[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Monique1963

Berichten: 8624
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 21:51

Hahhaha Joey ja inderdaad op heel grote sokken!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:39

Hahahha, ik was dit topic een beetje kwijt geraakt maar heb het net helemaal bij gelezen!
Wat een diepe dalen maar ook hele hoge pieken maken jullie mee zeg!
Ik zag het ook helemaal voor me; de marseillaise zingend op Callas. Vuist in de lucht en Callas naar voren drijvend *\o/*

Is het trouwens echt Callas, of Cajas in de uitspraak?

Wave after wave

Monique1963

Berichten: 8624
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 09:54

Hoi Benthhh, leuk dat je (er) weer bij bent. Dat is inderdaad een logische vraag die je stelt gezien de Franse uitspraak. Soms is dubbel L een L zoals in Ville (Stad) en soms is het inderdaad een J-klank zoals in Fille (Meisje).
Callas is door de fokker vernoemd naar Maria Callas. Zonder verdere bijzondere reden overigens. Het zal wel moeilijk voor een grote fokker zijn om altijd maar weer creatieve namen te bedenken met de voorgeschreven letters. Dat was in Callas haar geval dus de C. Ze heet offcieel Callas des Chenus. Des Chenus is de fokker.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:36

Ik vind Callas op het filmpje ook niet extreem gestressed overkomen, ze houdt de kat gewoon goed in de gaten, maar volgens mij heeft ze op een gegeven moment zelfs het been rechts achter op rust staan.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Monique1963

Berichten: 8624
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 10:45

hi Daphara, neuh niet extreem gestresst, er was wel veel onrust. Maar wat ik al zei, ik heb het tafereel lang staan bekijken eer ik ging filmen. En het op rust zetten doet ze volgens mij ook als ze zere voetzolen heeft.

Gisteren zo rond einde middag leek het weer droog te blijven dus ik dacht ik ga rijden. Het had nogal gestormd die ochtend niet echt Callas-weer. Ze waren inmiddels alweer afgedaald het valeitje in, dus ik roep ze. Mijn vriend was aan het kantenmaaien. Ik had niet gezien dat hij een stuk van het weiland open gezet had voor ze. Dat hebben we even laten groeien. Dus de paardjes komen netjes omhoog, maar ik zie dat Shadow ziet dat het andere stukje land open is. Dus ik pak hem bij de kuif om hem mee naar stal te nemen. Maar Callas had het ook al gezien. Ik denk, ze volgt hem wel. Niet dus.

Dus ik neem Shadow mee naar zijn boxje en sluit hem op en de twee meiden gaan lekker dat nieuwe stuk in. Geef ze eens ongelijk. Maar vond het wel apart dat ze de leider, Shadow, ja helaas niet ik dus, niet volgden. Ik ga hen halen, toen ik aan kwam lopen, zwarte jas, dacht Callas dat ik Shadow was en ze begroette me met een hinnik. Maar ja, toen was ik Shadow niet. Paniek, waar is hij dan wel. Hinniken, hinniken, mèn niet normaal. Niet benaderbaar, helemaal in paniek. Het land uitwillen in een recht lijn naar stal, wat niet gaat want daar staat een schrikdraadnet gelukkig. Aangezien ze niet wilde luisteren heb ik haar dat weiland uitgestuurd door te wijzen en haar halster dat ik in mijn hand had als motivator te gebruiken.

Soooooo dat had je willen zien, zo jammer dat ik niet altijd een camera op mijn hoofd heb. Mijn vriend had zijn maaier uitgezet inmiddels en we hebben allebei met verbazing haar na staan kijken. Ze knetterde dit weilandje uit, bokkend, zwaaiend en piepend de helling af denderen, in volle galop de steile helling weer op, nog steeds bokkend. Moet je eens proberen! En zo de uitloopstal in, waaraan de boxen grenzen.

Ok. Ik denk, mwah, ze is nu zo vol adrenaline laat ik haar maar even op stal zetten met een plukje hooi dan kan ze afkoelen. Letterlijk overigens want ze was van deze krachtsinspanning wel enigszins warm geworden.

Na een uurtje ben ik haar gaan zadelen, maar zag dat ze weer eens stukje uit haar voet had, dus eerst weer geraspt. Ze was bij beide dingen erg lief en weer heel rustig. Dat beloofde goed nieuws voor het ritje dat ik wilde gaan stappen. Mwah. Het waaide nog wel behoorlijk. En ze was sowieso daardoor erg voorwaarts, maar toch ook veel oeguttogutjes. En hond die ons nablafte was bij iedere blaf een brrr door haar lijf.

