[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:14

TS Ik vind jullie super gaan. Ook al gaat het niet mega ontspannen, jullie doen het maar mooi samen

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 12:42

Hey allemaal dank voor jullie reacties. Ik denk dat die vogels wereldwijd zijn aangesteld om paarden te pesten. O!!! Het zijn natuurlijk pestvogels!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pestvogel

Tja, met Callas kun je niet zeggen dat je je verveelt tijdens een rit, zullen we maar zeggen. Binnenkort komt hier weer de lente, daar ik heb veel zin in. En over een maand komen eindelijk de nieuwe hoefschoenen van Megasus, dan zijn ook haar achterhoeven beschermd en dan kan ik wat meer gaan doen.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 12:46

Ze snapt er ook echt niets van! Mijn dienares is echt zoooooo dom. Gooit ze een verzorgingsproduct door mijn eten in plaats van er mijn huid eens lekker mee te verzorgen. Wat een verstand om lijnzaadolie zo te verspillen. En dan vindt ze het gek dat ik mijn eten niet lust. Je kunt erom lachen maar het leven van een hooggeplaatste haremdame is echt niet makkelijk, hoor.

Ik, Callas des Chenus, ben hier zo'n 2.5 jaar geleden gekomen. Uiteraard ben ik een prinsesje dat is gekozen voor haar good looks. Mijn lange haar is zeer gewenst. Mijn manen zijn bijna een meter lang en mijn pluimen beginnen al boven mijn knieën. Ja, pluimen, ja. Kijk, dat mijn dienares het nou sokken noemt... zo banaal, wat ik al zei, veel verstand heeft ze niet, maar ja daar is het ook een dienares voor, anders had ze zelf wel haremdame geweest.

Waar was ik, o ja, een tijdje terug kwam ik hier. Ik had natuurlijk gehoopt de koning gelijk te ontmoeten, maar helaas heb ik die nog niet mogen zien. Dat is vaak zo in harems. De koning heeft meerdere harems, waar hij zijn maagden bewaart. Ik moet wel een beetje blozen, want ik ben ook nog maagd. Dus ik vind het wel spannend, en ik ben wel ongeduldig wanneer het nu gaat gebeuren, maar ik zie nog nergens tekenen van dat men aanstalten maakt om mij naar de hengst te brengen, dus ik moet maar wachten, tot ik de koning zijn zonen kan geven.

Ondertussen zit ik slechts opgescheept met een zwarte eunuch. Shadow heet ie. Zoals alle eunuchen is het een castraat, dus dik en verder weinig interessant. Onze verblijven zijn naast elkaar en hij is al heel oud. Soms staat hij over de deur naar mij te lonken. Ach ja, ik wil dan best even neuzen. Maar dan hapt ie naar mijn lippen en daar moet ik altijd zo van gillen! Engerd. Daarbij is deze ook nog eens heel klein. Je hebt er werkelijk helemaal niets aan. Hij moet ons bewaken en leiden. Soms doet ie dat ook wel. Ik volg hem wel want hij wil vaak de lekkere grasjes voor zichzelf houden, maar dan ga ik daar ook eten.

En verder bestaat mijn harem uit een klein oud haremdametje, Poupette. Die heeft te weinig eten gehad denk ik. Die kan onder mij door! Net als een andere oude haremdame, die vorig jaar overleden is, is zij in een andere harem, een concubine geweest en wel uitgekozen geweest door de koning. Maar ze wil er niet over vertellen. Dus dat is dan mijn haremgroep. Met zijn drietjes. Ik ben wel duidelijk de eerste vrouw van de koning in deze harem, dus de hoogste in rang want ik krijg muesli en zij krijgen biks.

