[VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

[VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 23:13

Lieve Bokkers,

Bijna 2 maanden geleden nam ik o.a via Bokt afscheid van mijn lieve, knappe, stoere, bonte Tinkervriend en tevens mijn allereerste eigen paard.

[IM] [IM] I lost my King....

Het verlies was verschrikkelijk en heeft me echt tot op het bot verscheurd.
Ik besloot om me even helemaal af te sluiten van de paardenwereld, ben niet op stal geweest en scrollde bijna alles op Bokt voorbij.

Nu ben ik weer uit het dal gekropen en samen met de familie op vakantoe geweest. Daar kwamen we een wel heel bijzonder paardenras tegen: De Clydesdale.

Bekend van o.a de reclames van het biermerk Budweiser (een van hun meest populaire reclames zal ik hieronder zetten)

Ik heb daar ook de eer gehad om op een prachtige ruin te rijden van wel 1.85 hoog.
Je voelt je net een koningin en het is een machtig gevoel om met die power de heuvel op te galloperen..

Toen we terug kwamen van vakantie wisten we het zeker: We waren klaar voor een nieuwe uitdaging en het zou een Clydesdale worden.

En die hebben we gevonden dus hierbij een officieel welkom op Bokt

*tromgeroffel*

Welkom Sir Scotland!

Afbeelding



Sir Scotland (Scott als roepnaam) is een 2 jaar oude Clydesdale ruin en nu inmiddels al 1.75 hoog.
Hij is vanavond aangekomen en gigantisch lief <3

(ssstt.. ik heb zn hart gewonnen met muesli)

En omdat hij nog niks kent en daardoor een superleuk projectje is ga ik jullie in dit topic op de hoogte houden van zijn avonturen en over anderhalf jaar zijn carriere als rijpaard.


Afbeelding



https://youtu.be/VWeKtqWc2EA
Laatst bijgewerkt door DigiDiede op 06-08-17 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt


Tigress

Berichten: 8919
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:17

Wat gaaf! <3 Het is je van harte gegund!

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

xRaisin

Berichten: 1748
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:17

<3 wat een knapperd! <3

Veel plezier en succes met hem!

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:17

Wauw wat een mooi paard! Ik kende jou en King nog wel van HT (lang lang geleden) maar hoe naar het ook is, het is denk ik beter zo en er is een volgens mij geweldig nieuw paard gekomen. Nog veel sterkte en veel plezier, ik volg stilletjes mee :)

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 23:23

*1 Zondag 6 augustus

Zo spannend, ik ben al vroeg in de middag op stal om de nodige spullen op te ruimen en te verhuizen naar de stal waar Scott zou komen te staan.
Als ik King's naambordje zie hangen slik ik een tweede keer, ohja die moet er ook nog af. Hij is inmiddels wat beschadigd maar met een beetje lak ziet het hout er straks weer mooi uit.

De stal waar Scott komt te staan is al een tijdje leeg dus ik strooi hem vast op en schrijf zn nieuwe naam op de deur.
Van een afstandje bekijk ik het even, het is nu toch officieel.
Nog een keer naar de tijd kijken en mijn whatsapp checken.. nee nog geen nieuws.

Dan maar even wat spul van King uitzoeken en schoonmaken.
Tussendoor even naar huis en zodra ik binnenkom zie ik de ravage in de keuken.
De hond heeft de koelkast geplunderd en alle vleeswaren-verpakkingen ligen bezaaid over de vloer. Ik zucht een keer, vertel de hond voor de zoveelste maal dat hij stout is, doe de koelkast weer op slot en ruim de troep op.

Telefoon... Scott is onderweg!
Ik ren naar boven voor mn camera en spring op de fiets naar stal. Avondeten kan wel wachten.

Ik loop te ijsberen over het erf als ik dan eindelijk de auto & trailer van de Tukkerij zie aankomen.
Eindelijk!

De klep gaat open en Scott lijkt nog mooier dan de laatste keer dat ik hem heb gezien (de dag ervoor :P)

Hij komt braaf de trailer af, kijkt even om zich heen en loopt relaxed mee naar stal.

