[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 21:47

ja en hoe ze nou dat plastic boven ons in een boom heeft gezien, kweenie. Maar dat was echt heel hoog. Ze ging helemaal met haar hoofd omhoog kijken om het te zien, echt grappig! Ik denk dat ze het hoorde en toen ernaar moest kijken.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:07

Oh wat is dit weer heerlijk geschreven. Bedankt

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3474
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:58

Monique1963 schreef:
MaiNat, ik heb even je eigen topics over Fly gelezen, die onder je berichten staan, wat een heerlijk ondeugend koppie heeft ze en leuk geschreven ook. Jammer dat je er niet meer op mag reageren.


Dank je wel! Ja, het is er eentje!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 21:00

Dank voor jullie reacties. Ik vergeet nog helemaal te vertellen dat ik Kabir heb gezien en 'John' heb gesproken.

Kabir zag er naar omstandigheden redelijk uit, schoon, hij leek iets minder mager en hij was in ieder geval opgewekt. Hij kwam dravend naar het hek om aan Callas te snuffelen en ze hebben een hele tijd staan neuzen terwijl ik met 'John' praatte.

'John' zegt dat hij circa 80 tot 90 euro per maand aan brokjes in Kabir stopt. Dat is dan ongeveer 150 kilo bix, dat zou dan 5 kilo per dag zijn. Lijkt me veel. En dat zag je er niet aan af, maar ja, John heeft Kabir nog steeds niet ontwormd. Hij heeft de spuit wel in huis... maar mij niet gebeld natuurlijk.

Kabir heeft in ieder geval een vast ritme ontwikkeld. Hij wacht iedere ochtend onder het afdakje op John en hij hinnikt als hij John hoort. John voelt zich misbruikt, want hij hinnikt alleen om de brokjes. Als hij brokjes eet, dan borstelt John hem.

Verder vinden ze het geen sociaal paard. In aaien heeft hij geen zin en hij is de hele dag bezig met eten. Maar ja, er staat niets meer in de tuin en Kabir is inmiddels aan de rozen begonnen. Ik vrees met grote vreze, want er staat ook een taxushaag! En terwijl we stonden te praten, was Kabir een laurierstruik aan het opeten. Zo weinig gras staat er dus nog in de tuin.

Nu hebben ze nog een ander stuk tuin, dus ik zeg, waarom mag ie daar niet lopen. Daar had John hem wel al een keer neergezet aan een touw, maar toen was ie met touw en al weggelopen. John kon wel van een vriend een schrikdraadapparaat lenen, maar ja, geen tijd en zo.

Dus ik vroeg of hij hem niet tussen de koeien van de boerbuurman mocht zetten. Dat was een goed idee, dat zou hij gaan vragen.

En John was pissig op de eigenaar want die wil de bix niet betalen. Tja.

Ik denk dat Kabir naar omstandigheden het beter maakt dan waar hij eerst stond, maar ideaal is het niet. Het deed me wel realiseren dat er waarschijnlijk heel veel paarden hetzelfde lot als Kabir ondergaan.

Het dek is gesloopt, dat had ik al gezien natuurlijk.

En uiteraard was daar weer mijn aarzeling om spontaan aan te bieden hem bij mij in te scharen. Maar feitelijk heb ik ook erg weinig gras. Daarom kreeg Callas ook zandkoliek. Op het hoge land waar ze nu staan, valt ook weinig te grazen. Ze krijgen nu ook 3x tot 4x per dag hooi.

Het zou voor de gezelligheid voor Kabir wel leuker zijn. Maar ik doe het alleen als de eigenaar een afstandsverklaring tekent en John en ik 50-50 in de kosten doen. Maar die afstandsverklaring komt er niet, zegt John en verkopen wil de eigenaar hem niet.

Zucht.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

SassyMoon
Berichten: 286
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:29

Ik durfde het al niet te vragen, maar daar is hij dan toch: een opdate over Kabir, leuk. Fijn te lezen dat hij het naar omstandigheden goed maakt, wel balen dat er nog zo weinig schot in zit om zijn omstandigheden nog meer te verbeteren. Als hij zo heeft kunnen snuffelen met Callas, dan lijkt hij toch in ieder geval wel sociaal naar paarden. Achja ik zou ook zo graag alle dieren die hulp nodig hebben willen helpen. Helaas kun je niet de hele wereld veranderen, maar soms wel de hele wereld van één dier.