Dus ja ik doe er alles aan om op te vallen, zodat ze me gaan presenteren aan de koning. Eigenlijk zou mijn dienares me mooi moeten maken, maar die kan dat gewoon niet. Kijk, als zij met mij klaar is, dan vindt ze mij mooi. Nou, ik neem dan maar even een modderbad buiten, want ik weet wel wat de mannen mooi vinden. Van zo'n kleimasker komt alles weer strak te staan en lekker schoon. Zo versier ik mijn staart en manen ook voor de koning met de prachtigste dingen, takjes, blaadjes, hooi en dan moet je mijn dienares horen zuchten! Gaat ze het er allemaal weer uit staan halen! Echt hoor, niet wijs.

Maar ik neem mijn kleine wraakjes op haar. Iedere avond komt ze mijn verblijf nog even namesten. En als ze dan nét de kruiwagen helemaal vol heeft en weg wil lopen, dan heb ik altijd een geurige verrassing voor haar bewaard. En zij moet dan mopperen, hahaha. En dan krijg ik vers zaagsel, maar dat vind ik altijd te weinig en dan ga ik daar gelijk op plassen. Ja, ik houd het speciaal de hele avond ervoor op. En dan moet ze er weer nieuw zaagsel bij doen. Kijk, zo krijg ik toch mijn zin. Ik weet iedereen voor mij te winnen en om mijn hoefjes te winden. Nu wacht ik alleen nog op die koning...

Lucia88

Berichten: 526
Geregistreerd: 06-06-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:59

Hahaha! Die Callas!
Leuk geschreven weer!

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:59

:D hoe krijg je het toch telkens weer verzonnen TS, _O- mijn lach schalde hard door het huis

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:10

_/-\o_ _/-\o_

DogWords

Berichten: 61
Geregistreerd: 24-12-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:13

Ik geniet zo van jouw verhalen. Je zou toch moeten gaan nadenken om een boek uit te geven over de avonturen met Callas. Met jouw schrijfstijl zou dat een bestseller worden. :j

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:16

<3

jeetje77

Berichten: 3451
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:03

Oh wat een heerlijk verhaal weer.

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:32

Hahaha geweldig geschreven weer.
Haremdame :D

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:55

Uhmmm bokt blogs!? |o

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:06

geweldig weer om te lezen

heb de indruk dat het toch steeds beter en beter gaat met jullie twee. Keep up the good work +:)+
en het wordt bijna lente *\o/*
natuurlijk haar drang naar een koning zal dan wel even groter worden dus dat wordt extra werk voor de dienares om ze in te tomen :D

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 14:44

Rotweer, sneeuw, griep verkouden, maar vanmorgen scheen de zon. Callas was superlief met zadelen. Ik bedoel ze is altijd al heel erg lief, (niet toen ze kwam, maar dat heeft ze afgeleerd gelukkig) maar vandaag was ze supersuperlief. Eigenlijk sloom, ze leek eigenlijk niet fit. Ik had nog geen vastomlijnd plan waar ik heen zou gaan en omdat ze niet fit leek dacht ik, dan doe ik een staprondje hekkencheck van 20 min.

Zoals altijd ging het koppie erg hoog zodra we de stal verlieten. Er zijn ook zoveel spannende dingen. Overal stroomt water op dit moment en dat was er vorige keer niet. Maar zij hoorde iets dat ik (nog) niet kon horen. Motorcrossers. Het pad langs ons hek is een heerlijk paardenpad, maar ja heerlijke paardenpaden zijn ook leuke paden voor motorcrossers. Dus de hekkencheck viel af. Dan ging ik een rondje dorpje doen.

Vanaf ons zag ik grote bulldozers bezig in het dorpje die een verzakking door de regen aan het wegschuiven waren. Hm. Ga ik de uitdaging aan of ga ik gewoon een andere route. Ze was eigenlijk zo lekker rustig, ik had geen zin om dat te verpesten met enge uitdagingen. Ok, route om, via de voetbalvelden door de beek aan de andere kant van het dorpje terug.

