[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:06

Sommige mensen willen gewoon niet geholpen worden (al roepen ze van wel) als de daden jarenlang iets anders laten zien.............

En ik denk dat Art daar onder valt. Prima ieder zijn leven, maar dan is het fijn als ze geen topic meer opent over haar issue's.....want ze wil toch niet geholpen worden...........

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 22:41

studiemiep schreef:
Sommige mensen willen gewoon niet geholpen worden (al roepen ze van wel) als de daden jarenlang iets anders laten zien.............

En ik denk dat Art daar onder valt. Prima ieder zijn leven, maar dan is het fijn als ze geen topic meer opent over haar issue's.....want ze wil toch niet geholpen worden...........

:')
Right daarom heb ik dus ook al honderden euro's gespendeerd aan grondwerklessen en instructrices...
Echt als ik niet geholpen wou worden had ik ook voor eerdere problemen geen hulp aanvaard.
Jeetje je kan ook serieus overdrijven of beter van een mug een olifant maken.

Had je echt niks zinnigers te zeggen? Had je best niks gezegd !!


Sorry kon het echt niet laten om deze reactie onbeantwoord te laten.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:45

Art_Ificious schreef:
studiemiep schreef:
Sommige mensen willen gewoon niet geholpen worden (al roepen ze van wel) als de daden jarenlang iets anders laten zien.............

En ik denk dat Art daar onder valt. Prima ieder zijn leven, maar dan is het fijn als ze geen topic meer opent over haar issue's.....want ze wil toch niet geholpen worden...........

:')
Right daarom heb ik dus ook al honderden euro's gespendeerd aan grondwerklessen en instructrices...
Echt als ik niet geholpen wou worden had ik ook voor eerdere problemen geen hulp aanvaard.
Jeetje je kan ook serieus overdrijven of beter van een mug een olifant maken.

Had je echt niks zinnigers te zeggen? Had je best niks gezegd !!


Sorry kon het echt niet laten om deze reactie onbeantwoord te laten.

Paarden kosten altijd geld, les of niet. Je kunt je best doen en veel geld spenderen maar dat wil niet zeggen dat dat ook de juiste weg is. Wanneer je zoveel stress krijgt dan is het misschien verstandig om jezelf een flinke periode van bokt te bannen want jij stress betekend automatisch paard in de stress.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 22:46

Bigone de stress is mede ook door iets in RL. Wil het gerust via pb vertellen hoor.
En idd in dat geval is limo een zeer goede spiegel hij voelt feilloos aan als het niet goed gaat met mij. Dus stress probeer ik te vermijden voor ik met hem werk. Door bv eerst zelf rustige muziek te luisteren en/of eerst de stal te mesten.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 03-12-18 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:47

Art_Ificious schreef:
studiemiep schreef:
Sommige mensen willen gewoon niet geholpen worden (al roepen ze van wel) als de daden jarenlang iets anders laten zien.............

En ik denk dat Art daar onder valt. Prima ieder zijn leven, maar dan is het fijn als ze geen topic meer opent over haar issue's.....want ze wil toch niet geholpen worden...........

:')
Right daarom heb ik dus ook al honderden euro's gespendeerd aan grondwerklessen en instructrices...
Echt als ik niet geholpen wou worden had ik ook voor eerdere problemen geen hulp aanvaard.
Jeetje je kan ook serieus overdrijven of beter van een mug een olifant maken.

Had je echt niks zinnigers te zeggen? Had je best niks gezegd !!



..maar je zoekt de oorzaak en hulp altijd buiten je zelf....en soms is het ook goed om kritisch naar je eigen handelen te kijken. Je kunt wel schoppen en schreeuwen die boze buiten wereld maar zelf reflectie is ook een kunst....

(en ik denk dat jouw handelen of beter gezegd nu niet handelen een grote sleutel tot het niet slagen is) en daar kan geen nieuw zadel/ osteopaat etc tegen op.... en dan ben je volgens je profiel nog 26 ook (en ik hoop met heel mijn hart dat je pas 16 bent... want dan is je gedrag en struisvogel politiek nog beter te begrijpen ook)

En als je zoveel stress ervaart van je pony en daar blijkbaar zo onder "lijd"wellicht is het voor jezelf dan ook prettig om eens met een professional te gaan praten over jouw issues ( psycholoog dus)

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:48

Geeft het niet wat rust dan als je limo nu bij een trainer zet. Dan kun je wat meer tijd aan jezelf besteden en kun je straks mooi de draad oppakken als limo een goede basis heeft meegekregen.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:53

Art, 's je zelf zoveel stress hebt is het misschien beter om pony idd toch op training te sturen

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 22:54

Wie zegt er hier dat ik stress ervaar van mijn paardje?
Dat is wat jij er weer van maakt en helemaal niet waar mijn stress vandaan komt.

Ingedebruijn ik reageer even via pb voor iedereen me weer in de aanval schiet.

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:10

Volgens mij ben je een lieve, maar ook heel gevoelige meid met een paar heel vervelende issues.
Ik volg je topics al een aantal jaar en het enige wat ik je mee kan geven is: werk aan jezelf.
Al deze topics hebben te maken met jou, zorg dat je steviger in je schoenen komt te staan, gelukkig bent met jezelf en je omgeving.
Als je dat echt bereikt, dan ga je merken dat je steeds minder op zoek gaat naar bevestiging van anderen en je veel minder snel uit het veld laat staan. En dat je ook in staat bent om je eigen verantwoordelijkheden te nemen.
Omdat je volgens mij in essentie een goed mens bent (maar het soms wat onhandig uit) gun ik het je.
Laat je paard gewoon even staan en werk aan jezelf.
Daar is op de lange termijn ook Limo mee gebaat.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:22

Dus dan is er maar één oplossing. Limo naar de trainingstal brengen zodat je aan jezelf kunt werken zodat je minder stress hebt. jij blij en limo blij

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:28

studiemiep schreef:
Sommige mensen willen gewoon niet geholpen worden (al roepen ze van wel) als de daden jarenlang iets anders laten zien.............