Toen kwam ik de meneer met de Merens tegen. Te paard. Hij reed zonder bit, met zadel. Maar hij wist niet hoe snel hij van zijn paard af moest stappen, en trok het paard voor me uit de straat uit tot hij een parkeerhaven had gevonden. Hij zei dat zijn paard andere paarden aanvalt in zo'n situatie. Als hij dus een paard tegemoet komt. Kan het toch niet geloven dat er paarden zijn die dat doen. Lijkt me zo vreemd. Als ik hem ooit weer tegenkom zal ik hem toch eens vragen te beschrijven wat er dan gebeurt. Misschien dat hij piepen en maaien, aanvallen vindt? Callas vond het jammer dat ze er niet naar toe mocht, maar ze vertrok wel netjes.

De terugweg in onze berm heb ik een galopje gedaan en ik heb haar eens opgejuind om te kijken wat er zou gebeuren. Bokken dus. Dat was precies wat ik wilde weten. Geen probleem om uit te zitten want in galop bokken is toch al heel vlak en omhoog galopperen en bokken heeft niet zo veel effect. Boze stem opgezet en verder gegaloppeerd. Terug op het erf nog twee keer een schrik van mieren die overstaken denk ik en verder was ze toch heel braaf.

Vandaag dacht ik, ik ga ze met zijn drietjes eens op het veldje zetten en dan met zijn drietjes rondwerken. Het veldje staat hoog gras dus dat was ernstig interessant. Dus het rondwerken kwam erop neer dat ik ze telkens wegjoeg van het stukje gras waar ze stonden. Weinig dressuurmatig, maar goed, wel dominant landjepikken. Naarmate ik dat meer deed werden ze met zijn drietjes energieker. Of opstandiger. We gingen kopzwaaien (Shadow en Callas), we gingen meppen naar de anderen (Poupette) en we gingen piepen. Drie keer raden wie. Dus ik ben ze maar blijven werken zo en naarmate ze opstandiger werden werd hun bubbel groter. Dan hoefde ik vanaf een meter of 15 nog maar een stap te doen en daar gingen ze al met zijn drietjes bokken en galopperen. En wat gaan ze dan mooi! Callas ging zelfs een beetje zweven.

Op een gegeven moment draaide Callas zich naar me toe en kauwde. Dus heb ik haar bij me gevraagd, gekroeld en ben weggegaan. Later bedacht ik me dat zij daarin het initiatief had genomen, of mogelijk had ik een pas ruimte gegeven waardoor zij zich omdraaide, maar het had duidelijker van mijn kant moeten komen.

Ik ben er nog niet uit hoe dat nou precies zit met dat piepen en zwaaien en bokken. Volgens mij is het piepen een duidelijk geval van : Ik wil niet. Zwaaien met haar hoofd is volgens mij : ik ga rottigheid uithalen hoor. En bokken is uiteraard verzet. Had ik nou door moeten werken tot dat er helemaal uit was en ze met zijn allen netjes rondjes draafden? Kweenie.

In ieder geval heb ik het er nog eens over gehad of we geen groter trainingsstuk kunnen maken en hebben we een vriend met een digger gebeld. Die komt vanmiddag kijken of op een stuk heuvel wat ik in mijn gedachten heb, een plat stuk te maken is. Blijf ik nog steeds op gras rijden, maar dan is het platte stuk veel breder en langer.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:15

Bokken kan ook joligheid zijn volgens mij, Pleun wil ook wel eens bokken als ik haar opjut.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Monique1963

Berichten: 8624
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 12:49

De andere twee ukkies gingen ook bokken dus daar houd ik het dan maar op inderdaad.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8624
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 11:00

Time flies wanneer het mooi weer is. De afgelopen week zou ik bijna zeggen dat ik een normaal paard had!

Nu wacht ik met smart nog hooguit twee weken op de lang beloofde megasus horserunners hoefschoenen en als die er zijn dan kan ik weer conditie gaan opbouwen.

Inmiddels sinds de vorige post 3x gereden. Zo ongeveer om de dag geloof ik. Afgelopen zondag heb ik op het veldje stapoefeningen gedaan en de hele reeks van kunstjes. En ik kan me niet herinneren dat ze ook maar een stap verkeerd heeft gezet. Braaf paard.

