[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:06

Ik zei het want er zitten nog zat bokkers die dit topic volgen (ook al wordt er niet meer in gereageerd door ts) en die misschien wel geïnteresseerd zijn in spirit. Alleen maar om ts te helpen.

Beetje jammer als je iets met goede bedoelingen wat zegt.. geloof dat alles wat er nu in dit topic wordt gezegt negatief ofzo is..

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 23:33

Zoals je in de advertentie kan lezen wilt ze Spirit ruilen tegen een oudere merrie om bosritten mee te maken, kan alleen maar zeggen dat dat een super verstandige keuze is waar ze meer plezier van zal beleven :)

imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 00:00

Eight schreef:
Zoals je in de advertentie kan lezen wilt ze Spirit ruilen tegen een oudere merrie om bosritten mee te maken, kan alleen maar zeggen dat dat een super verstandige keuze is waar ze meer plezier van zal beleven :)


Denk dat een leidende oudere merrie ook wel goed voor Limo is...

imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 00:02

Vind dat er nu dan ook wel gestopt kan worden met reageren in dit topic. Het is aan Art wat ze wil en doet.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:54

[quote="imaudy"]Vind dat er nu dan ook wel gestopt kan worden met reageren in dit topic. Het is aan Art wat ze wil en doet.[/quote

ik stoor mij meer aan dit soort ' roomser dan de Paus reacties' Wat maakt het uit als Art toch niet meer meeleest ( of wel). Het is een openbaar topic, dus iedereen mag gewoon reageren lijkt me?

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:03

Moderatoropmerking:
Het is compleet begrijpelijk dat jullie op de hoogte willen blijven van de vorderingen met Limo, maar TS heeft besloten niet meer te posten in dit topic en dat moeten we respecteren.
Jolynne verwoordt dat heel mooi
Jolynne schreef:
Maar wat is het nut om dit topic weer omhoog te halen door te zetten dat ze Spirit te koop heeft gezet? Of ze nu nog bij wijze van spreken 10 paarden koopt of er eentje verkoopt, dat maakt toch helemaal niets uit..het is haar eigen goed recht en ze mag gewoon doen wat ze wilt, zonder dat ze zich dat ze zich zou moeten verantwoorden tegenover een ander. :)

Ik wil jullie dan ook vragen om na te denken over je bericht in dit topic, het heeft geen toegevoegde waarde om allerlei randzaken aan te halen. TS heeft besloten om hier niet meer te posten en daar moeten we het bij laten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:14

Nadia, kan dit topic dan niet net zo goed (of misschien wel beter) op slot?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:50

Nogmaals, waarom moet het topic perse op slot? Je kan het ook ontstippen als het je zo dwars ligt. Voor sommige kan hier best wat info worden uitgehaald. En als ts na een jaar denkt: ik wil weer een update geven laat haar dan die mogelijkheid hebben. Volgens mij hoeft hier niemand te bepalen of het dicht moet of niet behalve ts en evt een moderator.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:16

Zeg, hold your horses! Ik bepaal niks, ik stel een vraag

Marocje
Berichten: 5602
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:32

Ik vind het onzin dat het op slot zou moeten. Ts heeft nu fijne hulp en laat het topic voorlopig links liggen zoals ook vaker geadviseerd was. Maar het blijft haar topic dus als ze nog wel mee leest of straks weer wil lezen, is dat toch aan haar?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:10

Jongens hou gewoon op.

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:35

Niet alles op Bokt hoeft maar op slot hè :) is ook geen beleid. Heb er gewoon vrede mee, of TS nou reageert of niet. Haar goed recht. Ik wens haar alle goeds met de paardjes, en als ze ooit nog een update wil plaatsen lees ik die graag. Dus mijn stipje blijft staan, ook als ze niet meer reageert, ook goed. Blijft haar beslissing en goed recht. :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:33

Het ging mij meer om de mensen die vinden dat ts zich naar hun moet verantwoorden...

imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:51

DatBenIkNou schreef:
imaudy schreef:
Vind dat er nu dan ook wel gestopt kan worden met reageren in dit topic. Het is aan Art wat ze wil en doet.[/quote

ik stoor mij meer aan dit soort ' roomser dan de Paus reacties' Wat maakt het uit als Art toch niet meer meeleest ( of wel). Het is een openbaar topic, dus iedereen mag gewoon reageren lijkt me?


