[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 21:31

Ik vind het ook een onding. Oplossing.

Men neme: zo'n dinges: https://www.lampenlichthandel.nl/messin ... snoer.html

die rijg je door het hooinet, je pakt een clip en maakt de uiteinden aan elkaar. Voilà, nu kun je hem heel makkelijk vullen. Haal de dinges er weer uit, en hang je hooinet op.

Het is ook super handig om een musketon aan je hooinet te maken, dan kan je hem ophangen waar je maar wil.

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:16

Afbeelding
Afbeelding
De goedkoopste oplossing om een hooinet super makkelijk en snel te vullen zonder gedoe.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:50

Jeetje, wat een aparte man blijft het toch haha. Het is dat je verteld hebt dat het geen Fransman is, anders had ik dat zo gedacht met die .. tja.. eigenwijsheid :x

Ik hoop voor zijn paardjes inderdaad dat ie er wat van op steekt, en als je gaat kijken dat ie het inderdaad een beetje opgepakt heeft!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:56

Ik heb het idee dat hij echt wel verbetering voor de 2 paardjes wil en daardoor ook bij jou langs komt en vragen stelt, maar daarbij ook een beetje het gevoel dat het dan wel weer geen tijd mag kosten.
Is het inderdaad geen optie dat hij een grote ronde baal hooi of voordroog in de wei laat bezorgen zodat hij niet elke dag met hooi hoeft gaan te slepen.

pien_2010

Berichten: 43260
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:51

Monique1963 schreef:
het land naast hun huis is gok ik een ruime hectare heerlijk gras. Daar moeten die paardjes gewoon staan, en daar moeten ze dan een doorbraakje naar hun tuin maken zodat die paardjes in hun stalletje droog kunnen staan. Lijkt mij niet zo moeilijk te organiseren. Ik piep nog wel eens bij hem langs om het te suggereren.
Dat is de beste oplossing. Voorlopig hoeft hij dan geen hooi te kopen, dus dat geld kan hij besteden aan huren van het veld. Wij hebben twee grote velden gehuurd (2x 1,5 HA) voor elk € 100,-- per jaar. Dus zeg eens dat het bij jullie wat duurder is dan moet hij dat toch kunnen betalen. Hij heeft er dan ook minder werk aan, want die paarden doen zich zelf. Een emmer mineralen/ vitamines erbij en die beestjes hebben verder niets nodig, zolang er gras is.
Jij zou dan kunnen voorstellen, dat hij bij vragen of twijfels jou mag bellen en zo gewenst dat je 1x in de twee weken langs komt om de paardjes te checken. Je mag van John niet verwachten dat hij verstand van zaken heeft, want zelfs manlief die al 12,5 jaar paarden heeft, begrijpt er nog niet veel van en ziet ook zelden als er iets aan mankeert. Ik zie dat gelijk met één oogopslag.


Monique1963 schreef:
Rijd je haar nog steeds op haar schoenen?
Al een tijdje rijden we Polie op blote voeten. Bij ons is het net ze vreselijk als het om de ondergrond gaat als bij jullie. Dus ik rijd haar veel in de berm en in het begin en soms ook einde stap ik af, zodat ik de voetjes wat spaar en ze niet over het asfalt en kiezels hoef. Ik rasp zelf tussendoor en de smid heeft de buitenste rand paar mm langer gelaten. Dat helpt haar goed want ze vind het niet tof als de zool vol op de kiezels enz. komt. Wel heb ik het idee dat het beter en beter gaat zonder schoenen en dat ze nu op een natuurlijke manier toch wat korter worden heel geleidelijk aan. Maar het goed gaan wisselt. Zoals vandaag was ze toch weer wat gevoeliger en ben ik wat eerder afgestapt om de hoefjes te ontzien. Ik rasp wel de hoeven wat rond op advies van de smid zodat ze gemakkelijker afrolt, ik hou ze bij zodat ze niet te lang worden. Dat helpt heel goed o.a. tegen het struikelen, wat ze nu totaal niet meer doet. De smid komt 1x per 6 weken, en ik rasp om de twee weken en rasp de scheurtjes mooi glad.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 23:34

Ik lees nog steeds mee hoor en geniet van je verhalen. Helaas de kwis gemist maar de zoen heb ik gezien.

