[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:18

Het zit niet echt mee, he? :(:)
Dat antwoord dat je van de fabrikant van dat gif krijgt is typisch voor de VS: claimcultuur, dus je altijd veilig houden met je uitspraken. Je gaat geen ja of nee krijgen.

Met het lezen van jouw avonturen met hoefbescherming ben ik weer zielsdankbaar dat wij ze niet nodig hebben bij onze paarden hier op de Veluwe 8-)

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:58

Mo, ik denk dat het Tri-Tec verhaal nog wat anders in elkaar zit. In Europa mogen paarden voor menselijke consumptie geslacht worden. Daarom is de regelgeving voor wat je in je paard stopt en wat je erop spuit stevig aan banden gelegd. Als in jouw paspoort staat dat je paard niet naar de slacht mag, mag je het gewoon op je paard gebruiken, maar als dat er niet in staat en je gebruikt het toch en bij slacht vinden ze de verboden stof die erin zit in het lichaam van je paard dan hang je. Voor zover ik weet zijn er in Amerika zelf geen slachterijen meer ( zeker niet voor menselijke consumptie), dus daarom zijn ze zoveel makkelijker met dit soort producten.

Lastig probleem met je hoefschoenen, ik hoop maar dat je het nu goed hebt opgelost en dat je nu weer lekker "zorgeloos" kan gaan rijden!

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 06:56

Op de site van Farnam staat een uitgebreide handleiding voor het gebruik van Tri-dec op het paard.
In de EU is een, of alle, van de werkzame stoffen waarschijnlijk niet geregistreerd voor gebruik op paarden. Daarbij zijn paarden in Europa ook bedoeld voor consumptie waardoor er strengere regels zijn. Fabrikant gaat dus nooit zeggen dat je het mag gebruiken op het paard, binnen de EU, en ook niets in die richting suggereren.


Afbeelding

Oplossing voor de Easyboots ziet er wel goed uit!

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 07:55

Drama hoor ik van alle kanten van de mega shuss
Eerst t eeuwige wachten op uitlevering en nu ze er zijn , zijn ze zo geweldig niet.

Wat betreft t spul gebruiken.
Zij gaan nooit zeggen dat t wel kan en daar wel gebruikt wordt op paarden
A vanwege onze regelgeving wb slachten en eten van paarden.
B als t mis gaat en je paard reageert allergisch of wat dan ook dan kun je hun NOOIT aansprakelijk stellen .

Ik gebruik zelf Endure, ja ook op de paarden.
Maar er is nog een vergelijkbaar product iets met ultra shield in de tekst .
Lijkt op de Endure
En daar staat op de verpakking dat t niet toegepast mag worden op het paard . Terwijl t de jaren daarvoor er niet op stond
Beide producten bevatten phemeterin. Anti vlooi en teek wat ook in vlooien druppels voor de honden en katten zit .

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 11:01

Over het gif dit is het antwoord dat ik weer kreeg van Farnam:

Dear Ms. Van Dijk,

Thank you for your email. We always appreciate hearing from our customers.

If you have the EPA labeled product that is labeled for use on horses, then yes you may spray your horses. Please feel free to contact us back with further questions.

Sincerely,

Gretchen
Tri-Tec Consumer & Professional Support


Dus ik heb op internet gezocht wat dat EPA is, maar op mijn fles staat nergens een EPA registratienummer, dus zou ik het niet op paarden mogen sprayen.

Jet en Fransje, het zou best kunnen dat het om het consumptie vlees gaat. Dank Fransje dat je hebt gezocht! Dat ziet er toch weer goed uit deze handleiding.
En misschien is het wat Zinzi zegt, dat het eerst wel mocht en nu niet meer of zo.

Tinka een bevriende dierenarts zei dit:
Tinka schreef:
Er zat toch permethrin oid in? Een vrij heftig insecticide, zit ook vaak in middelen tegen teken bij honden. Het zal denk ik wel op paarden mogen, maar echt lekker spul is het niet. Ik zal dan eerder iets natuurlijks proberen.


Pientje, Ik heb tri-tec er dus ook opgedaan nu omdat Tinka denkt dat het wel mag, maar ik ben niet onder de indruk van de werking ervan. Afijn, vandaag waaide het lekker dus minder vliegen.