Als je commentaar hebt is het wel handig als je de quote goed zet... :+

LadyMadonna schreef:
Het ging mij meer om de mensen die vinden dat ts zich naar hun moet verantwoorden...

Dit!
Laatst bijgewerkt door balance op 11-06-19 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:45

Helaas is het moment aangebroken dat een update op zijn plaats is. Veel mensen hadden dit zien aankomen, maar we wilden haar een kans geven omdat ze vooral onzeker is.

Ik breng jullie op de hoogte van het verloop over de laatste weken.
- Enkele dames zijn gaan helpen, zoals hier nog verteld is in het topic. We hebben erna iedereen in een WhatsApp groep verzameld en enkele mensen, waaronder mezelf, uit België toegevoegd.
- We zijn begonnen met een hoop advies en vele vele aanbiedingen van hulp, coaching, goede hoefsmeden, .. noem maar op. Veel ervan gratis. Zo wilde Tieneke van bokt haar coachen op lichaamshouding, zowel in paardenomgang als het dagelijkse leven. Is ze niet op ingegaan. Hilary wilde gratis een les geven, is ze niet op ingegaan. We hebben geduldig gewacht en elke dag op de video’s en excuses gereageerd.
- Ze heeft dan nog een keer zitten twijfelen over Spirit verkopen, zelfs Limo moest op een gegeven moment weg. Ze wilde gewoon weer plezier hebben en buiten rijden, een bomproof paard. De bedragen die ze verwachtte voor Limo en Spirit waren alles behalve realistisch. Ze wilde dan Spirit ruilen voor een nieuw paard en sprak toen ook over adoptiepaarden. Hier zijn we natuurlijk kwaad over geworden, want daarvoor hebben we niet alle hulp aangeboden. Nog een extra paard verpesten zouden wij NIET aanvaarden. Het is ook zo dat Marijke geen enkel paard de baas kan op dit moment en wij vinden het niet verantwoordelijk dat ze buiten op stap wil, zelfs met een bomproof paard. Ze is gewoon niet realistisch.
- Toen we haar weer overtuigd hadden van het feit dat het OF met deze paarden moest lukken OF zonder onze hulp, heeft Daphne aangeboden om Limo een maand te trainen zodat hij hanteerbaar zou zijn. Daarna zou ik hem inrijden voor haar. Alles tegen kost of erg lage bedragen. Ze ging meteen akkoord en zou offertes aanvragen voor een paardentaxi. Daphne begon uiteraard voorbereidingen te treffen voor de komst van Limo.
- Toen kwam ze plots met een vage andere trainer, zonder Daphne af te zeggen. Wij weer kwaad natuurlijk. De reden was dat ze hem dicht in de buurt wilde en plots was er meer dan voldoende geld voor een paar weken training. Uiteindelijk hebben we haar kunnen laten inzien dat de optie er echt niet zo professioneel uitzag en ze beter af was met Daphne (en gratis!). Limo zou weer naar Daphne gaan en ze had er spijt van.
- De dagen erna kregen we enkel nog filmpjes, maar werden alle vragen over de komst van Limo genegeerd. We hebben ons nog een keer kwaad gemaakt en plots werd duidelijk wat het probleem was (of dat beweerde ze toch); ze vond Limo weer stijf lopen en was bang dat hij niet belast kon worden. Ze sprak weer over inslapen en over andere topics op bokt. We hebben duidelijk gemaakt dat als ze nog 1 keer zonder overleg van gedachten veranderde achter de schermen alle aangeboden hulp komt te vervallen.
- Ik heb dan mijn eigen trainer geregeld aan erg voordelige prijs en die heeft haar een omgangsles met Spirit gegeven en gekeken naar de stijfheid van Limo. Zijn conclusie was dat beide normaal te trainen waren zowel qua gedrag als fysiek en raadde haar aan Limo toch naar Daphne te brengen. Marijke was erg enthousiast over de les in de whatsapp achteraf en mijn trainer heeft haar via bericht de week erna nog wat ondersteund.
- Vervolgens heeft Daphne nog een hele week over de chat zitten vragen of en wanneer Limo nu zou komen. Er bleven filmpjes komen en verslagen, maar geen antwoord op de vraag. Ik werd ondertussen ook genegeerd in de privé chat waarin ik zei dat mijn trainer een week langer in België bleef en les dus mogelijk was.
- En dan, een week na de fantastische les, verlaat Marijke plots alle whatsapp groepen en neemt ze niet de telefoon niet op.