En ik denk dat Art daar onder valt. Prima ieder zijn leven, maar dan is het fijn als ze geen topic meer opent over haar issue's.....want ze wil toch niet geholpen worden...........

Wauw, kon je dat niet iets tactischer overbrengen?

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:14

Art je geeft zelf aan dat je oa van dit topic stress krijgt. Kies dan nu eens 1x echt voor jezelf en ban jezelf voor minimaal 1 week van bokt.

Heb het idee dat je het zo graag goed wilt doen voor limo maar ook voor andere dat je juist daarom niet de meest handige keuzes maakt.
Luister nu eens naar je hart wat die echt wilt? Volgens mij is dat een leuk fijn rijpaard ?
Probeer je gedachten met alles wat er mis kan gaan dan los te laten. Soms moet je even de controle wat los laten om te krijgen wat je wilt.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:46

Ik denk dat ze bedoelen dat nu jezelf stress hebt door prive redenen. Je dit onbewust doorgeeft aan limo en daardoor hem beter naar de trainingstal kunt brengen.

Heb je nog contact gehad met de da? Wat is nu je plan met hem? Ga je hem nu verder zelf oppakken of laat je hem een tijdje staan? of ga je opzoek naar iemand anders die jullie kan helpen?

zorro

Berichten: 8761
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:57

Ze reageert niet meer in dit topic Sjanien.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:35

zorro schreef:
Ze reageert niet meer in dit topic Sjanien.

Nu niet. Maar volgende week weer wel

zorro

Berichten: 8761
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:36

Misschien deze keer niet. Zou ook beter zijn.

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:52

veel wandelen zal hem goed doen ;)

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 00:04

Ben je er al achter waarom hij niet lekker loopt?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 09:49

De keuze die ik gemaakt heb werpt zijn vruchten af.

Ontspannen over balkjes stappen
Goed voor op eigen benen te leren lopen, voor de rugspieren en voor de aandacht erbij te houden.
Afbeelding

Leo

Berichten: 50115
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:16

Leuke foto. :) welke keuze heb je uiteindelijk gemaakt?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 12:06

2x per week privéles op de manege waar limo gestald staat.

Op de paar lessen die we gehad hebben is er al veel vordering te zien.
We zijn terug begonnen vanuit stap de eerste les. Tweede les kwam draf linksom erbij. En gisteren ook draf rechtsom en over balkjes stappen.
Eerst moest instructrice hem begeleiden 2x omdat limo na de 2e balk gewoon opzij ertussenuit gaat ondanks mijn goede hulpen, maar daarna kreeg ik hem er probleemloos overheen aan losse teugels.

Ik leer limo ook meer los te laten vanvoor, contact met teugels maar binnenhand van de hals af en af en toe losse teugel geven maar wel buitenteugel op contact houden.
Ook in draf durf ik de teugels al losser te laten.

Hollyleaves
Berichten: 1944
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:24

En wat is er uit een medisch onderzoek gekomen dat je ging laten plaats vinden? Kan zijn dat ik eroverheen lees hoor, maar t laatste wat ik me herinner is dat de reden die je aangaf dat hij niet verplaatst zou worden om aan het werk te gaan, toch? Aangezien je nu twee weken later dit schrijft en zelf rijdt was ik benieuwd of er nog iets uit is gekomen dat dan ook relatief snel verholpen is? Heb je gekozen voor een andere instructie of komt de dame van de stal waar Limo heen zou gaan nu naar jou?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 15:13

Andere instructrice. Ene die ik al had laten komen voor grondwerk eenmaal.

Medisch vond de dierenarts hem linksom juist slechter lopen dan rechtsom op de volte in galop (terwijl die ene trainster juist rechtsom slechter vond) hij maakt dan meer bunnysprongen met de achterbenen zei de dierenarts. Maar zou met training moeten beteren. Heb ook een supplement gekregen om de spieropbouw te ondersteunen.
Zoals verwacht ging buigproef helaas niet. Dierenarts kon wel het been aftasten op eventuele zwellingen of andere dingen, maar optillen was volgens dierenarts "levensgevaarlijk" hoewel limo niet zal slaan maar alleen naar voren springt net als bij de smid.
Op het harde liep hij ook gewoon goed in draf.
De spieren kunnen alleen opbouwen als limo ontspant en omdat hij zo snel gestrest is zei dierenarts ook hem niet weg te brengen maar in vertrouwde omgeving trainen. De manier waarop we nu bezig zijn dus.

Oor is nog steeds gevoelig maar er was niks in te zien zover de dierenarts dat kon onderzoeken.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:00

Dus niets veranderd eigenlijk, veel succes ermee en hopelijk maak je er wat leuks van.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 17:04

Heleennn schreef:
Dus niets veranderd eigenlijk, veel succes ermee en hopelijk maak je er wat leuks van.

qua gezondheid niet nee. Beetje vervelend dat hij zijn achterbenen niet laat optillen. Hij begint al te stressen zodra hij de arts ziet :(
Maar tijdens het rijden is er nog niets gevoeld of gezien van een beenprobleem hoor :) dit houden we goed in de gaten.