Over de hoefschoenen. Het probleem is natuurlijk niet haar hoefschoenen, maar haar voeten zelf. Flare is al een teken aan de (hoef)wand natuurlijk ;-) . Dus ik rasp nu echt nog regelmatiger om haar hoefgebruik beter te maken. Vooralsnog blijven de easyboots beter zitten met mijn verbeteringen, ik stap alleen en wacht de springschoenen af. Kijken hoe dat in combi met de hoefschoenen gaat.

Waratje, ja een paard met goede voeten is goud waard!

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:03

Jeetje toch schandalig van megasus.

Ik moet zeggen de easyboots oplossing ziet er goed uit.!
Ik hoop dat je snel weer goed kunt gaan rijden als alles past en binnen is.

Dat is erg frustrerend zoals het nu loopt.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:45

Tinka schreef:
Er zat toch permethrin oid in? Een vrij heftig insecticide, zit ook vaak in middelen tegen teken bij honden. Het zal denk ik wel op paarden mogen, maar echt lekker spul is het niet. Ik zal dan eerder iets natuurlijks proberen.

Permethrine komt volgens mij oorspronkelijk uit Afrikaantjes(bloemen).Het werkt als insecticide. Ik ben er diverse malen mee bespoten in vliegtuigen op weg naar Midden-Amerika Mexico). Dat was verplicht door de regering van zo'n land,die bang waren dat de toeristen uitheemse insecten zouden meebrengen. Ik kreeg wel enige huidirritatie\jeuk van dit middel.maar geen blijvende klachten.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 09:34

Hi Anjali, nou dan is er nog hoop, lol. Ik heb het nu met een sponsje opgebracht, maar met rijden vanmorgen kwamen de vliegen massaal weer aan. Bah.

Joey, ja, ik hoop dat het gaat werken, maarrrrr... Gisterenmiddag kwamen de springschoenen aan. XXL dus grotere bestaan er niet. En toch nog te klein. Bij normale goedpassende werking zou je 5cm klittenband hebben dat 2x overlapt. Maar helaas heb ik maar 1cm 1x overlappend, dus heel kritisch. Heb er wel mee gereden vanmorgen op het veldje en ze lijkt er geen last van te hebben. Ook een heel kort galopje gedaan, leek ook goed. Maar het ziet er niet uit, hahaha. Ik heb expres wit reflecterend genomen, als ik ze da verlies, zie je ze nog liggen. Geel reflecterend vond ik net ff té.
Maar goed, ik ga nu op zoek naar breed klittenband, dan ga ik dat er ook op popnagelen en dan... zou ik eindelijk weer in het bos te keer moeten kunnen gaan...

Gisteren trouwens bij de update die ik gaf, vergeten te vertellen dat ik in de ochtend vroeg een bosritje had gemaakt. Callas vond het maar raar, want ik haalde alleen haar uit het land en dat doe ik anders nooooit. Bijna nooit. De shetten hadden helemaal geen zin om te komen, dus dan alleen zij. Maar toen ik opgezadeld was en wegging, had ze er toch wel moeite mee. Ze bleef de hele weg tot aan het bos omkijken naar waar ze de shetten vermoedde. Uiteindelijk gaf ze het dan op. Ze kwamen echt niet mee. Nee, Callas, we nemen de shetten toch nooit mee?

En weet je dat je met gemak 15m opzij kunt deinzen? Heel atletische manier om om een tentje, (van een toerist die het bij het voetbalveld had neergezet,) heen te komen. Ze wilde omkeren en vluchten, maar ik had haar al bij de eerste aarzeling op het bit genomen en zodoende kon ik beletten dat ze keerde. Maar deinzen kon ik niet tegenhouden.

In het bos hoorden we harde knappen van brekende takken. Dat vond Callas erg spannend. Het kwam van voren op de terugweg, dus omkeren kwam niet in haar op. Even later kwamen we een 4x4 tegen waar we eigenlijk wel langs konden als de spiegel was ingeklapt. Maar die meneer vond het beter om zijn auto opzij te zetten. Tig keer steken, gaaaaaap en wij maar wachten. Wel heel aardig natuurlijk. Bleek die meneer dode takken langs de zijkant van het pad weg te halen, sommige brak hij in tweeën en gooide ze dan in zijn auto. Vandaar dat harde knapgeluid. Ik vroeg nog of hij hout aan het sprokkelen was, maar nee, het was omdat hij anders krassen op zijn 4x4 kreeg. Dude, waarom ga je dan stoer met je 4x4 het bos in? Blijf dan weg van "mijn" leuke paden, hahaha. Callas vond het wel interessant en toen die meneer instapte en zijn deur dicht deed, moest ze haar grote neus door het raampje naar binnen steken. Koekje? Waaaaaa die meneer vond haar doodeng! Hahahaha. gelukkig voor hem was het een defender en die hebben maar heel kleine schuifraampjes opzij, anders had ze haar hele hoofd naar binnen gedaan.

