[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 15:10

Rechtrichten woensdag
Rijden eind van de maand

Beide door bokkers tevens

Leef en laat leven.


lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:13

Maar je had toch les van Miezelke? Of is dat niet meer?
Ik kan het niet meer zo goed volgen eigenlijk.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk


purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:53

Ik snap het ook niet meer. Weer van de hak op de tak. Ik zou m'n geld bij de hand houden. Just in case.
(Ik ben trouwens wel een persoon die altijd geld achter de hand wil houden voor onverwachte uitgaven)
Ik vind Celien overigens niet negatief overkomen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 15:56

lizy29 schreef:
Maar je had toch les van Miezelke? Of is dat niet meer?
Ik kan het niet meer zo goed volgen eigenlijk.
dat was grondwerkles.

Leef en laat leven.

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:00

Maar zou je dan niet beter 1 iemand zoeken die je kan helpen bij alles. Op deze manier heb je alleen maar kans op meer verwarring bij Limo omdat iedereen toch net weer z'n eigen werkwijze heeft. Bij een paard wat alles al kent niet erg, dan kan een andere zienswijze juist wel eens verhelderend zijn, maar bij eentje die alles nog moet leren is juist duidelijkheid en rechtlijnigheid ontzettend belangrijk.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:21

nou sorry ts, was gewoon een oprechte vraag. Ik vind het heel veel tegelijk, en zeker niet handig als je 2 personen gaat krijgen die je gaan helpen.
Zeker omdat hulpen onder het zadel zeker in verband zitten met de hulpen van t rechtrichten. Dat is imo niet handig. Net als investeren van tijd en geld in andermans paard als je tot voor kort te weinig tijd had voor een eigen paard, je paard niet wil verhuizen omdat hij dan te ver weg staat en je er geen tijd meer voor hebt, (maar wel een ander dier willen rijden >;) ) en je traning op een professionele stal te duur vond...

Vind je het gek dat ik vragen stel dan?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 16:53

Snappen jullie niet dat dit dus erg frustrerend is voor mij?

Ik probeer goed te doen en wéér is het niet goed volgens jullie.

Ik doe geen moeite meer om jullie nog op de hoogte te houden het is toch nooit goed genoeg.

Jullie zullen vanzelf merken hoe het verloopt zodra de eerste echte RIJ-ITP topic volgt. Áls die er komt want bokt is saai de laatste tijd.
Heb de drang niet meer om dagelijks iets te posten.

Leef en laat leven.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:54

Volgens jou had het topic al 10x dood moetne lopen maar dan telkens reageer je weer en heb je weer wat nieuws bedacht. Open dan ook geen topic waar gegarandeerd adviezen worden gegeven ;)

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Anoniem

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:56

Dan post je toch niet dagelijks? _O-

Zie het probleem niet zo TS.

Daarnaast, je hebt het nu al over een RIJ-ITP. Doe niet zo overhaast en neem de tijd eens joh.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 18:44

_Dominique schreef:
Dan post je toch niet dagelijks? _O-

Zie het probleem niet zo TS.

Daarnaast, je hebt het nu al over een RIJ-ITP. Doe niet zo overhaast en neem de tijd eens joh.

Wauw chill man
Heb ik ergens gepost dat dat topic er binnenkort al aankomt dan? :')

Ik heb het over wanneer limo fatsoenlijk ingereden is. En ben me zeer bewust dat dit maanden kan duren.

Ik zie gewoon niet in wat er zo slecht is aan les nemen in rechtrichten AAN DE HAND.
Als mijn inrijhulp zelf aangeeft dat dát beter is dan longeren dan kan ik al helemaal niet bedenken dat ik er iets fout mee doe.

Maar nee jullie gaan onmiddellijk weer zeggen dat het fout is etc. Meteen weer mij de grond inboren maar blijkbaar hebben jullie dat écht niet in de gaten.

Leef en laat leven.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:49

Ik denk dat het beter is voor TS om niets meer te posten tot Limo min of meer goed doorgereden is, waarbij ze met trots kan zeggen hoe goed het gaat. Want je springt inderdaad van de ene tak naar de ander, zonder echt een plan te hebben..dus best wachten tot je alles op een rijtje hebt met hem en er een degelijk schema zit, die niet van de ene op de andere dag veranderd.

