[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:37

Maar ze zouden hem zondag ( als in: over 2 dagen?) op komen halen?


Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:39

oji schreef:
Inderdaad Leo, dit soort dingen moet je alleen doen als je er zelf enorm veel plezier verwacht te gaan hebben met de pony. Geldt voor veel in de paardensport. Mijn paard kost mij ook alleen maar bakken met geld en omdat zij nooit weg zal gaan zal ze ook nooit een cent opbrengen. Maar het plezier dat ik aan haar beleef is het geld dubbel en dwars waard.

Maar als je al weet dat je geen klik hebt en er bang van bent en het ook nooit een rij-pony voor jou zal worden is dit puur geld weggooien.


Zelfs als je zelf de ruimte hebt om ze zonder huisvestingskosten op te laten groeien haal je je investering er nog niet uit. Smid, wormenkuren, inentingen, voer, moeten er in ieder geval in.

oji

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:54

Daarom zeg ik ook minimaal. De praktijk is het vaak veel meer. Maar als je aan de hoge kant gaat zitten met een inschatting roept iedereen meteen "zoveel hoeft het niet te kosten want....".

Paarden kosten vooral geld. Degene dier er financieel voordeel uit halen zijn zeldzaam en meestal alleen de professionals, nadat ze eerst ervaring opgedaan hebben met een aantal geld-slurpers.

Voor alle anderen geldt dat je het vooral als hobby moet zien, een hobby die geld kost. Dus als je dan een pony hebt waarvan je al weet dat je er geen plezier aan gaat beleven, dan moet je daar geen geld in blijven steken. Dat komt er toch nooit meer uit.

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:55

Getup schreef:
Maar ze zouden hem zondag ( als in: over 2 dagen?) op komen halen?


Dat vroeg ik mij inderdaad ook af

Rockes <3

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:02

Ik denk dat je niet te vroeg conclusies moet trekken.
Wacht zondag even af, dán pas andere plannen maken.
Niet iedereen is van het snel reageren.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Goof

Berichten: 28758
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:11

Rocamor schreef:
Getup schreef:
Maar ze zouden hem zondag ( als in: over 2 dagen?) op komen halen?


Dat vroeg ik mij inderdaad ook af


Ts heeft inmiddels al meerdere kerem gezegd dat die koop niet doorgaat en hij niet opgehaald wordt.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 18:08

Als de geïnteresseerde koper eerst continu antwoordde en nu ineens dagen lang niks meer is dat toch duidelijk dat ze niet zal komen opdagen? Adres heeft ze zelfs nog niet om gevraagd gehad.
Maar bon ik ben aant nadenken over de verkoop. Misschien dat die toch gaat blijven en met behulp van een trainster zal het vertrouwen in hem misschien weer terugkomen.

Leef en laat leven.

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:09

Ik heb alleen gelezen, dat ze geen antwoord meer krijgt. Maar het is nog geen zondag,hè....Als die afspraak staat om 14u30.

edit: zie nu de post van Art. Als ze geen adres weten, kunnen ze 'm inderdaad moeilijk komen ophalen. maar er is een deel betaald, dus zou je ze tot en met zondagmiddag nog even de kans kunnen geven....

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:12

Goof schreef:
Rocamor schreef:

Dat vroeg ik mij inderdaad ook af


Ts heeft inmiddels al meerdere kerem gezegd dat die koop niet doorgaat en hij niet opgehaald wordt.


Maar ik kon er niet helemaal uit halen of ze afgelopen zondag hadden moeten komen of aanstaande zondag.

Want als het aanstaande zondag is, kan het best zijn dat ze op vakantie zijn, of iets gebeurd is.

Ik lees ook wel eens pb's, geef aam dat ik nog terug kom erop en toch vergeet ik het.

Rockes <3

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:15

Als ze geen adres hebben zijn ze dus ook niet zelf komen kijken.
Niet komen kijken is bijna een garantie voor loze beloften.
Nooit vertrouwen op iemand die interesse heeft via internet maar niet langs komt :n

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 18:24

Getup schreef:
Ik heb alleen gelezen, dat ze geen antwoord meer krijgt. Maar het is nog geen zondag,hè....Als die afspraak staat om 14u30.

edit: zie nu de post van Art. Als ze geen adres weten, kunnen ze 'm inderdaad moeilijk komen ophalen. maar er is een deel betaald, dus zou je ze tot en met zondagmiddag nog even de kans kunnen geven....

Er is niets betaald.
Ze vroeg mij of ik voorschot wou. Ik ging akkoord maar sindsdien niks meer gehoord.

Is niet op vakantie, ik heb haar op fb dus kan alles volgen wat ze doet.

Leef en laat leven.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:33

Wacht even... Jullie hebben alleen contact gehad via Facebook.
Was de koop werkelijk gesloten of hebben jullie een afspraak gemaakt voor bezichtiging. Dat is nogal een verschil.
Trouwens...
Ik zou nooit een paard aan een vreemde verkopen wanneer deze alleen een voorschot betaalt.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 18:35

senna21 schreef:
Wacht even... Jullie hebben alleen contact gehad via Facebook.
Was de koop werkelijk gesloten of hebben jullie een afspraak gemaakt voor bezichtiging. Dat is nogal een verschil.
Trouwens...
Ik zou nooit een paard aan een vreemde verkopen wanneer deze alleen een voorschot betaalt.

Ze heeft een bod gedaan gehad waar ik akkoord mee ging. Afspraken gemaakt met haar over wanneer ze hem komt halen etc.