Dinsdagmiddag moest ik vrijwilligerswerk doen en dus kon ik alleen de ochtend rijden. Maar eigenlijk kan het ook al niet meer later want de zon is nu om 10u eigenlijk al te heet om nog wat te doen. Dus eerst weer voeten bijgewerkt, die gaan zo verschrikkelijk hard en brokkelen net zo hard af helaas, dus netjes geraspt met de holle rasp. En dan is het zo lekker als ze je nek opzoekt om te kroelen hahaha, net zo erg als mijn vent die een baard heeft. Het prikt! Maar wel heel lief. Toen heb ik haar weer eens verwend met alweer een tussen-uier-en-navel-kroelbeurt en dat blijft voor haar heerlijk en voor mij zo grappig om te zien. Ze gaat echt in een soort extase. Ik zal het eens proberen te filmen.

Was alleen vergeten mijn handen erna te wassen dus toen ik me later naar de expositie haastte waar ik dan vrijwilligerswerk doe, was het wel een beetje gênant al dat paardensmegma onder mijn nagels, whoeahahaha, gelukkig alle tijd aldaar om het schoon te peuteren.

Ik had haar de dagen ervoor weer zien sokkenbijten, dus tijd om haar weer in de zooi te zetten. Dat zou overigens ook gewoon tegen vliegen moeten helpen, maar daar ben ik niet zo zeker van. Callas vindt vliegen rond haar oren en ogen mega-irritant en met rijden vind ik dat weer mega-irri want dan loopt ze maar te schudden en haar ogen wil ze dan jeuken aan haar knieën. Maar als ik haar net in het ene gif heb gezet wil ik niet de volgende vliegenzooi er weer overheen doen. Dus ik denk, ik laat haar voorpluk eens los ipv in een vlecht zodat in ieder geval haar ogen beschermd zijn. En ik had dan wel een beetje gewoon vliegenspul op mijn handen gewreven en daar haar voorpluk mee ingewreven. Ik was heel benieuwd wat dit voor effect op haar zou hebben, aangezien ik sinds lang invlecht om haar de kans te geven haar angsten te relativeren.

En ik denk echt dat het effect had. Om te beginnen liep ze minder voorwaarts. Dat was al opvallend. Kan ook zijn omdat haar voetzolen zeer doen, iedere steen loopt ze gevoelig op, dus ik vermijd alle steenplekken en loop alleen bermen en kaal asfalt, maar soms ligt er in een berm ook een steentje en dan voel je dat dat haar pijn doet. Maar ik denk dat ze minder voorwaarts was doordat ze minder zag. Wel moest ze nu erg veel naar schuin achter ons kijken. Omdat haar ogen alleen naar voren bedekt zijn, komt alles van andere kanten meer binnen.

Er was bijvoorbeeld een knaloranje net geplaatst aan weerszijden van een bruggetje. Ik denk dat dat met vlechtje wel een staking opgeleverd zou hebben. Nu heeft ze het niet eens gezien! Ze liep er gewoon langs en taalde er niet naar. Ze moest ook meer naar de grond duiken met haar neus om te kijken waar ze liep, dat vond ik ook erg braaf want in het begin dat ik haar had keek ze echt he-le-maal niet waar ze haar voeten neerzette. Dus ik was helemaal happy. Het resulteerde lang in een heel ontspannen stuk waarbij ze haar hals dus veel strekte om te kijken, maar waardoor er ook ontspanning ontstond. Dus dat was wel positief vond ik.

De terugweg is natuurlijk altijd een ander verhaal. Ik ben op halster blijven rijden omdat ze zo rustig was. Stappen we in een berm met een stroompje erlangs, schiet er een beestje, ik denk een hagedis of salamander of pad of kikker, zoiets kleins, vanuit het gras in de berm het stroompje in. Juist. Als er een tak van paardensport is waarbij je vanuit stilstand 2m opzij moet springen, dan ga ik meedoen en winnen. Gelukkig geen auto's maar ik stond met één duik echt op het midden van de weg, maar ze rende niet weg oid. Grote verontwaardigde snuif, omkijken, maar ze moest van mij gewoon doorlopen. Hop met de geit.