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:26

Mo helaas kun je op dit moment niet meer doen voor Kabir!
Je hebt vanalles bedacht en voorgelegd aan de eigenaar maar helaas gaat hij hier niet in mee.
Ik denk dat de eigenaar het op de manier waarop het nu gaat het wel best vindt. Hij heeft een paard maar heeft er verder geen kosten of verzorging aan.
Want zoals ik begrijp betaald John nog het voer.

Rot situatie voor jou ook,want je wilt graag helpen alleen kan het nog niet.

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 10:41

Klopt 'john' is de opvanger en draait voor alle kosten op. De echte eigenaar is verschrikkelijk aso. Hij heeft een goedlopend restaurantje, maar heeft overal schulden. Zo erg zelfs dat hij zijn dochter 3 jaar naar een privéschool heeft laten gaan, maar ze haar werkelijke diploma pas krijgt als hij die 3 jaar betaald heeft. Dus nu heeft ze gestudeerd maar geen diploma want pa heeft de school niet betaald. En zo zijn er tig voorbeelden, dus John kan naar zijn geld dat hij voor Kabir uitgeeft fluiten. Omdat ze allebei Engelsen in Frankrijk zijn schept dat een band denk ik, maar ze hebben een hekel aan elkaar. Ze wonen ook nog eens tegenover elkaar. John krijgt ook nog geld en uitgeleende dingen van de eigenaar. Ik vraag me ook af of John Kabir niet binnengehaald heeft als een soort pressiemiddel of als een wraakaktie. Het is net een soap.

Ik houd ondertussen mijn poot stijf. Kabir mag bij ons komen, als de eigenaar afstand doet op papier (anders zie ik er echt van komen dat ie ons beschuldigt van diefstal of zo) en als John meehelpt betalen.

Ondertussen denk ik dat de situatie voor Kabir wel ok is. Hij is veilig, hij kan in principe de tuin niet uit, itt dat hij eerst op de openbare weg liep te banjeren, hij kan ook niet meer door een dak zakken. Hij krijgt water, dat is al een wonder, dat had hij eerder ook niet als de beek te laag stond. Hij krijgt bix (zegt John) dat zullen we maar aannemen, hij is niet magerder geworden. Hij heeft een afdakje. En hij heeft mensen die naar hem omkijken. En hij heeft 24/7 beweging en kan wat grazen én John zegt dat hij hem poetst.

Dus samengevat, hij is veilig, heeft onderdak, beweging, water en voer, wordt gepoetst en krijgt aandacht. Ik denk dat zolang er geen afstandsverklaring komt, dit voor Kabir het beste is.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:58

Ja Mo ik denk dat dit een goede verbetering voor Kabir is.
Maar wat een rare vent die eigernaar! _-:( .
En als dochter is het helemaal frustrerend om een opleiding te doen en geslaagd te zijn,alleen zonder diploma op zak omdat paps de school nog niet heeft betaald.
En bedankt paps +:)+

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 13:00

ja dat dus! Fijn zo'n pa. En zo zijn er tientallen verhalen in het dorpje van dingen die hij geleend heeft en of nooit heeft teruggebracht of kapot heeft teruggegeven. En de fout ligt altijd bij een ander, nooit bij hem. Als hij iets leent en het stukmaakt: hoe durf je mij zo'n slecht stuk gereedschap uit te lenen! Ik had mijn x wat ik moet repareren wel ermee kunnen beschadigen. En natuurlijk de schulden overal, dat is echt gênant. Ik zou me kapot schamen. Maar die schulden is ook niet hun schuld, hahaha, dat is ook allemaal misverstanden en verkeerde afspraken en ook allemaal door de schuld van een ander. Het is echt een verschrikkelijk stel.
En dan hebben ze ook nog twee zielige honden die de hele dag opgesloten zitten in hun huisje. Ze hebben een heel klein hoekpandje met een plaatsje. De buren hebben al eens geklaagd over stankoverlast van hondenpoep.
Je leest wel eens over zulke asociale mensen, maar om het van dichtbij mee te maken is redelijk confronterend toch wel.

