[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
troi
Berichten: 16988
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:26

karuna schreef:
Jongens, stop eens. Dit soort berichten van jullie maakt het niet beter. ?


Wat maakt het wel beter dan?

Nog meer begrip? nog meer tips? nog meer trainers die ze makkelijk kan benaderen? volgens mij is de pot met die opties al een flinke tijd leeg..


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:27

Volgens mij qordt het tijd voor een slotje. En gewoon niet meer reageren mocht TS ooit nog een topic starten. Ik TEM

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37170
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:28

Nee maar natrappen nu nog eens met weddenschapje enz. Iemand leugenaar noemen dat soort dingen. Iemand die onzeker is, zoveel sjit over zich heenkrijgt trekt zich dan alleen nog maar verder terug,

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:35

Babootje schreef:
oji schreef:
En dan nu een zielig verhaal. Jammeren het ligt niet aan mij maar ik twijfel aan de gezondheid van Limo. Grote flauwekul! Als je daadwerkelijk je zorgen maakte om de gezondheid van Limo was je niet nu zelf aan weer het rijden


Dus is Art gewoon een potje aan het liegen hier. Wie behandelt wie nu slecht dan?
Je moet je echt diep diep schamen Art. Mensen die jou al lange tijd volgen en je met raad (en soms daad) bijstaan op deze manier te behandelen. Echt slecht vind ik dat.

Ook even geen aannames als waarheid oppakken, volgens mij weet niemand hier wat er precies gebeurd met het dier.

Ik hoop echt dat Art nog een goede ingeving krijgt en dat het allemaal goed komt maar geschiedenis lijkt zich te blijven herhalen tot nu toe :(:)

BigOne
Berichten: 38069
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:46

Iedereen die dit natrappen vind!!! Ik vind het eerder een allerlaatste poging om madam te laten inzien dat er niet alleen bij haar pony wat aan de hand is maar zeker bij haarzelf ook. Alle topics van de afgelopen jaren eindigen op de dezelfde manier, het staat haar niet meer aan en de hele wereld heeft schuld behalve zijzelf. Maakt mij geen bal uit ware het niet dat hier levende wezens bij betrokken zijn en die zijn de dupe van de eigengereidheid van Art.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:47

bigone schreef:
Iedereen die dit natrappen vind!!! Ik vind het eerder een allerlaatste poging om madam te laten inzien dat er niet alleen bij haar pony wat aan de hand is maar zeker bij haarzelf ook. Alle topics van de afgelopen jaren eindigen op de dezelfde manier, het staat haar niet meer aan en de hele wereld heeft schuld behalve zijzelf. Maakt mij geen bal uit ware het niet dat hier levende wezens bij betrokken zijn en die zijn de dupe van de eigengereidheid van Art.

Ze weet dat ze zelf issues heeft, geloof dat maar :(:)

Sizzle

Berichten: 35622
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:56

Haar pony, haar keuzes.
De pony is geus ook wel tevreden als hij over 10 jaar nog steeds een beetje hetzelfde doet. Er zijn paarden die nooit echt gereden worden en gewoon een beetje mee wordt gespeeld.
Wellicht is lange teugelen wel wat voor TS.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:02

Art doet ook veel dingen. Ze heeft net een nieuw zadel, osteo komt regelmatig langs.

Art: ik hoop toch dat je doorzet met de trainingstal. Ik denk dat goede begeleiding het enige of toch het voornaamste is wat voor jullie nu ontbreekt. Paarden knappen van training vaak enorm op. Want training is vooral het lichaam functioneler maken, niet zo zeer trainen zodat het paard je toelaat om erop te zitten. Mijn paard heeft ook geen perfect lijf maar juist door hem goed te trainen loopt hij altijd beter.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

BigOne
Berichten: 38069
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:09

poes schreef:
Art doet ook veel dingen. Ze heeft net een nieuw zadel, osteo komt regelmatig langs.

Art: ik hoop toch dat je doorzet met de trainingstal. Ik denk dat goede begeleiding het enige of toch het voornaamste is wat voor jullie nu ontbreekt. Paarden knappen van training vaak enorm op. Want training is vooral het lichaam functioneler maken, niet zo zeer trainen zodat het paard je toelaat om erop te zitten. Mijn paard heeft ook geen perfect lijf maar juist door hem goed te trainen loopt hij altijd beter.