Leef en laat leven.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:37

Art_Ificious schreef:
senna21 schreef:
Wacht even... Jullie hebben alleen contact gehad via Facebook.
Was de koop werkelijk gesloten of hebben jullie een afspraak gemaakt voor bezichtiging. Dat is nogal een verschil.
Trouwens...
Ik zou nooit een paard aan een vreemde verkopen wanneer deze alleen een voorschot betaalt.

Ze heeft een bod gedaan gehad waar ik akkoord mee ging. Afspraken gemaakt met haar over wanneer ze hem komt halen etc.

Hadden ze hem al wel eens in het echt gezien?
Met Harley heb je toen spijt gehad dat je hem aan hun verkocht hebt dus het verbaast me wel dat je nu weer een paard weg doet zonder dat die mensen eens zijn komen kijken.

Goof

Berichten: 28758
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:56

Art_Ificious schreef:
Als de geïnteresseerde koper eerst continu antwoordde en nu ineens dagen lang niks meer is dat toch duidelijk dat ze niet zal komen opdagen? Adres heeft ze zelfs nog niet om gevraagd gehad.
Maar bon ik ben aant nadenken over de verkoop. Misschien dat die toch gaat blijven en met behulp van een trainster zal het vertrouwen in hem misschien weer terugkomen.


Ja leuk. Dan ben je heel veel geld armer en dan is hij nog steeds te klein voor je >;)

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:06

Dan heb ik niet goed gelezen, sorry. Nee, dan komen ze gewoon niet.
Maar een paard verkopen kost soms tijd. Mocht er een geinteresseerde zijn en jij je daar goed bij voelt, lijkt mij het echt het verstandigst, hem ze te gunnen.
Kost echt veel geld tot ze 3 zijn, en die centen en tijd kun je beter in Limo stoppen :-)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 19:45

Maar in tussentijd moet hij wel getraind worden zodat die makkelijker in de hand is. Nu is het zoals limo in het begin was: niet komen in de wei of zich lostrekken en gaan lopen met halstertouw nog aan hem vast.
Als die makkelijker in de hand is zal verkopen ook beter gaan vermoed ik.

Leef en laat leven.

Goof

Berichten: 28758
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:08

Hoezo? Wat denk je dat een koper ermee gaat doen dan? Trainen? Die gooit het dier (hopelijk) gewoon ook nog 2 jaar op het land in de opfok. De rest komt daarna wel.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:09

Art_Ificious schreef:
Maar in tussentijd moet hij wel getraind worden zodat die makkelijker in de hand is. Nu is het zoals limo in het begin was: niet komen in de wei of zich lostrekken en gaan lopen met halstertouw nog aan hem vast.
Als die makkelijker in de hand is zal verkopen ook beter gaan vermoed ik.

Trainen? Buiten de smid en enten om hoef je niet te trainen. Bij bijna elke opfok komen ze af en toe maar in de hand en met de juiste mensen om hem heen hoef je daarvoor helemaal niet te trainen. Als iemand je aanbied om hem daar neer te zetten en voor je te trainen zou ik toch maar even na gaan denken.. dier hoort nog twee jaar in de opfok. En het probleem wat zich voordoet is niet het paard maar jou eigen handelen/onzekerheid, dus valt er ook weinig te trainen. Je blijft bij alle paarden het probleem in het paard zoeken maar er zou ondertussen toch lichtje moeten gaan branden? Over 3 jaar heb je weer een probleem geval die niet verkoopbaar is.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:29

Denk dat je heel veel dingen nogal erg overdenkt, met heel veel invloed van poppetjes achter een scherm.
Je krijgt enorm veel tips hier van mensen die duidelijk meer van jonge paarden weten (weet er zelf ook geen zak van hoor, bedoel het niet persoonlijk).

Ik lees vnl mee om van anderen (en in dit topic dus jouw) fouten te leren. Ondertussen hebben wij ook een groene 8j fokmerrie van 800kg gekocht en wat wij oa gebruiken uit de tips in dit topic is: rust, routine, small victories. Nu 6 dagen in NL kan dat dier al naar je toe komen en halsteren op de wei, meelopen/halt zonder dribbelen, uit je ruimte blijven, stilstaan op de poetsplek en geschoren worden (owv de horzeleitjes, dat ging sneller :Y) ). Tuurlijk gaat er wel eens iets niet zoals gepland, maar daar hebben ze schoenen met stalen neuzen en gezond verstand voor uitgevonden. Niet over je heen laten lopen, per ongeluk negatief gedrag negeren of meteen heel kort corrigeren en weer verder met belonen wat je wel wil zien.

En nee, wij zijn geen ervaren paardenmensen.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:42

Het is een jaarling, niet echt boeiend dat die nog stout is. Dat doen jaarlingen nou eenmaal.


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 22:07

Ja ok smid en entingen. Maar dan moet het dier ook geleerd hebben stil te staan en zich laten begeleiden.
Of ga je dat pas leren als ze uit de opfok komen? :?

Leef en laat leven.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:11

Bij de opfok op mn oude werk pakten we ze elke dag voor de wei en weer terug naar de inloop stal. Voetje oefenen deed de hoefsmid zelf, die was aardig kundig en geduldig met baby’s.
Verder deden we er helemaal niks mee :') .

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:18

Jeetje ik ben weer bijgelezen, heb je echt niet door dat het probleem in jouw wispelturigheid zit? Elke keer een andere aanpak worden die dieren toch ook horendol van, zoek een goede instructrice en blijf hier ook lekker bij lessen. Minder banketstaaf meer rijden.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LaDonna75 en 122 bezoekers