Even later vond Callas op haar beurt onze buurman doodeng. Mijn vriend was al in ons bos aan het werk en zodoende stond een van de hekken naar dat stuk land open. Dat is leuk want normaal zit er een hangslot op en is het zo'n gedoe om er door te gaan, maar als het open is kan ik een leuk stuk door ons eigen land rijden. Maar ja. Stond daar de buurman. kanten te maaien wel te verstaan. Ik kon er niet langs door alle wegspattende steentjes. Dus ik wachtte geduldig tot hij even op zou kijken. Roepen heeft geen zin, hij is én al een beetje doof én zo'n machine overschreeuw je niet. Callas werd er mega-onrustig van. Op een zeker moment... zoef!!! stonden we omgekeerd, dat gaat toch wel zo supersnel! Maar gelukkig was ik erop bedacht en keerde ik haar net zo snel, ongeveer dan hè, weer om. Toen zag buum me en stopte hij de machine en konden we er langs.

Toen we terug op het erf kwamen, wilde ze eigenlijk niet naar stal en dat is ongebruikelijk, maar doordat ze weer ging omkijken wist ik dat zij nog wist dat de shetten dus niet op stal stonden en dus dat er geen reden was om snel naar stal te gaan. Knap dat ze dat had onthouden!

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:22

Monique1963 schreef:
zijkweif

_/-\o_
Gewoon opkomen voor je rechten, toch? Hou vol, het zal toch eens gaan lukken met Callas' hoeven!

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:49

Heerlijk verhaal weer.


Er bestaan trouwens springschoenen met riempjes waar je soort lamellen aan rijgt tot de juiste maat, die zouden zeker moeten passen. Maar waar hebben ze die ook al weer?

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:39

Dat zijn wel van die ontzettende klapper dingen .
Maken veel geluid en bij natte ondergrond komen ze vol modder .
Ik zou spring schoenen op maat laten maken
Ken wel tuigen maker die dat doet .
Pb maar

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:52

Met Callas verveel je je nooit tijdens een ritje, ze houd je goed wakker :D .

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 23:04

En dan ben je zo 10 dagen verder. Het is noodweer geweest de afgelopen week, in het buur-departement stond alles blank en spoelden de campinggasten weg, maar voornamelijk gingen er dagen verloren omdat we mijn oudste hond afgelopen zaterdag hebben laten inslapen. Ze was 15+ en opstaan ging niet meer. Ze had teveel pijn in haar achterpoten. Daarna zijn we een paar dagen weggegaan om even de zinnen te verzetten.

Vandaag is alles weer back on track en heb ik het klittenband dat ik besteld had aan de springschoenen gemaakt. Nog even ter herinnering, de Megasus horserunners zijn vooralsnog een drama, de firma werkt niet mee, product is onbruikbaar. Dus weer terug naar de Easyboots, maar die trapt ze kapot als ze flink galoppeert of gek doet. Mijn oplossing is om er springschoenen overheen te doen. Nadat ik eerst te kleine had besteld, had ik de grootste maat besteld en die bleek nog te klein om over de easyboots te doen. Dus klittenband besteld om zelf de springschoenen te vergroten. Ik was niet ontevreden over het resultaat in stilstand:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja, we hebben veel klittenballetjesstruiken, niet klittenbandjesstruiken, haha.

Afijn, ik had al een keer gestapt met het geheel en dat leek ok. Maar wat me zorgen baart is... nu ik het zo goed voor mekaar heb en alles zo goed zit, wat nu als ze er op gaat staan en het niet afscheurt en ze dus niet haar been weg kan zetten, slaat ze dan over de kop of zo? Ja misschien doemdenken. Dus ik dacht ik gooi haar eerst eens los en dan een beetje laten bewegen, kijken wat er gebeurt. Dat zie je hier op het filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=Lb7HHPDLcsk (voor de Callas die-hards, op 6 seconden haar Callas-piep. Helaas is het geluid slecht)

Yo dude wat heb ik nou aan mijn fiets eh hoef hangen?

