[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-18 11:51

Ik zeg het misschien niet vaak genoeg en noem niet iedereen bij naam, maar ik blijf het hartstikke leuk vinden dat jullie me blijven volgen. Ook de filmpjes hebben een trouwe schare van rond de 100 man. Ik voel me gesteund! Dank!

Hahaha, moest wel hardop lachen Sclimpre om je reactie.
Hoe gaat dat liedje ook alweer? Geeeeeeeeeeeeeeef nooit op, lalalalalalaaaa, geeeeeeeeeeeeeef nooit op. Dus ik blijf het vooralsnog met allerlei hoefschoenen proberen. Maar vanmorgen ook weer, ben ik naar mijn gevoel veel te lang bezig met haar "aankleden". Wat zijn ijzers dan makkelijk zeg! Maar daar keer ik pas naar terug als ik geen andere mogelijkheden meer heb.

Even OT wat foto's van Xerox de vind-hond.


Afbeelding

en van zijn schurft

Afbeelding

Afbeelding

en van een gezwel

Afbeelding

En gezien de stand van zijn voorvoetjes denk ik dat hij al op leeftijd is. Vanaf 9 jaar denk ik.

Afbeelding

Als ie blijft moet ie wel aan de paarden wennen, want hij vond Callas van achter glas maar helemaal niets.

Ik ga weer aan de slag, ga ze verweiden.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010

Berichten: 43073
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:52

Sclimpre schreef:
Een voorzichtige prognose...
- de hond blijft
- de hoefschoenen gaan de vuilbak in
Succes *\o/*


_O- _O- Je hebt mijn dag gemaakt Sclimpre, ik lig hier helemaal in een deuk ook al is het voor Mo helemaal niet grappig dit gezeur. Maar jouw tekst is erg humorvol en ik denk het ook!

Lieve hond en project. Succes met Xerox.

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:22

Ach wat een koppie heeft die hond. Ik denk ook dat hij blijft <3

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!

-Namiro-

Berichten: 1922
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:44

Wat een lief oudje!! <3 *hoopt stiekem dat eigenaar niet meer gevonden wordt!!*

Echt respect voor je doorzettingsvermogen! Wat een ellende met die hoefschoenen! -O-

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:58

Xerox heeft een lief en vriendelijk snoetje.
Ik denk gezien zijn schurft en gezwel dat hij is achtergelaten en dat de eigenaar zich niet gaat melden.

Zo lief dat hij zolang bij jou een plekje heeft gevonden.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:45

Wij hebben al 25 jaar border collie's, geweldige honden,en ja bij de paarden moeten ze echt leren want beweging triggert tot actie, en ze zijn erg gevoelig wat dat betreft, maar is wel te leren hoor, ze zijn super slim, succes!.
Fijn voor hem/haar? dat hij bij jullie terecht kwam, wel weer een zorg erbij maar ik zou hem ook houden hoor.

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:34

Il blijf het ook hartstikke leuk vinden om jou te volgen.. Beetje liefde beetje leed, veel humor en goed geschreven teksten! keep going :list:

Not my monkey, not my circus!

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-18 19:32

Hey allemaal leuk jullie reacties. Dank!

We gaan het zien met XeroX wat het gaat worden en of ie met paarden kan. Hij lijkt slim dus zou het moeten kunnen leren. Schrikdraad kent ie niet. Helaas of gelukkig stond het niet aan. Ondertussen ben ik aan het vrezen dat het geen schurft maar leishmaniose is. Dat zou wel triest zijn.

En Pien, dat Tri-Tec, is dat soms een geheimzinnig regen-drankje? Iedere keer als ik de paardjes inspray gaat het na een paar uur regenen! en spoelt het er dus weer af, zucht.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010

Berichten: 43073
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:52

Yep het is een regendrankje! Betrapt, hahaha.
Wat is leishmaniose? Nog nooit van gehoord.

Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:04


Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

-Namiro-

Berichten: 1922
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:15

Nog nooit van gehoord maar dat zou erg sneu zijn! Duimen dat het onschuldig is!

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 12:01

Hallo allemaal weer, dank voor jullie reacties. Hondje is een schat en ook goed opgevoed voor Franse normen. Hij kan zitten, en af en balletje terugbrengen. Hij blaft ook netjes al hij een grote boodschap moet. Dus vandaag weer een uur naar allerlei instanties zitten mailen. Politie, gemeentehuizen en alle SPA's rondom ons toch ook maar. Die krijgen als het goed is de alert via de site waarop ik hem gezet heb, maar toch voor de zekerheid hun ook maar.
Ik wil hem graag houden, maar ik kan me niet voorstellen dat dit lieve, grappige en goed opgevoede hondje niet gemist wordt door zijn baasje. Ik weet zelf hoe in paniek ik was toen de buurman (toen nog in NL) expres het hek open had gelaten en onze reu ontsnapt was. Gelijk zijn pik achterna, die hond dan. (Niet die buurman. Of ja die buurman deed dat ook altijd maar dat is een ander verhaal.) Dat lijkt me met Xerox ook zo. Want als je hem zou willen dumpen dan doe je toch zijn herkenbare roze vlooienband af?
Dus ik vermoed dat ie is weggelopen.