Daarna besloot ik een shortcut te nemen. Dat is een pad dat ik maar zelden neem en dat snijdt een stuk af, dat is logisch bij een shortcut, hahaha, gaat steil naar beneden. Dat is echt een uitdaging om dat met een Callas te doen, want Callassen moeten snel naar beneden. Voor de zekerheid hing ik even haar haar achter haar oren zodat ze kon zien waar we reden. Dat rijden ging niet op het halster meer. Ze wil dan echt gaan gaan gaan en dat kan gewoon niet. vind ik. Zeker niet met zere voetzolen. Nu liggen daar geen stenen maar wel wortels van bomen waar je perfect over kunt struikelen. En dat deden we dan ook meerdere keren in haar onstuimigheid ondanks dat ik haar telkens stil liet staan. Maar volgens Callas-logica moet je na stilstaan snel vertrekken. We hebben lang over die afdaling gedaan want ik heb haar ook achteruit gezet en dat is heel lastig omhoog. Maar wie niet luisteren wil moet achterwaarts.

Beneden aangekomen was ze helemaal opgefokt en heb ik erg gewerkt om de ontspanning er weer in te krijgen, maar het viel niet mee om die hals laag te krijgen. Haar haren waren wel weer voor haar ogen gegleden, maar het was nu gewoon de haast om thuis te komen en de adrenaline die ze opgedaan had bij de afdaling moest eruit. Is lastig want ik wilde niet draven. Dus zijwaarts, stilstaan, achterwaarts, jambette etc allemaal gedaan maar eigenlijk pas bij de voetbalvelden kon ik haar laten draven en hebben we ook een galopje gedaan en pas daarna was de energie er een beetje uit en konden we op het halster terugstappen naar huis. Ik heb haar nog even een paar rondjes rond gestuurd op het veldje en erna lekker in het land gezet, waar ze gelijk weer de schuilstal in dook want het was al heet aan het worden.

Toch dacht ik het losse haar wat meer rust opleverde, dus vandaag weer een staprit gemaakt, weer asfalt berm met een klein stuk bospad dat niet zoveel stenen heeft en weer vertrokken met los haar. En dit keer dan wel in de vliegenspray helemaal gezet voor vertrek. En verdomd als het niet waar is, ik denk echt dat het gordijntje de scherpe kantjes van haar angst afhaalt. We zijn vandaag niet één keer geschrokken. Hoera!

Wel moest ze erg kijken naar hele lichte plekken waar de zon fel scheen door het gebladerte heen. Dat zijn dan ineens witte dingen waarvan ze niet zo goed wist wat ze er van moest denken. Het koppie ging dan omhoog, oortjes gespitst, maar geen staking en niet erna willen versnellen. Dus de hele heenweg op het halster gereden, met aanleuning overigens omdat ze niet precies wilde stappen waar ik wilde, en ook een groot stuk van de terugweg alleen op halster gestapt. Heerlijk laag halsje, gewoon echt genieten.

Tot we over de top van de berg waren. Dan gaat het pad langzaamaan steeds steiler naar beneden en dan moet je ... achterwaarts. Ik voelde het alweer aankomen dat ze ging proberen om te gaan draven (op zijn minst maar liever stieren) dus ik heb het laten gebeuren, maar o boy wel heel zielig voor haar, want ik had de bitteugels opgepakt zonder aanleuning en ik had me voorgenomen om wel zo erg boos op haar te worden als ze het zou doen en haar meteen achterwaarts te zetten op het bit, dat toen ze inderdaad me erbij wilde n*aien, ik heel hard inkwam op het bit, hele boze stem en achterwaarts omhoog ...
Auw dit vind ik helemaal niet leuk. Ik ga NIET achterwaarts omhoog. AUW.
Ik heb alle tijd, Callas, de druk gaat niet van het bit af tot je achterwaarts gaat.
Okay okay, maar dat is helemaal niet leuk achterwaarts, het gaat omhoog!
Dat is mijn punt precies, Callas, iedere keer dat jij gaat rennen, gaan we achterwaarts omhoog.
Maar dat is toch helemaal geen fun, baasje? Goed goed, ik ga wel wat stapjes achterwaarts.
Dat is heel braaf, Callas, doe er nog maar een paar.
Nog méér? En daarna gaan we hard hard hard naar beneden, hè baasje? Leuk, knetteren!
NEE! Achterwaarts!
Okay okay je hoeft niet zo boos te doen.
En voorwaarts.
Ja, wat wil je nou? Je lijkt wel een veerpont, vrouwtje, heen en weer, heen en weer en de veerpont is familie van de speedboot, joepie rennen!
NEE, achterwaarts.
Nou, ik vind je helemaal niet gezellig, maar ik snap het wel, ik mag niet draven naar beneden.
Dat is heel braaaaaf, Callas.
Als ik dan niet mag draven, pluk ik een blaadje, hoor...
NEE, Callas!
Te laat, sukkel, en je zit te lachen om mij, hihihihihihihihiiiiiiiiiiii

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:53

_O- _O- heerlijk geschreven! Ik snap jouw callas wel hoor!

