[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:37

Nou haal dat hoop dat je een combinatie gaat worden maar weg.. ik vind jullie nl al een combinatie, zowel op tourtocht voor ons toeristen als in het dagelijks leven op stal.
Ik denk nl dat een groot deel van de paarden niet zo rustig hadden staan wachten tot je het been eruit had gehaald of op zn minst proberen "mee te werken" en daarmee juist tegenwerken :D

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:46

Vind ik ook hoor, jullie worden euh zijn echt al een team, heel leuk om te lezen.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Dais_

Berichten: 4009
Geregistreerd: 06-03-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:46

Mee eens.
Elke x als ik de titel lees bij het aanklikken van het topic denk ik 'Jep, dat is jullie al gelukt!'.

Leuk om jullie te kunnen blijven volgen :-)

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:54

Leuk filmpje zeg! En supermooie omgeving ook

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 12:29

Namiro, ja, zoals de Fransen zeggen "Pas Mal", niet gek.

Mondy Fotsy Dais, dank voor het vertrouwen, maar in mijn ogen zijn we er nog lang niet.

Zoals vandaag. Poetsen en stilstaan was vandaag geen goed idee volgens mevrouw. Ze staat altijd los ook zonder halster en ik had haar een pluk hooi gegeven. Moest even bij de poetsplaats (die is in de stal) weg en toen ik terugkwam was ze gaan avonturen. Natuurlijk naar het hooi, maar het is daar een opslag van ladders palen pallets, you name it. Dat vind ik gevaarlijk. Dus ik kom de stal in, schrikt ze van mij, want ze weet dat ze daar niet mag komen natuurlijk. Daarna schrikt ze van zichzelf van het schrikken hahaha. Ik ben zo'n 10m bij haar vandaan blijven staan en heb haar geroepen, of eerder gewoon "kom" gezegd. Dat lukt en toen heeft ze ook koekjes gekregen, maar toen was stilstaan er niet meer bij. Draaien, klieren, dus werd ik pissig. Dus haar op de cirkel om me heen gezet, jij wilt draaien, dan zul je draaien. En toen HO. Ok dat werkte.
Tot ik ging opzadelen. Weglopen voor het zadel! Nou ja, dat is twee jaar geleden of zo dat ze dat gedaan heeft. Dus weer gecorrigeerd. Dus dan hebben we al een onrustige start.

Onderaan het erf in het land, ligt een boomstronk van ongeveer een meter hoog. Dat is een groot zwart ding dat de helling is afgerold van de week nadat we die boom die omgevallen was, weggezaagd hebben. Maar waar hij stond is een groot gat. En dan dat zwarte ding in het dal. Dus dat is al een paar dagen bij het naar het land brengen of halen een deins. het is minstens 50m bij het pad vandaan, maar ja je weet maar nooit, die kluit zal op zijn wortels ineens naar je toe komen rennen. Echt hoor, als Callas in het wild zou moeten overleven, moet ze in een heel grote kudde wonen, want alleen is ze een angsthaas.

Dus met de onrust van het poetsen, het zwarte ding in het dal en het gat van de boom, gingen we onrustig weg. Veel hoofd hoog, had interessant voor de camerabril geweest dan zag je tenminste oortjes, maar die had ik niet op. Ik wilde een 30 minuten hekkencheck doen, lekker kort. De zon scheen wel, maar het is wel koud, dus dat leek me lang genoeg voor mijn koude handen en om haar niet in het zweet te rijden.

Over de verharde weg telkens wat rustige drafjes gedaan, maar ze was erg onrustig, telkens haar hoofd omhoog gooien om naar boven in de bossen te kijken, waar volgens mij niets was, maar goed. Wat overgangen gereden om haar aandacht bij mij te hebben en op de terugweg op het bospad een galopje gedaan. Dat ging niet zo lekker, omdat ze de hele tijd naar dat bos boven ons liep te kijken. Ik pakte haar dan wel op links op, maar dan heeft ze zo'n harde mond, ze wil gewoon naar rechts blijven kijken.

