[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:03

Art_Ificious schreef:
Zijn dit soort biedingen normaal voor een Jaarling die een kleine D pony wordt?
250-400€


Door deze reactie vermoed ik dat jij veel en veel teveel geld voor hem betaald hebt...

HopeMyDay

Berichten: 1282
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:04

Art_Ificious schreef:
Zijn dit soort biedingen normaal voor een Jaarling die een kleine D pony wordt?
250-400€


Ongecastreerd zonder papier & toebehoren zeker :j
Het zal ook niet meehelpen dat hij een kleine D pony word, grote (en verwacht grote) D ponies zijn gewoon meer waard (omdat je er internationaal mee kan starten).
Ik denk ook dat je teveel voor hem betaald hebt...

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:05

Art_Ificious schreef:
Babootje schreef:
Ja zo ongeveer wel. Zou anders zijn indien jouw jaarling een mooi papier erbij had.
nou jammer dan want daarvoor gaat die niet weg.
Minstens 700€ niks lager. Heb er sowieso verlies aan.

Gecastreerd lijkt me dat een mooie prijs.
Nu bied je een kruising jaarling hengst aan die niet eens echt braaf is (ook niet gek), dus heel veel bonus zit er niet aan.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:05

Art_Ificious schreef:
Babootje schreef:
Ja zo ongeveer wel. Zou anders zijn indien jouw jaarling een mooi papier erbij had.
nou jammer dan want daarvoor gaat die niet weg.
Minstens 700€ niks lager. Heb er sowieso verlies aan.


Dat is nog bijna het dubbele van de "normale" prijs. Realiseer je dat je dat verschil op 1 maand kwijt bent aan stalgeld

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 12:06

650 heb ik betaald. Was zelfs de goedkoopste Jaarling/veulen toen. Goedkoper vind je ze niet hoor.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:07

Art_Ificious schreef:
650 heb ik betaald. Was zelfs de goedkoopste Jaarling/veulen toen. Goedkoper vind je ze niet hoor.


-O- sorry maar dit geloof je zelf niet of wel?

En waarop baseer je dan je huidige vraagprijs? Want dit ligt stukken hoger terwijl je in een slecht seizoen zit en jaarlingen sowieso al slecht in de markt liggen. Voor dat geld koop je ook een driejarige ruin die misschien wel wat in de hand is
Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 23-10-18 12:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:07

Art_Ificious schreef:
650 heb ik betaald. Was zelfs de goedkoopste Jaarling/veulen toen. Goedkoper vind je ze niet hoor.


Waarom denk je dat je hem nu voor meer kwijt kunt raken terwijl dit echt de meest ongunstige tijd is om een hengst nog in een opfok kwijt te kunnen?

Was die al in de hand geweest voor die bij jou was of nog niet

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:08

Voor een groene kruising zonder papier en kleine maat vind ik 400 een reëel bod. :j en zeker als hij nog niet gecastreerd is. Ik gaf eerder ook het voorbeeld van mijn grote D pony kruising die als groene vierjarige 1000 gekost heeft. :)

Vluchtgedrag is idd vaak een hardnekkig probleem omdat het vluchten in eerste instantie veelal "succes" heeft opgeleverd. Je krijgt het er alleen goed uit, als er structureel en langdurig gewerkt wordt aan het aanleren van wat dan wel het juiste antwoord is in plaats van vluchten. Niet alleen onder het zadel maar ook in het grondwerk. Mijn pony heeft 9 maanden lang 2 tot 3 keer per week onder het zadel en 3-4 keer grondwerk volgens dezelfde principes gehad en pas daarna kon ik zeggen dat hij ook voor mij safe voelde onder het zadel. Heel veel geduld, vertrouwen en vooral daadkrachtige en eenduidige begeleiding. Mocht je het interessant vinden heb ik een filmpje van het proces dat ik wel met je wil delen, indien je het wilt zien, stuur me maar een pb. :)

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:09

650.
Dan moet je van geluk spreken dat nu in het najaar terug te krijgen.
Stalgeld kun je nooit tellen dat je dat er uit kunt krijgen.