En waarom hebben de eigenaren mij dan nog niet gecontact want mijn tel.nr staat luid en duidelijk op die dierenvermist site? Misschien hebben ze geen internet.
En waarom hebben ze dan niet naar de SPA gebeld? Die hebben misschien gezegd, kijk maar op chienperdu.org.
En waarom is hij dan zo verwaarloosd met schurft? Misschien is het een andere ziekte zoals leishmaniose en kan het niet beter worden dan dit. Of misschien is de eigenaar een oud mens dat niet naar de da kan gaan of er geen geld voor heeft.
Of misschien is de eigenaar overleden en hebben familie het hondje laten ontsnappen.
Of misschien zijn ze op vakantie en heeft de oppas het hek vergeten dicht te doen.
En zo ben ik de hele dag redenen aan het verzinnen. En aan het peinzen over het verleden van dit schatje. Ik wil hem graag houden, maar ik moet er niet aan denken dat er ergens een baasje verschrikkelijk ongerust is en verdriet heeft omdat hij weg is. Dus maar erg mijn best doen hem bij zijn eigenaar terug te brengen.

En dan nu het goede nieuws! Vanmorgen na een eerste valse start (de 2e reparatie was niet helemaal gelukt aan de hoefschoen) 3x gegaloppeerd en de schoenen zijn blijven zitten! Zou het dan toch nog...

Het was errug fris weer en behalve het min of meer stapritje van gisteren eigenlijk al tijden lang niet meer echt gereden. Het stormde hier en dat is geen Callas-weer, maar ik dacht, tja als ze gaat knetteren is het meteen een goede test voor de hoefschoenen.

Nah, we hebben niet echt geknetterd, maar sloom waren we ook niet en we zijn wel een aantal keren flink geschrokken. Madame was natuurlijk superalert door de storm. Overal kleine brrtjes door haar lijf van dingen die in de struiken bewogen. Dus al gauw op het bit overgegaan, want ze wilde alleen maar hard en draven. Dan heb je het maar gehad toch? Ben je snel weer thuis.

Langs het voetbalveld heb ik dan een eerste galopje gedaan. Mooi plat en geen stenen en dat ging goed. Ze wilde ook erg graag galopperen want er was een meneer met een sit-on-maaier. Nee, hij was niet aan het maaien, maar hij was er wel. En dat is misschien nog gekker dan dat hij aan het maaien is. En als het een sit-on-maaier is, waarom loopt ie er dan omheen? Nu was het een no-sit-on. En dat is gek. Ja toch? En wat doet ie dan? Echt hoor een giraffe is er niets bij.
En als je dan niet besloten hebt of het wel of niet eng is, dan maar lekker snel galopperen, misschien laat je hem dan ver achter je. O damn, gaan we de bocht om, kom je er weer dichterbij! En als je dan zo geconcentreerd naar die meneer loopt te kijken, schrik je je helemaal te pletter natuurlijk van een blaadje dat uit de struiken waait. Of misschien stak er een mier te snel over. En als je baasje je dan meteen omdraait en pissig op je is, dat je dan erna de hele tijd moet pullen om je hals te strekken.

Na het voetbalveld ging ik het bos in en naarmate we verder wegreden van die enge meneer ging het beter en heb ik lekkere stukjes gedraafd. Het zijn bij ons allemaal maar kleine stukjes want er is niet een lekker stuk lang achtereen op dit traject. Maar dat is ok, dan rijd ik veel overgangen.

Toen schrok ze nog een keer verschrikkelijk en ik had niet door waarvan. Ze vloog vooruit, maar ik ben er tegenwoordig erg snel bij met omdraaien en dat doet ze zelf ook min of meer, volgens mij om het gevaar te bekijken. Het was een fietser. Zo irri dat ie nou niet ff belt of hallo roept. Of âllo dan, hahaha. Goed dan is ze, laten we zeggen, ineens ernstig voorwaarts. En ik kwam net bij een stuk waar ik lekker wilde galopperen, maar ik wilde haar niet haar zin geven om weg van het gevaar te gaan. Dus ben ik dat stuk gaan stappen. Zit ik net lekker ontspannen, hoppa, daar gingen we weer! Weer die FF*ing fietser. Hij zei nog wel pardon. Ja, dat mag ook wel, verdikkie. Ze was nu wel erg opgefokt en ben ik verzameld gaan draven, want dat gaat dan zo lekker makkelijk als ze zo hittepetitterig is en dat zit zo lekker door! Toen ze wat kalmeerde ben ik gaan stappen en pas toen de fietser helemaal uit het zicht verdwenen was, (het is een lange rechte bosweg, vandaar dat ik er wilde galopperen) wilde ik gaan galopperen.