Not my monkey, not my circus!

pien_2010

Berichten: 43079
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:47

*\o/* <3 Callas

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:49

Geweldig beschreven weer. Ik moet zo zitten lachen om callas haar beschouwing

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 07:15

Geweldig geschreven weer!

Ik beleef het hele avontuur mee omdat je het zo leuk opschrijft.

boyca
Berichten: 1076
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 07:36

Heerlijke verhalen bij mijn ontbijtje.

Ik blijf volgen en genieten van je verhalen, zie ook die discussies voor me. Geweldig

Monique1963

Berichten: 8624
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 09:33

Leuk dat jullie het leuk vinden. Maar het is ook grappig hoe ze doet. Het is echt net een klein kind. Beetje pruilen en dan toch iets anders stouts doen. En dan ben ik gewoon een heel slechte opvoeder. Ik zou haar natuurlijk hebben moeten straffen voor dat blaadje, ik had haar weer achterwaarts moeten zetten want ook dat mag niet, maar ja, ik zit dan met een grote glimlach op mijn paard omdat ik het humor vind dat ze me gewoon tuk had. Tja. Ik ben nog steeds maar een mens...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8624
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 15:04

CALLAS!
Hey daar is Koekje, eeh vrouwtje bedoel ik
Afbeelding

Eens kijken wat ze bij zich heeft.
Afbeelding

Hallo Callas, ik ga foto's van je maken.
Really? Boring!
Afbeelding

Nee, probeer nou eens je best te doen!
Zoiets, dat mijn manen wapperen?
Afbeelding

Ja dat is leuk, maar ik dacht meer aan iets dromerigs, er staan altijd van die mooie foto's op bokt.
Zoiets Koekje, eh vrouwtje ?
Afbeelding

Dat komt in de buurt, Callas
Nou, dat was mijn dromerigste poging, voor hoeveel koekjes was dat? Kunnen we niet iets stoers doen? Kijk dit kan ik goed! Krijg ik toch wel een koekje voor zeker?
Afbeelding

Nee, doe nou eens serieus grappenmaker, kijk nou eens romantisch met je oren naar voren.
Zoiets?
Afbeelding

Oren naar vooooooren!
Pff, wat ben jij veeleisend zeg
Afbeelding

Dat is beter Callas, nu je mooie manen.
Daar ben ik al, zoiets?
Callas het is misschien handiger als je niet zo in me komt staan. Weet je wat, we gaan naar de wei. Daar kunnen we mooie plaatjes schieten.
Afbeelding

Goed idee, Koekje, eh vrouwtje. Daar kunnen we eten! Joepie. Zo, wat dacht je van deze parasol-pose ?
Afbeelding

Dat is niet helemaal wat ik zoek, Callas.
Deze dan? De ik-heb-op-een-berg-aan-1-kant-te-lange-benen-pose
Afbeelding

Potver Callas doe nou eens serieus!
Wat doe ik nou niet goed?
Afbeelding

Ik wil een romantische foto van je!
Zo dan?
Afbeelding

Mwah, het komt in de buurt. Nog 1 keertje écht je best doen, Callas
Zucht, de laatste hoor, ik ben geen fotomodel of zo. Ik word niet eens betaald met koekjes!
Afbeelding

Die was mooi, Callas.
Zo en nu mogen we uit de vliegen weg, hè Koekje, eh vrouwtje? Lekker in het schuurtje. Neem je dan nog even een foto van mijn maantopJE hahahhaha, om al die paarden jaloers te maken die 3 sprieten hebben...
Afbeelding

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010

Berichten: 43079
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:19

Mo ik vinden Callas wel erg mooi hoor! Jullie conversaties blijven vermakelijk.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:23

Wat een bos haar zeg! Ik heb het met je te doen, Pleun is ook niet te fotograferen nu, dus maak ik filmpjes en knip ik daar foto’s uit.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:24

_O-.
Tja het koekje euhhh vrouwtje is soms wel veeleisend van Callas. :D . Leuk om te zien hoe ze vanalles uit de trukendoos haalt voor het snoepje.
En toch nog een mooie foto geworden!
Callas heeft een mooie natuurlijke vliegenkap !