Goof

Berichten: 28749
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:15

Ts, ik vind dat je goed bezig bent door hulp in te schakelen en dat serieus te nemen. Lekker bezig +:)+
Voor Limo hoop ik inderdaad dat de benadering van beide personen op 1 lijn zit en als dat zo is kan je lekker onder begeleiding aan de slag hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 06:18

Art_Ificious schreef:
_Dominique schreef:
Dan post je toch niet dagelijks? _O-

Zie het probleem niet zo TS.

Daarnaast, je hebt het nu al over een RIJ-ITP. Doe niet zo overhaast en neem de tijd eens joh.

Wauw chill man
Heb ik ergens gepost dat dat topic er binnenkort al aankomt dan? :')

Ik heb het over wanneer limo fatsoenlijk ingereden is. En ben me zeer bewust dat dit maanden kan duren.

Ik zie gewoon niet in wat er zo slecht is aan les nemen in rechtrichten AAN DE HAND.
Als mijn inrijhulp zelf aangeeft dat dát beter is dan longeren dan kan ik al helemaal niet bedenken dat ik er iets fout mee doe.

Maar nee jullie gaan onmiddellijk weer zeggen dat het fout is etc. Meteen weer mij de grond inboren maar blijkbaar hebben jullie dat écht niet in de gaten.


Als er iemand moet chillen dan ben jij dat wel, ‘man’. ;)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 16:41

Limo vandaag weer voor het eerst dit jaar bekapt door een smid.
Ik deed het zelf ivm moeilijk gedrag bij de smid.

Toch besloten om hem nog eens door een smid te laten doen. Gewoon meegepland met de manegepaarden en dus de "huis"smid ipv smid die ik voorheen had.

Hij ging snel, kalm en goed te werk.
Limo deed bij rechtsachter weer even moeilijk (willen wegrennen) maar had niet op mij gerekend. Heb hem tegengehouden terug geduwd op zijn plaats en daarna mijn rechterhand waarin ik het halstertouw vasthield omhoog gehouden. Hierop bleef limo toch staan en heeft uiteindelijk meegewerkt met de smid.

Moet wel weer de kevin bacon hoofsolution uithalen want heeft wat zwarte plekken in de stralen.

Linksvoor
Afbeelding

Linksachter
Afbeelding

Rechtsvoor
Afbeelding

Rechtsachter
Afbeelding

Stand
Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk gaan de hielen van de achtervoetjes ook weer breder worden.

Leef en laat leven.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:38

Fijn dat hij braaf was bij de smid.

Hoe ging het rechtrichten gisteren?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 00:37

Ik ga per pb reageren. Wil dit topic even inactief houden, het is nu namelijk duidelijk dat de meerderheid alleen reageert wanneer het in hun ogen niet goed is wat ik doe/onderneem.
Want op de positieve post over de smid reageren ze niet.

Jammer dat dus alleen gereageerd wordt als ik volgens hun iets "fout" doe.
Ik hoop dat de moderators dit ook eens gaan bekijken. Dat het voor hen dan ook eens duidelijk wordt wanneer er wél gereageerd wordt en wanneer niet. (Op enkele uitzonderingen na)

Leef en laat leven.

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:21

Goh :) of gewoon niets te zeggen? ;) Niet alles is negatief. Ik vind de standfoto's moeilijk want hij zet bv niet altijd zen voetjes gelijk. Het eerste voetje lijkt me goed, dat andere staat dan naar achter en kan je niks op zeggen (of ik toch niet). En voor de rest vond ik het niet zo speciaal om eerlijk te zijn? Wil je dan dat ik alsnog iets plaats? Ik denk niet dat ik iemand ben die hier negatief door je topic loopt te spouwen, ik wil gewoon alleen iets posten als ik iets 'toe te voegen heb'. Voor de rest lees ik gewoon


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:33

Tjah, misschien komt het door de tegenstrijdigheid in je berichten?
Je gaat van 'ik ga niks meer posten want jullie zijn toch negatief en ga niks meer over de voortgang zeggen', naar 'kijk mijn pony bij de hoefsmid'..
En ik vind eigenlijk net als hierboven, je kan nu van de foto's niet echt iets zeggen erover. Heb je dan liever dat iedereen gaat roepen, hier kan ik niks over zeggen, wat een slechte foto's, of zijn mond maar houd?
Blijkbaar het eerste, aangezien je nu gaat mokken over dat niemand reageert :+

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 09:50

Tja met zijn historiek van angst bij de smid en nu braaf zijn (op kleine correctie na) had ik eigenlijk wel wat positieve reacties verwacht in de trend dat het trainen/zelf bekappen positief uitgehaald heeft.