Het was gewoon vette pech. Van de rechter easyboot is een "roller" afgebroken, dat was al zo en ik heb al nieuw besteld bij Krämer, maar de levering is nog niet afgekomen. Daardoor zit die kabel wat losser, maar ik dacht dat het wel kon. Niet dus. Zoals altijd met een beetje keten, want wat stelt dit nou voor wat ze hier doet, trapt ze dus op haar hoefschoen. En dit keer trapte ze hem eraf, maar niet stuk, hij bleef om haar been hangen. Dus misschien heeft de springschoen inderdaad gewerkt tegen het kapottrappen. Misschien was het zonder de springschoen wél kapotgegaan. Maar goed, ik kan er pas écht mee gaan testen als ik de nieuwe kabelroller heb en ik heb ook zooltjes voor betere pasvorm erbij besteld.

Ondertussen kan ik dus alleen stapritjes maken tot de spulletjes er zijn...

Continuing story van de Callas-voeten

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:09

Sterkte met het verlies van je hond |( , ook al zijn ze oud, valt nooit mee om afscheid te nemen, wij hebben er ook een van 15 +, is ook aan de sukkel, med. enz. gaat nog net, dus is er hopelijk nog even.

Wat een ellende met al die hoefschoenen, gelukkig hoef ik er niet aan te beginnen, ik heb er één op ijzers staan na HB, kan even niet anders en de Merens heeft vrij harde hoeven maar ja met die ondergrond bij jullie moet je wat, hoop dat je snel de oplossing vindt hoor, succes!

Callas ziet er goed uit <3

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:00

Wat ongelofelijk ingewikkeld om een goede oplossing te vinden voor de hoeven van Callas zeg! Ik vind het echt jammer dat die meagasus zo tegen blijken te vallen, het leek zo’n mooie oplossing te kunnen zijn.

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:22

Sterkte met het verlies van je hond!
Ze zijn al zo lang een maatje voor je en dan komt de tijd dat je er afscheid van moet nemen :(:) .

Maar jeetje je bent er al zoooo lang mee bezig :O om voor Callas passende en goed zittende hoefschoenen te vinden.
Ik hoop dat je het snel passend krijgt en heerlijk met haar kunt gaan rijden.

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:57

Sterkte met het verlies van je hond.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 13:06

Dank jullie voor jullie wensen inzake mijn hond. Ja blijft altijd rot de eerste tijd, maar je moet toch verder. Ik kom nog steeds dingen van haar tegen. Dingen die zo gewoon waren dat je ze niet meer zag, zoals overal keukenrollen om achter haar op te ruimen. Ik heb 6 keukenrollen verzameld van onvermoede plekken. En haar balletjes op het erf heb ik verzameld. Tientallen kaalgeplukte tennisballen. Dat was een tijd haar favo hobby, de groene wollen buitenkant van tennisballen afhalen. En zo, blijven we gelukkig telkens aan haar herinnerd worden. Vergeten doe ik ze nooit, alle dieren die ik heb gehad! Allemaal een plekje in mijn hart.

De schoenen blijven lastig. van het weekend in afwachting van de spullen van kramers, nog wat uitgeprobeerd met de megasussen, maar helaas is dat ook geen oplossing. Dus ja megateleurstelling die megasussen. Nu heb ik de track en trace even gekeken van kramers en de doos blijkt beschadigd te zijn geraakt. Er staat dat La Poste het gerepareerd heeft en dat was vrijdag, dus ik hoop vandaag dat hij aankomt. De post komt tussen 1 en 3u. to be continued...

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:03

Wat een gebed zonder einde ook weer dit...

Sterkte met het verlies van de hond. Echt een gemis inderdaad en als ze er niet meer zijn merk je eigenlijk pas hoe aanwezig ze waren. Herkenbaar.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:06

Verlies v.e dier is altijd zo verdrietig. Sterkte!
Enne die Hoefschoenen schiet echt niet op.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:49

Vanaf zon 150 km van je vandaan; heel veel sterkte met het verlies van je hond Mo! Het is zo zwaar.. ;(

Reden vandaag langs wat (beginnende) bergen, dichte bossen en water(tjes - de Rhône is niet echt een tje, maar van die boswatertjes ook gezien) en heb afentoe wel een momentje aan jou en Callas moeten denken, aan hoe jullie dan samen door zulke bossen gaan :j
Sorry, heb een rijke fantasie en ben een beelddenker.