Voetbalvelden, 2 mensen met honden. Honden die ik niet ken en ook los liepen. Hm. Dan maar door de bossen langs de velden. Toen wilde ik door de beek. Die was enorm! Deze beek is een meter of 4 breed normaal gesproken en hooguit halverwege haar pijp. Nu was ie echt aangezwollen tot zeker 6 meter en minstens kniediep. Nu is dat niet zo erg, maar hij stroomde echt waanzinnig hard. Ik durfde het risico niet te lopen dat ze van haar voeten geveegd zou worden door de stroming. Goed, route omgooien dan gaan we langs de kinderkolonie (vakantiekamp) en dan gaan we via de grote bosweg weer terug.

Die route loopt helemaal parallel aan de beek (de Thoré) en het gedonder van de het water was op zijn minst indrukwekkend. Dat vond Callas ook. Ze moest erg veel naar de beek kijken. Het is ook een raar ding met zoveel water erin want overal zijn stroomversnellingen met op dit moment wild kolkende witte watermassa's. Maar heerlijk gestapt en wat gedraafd, dat deed ze keurig. Halverwege dat pad moeten we langs een soort sluisje en dat stond dit keer blank. Tja dan moet je toch door de plas. Dat vond ze niet leuk, maar aandringen en ze ging er netjes doorheen. En allemaal op een los teugeltje.

Toen ging dat koppie weer omhoog, jawel motorcrossers in het bos boven ons. Gedverderrie. Dat betekende dat ik niet door het bos terug zou gaan. Dat betekende, omdat ik niet over de beek kon, dat ik dan eigenlijk aan het einde van dit pad moest omkeren en dan terug gaan. Hm. Een paard omkeren op de zelfde weg is niet ideaal en Callas heeft het al een paar keer geflikt er dan ketend vandoor te (willen) gaan. Dus heb ik haar genept. Ik ben van het pad afgegaan, dwars door het bos en dan met een lus weer op het pad terug. Ze werd wel een stukje actiever maar geen wegsjees neigingen.

Wel telkens naar die beek willen. Dus ik denk, ok, jij wilt naar die beek, wat wil je dan met die beek? Dus ik laat haar van het pad afwijken en we lopen een meter of 20 naar die beek. Volgens mij wilde ze er doorheen, maar ik durfde niet te dicht bij de zijkant te komen zelfs, want die kanten zijn niet zo stabiel. Dus hebben we een poos staan kijken. En dat zouden we denk ik nog hebben staan doen als ik haar niet omgedraaid had terug naar het pad. Hé! Omdraaien op hetzelfde pad (we hebben het over 20m naar die beek hè) dat is keten! Ze was nog niet omgedraaid of kopzwaaien, (handig dat ze het even aankondigt) en knetteren! Maar ik had haar vrij snel tuk en toen we die 20m gehad hadden en op het pad scherp rechts moesten afslaan, heb ik haar in een boom geparkeerd. Ik was niet eens boos, hahaha. Heb ook niets gezegd eigenlijk geloof ik. Heb haar in die boom laten staan en laten nadenken over haar zonden. Na een minuutje of zo, achterwaarts uit de boom en toen het pad naar huis weer vervolgen. Laten we zeggen dat ze niet meer sloom was, hahaha. Maar ze luisterde wel netjes.

We kwamen nog een meneer met een brede kaken hond tegen. Daar heb ik op een afstandje even gewacht tot hij hem aanlijnde, maar het was een lieve hond, wel een angstblaffer naar Callas, maar dat interesseerde haar niet.

En nog grappig op de heenweg waren we over een omgevallen boom gestapt, dus nu moesten we daar weer overheen stappen. Als hij niet zoveel stomme zijtakken had gehad, had ik erover gesprongen maar dat ging nu niet. Callas kijkt tegenwoordig (in vergelijken met 2 jaar geleden) best heel goed waar ze bij obstakels haar voeten neerzet. Maar nu was ze wat gehaast en ik wilde dat ze goed keek. Dus ik zet haar stil voor de boom. O obstakel waar je voor stil moet staan is blok. Hahaha, geweldig grappig, gaat ze op de boom staan! Echt humor heeft ze.