Ben gaan stappen en aandacht vragen met ook een beetje nageven. Je kunt haar niet foppen, er zit heus een griezel ergens in de bomen. Nog wat gedraafd en netjes over een stok gestapt ipv er dwars doorheen willen breken. Soort ijsbreker is ze. Overal dwars doorheen.

Toen lag er een grote tak met bladeren op het pad. Vanaf ver vond ze dat al eng. Maar het is de terugweg, dus dat scheelt dan, dan lopen we toch door, ondanks dat we steeds meer angst aan het opbouwen zijn. Dat voel je gewoon. Bij de tak gekomen, oooooo het is maar een tak vrouwtje, bries. Ja Callas, dat had ik al wel gezien. Braaf.

Ik dacht ik laat haar nu eens zelf uitzoeken hoe ze over die tak moet gaan stappen. Dus ik geef haar losse teugels, alle ruimte. Ze buigt haar hoofd, ok, en er vliegt verderop een merel scheldend uit de struiken. Floep, zo snel als dat gaat omgedraaid en vluchten. Ik was toch ook verbazingwekkend snel vond ik zelf gezien de omstandigheden van losse teugels, dus ik haar ook weer omgedraaid en haar over de tak gestuurd.

Dan komt de steile afdaling naar beneden en met alle onrust was er geen denken aan dat dit op een los teugeltje kon. Stevig moeten oppakken en continu zigzaggend naar beneden gegaan, daarbij geoefend met neckraining, om het nuttige met het onaangename te verenigen. Wat een hittepetit is het dan, tjongejonge.

Eigenlijk zou het het lekkerst zijn als je na zo'n opbouwende schrik, na de schrik zelf even lekker zou kunnen galopperen, even ontspannen tot ze relaxed is, maar dat gaat vaak niet. Hier ook niet vanwege de steilte.

Veilig beneden aangekomen, maar er zal zoveel onverwerkte energie dat ik niet naar huis ben gegaan, maar een stuk gedraafd heb en terug stappend stap-tempowisselingen heb gereden. Moeilijk moeilijk als je zo opgefokt bent om heeeeel langzaam te stappen.

Komen we bij ons hek, WHOEAAAAH gigantische schrik van iets achter ons, haar meteen weer omgedraaid en ik was nijdig dus kreeg ze ook een grote mond van me. Terug op het erf wilde ze dan wel iets haar hoofd laten zakken totdat die stronk weer in beeld kwam. pff, wat een tantetje zeg. Afgestapt en ze volgde wel heel keurig vandaag, nog wat snelle bochten gedraaid, maar ze volgde alles. Blok gedaan, veel beloond, met afzadelen bleef ze wel netjes staan, dus toch braaf paard...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:28

En toch denk ik dat je wellicht teveel beren op de weg ziet ?
Het tij keren lijkt mij in jullie verhaal dat jullie een team zijn geworden.. niet dat callas een doodbrave bok gaat worden :D

De dingen die jij nu beschrijft zijn nl ook de dingen die menig andere eigenaar ook dagelijks meemaakt.
Ik denk dat het tij dus zeker gekeerd is en dat het enige wat rest is : samen groeien

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:39

Ach Mo, het is altijd fijn om een doel te hebben :+ , dit was weer een uitdaging en je hebt het weer 'goed' afgesloten toch?
En Callas zal altijd Callas blijven, geen 'doodbrave bok' dus }> .

Ik had een 32 jarige, nou die was op die leeftijd nog net zo heftig, echt niet normaal meer hoor, dan toen ze 'jong' was, alleen wist ik op den duur, hoe ik haar moest aanpakken en dat weet je nu bij Callas ook al aardig vind ik.
En mijn 19 jarige kan me nog steeds verrassen, maar ik weet meestal :D , wel wat ze gaat doen, maar soms, grrr....
En mijn 11 jarige Merens, ach daar moet ik altijd zo om lachen, die verraad zich altijd, dus ik weet precies wat ik kan verwachten, en die is gelukkig wat minder snel dan mijn arabier, die was omgedraaid voor je met je ogen kon knipperen haha.
Maar er moet ook wel wat inzitten toch, zo heel braaf is ook wel een beetje saai, niks voor jou denk ik, misschien heb ik het mis hoor, maar dan kun je beter een brommer kopen, gas erop en gaan, niet schrikken, niet wegspringen, ik heb een e-bike gekocht, wel makkelijk, maar absoluut geen uitdaging :o