Ja.. ons avontuur kan nu echt beginnen

(de foto waarmee ik verliefd op hem werd)
Afbeelding

Aangekomen bij de Tukkerij

Afbeelding

Lekker op de wei met vriendjes

Afbeelding
Afbeelding

Aangekomen bij zijn forever home

Afbeelding

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 23:27

@Tigress dankjewel! Superlief van je <3
xRaisin hij is in het echt nog knapper dan op foto, ik ben helemaal gelukkig

@theadora99 phoee HT lang geleden (dat waren nog eens tijden XD) Ik ben ook superblij dat ik nu weer een nieuw hoofdstuk in kan gaan en alles was zo toevallig (zn geboortedatum, de manier waarop we hem hebben ontmoet etc.) dat ik ben gaan denken dat King er iets mee te maken heeft en nu heel stiekem staat te grinniken daarboven XD

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 23:28


mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:58

Wat fijn voor je!
Ik vind het ook prachtige paarden :)
Ik ben benieuwd naar het vervolg met je mooie paard!

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 00:36

Wat een leukerd! Heel veel plezier en succes met hem! Ik blijf volgen :)

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-17 07:51

@Barbet dat zijn ze zeker, ben er helemaal weg van <3

@Marieke_963 tof (y) ik hoop dat we veel gaan beleven

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:33

Wauw, wat een machtig beest is het! En de naam past ook hele leuk bij hem. Ik ga jullie ook volgen :)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:41

Wat een prachtig paard met een sympathieke en rustige uitstraling! Ik zag je reactie net in het volgtopic van Annie de Clydesdale en wat leuk om te zien dat je nu ook een eigen volg-topic hebt gemaakt.

Hoe groot schatten ze dat Scott gaat worden? 1.75 voor een 2 jarige is flink!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

NinaCharlie

Berichten: 3178
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:49

Ik volg! Wat een prachtig dier en ben weg van zijn naam. Heel benieuwd naar hoe hij uitgroeit. :)

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-17 12:49

@Scum ja phoe dat is hij zeker. Hij maakte een behoorlijke indruk toen ik hem voor het eerst zag <3

@freetorun Ja dat heeft hij echt haha, zo'n jong dier en zo tolerant, ik heb het nog niet eerder mee gemaakt. Annie vind ik ook echt geweldig, die straalt ook echt het karakter van het Clydesdale ras uit. Sympathiek, meegaand maar toch heel intelligent en daardoor soms best een uitdaging.
Een echte schatting hebben we nog niet gedaan. Wij denken rond de 1.85-1.90 omdat ze vaak nog groeien t/m 6 jaar.

@NinaCharlie hahah wij ook <3 Officieel heet hij Dairylough Mcclaren maar aangezien we deze naam al hadden gezien zijn afkomst in Schotland ligt en roepnaam Scott zo fijn in de mond ligt hebben we deze maar aangehouden. Ik ben ook super benieuwd, met name naar zn kleur. Denk niet dat dit donkere zijn officiele kleur is namelijk.

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-17 13:11

*2 Maandag 7 augustus

Vandaag was ik al vroeg op stal om te kijken bij mijn ventje waar ik nu al o zo trots op ben.
Het was de bedoeling om hem vandaag niet op de wei te zetten maar in de rijbak omdat de staleigenaar vandaag het grootste gedeelte van de dag weg zou zijn, en daar kan hij over het hek kennismaken met de andere paarden en toch lekker rondlopen en wat hooi eten.

Echter waren de plannen veranderd en kon mijn ventje meteen de wei op.
Hij kent nog niks dus nog even met een touw om zn hals het halster op gedaan.
Hij werd al wat onrustig toen de rest naar buiten ging maar kalmeerde al snel toen hij zag waar ze gebleven waren XD wat een Pannekoek.
Hij staat voor nu even in zn eentje op de weide, later komt hij in een mini-kudde met een tinker en een oudere nrps merrie.

Hij krijgt straks ook een grote open box waar hij lekker naar buiten kan kijken.

Toen hij op de wei stond zag ik dat hij toch wat last had van de dazen, die inmiddels volop aanwezig zijn.
Dus heb ik samen met mijn moeder de eerste grens verlegd en hem in de wei het vliegenmasker en de vliegendeken op gedaan.
Hij vond het wat vreemd en was ook nog niet overtuigd dat hij ermee kon lopen maar was al gerustgesteld nadat we een rondje door de wei hadden gelopen.

Zo trots <3
Een 2 jarige, die nooit een deken en vliegenmasker van dichtbij heeft gezien en helemaal niks kent konden we zo aan zn achterbenen zitten en onder zn buik door de deken vast doen zonder dat hij een kick gaf.