Monique1963

Berichten: 8624
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-18 12:57

Hey wat leuk jullie reacties. Dank je. Ja, ik dacht weer eens even wat plaatjes van haar neerzetten, ik maak eigenlijk maar weinig foto's van ze bedacht ik me. En het zijn niet zulke representatieve foto's want ik had haar staart niet gewassen en haar manen niet gekamd. Maar ruig is ook wel mooi. Joey de jambette was op commando, hoor, maar ze wil hem wel heel graag doen, want koekje...

Vanmorgen voor de ergste zon uit, maar eigenlijk al weer te laat qua hitte, om 9u een staprit door het dorp wezen maken. Op het halster. Met losse maantop. Kijken hoeveel indrukken er binnen kwamen. Behalve de eerste schrik direct na de poort van een steen die wegschoot, viel het 200% mee vandaag!

We hadden een stuk of drie brrr's voor pestvogels ;-) we hadden een flinke oeguttogut voor gut ik weet niet eens meer wat. We hadden gelukkig geen whoeaaaaah-ik-schrik-me-te-pletter-2m-opzij-sprongen. We hadden wel veel aarzelstakinkjes omdat ze niets zag, dus heb ik halverwege haar haar om haar oren gehangen dat ze wat meer zag en dan worden stakinkjes deinsjes, vooral in een bepaalde straat waar iedereen altijd actief in huis en tuin bezig is met veel mechanische geluiden. Maar ze heeft alles errug braaf gedaan!

We hadden nog een spannende encounter met een auto. Ja, niet als in schrikspannend, maar of-ik-er-geen-schade-aan-zou-maken-spannend. Het was op een heel smal hol straatje in het dorpje. Dat is een oud ezelpad tussen twee taluds door en aan weerszijden staan manshoge muren. Dus eigenlijk meer een soort steegje. Komt er een auto aan! Nou, die past daar niet eens door! Althans het gaat echt net met aan beide kanten nog wat cm. Maar die auto hoorde ik wel, maar dacht dat hij op de parallelweg reed. Want zien konden we hem niet, want er zit een bocht in dat "steegje".

Dus ineens stonden we voor een voldongen feit: een auto. Eh, wat nu pipo? Die meneer schrok zich wezenloos van ons. Nu kon hij daar niet hard rijden, dus geen probleem, hij stond gelijk stil. Dus ik draai ons om, om het straatje weer uit te lopen, maar de meneer ging al achteruit rijden. Ik denk nog, nou, dan moet je een heel lang stuk achteruit, want er is geen ruimte om te passeren. Dus ik nog zwaaien, want ik hoefde maar een meter of 50 of zo terug en dan kon hij de gewone weg op, maar hij keek niet.

Dus ik stap dan maar achter die achteruitrijdende auto aan. Gaat die meneer stil staan bij een inieminiminimini inhammetje in die muur. En hij wuiven van zo van kom er maar langs. Dude. Callas heeft een zomerbuik. Weet je wel hoe dik dat is? En dan zit ik er ook nog op. Ik denk: ik ga maar afstappen want ik ook nog op haar ben te breed. Ziet die meneer dat ik aan het afstappen ga, gaat ie nog verder achteruit. Ik was nog maar half eraf, dus weer erop.

Vond hij een iets bredere passeerplek. Hij zijn spiegel inklappen. En toen heel goed sturen (nog steeds op het halster had geen moment aan mijn bit gedacht, knap paard) mijn benen en beugels optillen, en toen in een soort limbo half liggend over de achterkant van mijn zadel onder een tak door. Bij het smalste stuk, waar de achterkant van de auto meer naar de muur stond, kreeg ze even een claustrofobisch momentje en versnelde ze, maar we raakten de auto niet. Pff, dat waren wel even wat zweetpeentjes!

Even later, toen we in een andere straat reden, zat die meneer weer achter ons, was ie omgereden. Ik dacht nog even, ik heb die auto toch niet geraakt toch, ik dacht dat hij ons moest spreken. Maar hij was duidelijk aan het zoeken waar hij wezen moest en ging toen een ander straatje in. Hij was kennelijk niet van hier, want geen verstandig mens gaat dat steegje in!