Veulens zijn beter aan de prijs door een schattigheids factor.
Jaarlingen en 2 jarige zijn slecht aan de prijs. Kosten een hoop stalgeld en je kunt er niets mee.
Mooie 3 jarige gaat de prijs weer van omhoog, maar nog steeds niet wat je aan stalgeld hebt betaald.
Zeker nu in het najaar zijn paarden goedkoop.
Willen mensen aan jaarling zonder papier gaan ze wel naar de markt.

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:11

Art_Ificious schreef:
Babootje schreef:
Ja zo ongeveer wel. Zou anders zijn indien jouw jaarling een mooi papier erbij had.
nou jammer dan want daarvoor gaat die niet weg. In mijn ogen zijn dat dan ook meer funbieders of mensen die er winst op willen maken door achteraf toch duurder te verkopen.

Minstens 700€ niks lager. Heb er sowieso verlies aan.


Mwah ik denk niet dat iemand hem met winst verwacht te verkopen, zelfs als het voor zelf opleiden en daarna weer verkopen is, haal je nooit de investering er uit die een jaarling je gekost heeft. De tijd is ongunstig en zijn leeftijd is ongunstig..

Goof

Berichten: 28784
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:11

Hoezo heb jij er 'sowieso' verlies aan?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 12:15

Oakland1990 schreef:
Art_Ificious schreef:
650 heb ik betaald. Was zelfs de goedkoopste Jaarling/veulen toen. Goedkoper vind je ze niet hoor.


-O- sorry maar dit geloof je zelf niet of wel?

En waarop baseer je dan je huidige vraagprijs? Want dit ligt stukken hoger terwijl je in een slecht seizoen zit en jaarlingen sowieso al slecht in de markt liggen. Voor dat geld koop je ook een driebenige ruin die misschien wel wat in de hand is
sorry dat meen ik wel. Enige goedkopere paardjes die je kon vinden zijn shetlandveulens of B pony veulens.

De markt in België ligt precies anders dan in Nederland qua prijzen?

Zelfs nu is de goedkoopste jaarling C pony 500€, shetjes durven ze zelfs 300 voor te vragen.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:16

Goof schreef:
Hoezo heb jij er 'sowieso' verlies aan?


Als ze haar gemaakte kosten telt. Die krijgt ze nooit terug en als de pony weg is heeft ze die kosten dus "voor niks" gemaakt

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:17

Wat andere als vraagprijs hebben is ook niet wat ze er voor krijgen :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:18

Hier kan je shet hengsten veulens voor 50 euro op halen, het is maar net hoe en waar je kijkt.

Maar goed, als je hem nu nog een winter houd heb je nog veel meer kosten natuurlijk. En als je hem houd tot hij 3 is is het al helemaal duur ;)

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:19

Art_Ificious schreef:
Sorry dat meen ik wel. Enige goedkopere paardjes die je kon vinden zijn shetlandveulens of B pony veulens.

De markt in België ligt precies anders dan in Nederland qua prijzen?

Zelfs nu is de goedkoopste jaarling C pony 500€, shetjes durven ze zelfs 300 voor te vragen.


Nee hoor, zo Belgisch als wat. Was Spirit geen import? Want dan komen die kosten er bij in de aankoop welke jij niet op de volgende kan verhalen. Kan me voorstellen dat ze die wel op jou verhaald hebben

Goof

Berichten: 28784
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:20

Oakland1990 schreef:
Goof schreef:
Hoezo heb jij er 'sowieso' verlies aan?


