[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:14

Dat vond ik ook een interessante link die ik heb zitten bekijken. Ik dacht wellicht een weekje gîte aanbieden voor 4 paar schoenen aan meten hier op locatie in de toekomst.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 16:20

tja, waarom niet!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 23:41


Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 00:20


joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 06:53

Ze bleven nu wel goed zitten , maar zoals je aangeeft was het een gemakkelijk terrein.

Wat ziet Kabir er goed uit joh!
Fijn dat het nu vrij goed geregeld voor hem is.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 08:06

Hallo Joey en Zuchini, Kabir heeft het gelukkig beter naar zijn zin dan ooit. Wel vond ik dat zijn achterhand weer aan het invallen is. Maar dat komt omdat hij niet getraind wordt uiteraard en het blijf natuurlijk een oud paard. Het landje waar hij nu in staat is niet zo heel veel soeps meer. Ik hoop dat ze hem kunnen verweiden als overal het hooien klaar is. Dat hij weer op het land van de buurman mag. Het is dat de nare Engelse eigenaar geen afstand van hem wil doen, geen idee waarom niet, maar anders zou ik hem toch bij mij inscharen. Nu weet ik van te voren dat dat ruzie en rottigheid met hem gaat opleveren.

Afijn, de runners bleven inderdaad zitten. Morgen ga ik hetzelfde ritje als de tweede testrit rijden, maar dan zonder de doorsteek door de beek en lage begroeiing zal ik proberen te vermijden, kijken of ze dan wel blijven zitten. Ik moet dan wel mijn camerabril opgeladen hebben, want ik had nu gewoon het fototoestel in mijn hand en op zo'n vlakke weg gaat dat wel, maar in het bos is dat niet zo handig.

Callas was lief, maar de eerste km, erg op haar qui vive en veel brrr-schrikjes door haar lijf. Misschien omdat de afgelopen twee keer rijden, mijn vriend mee fietste. En die was er nu niet. En ook het laatste stuk na Kabir was ze weer van de oeh-gutto-gut-terige. Misschien omdat ze steun aan Kabir had, of verwachtte dat hij mee zou gaan, of zo? Geen idee.

Bijna thuis kregen we paardenhorzelhupjes. Er bleef er maar eentje om haar achterhand vliegen en ik kreeg hem niet te pakken en om hem te kunnen zien, ging Callas soort van zijwaarts-voorwaarts deinzen met schrikhupjes als hij op haar kwam. Een soort hogeschooldressuur die nog niet is uitgevonden.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:47

Gelukkig bleven ze nu wel allemaal zitten. Ik vind Callas erg braaf hoor Mo. Enne zelfs onze super brave merens huppelen nog bij dazen, of Polie heb ik van de week zelfs naar achteren zien slaan met achterhand hoog. Toen heb ik voor haar maar die enorme reuze daas kapot gemept. Dus dat vind ik wel normaal hoor.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 08:52

Ja rotbeesten die horzels. Ook zo groot! Erwin is er door eentje gestoken, hij had een plak op zijn arm van een hand groot en het werd daags erna gewoon blauw!

En ik vind het ook normaal, en vind het ook geen probleem hoe ze doet. Beschrijf hoe zij het ervaart.

Maar met jouw vliegenspul moet het beter worden. Dat is binnengekomen en heb ik gisterenavond op gespoten.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:32

Ben benieuwd hoe het voor jouw paarden werkt. Wat ik met rijden altijd doe is deed50% op de neusjes. Door de maskers hebben ze geen last van de vliegen bij de ogen maar die zitten rond de mond en neus. De deed voor komt dat.
O jé knuffel voor Edwin, dat is echt niet leuk, pijnlijk.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 12:49

Pien, "deed" is dat weer een ander merk vliegenspul ? Ik doe eigenlijk nooit de plekken waar geen haar zit met wat voor gif dan ook. Dus tietjes, koker, neus doe ik niet. Wat ik doe is, ik wrijf wat van het spul op mijn handen en masseer het door de maantop en ik laat de maantop los EDIT dus niet ingevlochten bedoel ik, hahaha, dat je niet denkt dat ik anders de maantop de hele tijd vasthoud. :D

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:22

Deed50% is te halen bij de GGD in Nederland en voor mensen die reizen in de tropen bedoeld. Vliegen bij mond en in neus of ogen is zo naar. Ik doe dan altijd een piep klein beetje op mijn hand / vinger en onder oog, in neus gat tipje, rond mond. De paarden kennen het altijd en Hercule staat doodstil met ogen dicht als ik het op doe. Alleen als we gaan rijden (wandelen ), en als er teveel vliegen zijn gebruik ik het. Ik ben er echt zuinig op. Het werkt 8 uur.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 15:11

ah ok. Ik ken het niet. Maar de GGD in NL dat is toch voor mensen? Wat is Deed dan voor mensen?