Op het recreatiepad heb ik nog een paar kleine drafjes gedaan. De trap af vanaf het recreatiepad moest weer onbeheerst Callas-snel natuurlijk, maar ik heb het op het halster kunnen oplossen. De enige keer verder dat ik het bit erbij gepakt heb is toen we een stuk over de provinciale weg moesten en dan wil ik toch meer controle kunnen hebben. Verder lekker naar huis gestapt. Heerlijk gereden!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8624
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-18 11:13

Voor mensen die een minder slome tinker willen, vlecht je maantop in, LOL. Vanmorgen namelijk een heerlijke staprit gemaakt en dit keer écht alleen gestapt. En dat is ook een goede oefening, want Callassen willen per definitie vaak snel. Maar het scheelt wel als de gordijnen dicht zijn, dan hoeven we veel minder snel. Met een heerlijk lage hals gestapt nog voor de hitte uit. Om kwart over acht waren we al in het bos. En dat is dan zo mysterieus met de zonnestralen die tussen de bladeren door proberen te priemen. Soms als zo'n straal dat lukt, vindt Callas dat wel spannend want dan zit er toch echt een wit ding in de struiken, maar vandaag hadden we een halve deins, wat kleine brrs en verder was het een gewoon paard. Gewoon een lief paard.

Ik stap al een paar dagen rechts op, omdat links mijn heup niet fijn zit, en ook dat vindt ze geen probleem. Mijn ex-gebroken voet kan het ook weer dus prima. Ook in het bos ben ik vandaag een keer afgestapt en weer rechts opgestegen, dus zonder blok dit keer en ook dat was geen probleem. Ik was afgestapt omdat er een dode tak gevaarlijk op mijn ooghoogte over het pad stak en dat was al een tijdje zo, en dan moest ik er liggend onderdoor maar nu was ik het zat. Dus afgestapt en het ding net zo lang gemanouvreerd tot het op Callas' kniehoogte zat. En al die tijd heeft ze braaf gewacht, zonder vast gebonden te staan, zonder te gaan eten, zonder dat ze al dat gesjor en gekraak eng vond. Braaf dier!

Een eind verder stuurde ik te laat om een tak heen en door haar gordijntjes zag ze die niet, dus kwam die tegen haar been, BRR, tak veert mee, breekt, BRR, en de rest veert terug tegen haar been, schrikje. Maar dat is allemaal logisch omdat ze het niet kon zien en ze schrok keurig en kon meteen relativeren. Wel werd ze actiever erna en wilde ze meer gaan draven, maar daar heb ik een stokje voor gestoken. Niet letterlijk hahaha dat had ik net ervoor al gedaan.

Maar alles op het halster! 1 keertje bij een steile afdaling van zeg 5m haar op het bit genomen en verder alles op het halster. Helemaal blij!

Op de terugweg was het nog grappig, ik rijd in onze eigen berm langs de weg omhoog en in dat land waarvan die berm is, staan de paardjes deze week, dus ook de shetjes. En ik zag wel Poupette, maar niet Shadow, maar die had ons wel gehoord want hij hinnikte. Dus ik roep hem. Callas stopt. Gebeurt wel vaker als ik praat dat ze dan stopt, je moet tenslotte aandachtig luisteren naar het Koekje, eh vrouwtje, want je weet nooit of er een vrouwtje, eh koekje komt. ;-) Maar ze moest doorstappen van mij. Dus ik roep hem nog een keer. Stopt ze weer. Doorlopen. Roepen stopt ze weer. Snap je hem? Shadow=ShadHOOOO. Braaf paard, vrouwtje zegt toch hoooo.

En wat ook heel fijn was, ik heb mijn beugels uit kunnen doen en mijn benen los laten hangen. Had ik al heel lang niet meer gedaan omdat dat niet kon. Dat vond ze verschrikkelijk eng. En nu gewoon helemaal niet eng. Het enige wat ze eraan interpreteerde, was dat het leek op benen naar voren brengen, is stoppen.

Ik ben helemaal blij! Als nu die megasus hoefschoenen snel mogen komen, dan kan ik weer gaan draven en conditie met haar gaan opbouwen. Wordt het toch nog gezellig!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:48

Klinkt erg goed, lekker relaxed allemaal!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

pien_2010

Berichten: 43079
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:05

Hopelijk komen die schoenen gauw Mo. Ik vind dat je er erg lang op moet wachten!