Als ze haar gemaakte kosten telt. Die krijgt ze nooit terug en als de pony weg is heeft ze die kosten dus "voor niks" gemaakt


Die kosten zijn nooit voor niks. Ts is geen handelaar en had het dier voor haar hobby gekocht, daar komen kosten bij kijken. Dat is gewoon de investering in de hobby, niet iets wat je doorberekent aan een volgende eigenaar.

Babootje

Berichten: 26256
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:21

Leo schreef:
Voor een groene kruising zonder papier en kleine maat vind ik 400 een reëel bod. :j en zeker als hij nog niet gecastreerd is. Ik gaf eerder ook het voorbeeld van mijn grote D pony kruising die als groene vierjarige 1000 gekost heeft. :)


En dat is echt nog wel het maximale dat je ervoor kun krijgen hoor. En als je hem snel verkopen wil dan 250. Iedere dag dat ie langer staat kost ie jou ook tijd geld. Zo moet je er ook naar kijken. Je moet niet vergeten dat het een jaarling is en je dus nog twee jaar lang geld en tijd moet investeren. Je mag inderdaad al blij zijn als een papierloze 4 jarige kleine D onbeleerd 1000 oplevert.
Pak je verlies zou ik zeggen en leer ervan.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:02

400 vind ik ook een redelijk bod.Ik heb voor mijn jaarling 800 betaald ,merrie ,paard, premieveulen met goed papier, en gewilde kleur.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:03

Ik denk niet dat je er 700,- voor gaat vangen.

Het is nu een slechte verkoop tijd en jaarlingen zijn niet moeders mooiste. Daar moet je als koper ook doorheen kunnen kijken.

Hij is leuk, maar niet een heel bijzonder paard.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:30

Proberen binnen België te blijven, in Nederland zijn de ponies goedkoper. Verder vind ik 250 euro laag, 1000 hoog :) ik denk persoonlijk dat 500 een prima bod zou zijn, hij heeft een leuk kleurtje.
Waarom heb je hem eigenlijk in eerste instantie gekocht? Heb je de tijd en energie om 2 paarden te rijden of was doorverkopen je eerste plan? Omdat je voor het goedkoopste paardje bent gegaan?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 14:54

Eight schreef:
Proberen binnen België te blijven, in Nederland zijn de ponies goedkoper. Verder vind ik 250 euro laag, 1000 hoog :) ik denk persoonlijk dat 500 een prima bod zou zijn, hij heeft een leuk kleurtje.
Waarom heb je hem eigenlijk in eerste instantie gekocht? Heb je de tijd en energie om 2 paarden te rijden of was doorverkopen je eerste plan? Omdat je voor het goedkoopste paardje bent gegaan?

Ik had hem gekocht omdat ik altijd al een tweede erbij wou. En hij sprak me enorm aan. Ben ook gaan bezichtigen en daar besloten hem toch te kopen.
Doorverkopen was niet mijn plan. En heb er eerlijk gezegd nog steeds twijfels over of ik hem wel kan verkopen, of ik er achteraf ook niet weer spijt van ga hebben zoals met harley toen.
Anyway momenteel staat hij lekker jong te wezen op de manege met de andere paardjes op de wei. In het voorjaar mag hij naar de grote weides tot het weer winter wordt.
Hij komt nu ook 9u per dag buiten in groep met onbeperkt hooi. Hij heeft een vast maatje waar hij altijd bij staat vanaf de eerste dag al. Dit komt denk ik omdat hij in de stal ernaast staat en ze contact hebben via de tralies.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:07

Ik vind het een leuk dier, kleur doet ook een hoop voor de prijs, maar wordt hij niet wit als ik de laatste foto zo zie?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:12

Charaz schreef:
Ik vind het een leuk dier, kleur doet ook een hoop voor de prijs, maar wordt hij niet wit als ik de laatste foto zo zie?

Dat dacht ik ook al inderdaad..

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:15

Staat hij in de winter ook 15 uur op stal of word dat nog meer? Ik zou echt kijken of je hem meer buiten kan hebben ergens..