Ik vind toch dat het tij azn het keren is, zo uit je verhalen te lezen. Jullie zijn er nog niet maar daar zal de tijd wel voor zorgen.

Shirjolyne

Berichten: 54
Geregistreerd: 02-09-17
Woonplaats: Ijmuiden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:42

Wow ik heb alles gelezen en ben eindelijk bij.
Wat een verhaal.
Wat woon je prachtig en wat is callas schitterend. Ik ben een week geleden begonnen en heb alles gelezen. Wat een doorzettingsvermogen zeggen.
En kabir wat zielig zeg en nu een Haf erbij mijn grootste zwak
Bruno was ook een heftig stuk om te lezen en daaraan vooraf je ongeluk.
De filmpjes zijn heerlijk om te kijken en sinds een paar dagen bries ik ook heerlijk mee met mijn jonge pony met buiten rijden
Leuk om te volgen je topic. Zal even afkicken worden voor me dat ik niet meer achter elkaar door kan lezen

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 22:30

Hi Shirjolyne, welkom dan in het topic. Sorry dat het verhaal nu bijgelezen is ;-) Edit en dan ook nog een welkom aan Benoite en Benita, die stil meelezen, maar wel Callas kus hebben gezien ;-)

Over 'John', hij bedoelt het echt goed, maar zoals Pien zegt, je ben niet in twee dagen een paardenmens en zeker niet als je je er niet in verdiept. Ik bedoel hij heeft Kabir nu een jaar. Maar hij vertelde wel dat hij een percheron heeft gezien van 6 jaar oud en die wil hij gaan kopen (tegen slachtprijs want het is een opvanger met problemen) en daarmee gaan rijden. Ik heb voorzichtig geopperd of hij niet even zou wachten en eerst zijn draai zou kunnen gaan vinden met deze twee paardjes.

Goede tip die zakkenvuller! Grinnik, dat net in die bak zo. Lijkt me heel makkelijk inderdaad. Ik zal hem de tip geven. Dank voor je foto's en uitleg WendyLotte. En Avalanche een musketon heb ik er idd ook aan gemaakt. Ik heb nu zelf hooizakken, dat vult makkelijker. Maar die wil ik niet aan hem uitlenen, want alles wat ik uitleen aan hem gaat stuk. Ik vind ook dat hij de basisdingen gewoon zelf moet kopen. Een hoevenkrabbers, wat borstels, halsters etc. Ik bedoel, hij wil paarden...

Het land van de boerbuurman zou echt het beste zijn. Ik kwam John vandaag tegen en toen had hij het erover dat hij zo'n grote ronde ruif met dak voor zijn hooi wil gaan kopen. Dat dan weer wel.

Ik heb me voorgenomen, volgende week hem eens te bellen en te vragen of hij het behulpzaam vindt als ik eens naar zijn gras en hooi kom kijken wat ze niet willen eten. Misschien kan ik dan nog wat sturen. Ik moet zelf weer hooi kopen eind deze week, misschien dat hij mee wil naar die boer of zo.

Pien wat leuk dat me/ons even update over Polie. Ik vind het toch zo fijn voor je dat je weer wat met haar kunt doen. En het klinkt zo ontzettend veel beter dan een half jaar geleden! Chapeau hoor! En ja een mustangrol is fijn om goed af te rollen.

Maar nu over of het tij gekeerd is of niet, Fotsy. Ik zou dan moeten definiëren wanneer ik het tij gekeerd zou vinden. Eigenlijk best heel lastig om dat te definiëren. Mijn uitgangspunt was een braaf lekker voorwaarts paardje te hebben waar ik fijn de omgeving mee kon verkennen. En dat brave, dat blijft gewoon lastig. Soms is ze zo lief, dan denk ik, ik kan John erop lesgeven. Maar er is altijd dat onverwachte wat het onbetrouwbaar maakt.

