[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:45

Fijn hoor. Ik heb het idee dat je voornamelijk je eigen ontspanning gevonden hebt en dat nu ook goed overbrengt.


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-19 23:42

Dat kan helemaal kloppen hoor sizzle :) ben zelf ook niet meer angstig of bezig met "wat als limo gaat schrikken, vluchten,..." dat helpt heel erg goed mee. Zo kwam limo tijdens de les iets te dicht tegen de bakwand dus mijn steigbeugel tikte tegen de houten wand. Limo springt eventjes opzij maar loopt daarna door zonder al te veel spanning op te bouwen.
Ik moest er zelfs mee lachen.


Lesgeefster zei dat limo een mooie hals en billen begint te krijgen.
De hals zag ik wel maar de billen valt me niet zo op.

ALs het beter weer is kan ik weer foto's maken buiten ter vergelijking van vorig jaar.

Leef en laat leven.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:19

Heel erg fijn om te zien dat het zo goed gaat! +:)+

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:16

Ik ben een stille mee lezer en ik wil ook even kwijt dat je goed bezig bent TS! :D

Second to the right, and straight on till morning


Manadeluca

Berichten: 1121
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:43

Blijven volhouden en erin blijven geloven, de rest komt ook.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 00:30

Gisteren was limo erg fris tijdens de les. Maar uiteindelijk toch een goede les gereden.
Vandaag mocht hij samen met zijn vriend in de bak rennen. Helaas vond vriend pony hem wat te wild en stampte naar limo die op dat moment in snelle galop net achter Pony doorging. Net als vorig jaar resulteerde dit in een snee aan binnenkant van rechter achterbenen. Op zelfde plaats als vorig jaar toevallig.
Vriendin voelt zich schuldig maar ik vind dat het niemands schuld treft, kan gebeuren en zeker met ijzers bij het andere paard heb je sneller wondjes bij een stamp.

Vandaag met spirit bezig geweest. Liet zich al goed uit de stal halen, eergisteren heb ik hem ook volledig geborsteld gehad en hoefjes gekrabd. Stalgenoot heeft enkele foto's gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leef en laat leven.

purny

Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:40

Ben je al wat wijzer geworden over het ruinen en opfok? Hopelijk gooi je hem meerdere malen per week los zodat hij even zijn energie kwijt kan ipv 24/7 alleen op stal.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 14:56

Wie zegt dat die 24 op 7 binnen staat? Ze komen elke dag buiten of in de bak als het echt te slecht is buiten. Heb dat al meermaals gezegd dat ze buiten komen maar daar wordt blijkbaar nog steeds overheen gelezen.

Ik werk in ploegendienst en heb deze week de late dus ben pas op stal als het avond is (20u15) dus is het logisch dat ze dan binnen staan op deze foto's.

Leef en laat leven.

Gnome
Berichten: 8431
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:01

purny schreef:
Ben je al wat wijzer geworden over het ruinen en opfok? Hopelijk gooi je hem meerdere malen per week los zodat hij even zijn energie kwijt kan ipv 24/7 alleen op stal.


Jammer dat je alleen negatief kunt reageren.

Gnome
Berichten: 8431
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:02

Art_Ificious schreef:
Gisteren was limo erg fris tijdens de les. Maar uiteindelijk toch een goede les gereden.
Vandaag mocht hij samen met zijn vriend in de bak rennen. Helaas vond vriend pony hem wat te wild en stampte naar limo die op dat moment in snelle galop net achter Pony doorging. Net als vorig jaar resulteerde dit in een snee aan binnenkant van rechter achterbenen. Op zelfde plaats als vorig jaar toevallig.
Vriendin voelt zich schuldig maar ik vind dat het niemands schuld treft, kan gebeuren en zeker met ijzers bij het andere paard heb je sneller wondjes bij een stamp.

Vandaag met spirit bezig geweest. Liet zich al goed uit de stal halen, eergisteren heb ik hem ook volledig geborsteld gehad en hoefjes gekrabd. Stalgenoot heeft enkele foto's gemaakt.
[ [url=m/S6K0Gy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/f3AqFf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DEO8ic.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sneu van limo! Heeft ie er veel last van? Lieve foto's met spirit!

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:03

Nah sneu van Limo!
Ook op de zelfde plaats.
Het zijn paarden en dat gaat soms wat hard.

Spirit wordt groot! Heb je al een idee wat je er van het voorjaar mee wil doen :)?

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

purny

Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:33

ingedebruijn schreef:
purny schreef:
Ben je al wat wijzer geworden over het ruinen en opfok? Hopelijk gooi je hem meerdere malen per week los zodat hij even zijn energie kwijt kan ipv 24/7 alleen op stal.


Jammer dat je alleen negatief kunt reageren.

Sorry hoor maar ik ben niet negatief.
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik van mening ben dat een jaarling niet op stal behoort maar gewoon op een wei of opfok. Snap nou waarom ik dat niet wilde zeggen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

purny

Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:40

Art_Ificious schreef:
Wie zegt dat die 24 op 7 binnen staat? Ze komen elke dag buiten of in de bak als het echt te slecht is buiten. Heb dat al meermaals gezegd dat ze buiten komen maar daar wordt blijkbaar nog steeds overheen gelezen.