Daphne had al investeringen gemaakt voor het verblijf van Limo, echt een paddock gebouwd en extra drinkwatersysteem geïnstalleerd. Ik heb er zelf tijd en moeite in gestoken om les te regelen en mijn trainer ook, hij heeft de eerste les aan erg lage prijs gegeven en de vervolglessen zouden ook onder het normale bedrag zitten, het kijken naar Limo naast de les was gratis. De dames die zooo ver gereden zijn om haar die ene dag te helpen zijn zonder meer aan de kant gezet. Het is intens teleurstellend en vreselijk onbeschoft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:49

Oei, ik was er al bang voor.
Dit is een gebed zonder eind en ik denk dat TS eerst heel flink haar neus moet stoten voor het muntje gaat vallen.
Jammer, maar jullie hebben je best gedaan! Ik zou ook mijn handen er vanaf trekken.

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:51

Tja, past wel in het patroon he?

Maar aan jullie lag het niet en jullie hebben jullie best gedaan! Mijn complimenten ook voor jullie geduld

SinneJ schreef:
Helaas is het moment aangebroken dat een update op zijn plaats is. Veel mensen hadden dit zien aankomen, maar we wilden haar een kans geven omdat ze vooral onzeker is.

Ik breng jullie op de hoogte van het verloop over de laatste weken.
- Enkele dames zijn gaan helpen, zoals hier nog verteld is in het topic. We hebben erna iedereen in een WhatsApp groep verzameld en enkele mensen, waaronder mezelf, uit België toegevoegd.
- We zijn begonnen met een hoop advies en vele vele aanbiedingen van hulp, coaching, goede hoefsmeden, .. noem maar op. Veel ervan gratis. Zo wilde Tieneke van bokt haar coachen op lichaamshouding, zowel in paardenomgang als het dagelijkse leven. Is ze niet op ingegaan. Hilary wilde gratis een les geven, is ze niet op ingegaan. We hebben geduldig gewacht en elke dag op de video’s en excuses gereageerd.
- Ze heeft dan nog een keer zitten twijfelen over Spirit verkopen, zelfs Limo moest op een gegeven moment weg. Ze wilde gewoon weer plezier hebben en buiten rijden, een bomproof paard. De bedragen die ze verwachtte voor Limo en Spirit waren alles behalve realistisch. Ze wilde dan Spirit ruilen voor een nieuw paard en sprak toen ook over adoptiepaarden. Hier zijn we natuurlijk kwaad over geworden, want daarvoor hebben we niet alle hulp aangeboden. Nog een extra paard verpesten zouden wij NIET aanvaarden. Het is ook zo dat Marijke geen enkel paard de baas kan op dit moment en wij vinden het niet verantwoordelijk dat ze buiten op stap wil, zelfs met een bomproof paard. Ze is gewoon niet realistisch.
- Toen we haar weer overtuigd hadden van het feit dat het OF met deze paarden moest lukken OF zonder onze hulp, heeft Daphne aangeboden om Limo een maand te trainen zodat hij hanteerbaar zou zijn. Daarna zou ik hem inrijden voor haar. Alles tegen kost of erg lage bedragen. Ze ging meteen akkoord en zou offertes aanvragen voor een paardentaxi. Daphne begon uiteraard voorbereidingen te treffen voor de komst van Limo.
- Toen kwam ze plots met een vage andere trainer, zonder Daphne af te zeggen. Wij weer kwaad natuurlijk. De reden was dat ze hem dicht in de buurt wilde en plots was er meer dan voldoende geld voor een paar weken training. Uiteindelijk hebben we haar kunnen laten inzien dat de optie er echt niet zo professioneel uitzag en ze beter af was met Daphne (en gratis!). Limo zou weer naar Daphne gaan en ze had er spijt van.
- De dagen erna kregen we enkel nog filmpjes, maar werden alle vragen over de komst van Limo genegeerd. We hebben ons nog een keer kwaad gemaakt en plots werd duidelijk wat het probleem was (of dat beweerde ze toch); ze vond Limo weer stijf lopen en was bang dat hij niet belast kon worden. Ze sprak weer over inslapen en over andere topics op bokt. We hebben duidelijk gemaakt dat als ze nog 1 keer zonder overleg van gedachten veranderde achter de schermen alle aangeboden hulp komt te vervallen.
- Ik heb dan mijn eigen trainer geregeld aan erg voordelige prijs en die heeft haar een omgangsles met Spirit gegeven en gekeken naar de stijfheid van Limo. Zijn conclusie was dat beide normaal te trainen waren zowel qua gedrag als fysiek en raadde haar aan Limo toch naar Daphne te brengen. Marijke was erg enthousiast over de les in de whatsapp achteraf en mijn trainer heeft haar via bericht de week erna nog wat ondersteund.
- Vervolgens heeft Daphne nog een hele week over de chat zitten vragen of en wanneer Limo nu zou komen. Er bleven filmpjes komen en verslagen, maar geen antwoord op de vraag. Ik werd ondertussen ook genegeerd in de privé chat waarin ik zei dat mijn trainer een week langer in België bleef en les dus mogelijk was.
- En dan, een week na de fantastische les, verlaat Marijke plots alle whatsapp groepen en neemt ze niet de telefoon niet op.