Zo ging ik vandaag rijden. Koud winderig weer. Ik denk dat ze wel 20 keer is verschoten. En ik zou niet weten waarvan of waarom. Misschien dat haar englevel al in het rood zat. Ik startte bij de voetbalvelden met rode vlaggen. In ieder hoek van het voetbalveld stond een rode vlag te wapperen. Ik rijd altijd buitenom het veld, uiteraard, ze hebben bij voetbal namelijk geen holes nodig, dat is alleen bij golfen, en dus kom ik langs die vlaggen. De eerste leverde een staking op. Laten kijken brr, deins, oehguttogut,verschieten, omkeren, ok, niets aan de hand. En weer verder. Help NOG zo'n flapperding. Zou je toch zeggen dat ze net zo'n ding gezien heeft, maar nee, de volgende is echt nét zo eng. Helemaal rond het voetbalveld gestapt en de strijd maar aangaan met de vlaggen. Alle vier de vlaggen rete-eng. Komen we weer bij de eerste vlag. Niets aan de hand. Ik heb hem gezien dus is hij niet eng meer. En zo ook met de volgende. Zo vreemd vind ik dat. Ze kan niet bedenken dat alle vlaggen hetzelfde zijn, dus dat je niet bang hoeft te zijn voor iedere nieuwe vlag. Voor haar is iedere vlag een individueel ding, een nieuwe uitdaging.Echter als je hem verkend hebt, is ie ok.

Maar goed, mogelijk dat dit toch spanning in haar had opgeleverd want daarna in het bos bleven we verschieten. En daar word ik dan wel sjachie van. Op halstertje rijden was dus al geen sprake van, dus sowieso op het bit (nog steeds het rubber stangetje) En dan iedere keer weer ontspanning zoeken, soms door gewoon teugels te geven, soms door oefeningetjes, soms door een stukje draven, maar het is gewoon jammer want ze komt drijfnat thuis, wel briesen overigens, dus dan heb ik toch het idee dat ze het ook wel leuk vindt, maar geen denken dus aan dat er iemand anders op kan met minder rij-ervaring.

Dus of het tij gekeerd is, nee, ik vind nog steeds niet 100%.

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:35

Mijn Tinker is sinds een week ongeveer ook weer super fris. Ze bokt regelmatig en rent weg als ze kan, terwijl het best wel een goedzak dame is. Ik wijd het maar aan de verandering van het weer. Terug bekeken had ze dat vorige winter ook. Moeten ze haast buiten zetten met een hengsten ketting. Ze loopt te blazen en als je niet oppast dendert ze je zo voorbij. En ze staan hele dagen buiten.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:59

WendyLotte schreef:
[ [url=m/OkvbvB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DGdSML.jpg]Afbeelding[/url] ]
De goedkoopste oplossing om een hooinet super makkelijk en snel te vullen zonder gedoe.


Ik lees ook nog steeds mee in dit topic en heb nog een tip om hooinetten makkelijk te vullen.

Aan de muur van je hooi opslag draai je 2 haakjes op een afstand van ongeveer 50 á 60 cm. Afhankelijk van hoe groot je hooinet is. Het net moet er niet superstrak tussen zitten.
Je hangt het net op die 2 haakjes en vullen maar :)

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 22:00

Ook een slimme truc Henny. Het feit dat we allemaal trucjes verzinnen om ze makkelijk te vullen geeft wel aan dat het eigenlijk ondingen zijn, hahahaha

En Wendy, onder het zadel vind ik frissigheid nog weer wat anders dan aan de hand. Aan de hand tolereer ik niets meer eigenlijk. Is gewoon te link, 500 kilo dat debiel loopt te doen en dan mijn tere voetjes ernaast ;-)

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:09

WendyLotte schreef:
Mijn Tinker is sinds een week ongeveer ook weer super fris. Ze bokt regelmatig en rent weg als ze kan, terwijl het best wel een goedzak dame is. Ik wijd het maar aan de verandering van het weer. Terug bekeken had ze dat vorige winter ook. Moeten ze haast buiten zetten met een hengsten ketting. Ze loopt te blazen en als je niet oppast dendert ze je zo voorbij. En ze staan hele dagen buiten.