Ik werk in ploegendienst en heb deze week de late dus ben pas op stal als het avond is (20u15) dus is het logisch dat ze dan binnen staan op deze foto's.

Ik heb er dus overheen gelezen. Ga het hele topic ook niet meer doorlezen als er een tijdje niks meer is gepost

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Gnome
Berichten: 8431
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:04

purny schreef:
Sorry hoor maar ik ben niet negatief.
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik van mening ben dat een jaarling niet op stal behoort maar gewoon op een wei of opfok. Snap nou waarom ik dat niet wilde zeggen


Dat ben je wel. Er wordt een heel verhaal neergezet met leuke foto's van spirit en het enige dat jij weet te zeggen is dat.

purny

Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:22

ingedebruijn schreef:
purny schreef:
Sorry hoor maar ik ben niet negatief.
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik van mening ben dat een jaarling niet op stal behoort maar gewoon op een wei of opfok. Snap nou waarom ik dat niet wilde zeggen


Dat ben je wel. Er wordt een heel verhaal neergezet met leuke foto's van spirit en het enige dat jij weet te zeggen is dat.


Kan jij vinden. Vroeg het me alleen af en dat mag toch wel... Maar verder op de oeehs en aahs dan maar?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Gnome
Berichten: 8431
Geregistreerd: 01-10-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:36

Er zit ook nog iets tussen oeh en ah en alleen maar kunnen mierenneuken. Maar dat is schijnbaar lastig voor je dus laat maar gaan.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:21

Ik vond het ook een negatief bericht

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 17:50

Ingedebruin, hij had er geen last van. Liep gewoon in volle galop verder dus had niet meteen door dat het raak gestampt was. Pas toen stalgenoot haar pony wegnam en limo kalmer werd zag ik dat hij rechtsachter toch niet echt belaste. Dus even gekeken met zaklamp en zag toen wat bloed. Gelukkig niet zo ernstig, staat niet open gewoon een licht sneetje.

Es_ther schreef:
Nah sneu van Limo!
Ook op de zelfde plaats.
Het zijn paarden en dat gaat soms wat hard.

Spirit wordt groot! Heb je al een idee wat je er van het voorjaar mee wil doen :)?

Spirit gaat gecastreerd worden alleen vind ik geen dierenarts die het staand of in de stal (staand) wil doen. Dat is het jammere en wil echt niet wachten tot april. Kliniek is me te gek voor een jaarling. (wat door andere hier ook werd gezegd dat ze eens zullen lachen op kliniek als je met een jaarling afkomt).
Als die gecastreerd is mag die de grote weides op.

Purny ik vond je bericht ook niet fijn overkomen.

Dit was van vorig jaar, nu dus op exact die plaats. Maar wel minder fel dan vorig jaar.
Afbeelding

Leef en laat leven.

Gnome
Berichten: 8431
Geregistreerd: 01-10-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:59

Hopelijk valt het mee. Jullie waren net zo lekker bezig!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 22:36

Valt heel goed mee. Je ziet het amper.

Vandaag had ik toch geen zin om limo te rijden. Dus heb ik mijn beide zotten samen losgelaten in de bak. Wat een plezier hadden die 2.
Voorheen joeg limo spirit in de hoeken of bijna de bakrand over, maar nu ging het soepeler en speelden ze samen zoals hengsten spelen (elkaars benen happen, steigeren etc).
Al probeerde limo duidelijk meer te domineren. Maar spirit wist zich ook goed te verdedigen tegen limo.

Foto's zijn met gsm probeer dan maar eens rennende paarden netjes op foto te hebben :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-19 00:08

Nog 2 stills uit filmpje

Spirit gaat vliegen :wow:
En limo doet handstand _O-
Ben blij dat limo onder het zadel nog niet gebokt heeft. :')

Afbeelding
Afbeelding

Leef en laat leven.

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 06:56

Haha leuk he om te zien als ze zo vrolijk zijn met samen spelen. Ben altijd blij dat ze dat ( over het algemeen) niet onder het zadel doen :D

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 14:22

Weer een fijne les gehad vandaag.
Het gaat zo fijn dat we over enkele lesjes de galop al erbij kunnen nemen.

Lesgeefster heeft foto's gemaakt et haar gsm, zijn helaas wat wazig.
Maar Los teugeltje, 1 hand vrij en lekker ontspannen rondstappen.
Afbeelding


En mijn beide paarden ook weer lekker met elkaar laten spelen. Limo is dolblij dat er toch eens een paard meespeelt. (merrie en pony van vriendin spelen niet met hem).
(touw aan spirit is om hem beter te kunnen pakken, dit heeft stalbaas gedaan)
Afbeelding

Heb ook filmpjes maar nu geen tijd ze te uploaden naar YouTube.

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 14:24

Vergelijking
Limo nu
Afbeelding

Eerst
Afbeelding

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 15:33

Nu tijd voor ontspanning voor mijn vriend en mij.
Ethias Theater Hasselt Belgiƫ
Afbeelding

Leef en laat leven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark0919, sterregoud, tjee en 27 bezoekers