Hij is overigens dol op de muesli (King eerder ook XD) dus dat is al een mooi handvat om hem dingetjes aan te leren.


Mam is ook helemaal weg van hem, samen op weg naar de wei
Afbeelding

Nomnomnomnom
Afbeelding

Pas op!! Schattig <3
Afbeelding

Contact met een ander paard, voor de veiligheid nog wel een draadje ertussen
Afbeelding


Vriendje gevonden!
Afbeelding

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:18

Wat een knapperd snap dat je verliefd bent geworden <3

K heb Dyslexie sorry

[O]

Suada
Berichten: 27
Geregistreerd: 23-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:21

Zo groot maar oh-zo-schattig <3 Ik volg. Op een of andere manier vind ik de bijnaam Scott ook ontzettend passen bij hoe hij overkomt, erg nuchter!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:41

Gefeliciteerd met je nieuwe paard.
Sterkte met het verlies van je eerste paardje. Ik weet hoe dat voelt.

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-17 13:47

@lottenenjoy Hij is echt helemaal het einde <3 als we zo ver zijn dat we kunnen poetsen/wassen komt hier een heel mooi paard onder vandaan.

@Suada omg ja hij is echt heel schattig. Puppy-oogjes <3 Zijn naam past ook echt bij hem, en lekker kort maar krachtig haha.

@Chasey Dankjewel :) Ja het verlies was moeilijk maar hij heeft iig geen pijn meer

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:43

Ik volg ook, wat een knapperd!
Zelf in het bezit van een shire merrie vanaf 8 maandjes em ze stelen echt je hart hoor! <3

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

N4N4
Berichten: 1092
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:45

Wat een knapperd en wat een uitstraling .. en Phew wat een " big papa "
Heel veel geluk en plezier ermee *\%/*

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:01

Hij is zo mooi! Ik volg ook

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:23

Ja ik volg! *\o/* Wat een kanjer al he! :') Annie is 1.65, op zich groot genoeg voor het karakter maar soms vind ik het wel jammer dat ze niet nog wat groter is.. O:) Dat probleem heb jij niet!!

Heerlijk karakter he?! :D 'Oh jij wil een deken omdoen? Ok prima!' Ideaal! Geniet er lekker van! De eerste momenten zijn zo leuk om later op terug te kijken. <3

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-17 21:27

@Nadiine_x dat heeft ie nu al gedaan, de stiekemerd :P

@N4N4 Haha Big Papa, die houden w erin XD Uitstraling heeft ie zeker, alle dressuurprikkers bij ons op stal vinden hem leuk :D Missie volbracht! haha nee grapje ik vind m leuk en wat de rest van de wereld vind zou me hooi wezen XD (daar lust Scott genoeg van trouwens)

@Granoek yeahhh tof dat je erbij bent!

@Captain Haha ja maar ik gok dat Scott een groter lijf nodig had voor al dat karakter wat er nog bij in moet xD
We hadden sowieso zoiets van: als er een paard weerkomt minimaal 1.65. Want ik ben sowieso al 1.80 en niet de meest lichte en anders vind ik het nogal sneu. Heb ook vriendelijk bedankt toen een stalgenootje vroeg of ik haar pony van 1.48 wou rijden haha.

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-17 21:34

*3 Maandag 8 augustus

Nog even een superleuk verhaal van vandaag.

Bij ons op stal gaan de paarden om 8 uur 's ochtends naar buiten en om 4 uur 's middags weer binnen. Scott had zich dus al lekker rond gegeten en was de tevredenheid zelve.

Ik zat even in de kantine met een stalgenootje tot we een kabaal van jewelste horen. Wij allebei naar buiten en het hele erf was gehuld in een gigantische witte wolk.

Bleek dat mijn moeder Scott nog even naar buiten had willen zetten om de deken af te doen en hij toen met zijn dikke billen de brandblusser eraf had gegooid.
De hele bus was helemaal leeg en het erf hagelwit.
De 2 paarden in dat gangpad al helemaal panisch en ik natuurlijk bang dat Scott over de zeik was.

Maar daar stond hij.. om de hoek alsof er helemaal NIKS was gebeurd XD Omg wat een clown. Hij was er niet eens van geschrokken.

Maar een goede test, de huidige brandblusser deed het, we weten waar we de nieuwe vooral niet moeten ophangen en Scott is brandblusser-proof


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Malenka, sterregoud, tienus63 en 33 bezoekers