Bij die van mij is dat heel normaal. Dat blazen, en gedans naast je. Niks erg, ze kalmeert ook zo weer, en dan loopt ze zoet achter me aan. En ze weet waar mijn voeten staan. Ik heb eens in de wei gelegen, languit op mijn rug, schrokken ze van iets...... heb nog geen hoef gevoeld. Maar ik denk dat een EV een beetje anders is dan een Tinker in die dingen. Die van mij is gewoon altijd heet.
Geeft niks, vooral niet op reageren, heel kalm blijven, kalmeert zij ook weer, en dan gaat het heel best :)

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 12:59

Op zijn weg terug naar Spanje kwam sint ook nog even langs Frankrijk en Amigo schreef dit gedicht voor Callas

Callas zal niet schrikken
van een dierenarts die komt prikken
Cool en zelfbewust
staat ze met haar achterbeen op rust

Maar buiten is het een ander verhaal
ze houdt niet van nieuwe dingen of kabaal
Vreemde dingen maken haar van streek
zoals die keer van de week

In een weiland een nieuw fenomeen
Bruin harig, stil als een steen
Maar grote schrik, o jee
het beweegt wat moeten we daar nu mee

De schepper had toch beloofd
waar het opstaat zit een hoofd
Whoeaah schrik het is geen paard
Het heeft alleen benen en een staart

Een onthoofd ding uit de dood herrezen
daar moet je snel weg voor sjezen
En toen was het niet alleen
maar een hele kudde van 101

Allemaal met de koppen aan de verkeerde kant
rennen langs de heining van het land
Callas moet ooit leren dat het niet kan boeien
een land vol opstaande koeien...

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:16

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Geweldig geschreven

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:09

Haha grappig geschreven z’n gedichtje! Ik lees nog steeds alle verhalen mee hoor!

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:14

Wat kent Sint jou goed Callas!

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:14

_O- _O- _O-

Prachtig gedicht :')

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:55

Zo ik ben weer bijgelezen na jullie een beetje verwaarloosd te hebben :(:)
Ik zie ja voorbij komen of het tij 100% gekeerd is.
Ik denk dat je het wellicht iets anders mag zien.
Het tij is in mijn bescheiden mening wel degelijk gekeerd. En hoe !!!!
Het tij keren wil iets anders zeggen als hopen welk karakter je mienteut gaat hebben
Het tij is gekeerd als zijnde dat je haar nu aanvoelt, kan lezen en ermee kan omgaan. En andersom hetzelfde.. zij ook bij en met jou.
Dat ze miss nog niet 100% geschikt is voor wat je vantevoren had gehoopt is miss iets anders.

Je zou het miss nog missen... dat mienteut gehalte als ze dat nooit meer zou doen.. En daarbij wat valt er nog van elkaar te leren ?
Nu groeien jullie... En nog wel samen!!!!

Ik vind het zo'n heerlijk topic en ben blij weer bijgelezen te zijn. Juist vanwege het leerproces en het stiekem toch wel zo ontzettend goed bij elkaar horen <3

Ik heb ook een karakterpaard en zou dat voor geen goud willen missen !

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 15:08

Dank voor jullie reacties op het gedicht van Amigo, het paard van S.Klaas. Ik zal de complimentjes aan hem doorgeven. En leuk weer van je te lezen Mondy.

Tja, wanneer is het tij gekeerd. Inderdaad omdat ik andere start-verwachtingen had, en als je dat als uitgangspunt neemt, is het tij nog niet gekeerd met Callas. Ik kan nog niet een ontspannen ritje maken zoals ik met mijn ouwe Thor deed. Die schrok nooit ergens van. Was ook een tank die door het vuur ging. maar hij was niet voorwaarts van huis af en hij was een gevaarlijke draak op de terugweg, waar ik regelmatig alle zeilen moest bijzetten om hem bij me te houden. Maar dat was allemaal voorspelbaar. Het onvoorspelbare schrikken, wat het bij Callas gevaarlijk maakt, deed hij niet. Dus had ik voor ogen, hier in de bergen ontspannen kunnen rijden en avonturen.

Afijn, zoals mijn vriend heel in het begin al zei, je hebt nu eenmaal een schrikpaard en leg je daar maar bij neer.

Zondag een korte hekkencheck door het bos gedaan, geen schrikjes gehad, zoals meestal niet meer in het bos. En vandaag een dorpsrit met een stukje recreatiepad erbij en we zijn niet geschrokken voor een wit ingepakte rozenstruik. We schrokken ook niet van een grote camper met een witte hoes erover. We vonden een wit papiertje op het zwarte asfalt niet eng. We verschoten niet toen er een herdershond onverwacht uit een tuin op ons aan kwam draven. En we sloegen niet op hol toen de tuingieter heel even in haar staart bleef hangen. Dat zijn megagoede dingen!!! Ook luisterde ze perfect toen ik gehaast vanuit stap wilde versnellen om naar een parkeerhaven te galopperen omdat ik de buurman met zijn rammelbakvrachtwagentje hoorde aankomen en, daar waar ik anders was geweest, we elkaar niet hadden kunnen passeren.
Knappe merrie! Als ze zo de hele rit was geweest had een andere ruiter haar ook kunnen meenemen.