Ik denk ik kijk nog even of de schoenen goed zitten, maar goed ook, was een clip losgekomen, waarschijnlijk door haar rare schriksprongen, dat ze op haar eigen voet heeft gestaan. En dan is ze toch zo braaf! Ondank haar energie, blijft ze dan netjes staan bij af- en opstappen en bij het vastmaken van de clip. Toen dan gegaloppeerd en ik verwachtte wel knetteren, maar de afstap had de wind uit de zeilen gehaald. Dus netjes handgalopje en alles bleef zitten. Poosje erna nog door de kuil gegaloppeerd, waar dus de laatste keer haar easyboot hoefschoenen allebei gesloopt werden en ook dit ging goed, geen lekke band. ;-)

Kortom, ik ben heppie, heerlijk gereden op een best wel braaf paard! Volgende uitdagingen, nu voor haar achtervoeten de Renegades die ik heb gaan repareren. Verdere uitdaging, gaan rijden met de roze fluo uitrijdeken, want het jachtseizoen is weer begonnen en ik heb een skippiebal voor haar gekocht. Kijken of ze dat leuk vindt.

Stay tuned!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:33

Heerlijk update weer. En ja die gedachtes over het vorige baasje van xerox zou ik ook hebben.

Geen idee waarom ik ineens een beeld van Callas op een skippy bal ?? Geen idee :D

pien_2010

Berichten: 43073
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:36

Jij heppie dan ben ik ook heppie. Wat fijn Mo dat je eindelijk weer eens hebt kunnen rijden.

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 14:09

Hahaha, ja Callas op een skippiebal, we gaan het zien wat ze gaat doen.

En Pien, ik vergeet nog bij mijn uitdagingen te vermelden, dat slepen met jouw tuig nog steeds in de planning staat, als ze dingen langs haar zijkant, minder eng gaat vinden!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-18 10:26

Kijk dat vind ik nou zó irritant van die dwerg. Een schatje, hoor, daar niet van, maar hij is vet zat op die korte pootjes en ik moet nog groeien voor mijn leeftijd. Vrouwtje vindt van niet, maar tinkers zijn laat volwassen, dus ik ben 6.5 en ik moet dus nog groeien. Sommigen zeggen dat dat op de geestelijke toestand van ons tinkers slaat, maar ik vind dat het op de lichamelijke groei slaat en dus moet ik veel appeltjes eten en dus moet dwerg oprotten als IK naar de appeltjes wil, die vrouwtje naar MIJ gooit.

Die andere mini-dwerg heeft het goed begrepen, die durft niet meer eens in de buurt te komen van de appels, maar Shadow is zo irri. Dus ik jaag hem weg, dat kan ik goed, hals zó laag dat mijn manen over de grond slepen, (dat is niet zo moeilijk want ik heb geweldig mooie lange manen), oren plat, en happen. Gaat ie meppen! Is ie nou helemaal betoeterd! Dus ik draai me razendsnel om, ja dat kan ik heel goed, snel omdraaien, en ik gillen en meppen. Ja, niet raak natuurlijk. Gaat ie terugmeppen! Nou, ik weer gillen natuurlijk, maar er zat denk ik een stukje appel mis, want het was zo'n gek gilletje. Schaamde me een beetje, dus heb ik hem maar gelaten en verder aan de appeltjes gesnoept die vrouwtje gooide.

Maar ja, toen wilde vrouwtje dat ik kwam. Eh, weg van die appeltjes? Dus niet. Had ze die appeltjes maar niet neer moeten gooien. Pakt ze me! Ja zeg! Is iedereen nou van de pot gerukt vandaag? Als IK appeltjes eet, dan wil IK niet gestoord worden laat staan gepakt worden. Maar dan doet ze zó streng, helemaal niet leuk. Nu weet ik dat er in de stal ook altijd lekkers ligt, dus ik ga wel mee. Roept ze de andere twee ukken, komen die niet! Ja vind je het gek, nu hadden ZIJ die appeltjes. Dus vrouwtje zegt: "Dan niet."