Ze kan veel doen maar dat lost haar probleem niet op, het liefst zou ze de pony in een glazen kastje zetten en de hele dag naar kijken en vooral, dat niemand erbij kan komen want ze is er al bijna 100 pagina's van overtuigd dat zij als enigste dit arme dier begrijpt. Zo zijn er meer maar het brengt je van de regen in de drup wanneer je halsstarrig elke menselijke hulp die ook maar iets afwijkt van haar ideaalplaatje blijft weigeren of de deur uitzet. Dat kun je doen wanneer je zelf heel veel verstand van zaken hebt, ontzettend goed doorhebt hoe het paard in zijn vel zit en weet waar je mee bezig bent en vooral wat de gevolgen zijn van je omgang met het dier. En op alle punten scoort ze een onvoldoende, niet erg wanneer je maar wil leren maar ook hier haakt ze af wanneer het tot kritische vragen en gegeven oplossingen komt.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Gini
Berichten: 17886
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:38

Een paar pagina's geleden kwam ik ook het topic binnenvallen met de vraag waarom het zo erg is als het paard niet in training gaat. Ik snapte ook niet waarom de ene na de andere daarover viel en er zo op gehamerd werd. Ik snap dat er na bijna 100 pagina's best wel veel frustratie en ontgoocheling zit bij de volgers vanaf het eerste uur. Dus ik wil hier nu ook niet roomser dan de paus zijn, in topics die mij na aan het hart liggen en waar ik veel advies gegeven heb, reageer ik ook sneller wat feller. Maar om maar aan te geven dat puur objectief gezien de toon van de berichten een paar pagina's geleden toch best al wel negatief en opdringerig werd. En iedereen weet dat je met stroop meer vliegen vangt.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:40

Niemand zegt dat ze het beest per se in training moet zetten. Een weidepaard is niet per se slecht. Maar ze wil er op rijden en heeft zelf de kennis en begeleiding niet. Dan is het voor beide beter om hem een goede start te laten nemen onder een prof dan eerst anderhalf jaar aan te modderen

RianneH

Berichten: 28220
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:44

Moderatoropmerking:
Hoewel het geven van een tegenargument volledig is toegestaan wordt er op de laatste pagina(s) onnodig hard gereageerd tegen TS. Het is niet nodig om in herhaling te vallen, de boodschap is duidelijk, daar hoeft men niet nogmaals met zwaardere bewoording overheen te gaan.

"Een draver, is gaver" :D

purny

Berichten: 27407
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:48

Topic sluiten lijkt mij een beter idee aangezien ze over een paar weken wel weer zal reageren en we weer beginnen van voor af aan. Wij gaan goedbedoelde adviezen geven en ts slaat ze af...

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Goof

Berichten: 28646
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:53

Het is voor de pony totaal geen probleem om nooit aan het werk gezet te worden, echter is ts haar doel met deze pony trainen en wedstrijden rijden.
En in dat geval zul je toch aan de slag moeten.

Manadeluca

Berichten: 1121
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:50

HIer wordt niemand beter van.
Succes aan iedereen die het goed met haar/zijn rijdier voorheeft.
Je kan het tijdelijk uit handen geven dat is waar, en zien wat anderen je dier kunnen bijbrengen en zien welke mogelijkheden het dier heeft, maar uiteindelijk is de ruiter wel degene die met het paard verder moet.
Limo zal het haar wel vertellen. Ik geloof niet dat Art het slecht met Limo voorheeft maar misschien heeft ze wat meer tijd nodig om bij te komen van alles.

Dan kan ze nog altijd verder, ze is toch marionet van bokt?
Als ze met Limo wil rijden/jumpings doen of wat dan ook, zal ze hier toch een weg voor moeten afleggen, net zoals een ieder van ons. Ze zal zelf wel beslissen op welk tijdstip/plek. Wat maakt het uit als dit nu of later is.

miezelke

Berichten: 1313
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:50

Mensenlief wat worden hier een vreselijke aannames en veroordelingen gemaakt, bah! Nergens schrijft Marijke dat ze Limo niet meer gaat wegbrengen, en nergens maakt ze de stal zwart. Er worden hier conclusies getrokken die nergens op slaan.
En het is nog altijd een FORUM, Marijke is niet verplicht om adviezen of tips op te volgen en heeft niemand verantwoording af te leggen. Ik heb vroeger ook al hele adviezen uitgetypt, of ze der wat mee doet, sja da's haar zaak, ze is dat niet verplicht. En ponylief wordt goed verzorgd en zoals hierboven nogal gezegd, die hoéft niet aan het werk, die vraagt er ook niet om. Tis hier nog erger of beest wordt mishandeld.