Dus hebben we het niet over het vogeltje uit de struiken waar ze een stuip van kreeg. We zwijgen over de auto die netjes stapvoets langskwam, maar waar een keffer-ettertje op de achterbank zowat door het raam heen kwam om haar op te eten en waardoor Callas zowat alsnog ónder de auto sprong (dat is dus wat haar gevaarlijk maakt) en we zeuren ook niet over de deinsjes voor een bult asfalt en voor ik heb geen idee wat.

Ze is nu 6,5 en een stuk wijzer en die trend zal zich voortzetten. Gaat vast goedkomen, alleen wanneer weet ik nog niet. Ik vraag me wel af of ze sneller volwassener zou worden als ik er een veulentje bij neem? Ik wil alleen niet dat een veulen haar schrikkerigheid overneemt. Dus ik stel het nog uit.

p.s. we kwamen nog langs Kabir en Belle-ange. En bij dat stuk zit een grote hoge muur van twee meter tussen hen in, en dus konden Callas en Kabir nét niet neuzen, ach gut. En Belle-Ange mocht niet eens dichtbij de muur komen van Kabir. Hij mepte haar weg...

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:02

En toch blijf ik erbij dat je niet doorhebt hoe braaf ze eigenlijk al is ondanks gaar uitspattingen. Uiteraard zijn we er niet bij en kan ik alleen van je heerlijke verhalen afgaan.
Maar punt is dat je Thor miss wel volledig vertrouwde ondanks zn streken (dat terug willen racen is nl alles behalve braaf en had ook gevaarlijk kunnen zijn bijvoorbeeld) Alle zeilen bijzetten is ook niet ontspannen :D
Bij callas zijn het "onverwachte" dingen ( "onverwacht" omdat ik het idee heb dat ze juist weinig verrast en je t eigenlijk al aan voelt komen) maar is de rust daarna ook weer genoeg wedergekeerd dat je toch maar weer elke keer samen met haar op pad gaat. Zoals ik t lees zijn t eigenlijk best ontspannen ritjes maar moet je wel altijd je hoofd erbij houden.
Ikzelf kan ook heerlijk ontspannen rijden met mn pretletter maar ik weet ook dat die ook een paar fratsen heeft die euh... Wat minder fijn zijn :D.

Want als je kijkt naar waar ze wel van verschoot zijn het dingen die bij veel paarden een trigger waren geweest !!
En zo iets als een bult asfalt,een omgewaaide boom, een grasspriet die net verkeerd staat... je weet nooit wat voor boskabouters er lelijk staan te doen en puntmutsjes gooien vanachter die dingen ! Geef callas eens ongelijk :(:)

Jullie komen er wel samen ! En er komt ooit een tijd waarbij je tegen dr zegt... weet je nog. Vroegah verschoot je hier allemaal van !

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:18

Zo weer bijgelezen, je schrijft zo leuk!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 18:01

Waarom staan er pakjes boven div van jullie namen? Zijn jullie allemaal jarig? Zo ja, van harte dan!

Leuk dat je nog meeleest fjordjes.

Mondy, ik denk wel dat ik door heb hoeveel ze/we vooruit is/zijn gegaan. Ik ben alleen van mening dat het tij niet gekeerd is. Ze was bij haar fokker superbraaf en volgens de fokker 100% verkeersmak en alle verschrikkelijk brave eigenschappen die me beloofd zijn. Op die basis heb ik haar gekocht.

Dat was een mooi tij. Rustige golfjes en zo waar een kind in een rubber roeibootje op kan spelen. Bij mij sloeg Callas om naar een tsunami. De ene ramp na de andere. Dat gevaarlijke tij moest keren. De vraag was of dat mogelijk was.