Afijn. Ik ben net terug van een lekker ritje met Callas. Ik wilde eigenlijk gaan trainen weer eens in het veldje, maar al zadelend dacht ik, mijn vriend is de 4 bomen die omgegaan zijn aan het verzagen en laden, dus dat is wel een uitdaging om daar met Callas te gaan kijken.

To say the least. Al van verre hoorde ze iets. Niet het zagen maar iedere keer de bonk van een stuk boomstam in de aanhanger. Dus bij iedere bonk, staakte zij en hoog die kop erop en luisteren. Prachtig gezicht moet dat zijn geweest. Dus iedere keer weer drijven. Pas toen ze hem kon zien, en daarna pas toen ze begreep dat hij dat geluid maakte was het ok. Wel een beetje brr en oguttegut toen er dan nog andere geluidjes van dichtbij waren, maar verder ok.

We vertrokken wel wat nerveuzig zo, dus veel gedraafd. Na een paar keer draven, begon ze met kopzwaaien, zo van links naar rechts, van ik ga gek doen, hoor! Dus overgangen gereden. Door het dorpje was er veel spannend natuurlijk, maar dat was wel ok. Toen omhoog een onverhard pad op dat nu een beekje geworden was, dat was gek en nog steeds was ze fris. Halverwege het pad ging de energie er wel een beetje af, want het stijgt best wel.
Bovenaan was de merens er echt niet dit keer, daardoor schrok ze wel een sprong vooruit, want voor niets kun je ook schrikken, denk ik, en weer langs de velden naar het dorpje waar ze nog steeds erg fris was zullen we maar zeggen. Toen naar het recreatiepad, daar veel gedraafd en omdat ze een beetje te irrifris bleef, haar energie gebruikt om zijgangen te oefenen, en dat ging best aardig. Toen waren we zo'n 20 minuten onderweg met veel draven en toen begon ze haar hoofd te laten zakken. Hèhè, dat was eindelijk fijn om te rijden. Ik heb wel de hele tijd op het bit gereden tot terug in het dorpje bij ons huis. Toen ging ik over op het halster, maar toen naaide ze me erbij. Hey geen bitdruk meer, dan ga ik draven en luister ik lekker niet naar het halster. Dus tja, na dat 3x, dacht ik, dan maar weer op het bit en kennelijk was ze dus nog niet moe en wilde ze naar huis draven. En kennelijk vindt ze de ondersteuning van het bit, fijner dan die van het halster. Meer leiding.

Het was lekker fris weer. Koud, maar zonnig, maar wel veel wind. En o ja, de diverse beken zijn aangezwollen tot rivieren en maken enorm donderend geluid, overal stroomversnellingen en watervallen, dat was wel spannend natuurlijk. Maar ik heb toch heerlijk gereden. hahaha, je kunt niet zeggen dat Callas een slome tinker is!

Wat nog grappig was, bijna thuis moeten we altijd over van die regengoten in het wegdek met roosters erover. Nu met al die regen van de afgelopen dagen stort daar met grote snelheid water doorheen. Ritje is dorst. Onder het rooster stroomt water. Dat wilde ze wel drinken. Eh dat gaat niet Callas. Graaf graaf graaf, waarom nou niet? En dan likkend en smakkend maar doorlopen, zo'n dorst...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-18 21:37

En sommige van jullie hebben misschien "sterrenkijkers". Mijn paard is sinds het plastic in de boom een "boomtopkijker". Ze heeft nu ontdekt dat er boven haar hoofd ook van alles kan gebeuren. Zucht.
Nog meer dingen om op te letten voor haar. Hoe gaat ze het allemaal bijhouden? Vandaag weer vlaamse gaaien. En een buizerd.

Maar verder erg braaf, eigenlijk niet zo voorwaarts voor haar doen. En toen lag er een grote tak met scherp afgebroken punt over het pad. Meer een boom eigenlijk. Er overheen kon niet. Er omheen ook via het bos niet want dat is steil omlaag of steil omhoog. Het pad is zeg maar in de bergwand uitgegraven. En mensen zouden wel langs die tak kunnen maar ik op Callas niet. Dus afstappen. Maar nu was de ruimte nog steeds zo beperkt dat die punt geheid in callas ging prikken en sowieso mijn zadel zou beschadigen. Dus afzadelen. En kon ik haar vertrouwen dat ze niet snel naar huis zou rennen zonder mij...
Ja dat kon. Maar ze had wel zoiets van, dude we gaan toch niet weer opzadelen, dan stap ik even een paar passen weg...
Maar toen ik haar met de neus naar de omgevallen boom zette, wat niet naar huis is, toen bleef ze wel staan.
Weer opgezadeld en naar huis gestapt. Weer blij!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:41