Vergeet ook niet dat het beestje nog maar 4 is. Hoeft allemaal nog niet perfect en vlekkeloos te verlopen. Iedereen doet het op zijn tempo, en als blijkt dat dit meer tijd in beslag neemt dan bij een ander, so what? En misschien loopt alles niet volgens het boekje en ja, worden er fouten gemaakt, so what? Kan ze alleen maar van leren. Laat iedereen alsjeblieft in zijn waarde.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:54

Via PB reageert ze gewoon nog wel. Maar ik kan uit die berichten wel afleiden dat ze hem niet meer in training gaat zetten aangezien ze nu plots goede begeleiding heeft.
ik hoop het voor haar, maar vooral voor Limo...

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

Sizzle

Berichten: 35622
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:59

Ik ga helemaal met Miezelke mee.
Het ding is pas vier en heeft alles wat hij nodig heeft. Sterker nog, ik denk dat het met zijn hoge kruis alleen maar voordelig is als hij nog niet veel belast wordt.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:36

Art ik heb af en toe wel eens je vorige topics gelezen (van je vorige pony)
Je komt op mij heel onzeker en makkelijk beïnvloedbaar over, niets mis mee maar een jonge pony heeft een leider nodig.

In jouw situatie zou ik persoonlijk drie dingen overwegen :
1. Pony naar de trainingstal brengen en ze daar de tijd geven met hem aan de slag te gaan.
2. Pony ergens op de wei zetten zodat hij aan kan sterken, dit met onbeperkt ruwvoer en twee maal daags kracht voer, o grams waterdichte winterdeken erop en enkel in de wei knuffelen en de pony verder tot na het voorjaar met rust laten.
3. Pony verkopen en er een leuke oudere en vooral ervaren pony voor terug kopen.

Ik zag nog reacties over artrose in de rug, dat vind ik op deze leeftijd eigenlijk wel vrij schokkend.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Babootje

Berichten: 26039
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:41

miezelke schreef:
Mensenlief wat worden hier een vreselijke aannames en veroordelingen gemaakt, bah! Nergens schrijft Marijke dat ze Limo niet meer gaat wegbrengen, en nergens maakt ze de stal zwart. Er worden hier conclusies getrokken die nergens op slaan.
En het is nog altijd een FORUM, Marijke is niet verplicht om adviezen of tips op te volgen en heeft niemand verantwoording af te leggen. Ik heb vroeger ook al hele adviezen uitgetypt, of ze der wat mee doet, sja da's haar zaak, ze is dat niet verplicht. En ponylief wordt goed verzorgd en zoals hierboven nogal gezegd, die hoéft niet aan het werk, die vraagt er ook niet om. Tis hier nog erger of beest wordt mishandeld.

Vergeet ook niet dat het beestje nog maar 4 is. Hoeft allemaal nog niet perfect en vlekkeloos te verlopen. Iedereen doet het op zijn tempo, en als blijkt dat dit meer tijd in beslag neemt dan bij een ander, so what? En misschien loopt alles niet volgens het boekje en ja, worden er fouten gemaakt, so what? Kan ze alleen maar van leren. Laat iedereen alsjeblieft in zijn waarde.


Ze is helemaal niets verplicht maar ze moet gewoon eerlijk zijn. En dat is ze niet.

Nu heeft ze het idee met dr nieuwe zadel dat het haar zelf wel lukt. Ook goed maar ZEG dat dan. En niet draaien dat de trainingsstal dr paard wel in de krul zou trekken, vervolgens zou Limo dan wel weer kreupel zijn en moet ie naar de dierenarts. Maar is ze ondertussen wel lekker aan het rijden. (En dat is geen aanname)

En dan is het vervolgens de toon die de muziek maakt. Als je haar niet de hemel in prijst dan ben je niet leuk voor haar. De manier waarop ze bokkers hier die haar al een poos hebben gevolgd, van advies hebben voorzien,schoffeert vind ik lelijk. Daar gaat het volgens mij om en niet om wat ze met de goedbedoelde tips doet.

