren... ik denk dat veel mensen het gewoon niet (willen) zien als een dier hulp nodig heeft.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 20:46

Da's lief!

Vandaag weer een fijne bosrit gemaakt. Nergens van geschrokken, wel ondeugend geweest, geen schoenen verloren. Top!

fijn weekend allemaal

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010

Berichten: 43113
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:53

Hé Mo wat een fijn en goed nieuws! Dat is je zo gegund.


joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 00:47

Heerlijk Mo!
Eindelijk kun je weer gaan genieten en helemaal als Callas zo braaf is.

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 00:30


Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 06:38

Haha, erg leuk!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 07:15

Hahaha erg leuk filmpje!

En dan je tekst met het muziekje _O- . Echt heel leuk.

Wat me opvalt is dat Callas je opzoekt in de " enge" situatie's.
Dus haar vertrouwen is groot in jou.
Mooi om dit te zien.

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 07:26

Hoi vroege vogels. Dank voor de complimentjes en klopt Joey scherp gezien van dat opzoeken en dat ontdekte ik pas op het filmpje. Vond ik wel heel schattig om te zien! En het geeft goed weer hoe ze is, grote mond, klein hartje, bij nieuwe dingen.

Het is soms zo goed om te (laten) filmen wat je doet. Je ziet goed je eigen fouten terug, die je niet merkt dat je ze maakt. Zoals bijv in deze situatie mijn ongeduld. Ooit heeft Emiel Voest gezegd dat ik totaal geen geduld had, en ik vond niet dat hij gelijk had uiteraard, maar natuurlijk is dat wel zo. Met de eerste kennismaking met de bal, had ik Callas veel meer tijd kunnen geven aan alles te wennen. Ook dat zag ik pas op het filmpje terug. Maar als ik haar tijd gaf, ging ze er niets mee doen, dan ging ze verderop staan grazen. Dus was er wel interactie nodig om haar iets mee te laten doen.

Vond het wel heel leuk om te zien dat Shadow het wel een leuk ding vond. Maar ook alleen met mij erbij, want de bal heeft een tijdje in het weiland gelegen en hij is nooit meer van plek veranderd. Totdat mijn vriend achteruit met de auto in het weiland reed en de bal niet zag...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 08:13

Hilarisch dat filmpje.

pien_2010

Berichten: 43113
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:39

Mo, ik heb zo gelachen. Ik ga het straks afkijken maar ik heb meer als de helft gezien (in de fermette toen ik op nieuwe gasten wachtte) en ik moest iedere keer zo lachen om die zinnetjes van jou. Heel goed gedaan.

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 23:35

Haha leuk filmpje! Ze zoekt wel steun bij jou!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

frutsel05

Berichten: 118
Geregistreerd: 06-07-14

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 00:49

Super leuk filmpje. (Volg nog steeds stilletjes, met veel plezier )

Algato
Berichten: 177
Geregistreerd: 07-04-16

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 00:55

Ik volg ook nog steeds. Heel leuk filmpje waarin je duidelijk ziet dat jullie een super sterke band hebben. Jullie zijn samen al heel ver gekomen! Mag je trots op zijn.

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:56

Hoe gaat het met de schurft van Xenox of was het toch Leishmania? Wel tof voor Xenox dat hij bij jou mag wonen, een fijnere plek bestaat er denk ik niet!

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 12:53

Hallo Allemaal, wat een lieve reacties krijg ik toch van jullie. Wat leuk dat er nog zoveel mensen achter de schermen volgen en tof dat jullie je af en toe nog even melden.

Ja, ik heb ook het gevoel dat het iedere keer wat beter gaat met Callas en mij en dit filmpje was echt een eye opener voor me. Had ik op het moment zelf écht niet door, maar pas toen ik het ging bewerken met tekst eronder zag ik de overeenkomsten tussen eng en bescherming zoeken.

Nou, ik heb veel te vertellen. Hebbie jullie ff ?