Amai ik vind dat je goed bezig bent en je zelf aan het uitzoeken bent wat voor beiden aangenaam lijkt en minder stress/schrikmoment geeft.
Goed zo en ondertussen wordt Callas ook een stukje volwassener.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:07

wat kan je toch beeldend vertellen, echt ik rij gewoon met jullie mee. Smakkerdesmak :)) en spannend dat zadel af en op. Maar goed gedaan beiden.

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 01:04

Het gaat goed tussen jullie. Fijn om te horen. Het lijkt erop dat jullie zelfvertrouwen en daardoor het elkaar vertrouwen een stuk gegroeid is.

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 07:58

Callas maakt het zichzelf moeilijk door ook ALLES in de gaten te moeten houden.
Flink karaktertje erbij ook nog , je maakt haar niks wijs en is niet snel te overtuigen dat er niks is.

Maar ze is wel een heel stuk in haar vertrouwen naar jou gegroeid +:)+ .
En naarmate ze steeds meer vertrouwen gaat krijgen gaat ze ook veel sneller uit die momenten komen!
Ze zal wel kijkerig en oplettend blijven maar sneller overtuigd dat ze er gewoon langs/onder door kan zonder dat ze opgegeten word.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 01:48

Ik denk dat de C.A.L.L.A.S. ook maar eens bij ons in de bak moet komen inspecteren en rapporteren _O-

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-18 11:00

Van ruilen komt huilen.

Vandaag verschijnen voor de Klachtencommissie Woningruil gedaagde mevrouw Callas Tinker woonachtig te grote box 1 en klager mevrouw Poupette Shet woonachtig te gangpad 1 ivm een burenruzie met vernietiging van eigendom.

Klager mevrouw Poupette Shet geeft aan door onvrijwillige woningruil uit haar gangpad te zijn verdreven om na aanhoudende discussie weer toegelaten te zijn en haar voerbak vernield te hebben aangetroffen wat heeft mevrouw Callas Tinker hier op te zeggen:

Mevr. C.: Nou, het was niet onvrijwillig, hoor! We hebben het samen overlegd en zij van de overkant vond het een goed idee. Zij is namelijk al jarenlang heel erg jaloers op mijn grote box-

Mevr. P.: Dat is niet waar, edelachtbare! Ze liegt! Wat moet ik met mijn kleine shettenpostuur nou in zo'n grote woning? Ik zou erin verdwalen. Nee, het is zo, ik moet het gangpad bewonen omdat er door woningnood geen fatsoenlijke box voor mij is-

Mevr. C.: Nou, daar heb je anders meer ruimte mee dan mijn woning, hoor-

Mevr. P.: Edelachtbare ze laat me nooit uitspreken en omdat ik zo klein ben, denkt zij, dat lompe mens, dat ze over me heen kan lopen en dat heeft ze al eens gedaan ook!

Mevr. C: Wat heeft dat er nou mee te maken, ga een beetje ouwe paarden uit de sloot lopen te vissen!

Edelachtbare: DAMES DAMES! Mevrouw Tinker, heeft u nu wel of niet eigendom van mevrouw Shet vernietigd?

Mevr. C.: Nou het was zo, ik stond gewoon lekker mijn hoofd te jeuken aan de deurschuif en soms dan gaat dat open. Ik heb nog niet helemaal door hoe ik het dagelijks moet doen, maar dat komt nog wel. Nou en toen zwaaide de deur open en ja, dat is niet mijn schuld, dan sta je gelijk in het gangpad van die kleine oliebol.

Mevr. P.: Hoort u het nou edelachtbare hoe ze over mij denkt!

Mevr. C.: Nou en toen rook ik haar hooi, want zij eet het toch nooit allemaal op, en dan gaat ze er toch maar op liggen en gebruikt het als stro en ik weet dat het baasje dat heel erg zonde vindt en ik sta altijd op dieet, dus wat is dan logischer dat ik dat hooi even opruim. Ja toch, niet dan?