Mijn paarden hebben allemaal veel maantop dus er zitten eigenlijk niet zoveel vliegen bij hun ogen. En ze staan ook om en om, (kop/staart) vaak zodat ze elkaars vliegen wegjagen. En op het heetst van de dag, zoeken ze zelf de schaduw op in de uitloopstallen. Dus vliegenmaskers gebruik ik niet meer.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:11

Hahaha, deed is tegen vliegen, muggen en andere insecten die je in de tropen liever niet tegen komt. Is een lotion in een piep klein flesje. Het werkt super vandaar dat ik af en toe voor de paarden gebruik.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:27

Zelf gebruik ik ook deet.
Ik ben allergisch voor muggensteken. Met warm weer of als ik bij de paarden ben heb ik me altijd met deet insmeren.
Deze kun je trouwens ook gewoon in de drogisterij krijgen hier in Nederland.
Top spul!


Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:02

Ok dat wist ik niet. Dat is nieuw. Fijne informatie, bedankt.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 17:45

tss, ik ken het helemaal niet. Of ben ik te lang weg uit NL? Als ik weer in NL ben zal ik eens ernaar speuren.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:51

Vroeger Mo kon je dit alleen krijgen als je de inentingen bij de GGD ging halen hetgeen bewijs was dat je naar de tropen ging. De arts gaf je de rekening +recept voor de Deed die je dan bij het betalen mee kreeg. Was echt niet normaal aan te komen. Later kon je gewoon de Deed kopen bij de GGD door te zeggen dat je op vakantie ging.
Nu kun je het blijkbaar heel gemakkelijk krijgen bij de drogist. Vooruitgang is dat vind ik.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:31

Ja je hebt er geen verwijsbriefje of iets dergelijks voor nodig. Het staat gewoon in het rek.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:03

Fijn dat ze nu wel bleven zitten Monique!

Oh en het is DEET en niet deed. Sorry, dat moest er echt even uit _O-

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:26

Sorry heb dyslexie en soms met woorden die ik zelden schrijf gaat het wel eens mis.

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:58

Monique1963 schreef:
tss, ik ken het helemaal niet. Of ben ik te lang weg uit NL? Als ik weer in NL ben zal ik eens ernaar speuren.

DEET is een insecticide met een zwart verleden, toen gebruikte men dat spul overal (hele dorpen onder sproeien, etc.) met nogal kwalijke gevolgen voor mens en dier. Het werkt absoluut, maar wees er zuinig mee.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:56

Bij dat bedrijf Care-Plus kwam ik dit ook tegen, werkt 6 uur in plaats van 10 uur zoals hun Deet doet, maar is geschikt voor kinderen vanaf 3 maanden: http://www.careplus.eu/nl/voorkom-insec ... t-natural/ . Ik denk dat ik dat eerder zou proberen op mijn paard dan het toch wel sterk giftige Deet...

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 22:07

Ik blijf voorlopig even bij de tritec die Pien heeft. Heb vandaag gereden en ik heb echt het idee dat er minder paardenhorzels bij ons in de buurt komen.

Of misschien komt het door de flitsende schoenen ;-) Ze bleven netjes onder zitten vandaag. Ik heb wel een bosritje gemaakt maar zonder een beek door te steken en zonder door het struikgewas te gaan. Misschien is er nog hoop.

Callas was een beetje irri. Ze had niet zo'n zin volgens mij. Ze liep te klieren, niet willen stappen, alleen maar hard willen, dus moest ik haar op het bit pakken, vond ze niet leuk, wilde ze pullen, mag niet van mij, dus we waren het niet zo eens vandaag. Dat duurde een twintig minuten en toen was het wel over. Verder was ze daarna braaf maar niet zo voorwaarts, tot we richting huis gingen, toen was ze ineens super voorwaarts en was mijn standaard rideltje, NEE, easyyyyyy, braaaaaaaaaaaaf. 1 minuut verder :NEE, iiiiiiiiiiiiiiisyyyyyy, braaf. Pff en dat in die hitte terwijl ik toch om 19h pas ging rijden. Ik hoop dat mijn camerabril het gedaan heeft, ben filmpjes ervan aan het uitladen. Zo ja dan komt er een dezer dagen weer een filmpje aan.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 18:46

Ik wil even een link met jullie delen. Deze vrouw rijdt een reiningproefje, wauw. Ik had kippenvel en was gewoon ontroerd. Je hoort overigens ook dat de meneer die het aankondigt het even te moeilijk heeft.
https://www.youtube.com/watch?v=TKK7AXLOUNo
Ik zie overigens wel dingen waar ik vraagtekentjes bij heb (staart zwiept erg in verzet bij achterwaarts en bij het verlaten van de arena vind ik haar wat minder sympathiek in de reverance), maar goed, als ik dit zou kunnen...

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:48

Oh zij is echt mijn voorbeeld haha. Ze zit ook zo mega goed o.O Ja er zijn soms wat mini schoonheidsdingetjes waar ze iets streng inkomt maar.. Beter dan dit heb ik nog niet gezien