Vandaag ging ik zodoende de uitdaging weer volop aan, eergisteren een fijn hekkenchekritje gehad met maar 1 schrik, dus ik had goede hoop. Gisteren heb ik een heftig feestje gehad, dus ik dacht ik ga lekker in het herfstzonnetje een rustige staprit maken om mijn kop leeg te maken... little did I know.

Onder aan ons gehuchtje is een garage die gekraakt is en de krakers zijn heel milieubewust en doen aan hergebruik. Vandaar dat er enorm veel kapotte auto's staan om te gaan hergebruiken. En het afval dat er zwerft vangen ze ook op, dat leggen ze netjes overal op stapeltjes, of misschien doet de wind dat. Honden vangen ze ook op, vooral van die honden met brede kaken. Nu hebben ze er ook eentje van ongeveer een meter hoog en die liep gisteren toen we terugkwamen van het feestje los en was weer eens de inhoud van de containers van de hele buurt aan het recyclen. Hij gooit dan de containers om en hergebruikt wat anderen weggooien. Heel handig :-(

Afijn, ik kwam met Callas onderaan ons gehuchtje en zag die grote hond in de verte en dacht, mwah, daar ga ik maar niet langs. Dus ik sla af naar de voetbalvelden. Stapt er net een meneer met een hondje uit de auto. Zo'n hondje dat maar 1 woord kent hebbehebbehebbe. Spreek het maar snel uit dan weet je wel hoe het blaft. En naar Callas sokken... want hebbehebbehebbe=hebben. En Callas zo braaf! Niet meppen meer! Goed, de ene hond ontweken en dat krijg je dit.

Dus ik ga langs het voetbalveld, zijn er kinderen aan het voetballen op het oefenveld. Dat is wel veel voor Callas, zo'n hebbehebbehebbe hondje achter je (nu aan de lijn) en dan rennende en schreeuwende kids. Dus maar een stuk gaan draven. Dat helpt, maar dan wel pullen gelijk.

Toen door de beek, dat was niet zo gecontroleerd als anders, maar liep goed af. Dan moet ik een stuk over een weg waar je 80 mag. Er is een brede strook naast het asfalt waar ik dan altijd op draaf, maar aan de andere kant van de beek, waren we nu ter hoogte van die spelende kinderen. Dat was eng en dus deinsde ze de weg op. Veel auto's, maar alles ging goed. De auto's boeiden haar niet.

We kwamen tot rust bij een goed gesprek met een buurtbewoner over zijn schitterende trike. (showauto of showmotor met 3 wielen) Ik rijd ook motor, dus kan dat wel waarderen. Een soort kruising tussen een kever en een harley. Weer gekalmeerd gingen we richting het recreatiepad. In het weekend wordt er gejaagd in de Franse bossen, dus in het weekend kan ik daar niet heen, dus ga ik dan of op ons veldje of op het recreatiepad. Maar ja, er zijn dus hele volksstammen die op zondag het bos niet in durven vanwege de jagers en die gaan dus allemaal net als ik recreëren op dat pad.

Dat pad is een soort tochtsleuf en daar waait het altijd behoorlijk, dus dat is op zich met een ik-schrik-van-de-wind-Callas al een uitdaging. En er was kennelijk een dagtocht uitgezet, want ik schat dat ik wel 50 fietsers heb gehad. Allemaal uitgedost in de meest spectaculaire gekleurde outfits. En niet allemaal tegelijk, zodat je het in 1x maar gehad hebt, nee telkens een paar groepjes tegelijk. Ik roep al van verre bonjour, zodat het toch maar mensen op rare ijzeren dingen blijken te zijn en geen spoken en ik denk dat Callas dat wel begrijpt. Ze werd er wel heet van, maar het ging allemaal goed. Totdat...