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:20

Hahhahaha, dat stukje met die auto. Ik zie dat helemaal voor me, op z’n Frans.
Bedankt voor de uitleg van de naam trouwens! :j

Wave after wave

Monique1963

Berichten: 8624
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-18 16:17

Hallo mensen,

Geen dank voor de uitleg van de naam Benthhh een heel logische vraag. @Daphara, ja we gaan de goede kant op. @Pien, ik heb zojuist onderstaande mail aan de hoefschoenenboer geschreven:

Dear people of Megasus.

From your last update I understood that you would send all pending orders the last two weeks of june (2018). You also said that you would send an email to the client if the order was sent. Unless you work on saturday, I have not had an email, nor did I receive my megasusses. So I assume nothing has been sent?

I have stayed polite for 1.5 years now, waiting for my order. To say the least I am very disappointed in you as a company. You keep promissing things, that you don't follow up. I now DEMAND an explanation where my order is and I want a date when you will send my order.

Regards, Monique van Dijk


Dus vandaag weer zonder bescherming een drie kwartier gestapt. Was heerlijk daar niet van. Maar het zou nu wel weer leuk zijn als ik overal kon draven waar ik wil. Als ik terugreken, ben ik eigenlijk al een jaar aan het tobben met hoefschoenen. Afijn, Callas'maantop had ik weer niet ingevlochten en ik heb toch echt het idee dat het de scherpe kantjes eraf filtert. Wel hadden we een megaschrik.

Er stond namelijk een ton in het veldje. Zo! Ja echt. Een ton. Dat is normaal gesproken hun waterton voor op het veldje. Eigenlijk is het geen ton, maar een (be)ton(kuip) ;-) Er dreef van de week een dode hagedis in, ondanks de stok die er altijd in staat zodat diertjes eruit kunnen klimmen. En dat gaf een megastank en uiteraard giftig water. Dus ton leeg gekieperd en in de zon gezet ter sterilisatie en ik ga hem van de week ontsmetten, maar gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de paardjes te verweiden.

Dus vanmorgen kwam Callas voor het eerst langs De Ton. Nu staat De Ton in het veld bij De Hoek. Nu ging ik niet over het veldje, maar de oprit loopt langs het veldje. En daar stond De Ton. Ook al ben je dan gefilterd, je moet er wel heel erg naar kijken. En ook al ga je er dan keurig zonder deinzen langs, wil dat niet zeggen dat je buiten het zicht van De Ton, je enorm te pletter kunt schrikken van geen idee wat. Het had maar zo De Ton kunnen zijn die je achterna gekomen was. Ja toch, niet dan?

Afijn, ik zou best wel eens willen vertrekken zonder een vertrek-verrek-schrik. Want dat gebeurt me wel vaak, dat als ze zo'n spastische sprong maakt, mijn lijf het wel volgt, maar dat Callas al een meter opzij staat en mijn rug nog die beweging moet maken. Au.

Maar verder was ze lief. Ik heb een boomtakafbreekrit gedaan en het knakken is niet eng meer, het weggooien is niet eng meer en als er dingen op je billen vallen en tegen je voeten vallen, moet je af en toe een stampje geven, maar dat doet ze naar vliegen ook, dus dat heeft niets met angst te maken.

De terugweg zo lang mogelijk op halster blijven rijden. Maar dit is de hekkencheckrit en daar zit die lange steile afdaling in, waar alle Callassen heel hard moeten, maar waar ze dan voor straf achterwaarts omhoog moeten. Ik zou zeggen, lees de vorige post over dit euvel want het ging precies hetzelfde. Alleen ben ik nu heel consequent NEE gaan zeggen als ik het aan voelde komen, tegen het bit aan laten komen en gelijk achterwaarts omhoog vragen. Ooit moet ze het leren.

Daardoor fokte ze wel wat op, dus we kwamen enigszins geagiteerd terug, althans Callas, waardoor ze De Ton helemaal niet eens door had. Ter afsluiting nog erop zittend het blok gedaan en dat deed ze helemaal keurig braaf. Dus ik heb fijn gereden!

Fijn weekend allemaal

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010

Berichten: 43079
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:05

Een nieuw werkwoord kunnen we introduceren namelijk Callassen: ik callas, jij callast, als ik boos ben op de paarden omdat zeer te snel dalen :" polie en Hercule kappen met callassen " (hahaha ).

Mo heb je die schoenen al betaald? Duidelijk brief en nog steeds beleefd. Is he een Engels bedrijf?
Ik vind her ook te lang duren.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimmetje26, mooney, NikkivanOlst, paardje2013, Raineri, spookyskippy, StalNollie, XladyX en 122 bezoekers