Het is echt 1 groot theater van aandachttrekkerij en ik ga haar die aandacht in ieder geval niet meer geven.

Bij dezen dan nu echt ontstipt.

oji

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:52

Babootje schreef:
Ze is helemaal niets verplicht maar ze moet gewoon eerlijk zijn. En dat is ze niet.

Nu heeft ze het idee met dr nieuwe zadel dat het haar zelf wel lukt. Ook goed maar ZEG dat dan. En niet draaien dat de trainingsstal dr paard wel in de krul zou trekken, vervolgens zou Limo dan wel weer kreupel zijn en moet ie naar de dierenarts. Maar is ze ondertussen wel lekker aan het rijden. (En dat is geen aanname)

En dan is het vervolgens de toon die de muziek maakt. Als je haar niet de hemel in prijst dan ben je niet leuk voor haar. De manier waarop ze bokkers hier die haar al een poos hebben gevolgd, van advies hebben voorzien,schoffeert vind ik lelijk. Daar gaat het volgens mij om en niet om wat ze met de goedbedoelde tips doet.

Het is echt 1 groot theater van aandachttrekkerij en ik ga haar die aandacht in ieder geval niet meer geven.

Bij dezen dan nu echt ontstipt.

_/-\o_ Helemaal mee eens!
En ik ontstip ook.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:06

xAnthea schreef:
Via PB reageert ze gewoon nog wel. Maar ik kan uit die berichten wel afleiden dat ze hem niet meer in training gaat zetten aangezien ze nu plots goede begeleiding heeft.
ik hoop het voor haar, maar vooral voor Limo...


Het zijn geen pb’s voor niets. Ik vind het niet proper om dat dan hier te komen doorzeggen?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:16

Vind ik ook dat je de inhoud of een samenvatting van pb's niet online moet zetten.

Ik schrok ook dat de toon en het plan ineens veranderde, maar vind dit er los over gaan. Mishandeld ze haar paard? Nee. Punt uit, ze is goed voor dat beestje. En nee het is misschien niet de beste manier om hem op te leiden. En het is te hopen dat ze echt goede begeleiding krijgt, maar het paard heeft hier geen last van. Heeft een goed zadel, wordt niet overbelast,.... Doe allemaal even kalm alsjeblieft. Je bent nog steeds tegen een levend persoon met gevoels bezig, die al vaak heeft aangegeven heel gevoelig te zijn.

Mijn gevoel zegt ook trainingsstal, maar ik ga TS niet zo afschieten als ze dit toch niet doet. Het is haar paard en het paard wordt goed verzorgt. Dat is nog altijd de kern van een paardwaardig bestaan, zolang ze niks gek doet met rijden zelf te proberen lijkt het mij niet zo een verschrikkelijk drama.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:18

Dat is in het verleden wel gebeurd. Dan ging ze er zelf op met als gevolg dat het fout gaat. Ook toen hebben we gezegd dat ze voorzichtig moet blijven en niet overmoedig. Dus daarom wordt er zo vol ongeloof gereageerd, ze loopt gewoon opnieuw in haar ongeluk op deze manier. En wij als ‘toeschouwers’ zien het zo klaar als een klontje, dat dit opnieuw fout gaat. Daarom is het frustrerend dat ts dit zelf niet kan zien. Ze gaat zichzelf opnieuw teleurgesteld voelen, ze kan zich beter goed laten begeleiden op een geschikte stal. Dan kan ze zelf groeien en heeft ze iemand die het voortouw neemt en kordaat kan zijn. Die ook gewoon kan zeggen “Nee, hij is niet kreupel.” of “Nee, hij heeft geen oorontsteking omdat hij even gevoelig is op de oren.”. Anders blijft dit echt een eindeloze cirkel, als je een paard neemt wil je toch wat kunnen bereiken met het dier? Zeker ts, die wil gaan springen met Limo. Waar ga je dan naartoe werken als je de stap naar goeie begeleiding nog te moeilijk vindt? Het is echt aan te raden om Limo wel naar de stal te brengen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:20

Ik ben het daar mee eens hoor, ik zou het ook aanraden absoluut. En het is niet de slimste aanpak. Maar om iemand zo af te branden daarvoor (niet iedereen trouwens), vind ik extreem. Oke het is niet slim met haar doel wat ze voor ogen heeft, maar het paard heeft er in ieder geval geen last van..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jenn_Mellow en 12 bezoekers