Totdat er twee dikke mannen naast elkaar bleven fietsen. Ik bedoel we gebruiken het pad allemaal, kunnen we het dan niet beter delen of zo? Ik 1 kant van het pad en de fietsers achter elkaar de andere helft van het pad. Met zijn drietjes naast elkaar gaanielukku. Dus ik ga stilstaan zoveel mogelijk in de berm, maar ja, Callas was opgefokt en net op dat moment ligt er rechts een plastic zak. Ja, niet een gewone plastic zak, maar een witte. Een witte! Hoe durven ze! Een witte die bewoog in de wind! Dus ze gaat vanuit stilstand deinzen en dat past dus niet met twee dikke mannen op fietsen en een dik paard. Liep ook allemaal weer goed af, ze schrok niet toen de ene man haar schampte, maar het had maar niets gescheeld.

Een stuk gaan stappen, maar ik merk dan dat ze toch niet ontspannen meer is. Komen er drie wandelaars aan, met grote rugzakken. En dan van die hoge, en dus zie je dan een grote bult op twee benen, maar het typerende hoofd valt weg tegen de rugzak. Duidelijk geen mensen, duivels! Griezels. Maar toen ze konden praten, leerde Callas dat er ook mensen zonder hoofden zijn. Pff.

Het geitenland met kippen, eenden, schapen en geiten, hebben we ook goed overleefd. Een groot bosbouwmonster dat geparkeerd stond ook en div nieuwe stapels hout ook. Toch zat dat englevel kennelijk ver in het oranje, want ik kwam bij 'John' langs en ik stap net tussen zijn auto's door, valt er in de verte achter ons iets en ze schiet met een ruk een paar meter vooruit, kon nog net alle spiegels ontwijken. pff. Afijn, tijdens het praatje met John kwam ze weer tot rust.

Dus ik vraag hem "hoe is het met Kabir, heb hem al zo lang niet gezien". John ging Kabir gelijk halen, die stond in het achterste veld. Hij vraagt kom je in de tuin? Vond ik niet zo'n goed plan met een opgefokte Callas, zijn honden en zijn rennende kids, dus ik zeg ik blijf wel ff hier. Ik dacht dat John Kabir dan bij de poort zou zetten of zo, om door het hek te snuffen, maar John is John en hij heeft echt totaal geen verstand van paarden, dus wat doet ie, net als met een hond je zet het hek open en je laat je hond los eruit. Eh ja, een hond kun je bevelen om terug te komen, maar een paard niet. Je voelt hem al aankomen...

Kabir en Callas hebben een onderonsje en na de begroeting denkt Kabir, zo jongens, ik ga eens aan de wandel. John een grote kletskous kijkt niet op of om. Dus ik zeg, je paard gaat er vandoor. Neu, die bleef wel. Dus niet. Kabir heeft altijd alleen in het dorp gezworven om overal zijn kostje bij elkaar te scharrelen, dus die trekt zijn eigen plan(t) ;-) . Dus ik zeg, "John, kabir loopt weg." Dus John gaat er toch maar achteraan rennen, maar Kabir denkt, "doeiiii, het was gezellig en tot ziens hè!" Het was echt Laurel en Hardy, John achter Kabir aanrennen en daar weer achter aan zijn gillende kinderen (wat echt helpt om een paard te vangen). John kan Kabir bij de staart grijpen en daarna om de hals. Maar Kabir wilde niet terug. Dus moest er een touw komen. John laat Kabir dus maar los en riep dat hij geen idee had waar hij mijn halster en touw gelaten had.

En Kabir ging er weer vandoor. Dus ben ik er achteraan gedraafd en heb hem geblokkeerd met Callas. Dat ging even goed, maar toen duwde Kabir Callas gewoon opzij en ik kon drijven, maar Callas maakte beleefd plaats. Ik dacht, ik rijd gewoon terug naar Johns huis, want Kabir zal toch niet weggaan van Callas. Ik had gelukkig gelijk, dus toen ik terugging volgde een teleurgestelde Kabir op enige afstand. Goed, John had inmiddels mijn touw en halster gevonden, en ik stelde voor om samen mijn rit af te maken. John had het haltster gewoon om zijn hals gedaan ipv om zijn hoofd en zo gingen we door het dorp.

