[VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
JiskaVV

Berichten: 238
Geregistreerd: 27-07-16
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:40

Wat een super mooi meisje heb je! Ik ben ook echt heel benieuwd naar het veulentje, zeker omdat die super knappe ouders heeft <3 Ik volg en wens je alvast veel succes met je nieuwe aanwinst!

<3 Levi de Poes <3 Dolly de Tinker <3 Lydia&Eva, de kipjes <3

Spoiler:
Lieve Martha, Lazarus en Stefanus, wat missen we jullie hard...
Ik had nooit gedacht dat jullie al zo vroeg zouden vertrekken van ons...


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:53

Wauw zeg wat een prachtige pony! Heerlijk koppie!

fienfin
Berichten: 131
Geregistreerd: 17-05-15

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:55

Een stille meelezer hier, maar ik wil even zeggen dat je echt een pracht van een pony hebt. :) Dat hoofdje!

Urbiezira

Berichten: 2914
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:57

En hoe is het nu met merrie en eigenaresse? :D

SaraViavia

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:39

Leuke foto's !! Ze ziet er mooi uit.

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:05

Oh ze is er eindelijk. Wat een geweldig koppie heeft ze zeg, super leuk ook die "goodie bag".

Stand up for what you believe in, even if you're standing alone

Annebet_

Berichten: 887
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: Rillaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 08:20

Hoi allemaal

Ik kwam dit topic terug tegen en dacht, hmmm, misschien toch nog eens een ( laatste? ) update plaatsen over mijn Amerikaanse inwijkeling ;)

Edje doet het super! De eerste weken was het duidelijk dat dit een merrie is die haar hele leven op de weide heeft gestaan en alleen voor de nodige zorgen ( hoefsmid, ... ) in handen is geweest. Heel braaf, maar niet echt aan mensen gewoon.

Ze heeft een tijdje bij mijn ouders gestaan op de weide met schuilstal, maar na een dikke maand heb ik haar naar mijn eigen stallen gebracht. Ze bleef schuchter en ik had toch graag dat ze wat geruster zou zijn met mensen in de buurt tegen dat ze zou moeten veulenen.
Ze is samen met Halona dus naar mij gekomen en hier heeft ze elke dag buiten gestaan, maar werd ze ook elke avond weer binnengehaald, elke dag dus wel wat menselijk contact op een ontspannen manier. Dit heeft echt enorm geholpen en ze heeft heel snel vertrouwen gekregen.
Edje en Halona zijn direct naar de veulenstallen gegaan, die zijn iets van een 5mx4,5m. Op die manier had ze ook binnen ruimte en geen opgesloten gevoel.

In maart is Halona haar veulen geboren, Okie. Hij is buiten geboren, ineens was hij er ( vake was er bij ) en Edje heeft meegeholpen met hem droog te likken. Sindsdien is het "tante Edje" :P

En dan 22 mei is ze zelf weer mama geworden.
Ik had 's ochtends al lachend gezegd, vandaag gaat ze, gewoon omdat ze eindelijk aan haar uier begon te werken.
's Avonds leek ze een beetje onrustig, maar nu niet om te zeggen, dat is een merrie die er aan gaat beginnen. Dus voor ik ging slapen ben ik nog snel eens in de stal zelf gaan kijken, intussen al bellend met vake aangezien ik gewoon snel even dacht te kijken en weer snel binnen zou zijn.
Ik kom de stal binnen, doe het licht aan, springt Edje recht en zie ik een witte ( oef! ) blaas zitten met 2 beentje. Snel telefoon neergelegd, nog niet afgeduwd, dus vake was al aan het aanmoedigen via de telefoon op de achtergrond ( hij had de camera intussen ook aanstaan bij hem thuis ). En na een paar keer persen was het veulen er. Supersnel, super gemakkelijk, net zoals bij Okie een bevalling uit het boekje.
Snel even onder het staartje gekeken, een merrietje :D Bruin met een sterretje :D Een droom!
Veulentje stond snel op de benen, had al even snel de melkbar gevonden en eerste keer gemest.
Edje wist duidelijk wat ze moest doen, dus hebben we haar verder rustig laten doen. We konden ook van binnen uit volgen via de camera.

Veulentje heeft de naam Ipsa's Unique Bonnie Parker gekregen, Bonnie voor de vrienden.
Bonnietje is zelf nog heel schuchter, kan er amper aankomen, maar ook dat komt wel goed, alles op zijn tijd ;)

Haar volle zusje ( ik denk dat ik al wel wat foto's van haar gepost heb hier ) blijft het intussen super doen in Amerika. Ze blijft winnen op show, dus als Bonnie een beetje zoals haar zus zou willen uitgroeien, dan zou dat heel mooi zijn :o
Dit is zus:
Afbeelding

En dit is Bonnietje zelf:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nick1963

Berichten: 1941
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Hilversum

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:33

Leuk je update ! Wat een prachtige pony's

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:16

Proficiat met het schattige veulentje!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:31

Prachtige update met knappe veulens en mama's <3 Ik ben ook benieuwd hoe ze het gaan doen. Ga je naar de veulenkeuring?

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Annebet_

Berichten: 887
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: Rillaar

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 15:19

Bedankt :D

Neen, geen veulenkeuring.

Voor Bonnie nog geen shows dit jaar. Het is eentje dat tijd nodig zal hebben om vertrouwen te krijgen en ik wil dan ook niets overhaasten bij haar. Ze heeft dat echte gevoelige shetland karakter. Heel leuk om te showen, maar je moet er toch net iets subtieler mee omgaan.

Okie gaat ( waarschijnlijk, afhankelijk van hoe hij er bij loopt op dat moment, veulens veranderen zo snel ) eind juli mee met zijn halfzus Jackie naar de European Nationals. Daar mag hij zijn mama vertegenwoordigen in de produce of dam class samen met zijn halfzus en ook in de halterclasses mag hij zijn beste beentje voorzetten. Gewoon voor het plezier. Doet hij het goed, des te beter, is hij een flink mannetje dat zich min of meer weet te gedragen, helemaal top :D
Nonkel Mitchell en papa Jokie gaan misschien ook mee.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:48

Aha goede beslissing om haar dan nog even thuis te laten, ze heeft nog genoeg jaren voor de boek als het goed is om te showen!

Spannend hoor met Okie :D Is ook een lekker brutaal ding :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _MelissaV, Bloodymary, jokari, nafkedemi en 28 bezoekers