Maar goed blijkbaar kán dat niet. Terwijl ik meelees in andere volgtopics en het daarin wél gezegd worden kan als het goed gaat.

Leef en laat leven.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:04

Oh oke dus schouderklopjes wil je wel, maar advies dat niet in je straatje past vat je enkel op als negatieve commentaar. Je hebt echt een heel storende attitude, TS. Het zijn slechte foto's om stand te beoordelen, wij slikken dat wijselijk in ipv het te zeggen. Want anders ga je daar weer over miepen dat het ook nooit goed is. Ik vraag me echt af of je dit topic nu gewoon hebt lopen voor aandacht en reacties, of omdat je er ook daadwerkelijk wat wil uithalen. Waarom verlang je steeds zo naar onze goedkeuring en reacties in dit topic? Ga toch gewoon lekker je eigen ding doen met dit paard, je hebt nu begeleiding gevonden, je geeft meerdere keren aan dat je niet meer wil reageren. Doe dat dan ook niet, je wil het topic inactief maken, wij reageren niet maar dan wil je plots wel weer aandacht en reacties in je topic? En is het nog ons slecht karakter dat we je geen positieve aandacht geven. Stop dan gewoon met reageren in dit topic en ga dan ook niet bij elk dingetje toch maar weer een nieuwe post maken. Of vraag het topic te sluiten, dan is je probleem opgelost.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 11:27

Sorry maar een deel van advies is gewoon puur herhaling. En ik ben er zeker van dat jij er dan ook wel zat van wordt.

Daarnaast wordt extra instructrie als negatief afgedaan terwijl het juist alleen positief is. En er voorheen al eens aangegeven was om eerst te gaan richten dat limo zijn lijf juist leert gebruiken ipv te gaan longeren. En nu doe ik dat en is het weer uitgelokt tot negatieve reacties dat ik mijn geld beter niet investeer in zulke dingen. Dus wát willen jullie dan wel zien?

Als je alles eens leest zul je ook begrijpen dat het allemaal tegenstrijdig is en erg verwarrend.

Enige wat nu op planning staat is het rechtrichten van limo en hem laten doortrainen door lightning. Meer niet. Maar nee zelfs twee insteuctrices is negatief en verwarrend voor limo (hoezo mag ik hem niet vermenselijken maar doen jullie het wel?)

Daarnaast vraag ik niet specifiek om reacties over de hoefstand maar wou ik laten weten dat het oefenen zijn vruchten afgeworpen heeft en limo dit keer wél braaf was bij de smid.

Leef en laat leven.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:37

Als je dat ervaart als vermenselijken is het heel jammer dat dit paard niet begrepen wordt. Weet je dan uberhaupt wel hoe een paard in mekaar zit? En herhaling, tja. Zoveel gebruikers op een forum, dat iets meerdere keren wordt gezegd moet je dan maar mee leren leven. Als dat serieus het enige is waar je je druk om moet maken zou ik dat vooral gewoon niet doen. Als jij foto's plaatst van elke hoef afzonderlijk, inclusief bijschrift wat letterlijk 'stand' zegt gaan wij er vanuit dat je daar reactie op wil hebben. Logisch denk ik?

Maar inderdaad, goed dat het allemaal vlot verlopen is. Dat is al een dingetje meer wat geen dingetje meer is.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 11:43

Ik had gewoon de post gekopieerd uit gemakzucht van een andere forumonderdeel. Had misschien de foto's weg moeten laten. Was dat duidelijker geweest?

Ik ben in ieder geval blij met de vooruitgang en kan mijn eigen smidmateriaal opbergen en elke 6-8wk de smid laten komen nu het idd geen dingetje meer is.
Dan worden de voetjes professioneel gedaan want eerlijk? Zo schoon kan Ik het zelf niet.
Wel de afronding vijlen want dat had smid niet gedaan.

En ja ik weet hoe een paard ineen zit. Maar als ik ging zeggen "raakt hij van verward" "vind hij eng" dan kreeg ik er commentaar op dat ik hem niet moet vermenselijken of voor hem invullen.

Leef en laat leven.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esje01, Juniores, Kalea, nikkietjuh en 120 bezoekers