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:31

Mondy schreef:
En toch denk ik dat je wellicht teveel beren op de weg ziet ?
Het tij keren lijkt mij in jullie verhaal dat jullie een team zijn geworden.. niet dat callas een doodbrave bok gaat worden :D

De dingen die jij nu beschrijft zijn nl ook de dingen die menig andere eigenaar ook dagelijks meemaakt.
Ik denk dat het tij dus zeker gekeerd is en dat het enige wat rest is : samen groeien


Mee eens. :D

Misschien toch eens overwegen te werken op nageeflijkheid. Dit ontspant een paard heel erg. Dus als je spanning voelt dan kan je daar naar teruggrijpen en zal ze ook veel minder schrikken.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 12:26

Inventarisatierapport stormschade door de: Commissie Alle Laatste Last Achterhalen Schade-inventarisatie (C.A.L.L.A.S.)

Op 20 januari 2017 daags na de januaristorm heeft de C.A.L.L.A.S. geconstateerd dat :

- er op diverse plaatsen binnen de gemeente takken van bomen zijn gewaaid. Interventie door de boswachter is op meerdere plekken noodzakelijk omdat je nooit weet wat er aan de andere kant van een tak op je kan wachten.

- de gemeentelijke wegwerker een bezem mee mag nemen om tientallen vreemde en onbekende en mogelijk gevaarlijke voorwerpen, die zomaar naar je strot zouden kunnen springen, van het openbare wegdek te verwijderen.

- de aanhoudende regenval in de dorpsstraat een flink stuk asfalt heeft weggespoeld, waardoor een kuil is ontstaan die zich heeft gevuld met regenwater en wat een ploffend geluid maakt als auto's door de kuil rijden. De asfaltwerker is hier met grote spoed gewenst. Niet voor het ongemak of schade voor automobilisten, maar voor het vreemde geluid dat paarden angst aanjaagt.

- een aannemer of loodgieter geroepen moet worden bij de gemeentelijke opslag bij de voetbalvelden omdat de dakgoot van het dak is losgekomen en vreemd heen een weer bengelt en deze ongewone gang van zaken veel onrust veroorzaakt onder de inwoners van gemeente.

- de gemeentelijke vuilophaaldienst het stuk wapperende plastic dat op zeker 5m hoog in een boom terecht is gekomen dient te verwijderen, daar dit plastic zomaar uit de boom kan springen en onschuldige voorbijpaarden schrik kan aanjagen.

- een eigenaar van een weiland zijn omgewaaide gaas weer rechtop moet zetten bij verordening van de C.A.L.L.A.S. omdat dat gewoon niet plat hoort te liggen en omdat dat gek is.

- een gemeenteauto van een andere kleur dak voorzien moet worden omdat wit toch wel een heel witte kleur is als je erboven op kijkt vanaf een talud.

En alhoewel de Commissie bekend is met het gemeentelijk beleid, nooit iets te ondernemen op de aanbevelingen van de Commissie, moet de Commissie toch met nadruk aandringen op een spoedige uitvoering van de geadviseerde maatregelen om verdere schrikken van de C.A.L.L.A.S. te voorkomen.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010

Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:31

_O- _O- mijn lach schalt hier door de kamer.

-Namiro-

Berichten: 1918
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:32

:D heerlijk geschreven weer!
Volgens mij was het geen rustig ritje en heeft C.A.L.L.A.S. het erg druk gehad met deze grondige inventarisatie!! :j

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:33

Monique1963 schreef:
Inventarisatierapport stormschade door de: Commissie Alle Laatste Last Achterhalen Schade-inventarisatie (C.A.L.L.A.S.)

Op 20 januari 2017 daags na de januaristorm heeft de C.A.L.L.A.S. geconstateerd dat :

- er op diverse plaatsen binnen de gemeente takken van bomen zijn gewaaid. Interventie door de boswachter is op meerdere plekken noodzakelijk omdat je nooit weet wat er aan de andere kant van een tak op je kan wachten.