Succes met je hoefschoenen!

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 23:53

Dank jullie alweer allemaal voor jullie lieve berichtjes. Benthhh als je maar 150km bij ons vandaan zit, ben je van harte welkom om met Callas te komen kletsen ;-) Stuur me een pb als je belangstelling hebt.

Pakket van Kramers vandaag niet aangekomen, dus woensdag verder, morgen moet ik werken op de expositie.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 09:31

En woensdag gingen we niet verder, het werd vandaag. Want dinsdagavond een oude schurftige hond gevonden en woensdag ermee naar de dierenarts geweest voor een chipcheck, die hij natuurlijk niet had. De rest van de woensdag bezig geweest hem overal op sociale media en op hond verloren sites te zetten. Ik wil hem niet naar het asiel brengen, geheid dat ze een hond met zo'n schurftprobleem laten inslapen. En het is een liefie. Een soort border collie kruising. Dus ik houd hem maar hier tot er een eigenaar zich komt melden. En als dat niet gebeurt en hij kan met de andere dieren dan houd ik hem denk ik. Vind het wel toevallig, net mijn labrador verloren en dan nu een hond gevonden. Een vriendin van mij denkt dat hij buiten is gezet of weg is gedaan omdat hij oud wordt en geld gaat kosten. Maar ik denk dat hij is weggelopen want hij had een roze vlooienband om toen ik hem vond. En ik denk dat je alle herkenbare dingen er wel af haalt als je van hem af wilt. En hij is echt heel schattig en zelfs redelijk goed opgevoed voor een franse hond, dus waarom zou je ervanaf willen.
Maar goed, deze hond, noemen we Xerox. Ik ben ooit met de Q begonnen en zijn naam wil ik met een x. En Xeros is droog in het oud grieks, dat klopt wel met de droogte hier en met zijn arme huid, helemaal droog en schilferig door de mijten.
Afijn, omdat hij dus niet bij de andere dieren kan vanwege de besmettelijke schurft, zit hij apart in het dierenhuis. Dat betekent 5x per dag uitlaten. En omdat hij zo mager was, op 5 andere punten van de dag kleine beetjes eten geven en aandacht. Dus veel tijd voor de hoefschoenen had ik niet.

Maar het pakket van Kramers kwam dan dinsdag aan, veel beschadigingen aan de doos. Is ook niet zo gek een dunne doos met een liksteen en een pot van 5 kilo hoefmineralen erin, dat houdt niet. Woensdagavond de nieuwe rollertjes op de kapotte easyboot gezet en de nieuwe comfort pads erin gedaan voor de opvulling en vanmorgen wezen rijden, vol verwachting klopt ons hart.

Bij het aantrekken was het weer raar. Eentje zat superstrak en de andere niet. Maar ja ze waren nu gerepareerd, dus moest kunnen. Dacht ik. Bij het lopen in ieder geval geen dubbele plof van bodem eerst en dan de losse voet pas. Dus dat was goed. De comfortpads hielpen. Maar bij de eerste galop, ging het al mis. Ze trapte er denk ik op en flobberde aan haar voet. Ik stopte meteen en gelukkig (net als op het filmpje) was de easyboot niet kapot. Dat is dan toch te danken aan de springschoen eroverheen.
Dus weer aangetrokken en naar huis gestapt.
Vriendlief de situatie laten beoordelen en er was iets losgegaan, wat hij alsnog gaat repareren. Dan zien we het erna weer verder!

Maar desondanks was het heerlijk weer even in de bossen te zijn. Heb naar mijn gevoel zo lang al niet meer buiten het hek gereden! En ze was erg voorwaarts maar wel braaf! Dus toch blij!

To be continued...

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:23

De hoefschoenen zijn een soap op zich ;)
Lief dat je het hondje opvangt. ben benieuwd of de eigenaar zich meld.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:36

Een voorzichtige prognose...
- de hond blijft
- de hoefschoenen gaan de vuilbak in
Succes *\o/*