Dus ik blij, ik dacht ik ga weer terug naar de appeltjes, maar kennelijk had ze het over de shetten. Dus wij lopen naar stal, maar ik mopper wel op Shadow, maar ik vind het toch helemaal niet gezellig om alleen zonder hem naar stal te gaan. Dus ik vertel dat aan het vrouwtje door te staken. Maar het was echt een rotdag, want ik móést en zou mee komen. Zucht.

Komen we langs het huis, is daar zo'n nieuw beest bijgekomen. Zo'n stinkende hond. Hahaha, die schijt in zijn broek voor mij en dan jaag ik hem lekker weg, hij blaffen, en dan moppert het vrouwtje op hem, want hij mag daar niet om blaffen, dus dan doe ik lekker nog een uitval naar hem, zodat hij weer blaft en weer op zijn donder krijgt. Ik ben toch zó slim!

Op stal heb ik nog naar Shadow geroepen, maar mooi dat die dwerg niet terug antwoordde, die staat potverdorie natuurlijk MIJN appeltjes op te eten. Nou ja, maakt niet uit, ik heb hier ook lekker eten. GADVER! Wat is dat nou, joh? Wat heeft ze er nou weer in gedaan? Echt hoor, dit is mijn dag niet. Jakkes wat goor, ff flemen, hoor. Mèn, echt dit meen je niet wat zit er nou door mijn muesli? Zegt ze nou? "Eet maar lekker op, dat zijn mineralen". Mineralen my ass, vreet het zelf maar op, dat hoef ik niet.

En niet dat ze me dan even troost of zo, omdat ik zo'n rotdag heb, nee, moet ik op de poetsplaats wachten. Gaat ze me aankleden. Ik heb tegenwoordig hoefschoenen met reflecterende springschoenen erover heen. Loop je toch voor gek met die dingen. Die schoenen zitten wel lekker dat dan weer wel, want ik heb vaak zere voeten, met al die rotsstenen of rotstenen hier. Toen kreeg ik toch even een tussen-navel-en-uier-knuffel, dat maakte dan weer veel goed. Was ik bijna helemaal aangekleed, komt ze weer met dat roze ding. Heeft ze de laatste dagen al een paar keer mee lopen wapperen, ja boeit mij niets verder. Ik wacht alleen maar op het bit-moment. Zodra ze met het bit komt, ruk ik het zowat uit haar handen, want erna komt altijd een koekje! YES koekje!

Gaan we de stal uit, mèn echt hoor, ik had vandaag niet op moeten staan. Komt er een enorm roze ding achter me aan! Ik draaien om te kijken, draait dat ding mee. Vrouwtje mopperen op me, dat ik niet zo moet miepen. Maar dat ze dat nou niet ziet, een groot roze ding! En die hond mij maar uitblaffen, eh uitlachen. Dus ik draai de andere kant op, zit dat ding ook! Damn! Moest ik stil staan en flexen. Dat kan ik heel goed, want dan komen er koekjes, en toen zag ik het! HELP ik ben van kleur verschoten! Zou het door die appeltjes komen? Echt hoor, worst day ever! Ik ben nu een pinktink.
Loop je toch voor aap! Vandaar dat er Horse op staat... Maar ja of de Fransen dat begrijpen...

Afbeelding

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:43

_O- :evaw:

Briljant!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:45

Arme arme Callas, heb medelijden met hem _/-\o_ _/-\o_

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:47

assebassie schreef:
Arme arme Callas, heb medelijden met hem _/-\o_ _/-\o_


De dag wordt nog slechter, Callas wordt ondanks het roze voor een “hem” aangezien. ;)

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:17

Oh geweldig geschreven weer.

pien_2010

Berichten: 43073
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:03

:= Callas ik heb het met je te doen!

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 14:20

Echt Callas, wat een dag...... Heel ernstig! :(:) -O-

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:11

Arme arme arme Callas!
Een dag om snel te vergeten.

Eerst word je weggepakt bij al die lekkere appeltjes, krijg je ook nog iets voorgezet wat niet te vreten is, en als klap op de vuurpijl heb je ook nog een belachelijke pyama aangetrokken gekregen.
En dan ook nog een hond die je nog gaat uitlachen :(:) .

Nee echt niet jou dag.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:53

En wordt zij voor een hem uitgescholden, kan niet erger :+ :+misschien nog een roze hoofdstel kopen :D

boyca
Berichten: 1076
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:27

Ooh Calles wat heb je toch een rotdag.
Morgen is vast alles weer beter. We hebben allemaal wel eens zo een dag dat je beter in je bed/stal had kunnen blijven. Overkomt de beste.

Heerlijk geschreven weer. Heerlijk om de dag mee te beginnen. _O-

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau, Diortje_vds, ezranka, nayla, Poety en 83 bezoekers