Daphne had al investeringen gemaakt voor het verblijf van Limo, echt een paddock gebouwd en extra drinkwatersysteem geïnstalleerd. Ik heb er zelf tijd en moeite in gestoken om les te regelen en mijn trainer ook, hij heeft de eerste les aan erg lage prijs gegeven en de vervolglessen zouden ook onder het normale bedrag zitten, het kijken naar Limo naast de les was gratis. De dames die zooo ver gereden zijn om haar die ene dag te helpen zijn zonder meer aan de kant gezet. Het is intens teleurstellend en vreselijk onbeschoft.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:52

Ik zit dit met verbazing te lezen. Die is helemaal niets of niemand meer waard

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:53

Maar had iemand dan echt een andere afloop verwacht?

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:55

Wow, ik vind het echt een compliment waard dat jullie na die eerste keer nog zoveel tijd en energie hebben geïnvesteerd met zijn allen. Wat goed en wat gedreven.
Wat jammer dat het zo loopt, maar dit bevestigt wel dat TS alles behalve stabiel is en in staat is om de zorg voor een paard te dragen.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:57

@ Cayenne: Ik had er wel op gehoopt. Toen wij erheen gingen, had ik het idee dat ze goed luisterde en ook echt hulp wilde aanvaarden. Toen kwamen alle excuses, maar vooralsnog leek het met de video's wel goed te gaan. Toen kwamen de adoptiepaarden ter sprake en dat was voor mij een brug te ver.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:59

Het is dat mijn auto gratis rijdt, maar schijnbaar was het dus allemaal voor niks om 'even' op en neer te rijden naar België. Ik vond het echt niet erg om mijn tijd erin te steken om iemand in nood te helpen. Maar het verloop van deze hele situatie is op zijn minst onbeschoft.

Ik had Marijke ook nog aangeboden om een keer te komen rijden op mijn bomproof paard, zodat ze kan voelen hoe het is om een braaf paard te rijden. Ook daar is ze nooit op ingegaan.

En ja, er was absoluut hoop voor Marijke en haar paarden. Ze leek ook de goede kant op te gaan, heeft op advies van Hilary met nieuwe prikpalen een paddockje afgezet in haar wei om te werken met Limo.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:05

Ik ben geschokt, verdrietig, verbijsterd en ook wel van de leg. Zoveel hulp en dan deze wending, ik heb serieus medelijden nu. Juist omdat er kennelijk iets heel goed mis is waar ze zelf niet uit geraakt. Verdrietig voor de dieren die er last van hebben. Medelijden met jullie omdat je na zoveel hulp, tijd en energie deze uitkomst is.

Ik hoop werkelijk dat er ooit een einde komt aan deze situatie -O-

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:06

Wat erg, sorry Marijke maar je mag je schamen.
Ik vreesde er ook voor toen er geen update meer kwam, maar had dit ergens ook niet verwacht.

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:07

Oei, dat is sneu.. jullie hebben zo je best gedaan. Ik dacht nog, geen nieuws is goed nieuws, maar helaas. Heel sneu voor jullie, en heel sneu voor de paarden. Het voelt voor mij een beetje alsof jullie die paarden nog een laatste kans gaven. Karuna verwoord het voor mij ook goed: ik ben ook wat van de leg..