- de gemeentelijke wegwerker een bezem mee mag nemen om tientallen vreemde en onbekende en mogelijk gevaarlijke voorwerpen, die zomaar naar je strot zouden kunnen springen, van het openbare wegdek te verwijderen.

- de aanhoudende regenval in de dorpsstraat een flink stuk asfalt heeft weggespoeld, waardoor een kuil is ontstaan die zich heeft gevuld met regenwater en wat een ploffend geluid maakt als auto's door de kuil rijden. De asfaltwerker is hier met grote spoed gewenst. Niet voor het ongemak of schade voor automobilisten, maar voor het vreemde geluid dat paarden angst aanjaagt.

- een aannemer of loodgieter geroepen moet worden bij de gemeentelijke opslag bij de voetbalvelden omdat de dakgoot van het dak is losgekomen en vreemd heen een weer bengelt en deze ongewone gang van zaken veel onrust veroorzaakt onder de inwoners van gemeente.

- de gemeentelijke vuilophaaldienst het stuk wapperende plastic dat op zeker 5m hoog in een boom terecht is gekomen dient te verwijderen, daar dit plastic zomaar uit de boom kan springen en onschuldige voorbijpaarden schrik kan aanjagen.

- een eigenaar van een weiland zijn omgewaaide gaas weer rechtop moet zetten bij verordening van de C.A.L.L.A.S. omdat dat gewoon niet plat hoort te liggen en omdat dat gek is.

- een gemeenteauto van een andere kleur dak voorzien moet worden omdat wit toch wel een heel witte kleur is als je erboven op kijkt vanaf een talud.

En alhoewel de Commissie bekend is met het gemeentelijk beleid, nooit iets te ondernemen op de aanbevelingen van de Commissie, moet de Commissie toch met nadruk aandringen op een spoedige uitvoering van de geadviseerde maatregelen om verdere schrikken van de C.A.L.L.A.S. te voorkomen.


:') _/-\o_

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:15

_O- :') geweldig

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:18

_O- Geweldig geschreven!

Geen leven zonder horsies!

Mo_86

Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:23

Hahaha geweldig geschreven weer!

_/-\o_

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:47

Hahahaha C.A.L.L.A.S. moet hier ook nodig een rondje maken :j
Veel bomen die ineens breder zijn dan dat ze lang zijn..met takken en al en een groot gat achterlatend waar een heel paard in kan verdwijnen... echt ongehoord natuurlijk want wat als die bomen weer rechtop komen als er een paard in zo'n kuil bodemonderzoek aan het doen is ???

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 13:49

_O- haha Mondy, ja bodemonderzoek wordt hier ook regelmatig uitgevoerd :):)

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Mo_86

Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:55

Hopelijk niet door jou? :P

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 14:04

hihi Mo86, nee zo grondig als de dieren het doen, kan ik niet

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:59

Haha super leuk geschreven!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:41

Haha, Callas heeft het druk gehad. Hopelijk is dit allle stormschade, en kan ze binnenkort weer zonder gevaar voor eigen leven naar buiten!

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 18:36

MaiNat, ik heb even je eigen topics over Fly gelezen, die onder je berichten staan, wat een heerlijk ondeugend koppie heeft ze en leuk geschreven ook. Jammer dat je er niet meer op mag reageren.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:37

Wat leuk hoe je het weer geschreven hebt!

Ik lach me dood hier op de bank.

C.A.L.L.A.S is wel een strenge inspecteur die alles opvalt !

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 19:23

inspectrice ;-)

Ja, Namiro vroeg nog of het een rustig ritje was... Op zich viel het allemaal best mee, ze schrok minder heftig dan een paar dagen geleden in het bos, maar ze ziet gewoon écht alles! Het was voor mij een zoekplaatje, ok ze ziet iets, dus er is iets anders dan anders, maar wat...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:21

_/-\o_ Top inspectrice _/-\o_

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esje01, Googlebot, Vagabondo en 41 bezoekers