Terug bij de voetbalvelden een galopje langs de korte kant. (Dat lukt niet zo vaak daar, omdat ze daar wat lang doet over het aanspringen en dan ben ik al bij de hoek, maar ze was nu actief, dus dat ging netjes) En een galopje langs de lange kant, maar daarvoor moest ze eerst een hoog talud op. Echt heel steil. En dat doet ze dan zo netjes! Bij de hekken stonden nog wat vlaggen, daar liep ze zelf naar toe om te besnuffelen, zo grappig hoe nieuwsgierig ze is! En ze vond ze ook verder niet eng.

Daarna uitstappen naar huis, maar eigenlijk wilde ze dravend naar huis. Kwam misschien omdat die crossers nu beneden ons ergens aan het crossen waren. Thuis was ze ook superbraaf met volgen. Ze stak alleen haar oor in mijn oog! hahaha, bij het afzadelen moet ze altijd alles bekijken wat ik doe en ik bukte net toen zij omhoog kwam. Best hard zo'n oor! Ze was verder niet zo heel erg bezweet dus heb ik haar gelijk met de shetjes in de zon in het land gezet.

Ik heb weer heerlijk gereden! Ik wens jullie ook veel fijne ritten! Gaat er iemand nog rijden dit weekend?

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 02:55

Wat heerlijk dat het zo fijn ging.
Ik ken het niet bij je, maar ik zie de route zo voor me :-)

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:03

Hier lag gister ochtend flink veel sneeuw en de ondergrond is nog knoerhard.
De meeste sneeuw is nu weg. Als de ondergrond niet zo hard meer is dan ga ik vanmiddag ook n ritje maken.

Grappig dat Callas meteen aan keten denkt zodra je omdraait!
Gewoon een dametje met karakter denk ik.

Ik herken het ook dat je een route op voorhand in gedachten had en vervolgens onderweg de route moet aanpassen omdat er vanalles gaande is onderweg.
Maar gelukkig is die van mij rustig wanneer ik moet omdraaien ;) .

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 10:30

@Doezenbende elders in dit topic staan links naar filmpjes met Callas, dan kun je een beetje zien waar ik woon.

@Joey hoop dat je lekker hebt kunnen rijden. En volgens mij heb jij een ontzettend lief paard. Ik heb dat eigenlijk met wel meer paarden gehad dat als je omdraait op hetzelfde pad, ze dan ketend en knetterend naar huis willen. Callas is mijn, even tellen, 7e paard in mijn leven en drie daarvan (incl haar) deden dit ook. Maar wel grappig dat ze het zelf even aangeeft met kopzwaaien.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:31

Hallo Monique,
Ik volg nog stil mee. Ik vind het ontzettend knap hoe je het doet met Callas! Jullie zijn zo te lezen ook steeds meer een team geworden! :)
Kan je nu zeggen dat het tij is geleerd? Of niet?
*Misschien heb je het al gezegd, maar heb ik dat gemist.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 12:43

Hi ArankaM, leuk dat je nog stil meevolgt! Is het tij gekeerd. Ik zou het willen indelen in onderwerpen waarin het tij moest keren.

Is het tij gekeerd voor wat betreft plezier terug, ja zeker.
Is het tij gekeerd vwb leider zijn, mwah dat weet ik zo net nog niet.
Is het tij gekeerd vwb teamwork, ja zeker
Is het tij gekeerd qua angst, nee, nog niet genoeg vind ik.

Zo denk ik dat ik er ongeveer in sta op dit moment, maar het plezier en het teamwork vind ik al enorm fijn!

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:17

Monique1963 schreef:
@Doezenbende elders in dit topic staan links naar filmpjes met Callas, dan kun je een beetje zien waar ik woon.