Mevr. P.: Ik heb gewoon niet zoveel nodig als jou vreetmonster. Dat is geen eten wat jij doet, maar vreten!

Mevr. C.: Dus ik heb gewoon een opruimactie gehouden. That's all.

Mevr. P.: Maar je hebt wel mijn voerbak gesloopt!

Mevr. C.: Ja, edel8paarde dat komt omdat ik mijn kont niet kan keren in dat kleine hok van haar en toen hoorde ik haar poepen in mijn box, dus moest ik heel snel terug natuurlijk, en liep ik er tegenaan en brak het ding. Zo onfatsoenlijk om midden in een andersmans box te gaan staan schijten! Schijtlanders, bah!

Mevr. P.: Ja, als jij mijn hooi opeet, dan mag ik toch zeker wel in jou huis poepen! Ik had ook overheerlijk gerold trouwens!

Mevr. C.: WAT? In mijn zaagsel! BEN JE VAN....

DAMES DAMES! Ik besluit hiermee deze zitting, met een waarschuwing aan het adres van mevrouw Callas Tinker om niet meer aan de schuif van de deur te frunniken en mevrouw Poupette Shet mag niet van de gelegenheid gebruik maken te poepen in een andersmans box en de kapotte voerbak beschouw ik als een bijkomend verlies door ongeluk. Dat is mijn oordeel en daar moet u het mee doen.


Van ruilen komt huilen... voor de eigenaar dus!

En dank allemaal weer voor jullie vorige reacties. Callas heeft aangegeven vooralsnog niet voor derden te willen gaan werken.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010

Berichten: 43074
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:32

Het is je weer gelukt Mo, ik lig weer helemaal dubbel achter mijn computer. _O- _O-

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:32

_O- _O- _O- briljant geschreven! Lig plat hahah

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:37

Geweldig _O- Al eens over nagedacht om al deze verhalen te bundelen in een boek? Ik zou hem zeker kopen :')

[o]

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:28

Monique1963 schreef:
Dat is mijn oordeel en daar moet u het mee doen.

Zie hier de nieuwe rijdende ( ;) ) rechter _O-

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:31

Hahaha, weer een geweldige episode uit het leven van een slimme (S)tinker!

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-18 12:38

Dank voor jullie leuke reacties, hahaha slimme sTinker dat zou een leuke titel zijn voor het boek maar het zou een vreemd boek worden met zoveel verschillende stijlen van schrijven.

Ja, het was echt grappig. Of eerst niet eigenlijk. Ik kom de schuur binnen en ik zie niet Callas' witte bles boven de deur uit. Dan slaat de schrik me om het hart. Ze staat écht altijd met dat koppie boven de deur uit. Toen schrok ik nog harder want dan moet ik minstens haar rug of kont zien en dat zag ik ook niet. Dus met de hartslag van een muis rende ik naar binnen toen zag ik dat haar box open was en al rammend op de lichtknop gaat op hetzelfde moment schurk Callas gauw haar box weer in, hahaha. Pompompom ik heb niets stouts gedaan hoor vrouwtje. LOL. Zie je, ik sta hier al de hele nacht netjes te wachten. Hahaha, ze weet het zó goed dat ze niet haar box uit mag. Dus pak van mijn hart.

En Poupetje was naar het uiteinde van de gang gedreven of gegaan. De gang maakt een L en in het ene deel poept ze en in het andere slaapt ze en heeft ze haar drink- en voerbak. Maar ze was wel degelijk in Callas' box geweest want ze zat helemaal tot op haar rug onder het zaagsel en Callas is de enige die geen stro heeft en zulke kleine keuteltjes kan Callas niet maken, hahaha. En die mest ook meestal achterin, niet in het midden van haar box. tja.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-18 12:44

En een op die manier 'rijdende' rechter (leuk gevonden Nissima) zou denk ik ook een gat in de markt zijn. Als ik op bokt die onenigheden lees over stalling, aankoop, verkoop etc... Maar dat laat ik maar aan me voorbij gaan!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:10

Monique1963 schreef:
Van ruilen komt huilen.

Vandaag verschijnen voor de Klachtencommissie Woningruil gedaagde mevrouw Callas Tinker woonachtig te grote box 1 en klager mevrouw Poupette Shet woonachtig te gangpad 1 ivm een burenruzie met vernietiging van eigendom.