John liep voorop, kiest hij een smal pad! Dat vermijd ik normaal gesproken omdat er ijzerdraad los ligt. Dus ik zeg, ik ga liever door het dorp, maar John is net een klein kind dat geen gevaar ziet en liep gewoon door. Staan er mensen op dat pad te praten met elkaar. Moesten wij tussendoor. Zie je het voor je? Een muur aan 1 kant, een heg aan de andere kant en voor ons én de pratende mensen was ongeveer een ruime meter. John douwt gewoon door. Mensen hebben geen flauw benul van paarden. Ik ben erop zittend breder dan john met Kabir, dus ik wacht om hen de ruimte te geven opzij te gaan. Blijven ze staan. Dus ik roep nog (ik moest eigenlijk niet roepen want die kater was nog niet weg), "ik kan zo niet passeren", maar ze bleven staan. Ja doei, wie niet luisteren wil, moet maar voelen. Dus ik ben tussen ze door gestapt, alwaar die ene mevrouw een heg-veer-belevenis had. Ze verloor haar evenwicht omdat ze niet verder naar achteren kon, viel in de heg en veerde vanzelf weer terug, hahahaha.

Goed, ook weer overleefd, en natuurlijk gaat Callas op het losliggende ijzerdraad staan wat een zingend geluid gaf en natuurlijk schrok ze daarvan, en natuurlijk knalde ze op Kabir zijn kont, die ook vooruit sprong en natuurlijk kon John Kabir niet houden met alleen iets om de nek en natuurlijk liep het goed af. Maar nu eerst maar de tijd genomen om het, inmiddels kapotte, halster dan toch om zijn hoofd te doen. Heb je wel eens een leek geprobeerd uit te leggen hoe een halster werkt, hoe je dat om een onwillig paard moet doen? Onmogelijk.

Dus ik stap af. Ik zeker Callas haar teugel om de hoorn van mijn zadel, zodat ze met een gebogen hals stond en dus alleen rondjes zou kunnen lopen. Ik zeg HO, en ga kabir het halster omdoen. De clip ervan was dus stuk en we repareerden dat met een constructie van de clip van het halstertouw. Was ik best tevree mee. Kijk ik om, is Callas weg! Als in gewoon helemaal weg! Dus ik vraag aan John zijn kids, "waar is mijn paard?" O die was weggelopen. WTF? En ze zijn zo ontzettende leken die mensen, dat kun je je gewoon niet voorstellen. Na dit pad zit er een 50km weg, niet grappig een los paard... Dus ik rennen, stond ze gelukkig een paar huizen verderop in een tuin de appels van een boom te eten. Grazen ging niet vanwege de zekering van de teugels, maar met een scheve nek kun je best omhoog appels plukken. Ik ben nog steeds verbaasd dat ze niet netjes HO heeft gedaan. Dat doet ze anders zoooo braaf! Kabir heeft niet zo'n goede invloed op haar... ;-)

Goed, ik weer opgestapt en zijn we zonder verdere incidenten naar mijn huis gegaan. Daar heb ik toch maar eens voorzichtig voorgesteld aan John, of ik voor hem een hoefsmid zou bellen. Kabir ziet er nog steeds goed uit, maar zijn voeten... Ik heb John er een beetje ingeluisd, niet helemaal eerlijk van mij, maar hij zei dat hij geen geld had en vroeg hoeveel het kostte, dus ik zeg, ik geloof tien euro. (ja per voet, maar dat heb ik niet gezegd) Daar komt hij wel later achter, maar dan is het al te laat. Foei Mo.