Ik ga er inmiddels van uit dat het mogelijk is, gezien de progressie die we doormaken, maar we zijn er nog steeds niet. De tsunami is afgenomen van zwaar levensgevaarlijk, naar gewoon gevaarlijk, hahahaha. Hij is niet meer dodelijk gevaarlijk, maar een kind in een rubber roeibootje moet je op deze golf niet loslaten (neem de situatie van vandaag met de blaffende auto). En ook een kapitein die niet 100% oplet is ook niet ideaal.

Zodra de golven zo laag zijn dat een kind erop kan roeien, is voor mij het tij gekeerd.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:17

Ah nu snap ik t meer :j
Maar vraag me dan juist weer af of callas dan nu juist niet beter in haar vel zit bijvoorbeeld ? En was ze daar ook daadwerkelijk zo braaf.

Joker heeft bijvoorbeeld nooit gebokt en toen ik hem ging uitproberen had ik een zweepje nodig om m in galop te krijgen.
Ik lag er binnen 3 maanden af doordat mijnheer torenhoog bokte en moet nu met mn voeten van m af rijden omdat ie anders te voorwaarts is haha.
Zou dat bij callas en jou ook niet zo zijn ?
Ze kan een potje breken en probeerd dat ook
Maar voor jou gun ik echt dat jullie samen de combinatie worden die je graag wil. Dat je die 100% tij keren gaat krijgen. En tot die tijd volg ik de verhalen graag mee <3

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 18:33

Mondy schreef:
Ah nu snap ik t meer :j
Maar vraag me dan juist weer af of callas dan nu juist niet beter in haar vel zit bijvoorbeeld ? En was ze daar ook daadwerkelijk zo braaf. Ze kan een potje breken en probeerd dat ook


Ze was daar werkelijk zo braaf, maar alleen in de situatie die ik uitgeprobeerd heb daar. Een bus die langskwam deinsde ze ook voor, maar ze ging er niet vandoor omdat we in een groepje waren. Dus ik denk dat als je mijn huis daar had neergezet, alle dingen die ze hier uitgevreten heeft, er daar ook wel uitgekomen waren, alleen werd ze daar niet aan die prikkels blootgesteld en dus leek ze superbraaf, zeker voor haar leeftijd. En uiteraard wil een fokker verkopen, dus schilderen ze het rooskleuriger af dan het is.

Of ze nu beter in haar vel zit, weet ik niet. Ik denk dat een paard altijd beter in zijn vel zit in een grote kudde, dat is veilig en daar liepen ze met veertig paarden. Dat kan ik haar niet bieden. Haar kudde hier is maar drie, dus minder veilig. Maar met die drie heeft ze het goed naar haar zin. Ik denk dat haar herinnering aan de andere kudde nu inmiddels weg is. Het is voor haar nu zoals het is en ze heeft zich aangepast aan dit leven. Ze weet nu niet meer beter. Wel denk ik dat ze de andere kudde herkent als ik haar daar weer zou neerzetten, maar nu ze hen niet ziet, is het zoals het is. Een dier past zich altijd aan als overlevingsstrategie.

Ze kan geen potje bij mij meer breken. Juist niet. Dat was wel zo in het begin toen ik haar net had, maar na mijn training bij Bruno, zijn er geen gebroken potjes meer geweest. Ik ben superconsequent, omdat dat het enige is wat haar helpt. Ook met rijden leid ik en dat is ook geen enkel probleem, dat accepteert ze prima. En ze probeert zelden iets uit. Af en toe heeft ze geen zin in iets en dat uit ze door kopzwaaien en piepen, maar ook daarin krijgt ze niet haar zin. Het schrikken is geen verzinsel van haar. En ze schrikt ook eerlijk, maar vaak erg heftig en dat moet je maar net uitzitten. Edit, er is dus een duidelijk en groot verschil tussen dwars zijn en echt schrikken. Heeft ook niets met elkaar te maken. Dus ja we gaan er wel komen, we hebben al heel veel bereikt, het heeft tijd nodig.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:48

Heb ook totaal niet t idee dat het dwars is bij haar. Ook zeker niet gemeen. Maarja heb je zo weinig aan natuurlijk als je er onder hangt bij wijze van.
Met potje breken bedoel ik niet niet consequent zijn trouwens. Meer dat je het op jouw manier aanpakt en gewoon verder gaat. Je blijft je ding doen en kan soms al lachen om haar manier van doen (Zo schrijf je iig )