Klager mevrouw Poupette Shet geeft aan door onvrijwillige woningruil uit haar gangpad te zijn verdreven om na aanhoudende discussie weer toegelaten te zijn en haar voerbak vernield te hebben aangetroffen wat heeft mevrouw Callas Tinker hier op te zeggen:

Mevr. C.: Nou, het was niet onvrijwillig, hoor! We hebben het samen overlegd en zij van de overkant vond het een goed idee. Zij is namelijk al jarenlang heel erg jaloers op mijn grote box-

Mevr. P.: Dat is niet waar, edelachtbare! Ze liegt! Wat moet ik met mijn kleine shettenpostuur nou in zo'n grote woning? Ik zou erin verdwalen. Nee, het is zo, ik moet het gangpad bewonen omdat er door woningnood geen fatsoenlijke box voor mij is-

Mevr. C.: Nou, daar heb je anders meer ruimte mee dan mijn woning, hoor-

Mevr. P.: Edelachtbare ze laat me nooit uitspreken en omdat ik zo klein ben, denkt zij, dat lompe mens, dat ze over me heen kan lopen en dat heeft ze al eens gedaan ook!

Mevr. C: Wat heeft dat er nou mee te maken, ga een beetje ouwe paarden uit de sloot lopen te vissen!

Edelachtbare: DAMES DAMES! Mevrouw Tinker, heeft u nu wel of niet eigendom van mevrouw Shet vernietigd?

Mevr. C.: Nou het was zo, ik stond gewoon lekker mijn hoofd te jeuken aan de deurschuif en soms dan gaat dat open. Ik heb nog niet helemaal door hoe ik het dagelijks moet doen, maar dat komt nog wel. Nou en toen zwaaide de deur open en ja, dat is niet mijn schuld, dan sta je gelijk in het gangpad van die kleine oliebol.

Mevr. P.: Hoort u het nou edelachtbare hoe ze over mij denkt!

Mevr. C.: Nou en toen rook ik haar hooi, want zij eet het toch nooit allemaal op, en dan gaat ze er toch maar op liggen en gebruikt het als stro en ik weet dat het baasje dat heel erg zonde vindt en ik sta altijd op dieet, dus wat is dan logischer dat ik dat hooi even opruim. Ja toch, niet dan?

Mevr. P.: Ik heb gewoon niet zoveel nodig als jou vreetmonster. Dat is geen eten wat jij doet, maar vreten!

Mevr. C.: Dus ik heb gewoon een opruimactie gehouden. That's all.

Mevr. P.: Maar je hebt wel mijn voerbak gesloopt!

Mevr. C.: Ja, edel8paarde dat komt omdat ik mijn kont niet kan keren in dat kleine hok van haar en toen hoorde ik haar poepen in mijn box, dus moest ik heel snel terug natuurlijk, en liep ik er tegenaan en brak het ding. Zo onfatsoenlijk om midden in een andersmans box te gaan staan schijten! Schijtlanders, bah!

Mevr. P.: Ja, als jij mijn hooi opeet, dan mag ik toch zeker wel in jou huis poepen! Ik had ook overheerlijk gerold trouwens!

Mevr. C.: WAT? In mijn zaagsel! BEN JE VAN....

DAMES DAMES! Ik besluit hiermee deze zitting, met een waarschuwing aan het adres van mevrouw Callas Tinker om niet meer aan de schuif van de deur te frunniken en mevrouw Poupette Shet mag niet van de gelegenheid gebruik maken te poepen in een andersmans box en de kapotte voerbak beschouw ik als een bijkomend verlies door ongeluk. Dat is mijn oordeel en daar moet u het mee doen.


Van ruilen komt huilen... voor de eigenaar dus!

En dank allemaal weer voor jullie vorige reacties. Callas heeft aangegeven vooralsnog niet voor derden te willen gaan werken.


Briljant :D jammer dan zal mijn friesje geheel zelfstandig alle stoel-bak-plafond-vogel kabouters moeten rapporteren _O-

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:59

Oh wat een heerlijk geschreven stuk weer. Ik viel bijna van mijn stoel vh lachen. Dank je wel voor deze lach op mijn gezicht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Em_, josien_m_, Maanon_, MairiMacBran, Miiej, mooney, SentiBot, sterregoud, tienus63, XladyX en 102 bezoekers