Toen zei ik dat ik wel vond dat Kabir toch weer iets ging tekenen boven op de ribbenkast, of er nog wel voldoende eten stond. Nee, er was geen gras meer, maar hij kreeg brokjes. Dus ik leg uit dat paarden heel veel ruwvoer moeten hebben en dat je er geen alleen brok in kunt stoppen. Daar had John nog nooit van gehoord! Dus nu gaat hij hooi kopen. John had nog wel een heel leuk nieuwtje, hij krijgt via via binnenkort een maatje voor Kabir erbij. Een net afgespeend ezelinnetje.

Hierna ging John met zijn kids weer verder naar huis wandelen en ik kwam met een iets minder grote kater weer thuis...

Verder hoorde ik nog een vette roddel. Het gezin dat tegenover het veldje van Kabir woonde, heeft indertijd het braakliggende landje naast hun huis gekocht, om te maaien voor Kabir omdat ze het zo zielig vonden dat hij nooit eten kreeg! Gingen ze het met een zeis maaien en gaven ze hem dagelijks een portie! Dus het hele dorp is voor het paard in de weer geweest volgens mij indertijd.

Dan heb ik nog een grappig nieuwtje. Ik kreeg via de dierenarts te horen dat de bakkerin 10km verderop een maatje zoekt om mee te gaan paardrijden, dus daar ga ik binnenkort maar eens brood kopen en overleggen hoe we dat kunnen gaan aanpakken. En tegelijkertijd kreeg ik van de week een sms'je van een van mijn vroegere poetsmeisjes dat ze nu een eigen paard heeft, een oude merrie van 18 en of ik met haar buitenritten wil gaan maken, dus ook daar ga ik binnenkort eens poolshoogte nemen. Heb er zin in!

Dan de laatste update over Xerox, lief dat je er naar vroeg, Maras. Het gaat heel erg goed met hem. Het is gelukkig geen leishmaniose, maar waarschijnlijk een vlooienallergie die minimaal 5 jaar verwaarloosd is. Ik behandel hem met "advocat" een middel tegen wormen, vlooien en mijten en ipv dat ik er 6 weken mee doe, heb ik het nu al 2x herhaald. Daarnaast heeft hij een langwerkende antihistamineprik gehad tegen de jeuk. Ik was hem twee keer per week met een antijeukshampoo met daarnaast olijfolie en aloevera erin. Ik masseer de huid en het begin nu echt dunner te worden. Het waren eerst zeven dikke plooien olifantshuid, maar het gaat echt goed en de haren komen terug! Ik borstel hem om de dag om de korstjes die zich toch blijven vormen eraf te borstelen en de huid de laten doorbloeden. Hij krabt zich niet meer open gelukkig en krabt nauwelijks nog. Een dag nadat ik hem gewassen heb, zet ik hem in de hennepolie. Masseer ik er helemaal in. En wat voor beestjes er ook nog zouden kunnen zitten, die gaan dood in olie, ze kunnen dan geen adem meer halen. Als de olie een dag is ingetrokken zijn we weer aan de shampoobeurt toe. En hij vind het heerlijk! Dus ik ben blij dat ik hem heb kunnen redden. Het is een goed opgevoede border met adhd, that's all!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010

Berichten: 43113
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:59

Zo Mo, dat was een hele lap tekst _O- . Weer ouderwets avontuur. Het is ook nooit saai bij jullie daar. Tja mensen die voor het eerst paarden hebben die zijn vaak moedig uit onwetendheid . Jouw verhaal van John en zijn kinderen past daar helemaal in.
Ik heb er weer van genoten :))

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:29

Mooi verhaal voor een regenachtige zondagmiddag _/-\o_ _/-\o_ zie het allemaal zo voor me, geweldig :D

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:31

Oh wat een schitterende verhalen weer. Hardop gelachen. Vooral de recycling vond ik erg grappig. Man man, wat een klunzen, maar ik geloof dat John wel een goed mens is.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Doubtless, Larislaatje, Luna_Rose, Varekaj en 134 bezoekers