Die had ik inderdaad al gezien, echt een prachtig plekje.
Maar ik bedoelde ook dat ik zo de route die je rijdt dan voor me zie ;)

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 08:11

Mijn ritje was heerlijk!

Ik heb inderdaad een braaf paardje, maar ik heb ook vanaf hij 1 jaar was heeeeel veeeel gewandeld en ook langs de 80 km weg. En heel veel waar de grote tractoren aan het werk waren. Daarnaast heb ik enorm veel grondwerk en schriktraining gedaan. En vervolgens gewoon buiten in het veld/ bos hem ingereden. Dit is het voordeel van een veulen / jaarling kopen . Je kunt ze dan voor je gaat rijden heel veel al leren en ze bekend maken met de " enge " dingen.
Het enige minpuntje dat hij heeft is dat hij soms jolig kan gaan bokken tijdens een galopje.

Hoe zijn je de hoefschoenen bevallen?

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 11:18

@Fotsy, het gaat ook steeds beter, ooit hoop ik dat ze haar angsten verliest en mij helemaal vertrouwt.
Ik ga haar niet laten dekken, we hebben vooralsnog geen plek en geld ervoor.

@Benoite, bokt blogs, zou kunnen, maar ik blijf maar gewoon hier in mijn topicje.

@Doezenbende, Piendumaître, assiebassie, zuchini, lucia en jeetje77 leuk dat jullie het een leuk verhaaltje vonden.

@Dogwords, het is al vaak geopperd om er een boek van te maken, maar ik denk persoonlijk dat het te veel verschillende schrijfstijlen zijn. Eerst een dagboek en dan verhaaltjes, lijkt me een beetje gek.

@Joey, dat is wel heerlijk dat je hem van veulen af aan zelf hebt kunnen leren. En dat heb je kennelijk heel netjes gedaan! Scheelt toch. Net als met asielhonden. Ik heb eigenlijk altijd honden uit het asiel gehad, hoe jong ze ook zijn ze hebben altijd al een verleden. Jij hebt zelf je verleden met hem kunnen maken. Zelfde als ik met mijn shetje Shadow, dat is echt een heel verschil. En dat jolige bokje, vergeef je hem vast...

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:17

Monique1963 schreef:
@Benoite, bokt blogs, zou kunnen, maar ik blijf maar gewoon hier in mijn topicje.
Gezellie :))

Ik vind Moniek dat het erg goed gaat jij en Callas en ik herken er veel in van Hercule. Heb er echt alle vertrouwen in, want eigenlijk is het al helemaal goed.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 12:21

Da's lief Pientje. Ik herken ook veel van wat jij vertelt over Hercule in Callas. En Hercule is een lieverd. Maar hij is wel een stukje wijzer dan Callas. Ik zie wel dat haar onbezonnenheid en veulenachtigheid, iets verdwijnt. Maar ze is dan ook bijna 6. Ze begint volwassen te worden.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:27

Die onbezonnigheid heeft Hercule nooit gehad. Hij was gewoon heel dominant (Callas ook), humor vol paard altijd in voor een geintje (Callas ook), nergens bang voor (hij deed wel eens alsof ), en kon zo stout zijn (Callas ook) en een echt karakterpaard (Callas ook ). Gewoon een paard die je nooit meer kwijt wilt, net als bij Callas want ik weet niet of je het door hebt maar je doet al zoveel echte leuke dingen met Callas.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:53

Hoi Monique, ik vind al je verhalen erg leuk om te lezen. En ik vond het heel interessant, dat Callas dus een 'englevel' heeft. Mijn verzorgpaard heeft dat ook, al heeft hij het op een iets andere manier. Maar toch is dat alles heel herkenbaar:) En alle uitleg om de blikken en houdingen van honnieponnie, haha. Dat doe ik dus ook .. Mijn vader klaagt altijd: dat paard van jou heeft wel veel te vertellen zeg! Maarja, iémand moet het vertalen toch:D