[VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-17 09:41

*25 Dinsdag 10 oktober

Ik heb weer even tijd gemaakt om een nieuwe blogpost te schrijven, ben best wel verbaas over hoeveel tijd het (onbewust) kost om dit topic bij te houden XD

Het gaat goed! Scott is flink gegroeid en ziet er naar mijn mening super uit.
Hij heeft lekker vakantie aangezien er nu geen tijd is om 's avonds nog te longeren en wanneer die tijd er wel is, is onze bak een zwembad :+ :+

However, hij staat nu met 2 andere paarden op de grote wei en daar is hij heel erg blij mee. De andere paarden lopen al ruzie te maken om aandacht van Scott te krijgen :') :') :')

Maar hij is happy, healthy en goed gewend en ben blij om hem zo te zien. Het puppy gaat er nu ook af en langzaam aan komt zijn volwassen uiterlijk, karakter en mooie bouw tevoorschijn. Normaal gezien zie ik hem bijna iedere dag dus dan valt het niet op, maar wel als ik foto's terugkijk van de eerste week :j :j /3

We hebben voor de rest nog niks bijzonders gedaan, als we straks meer tijd hebben gaan we meer met hem wandelen en ook eens kijken of hij op de trailer wil.


DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-17 09:58

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:48

Je ziet inderdaad ook echt dat die heel happy is!!
Op die eerste en de laatste 2 foto's vind ik hem dan weer erg puppy, maar op de tweede foto zie ik dan toch weer een echte Sir staan hoor! <3 <3 <3 <3 <3 <3

Kattenvrouwtje :o
Helga v. Alteveer *11'05'1993 - †16'10'2017 Y;(

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-17 12:35

@Namira542

ben ook helemaal dol op hem. als hij happy is ben ik dat ook <3

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-17 22:20

*26 Zondag 15 oktober

Daar ben ik weer!
Deze week heb ik 6 dagen gewerkt dus heb ik vandaag even de tijd genomen voor wat Quality-Time met Scott <3

Na het doen van zn stal (wat best een uitdaging is met 7 hopen poep en een skippybal waar je voor moet bukken) en het klaarzetten van zijn eten voor de komende 2 dagen heb ik hem een heerlijke poetsbeurt gegeven. Hij laat nu alles toe behalve hoeven krabben. Daar moeten we nog even wat op verzinnen.

Daarna heeft hij eventjes aan de longe gelopen en hebben we hem daarna uitgebreid gewassen. En toen we klaar waren kon hij in het heerlijke middagzonnetje weer naar buiten.

Happy Horse, Happy Owner

Afbeelding

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 04:22

7???? :') Bij Annie gelukkig maar 3, zijn inderdaad flinke hopen. :+

Ik zou me wel echt gaan focussen op het hoeven krabben. Annie kende dat ook niet en kan nu pas sinds een goede maand alle 4 haar hoeven uitkrabben maar ze vindt het nog steeds verschrikkelijk eng. En hoe groter ze worden hoe moeilijker het gaat.

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 05:45

Diedelo, betreft hoefen krabben.
Ik heb voor pluis toen een goede smid om hulp gevraagd.
Pluis was 8 maanden, maar ik hoefde maar te wijzen en kreeg al een hoef naar me toe geslingerd.. Ze vond het dood eng en mepte van zich af!

Ik wou graag dat ze goed en braaf leerde haar hoefjes op te tillen voor later dus ben opzoek gegaan naar een smid met geduld, sameb met hem ben ik een halfuur bezig geweest, ze werd gelijk bekapt voor de 1e keer.

Dit ging met zoveel rust en vertrouwen dat pluis, vrij snel kalmeerde en rustigaan haar hoefjes durfde te geven. De week erop heb ik een paar x een vriendin meegenomen en heb de techniek van de smid even doorgezet. Sinds dien is ze een mak. Schaap met hoefjes geven!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:10

Supergaaf dier! Ik lees zo nu en dan mee, vind zijn naam alleen al geweldig :-)

Moest net even lachen. Onder dit topic kreeg ik reclame voor Schotse rokken :D

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-17 21:49

@Captain het is echt heel erg XD dan nog niet te praten over alle drollen die begraven worden onder het zaagsel omdat ze te vies zijn om in het zicht te liggen aldus Scott

@Beert hahaha wat toevallig XD
Zijn naam vinden we zelf ook geweldig, de naam die hij bij het stamboek heeft staat m niet zo haha.

En even over het hoeven krabben: we hebben het er inderdaad met de smid over gehad en die heeft de eerste keer ook met veel geduld zijn hoefjes kunnen doen.

Ik ben nu bezig om d.m.v positieve training te proberen zn voetjes op te pakken. Gewoon een keer tussendoor als de focus er niet op ligt en als ik hem mag pakken, overdreven belonen. Dat ging vandaag al beter dan afgelopen week :)

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-17 21:53

*27 Woensdag 18 oktober

Weer even bij Scott wezen kijken na stage. De staleigenaar heeft een nieuw peertje in de lamp aan de muur gedraaid dus we hebben weer goed licht 's avonds (super lief!)

Hij ziet er nu wel een beetje uit als een half verwilderd paard met zijn sprietmanen en vieze sokken, sorry daarvoor :P Hij maakt lekker plezier buiten dus ik vind het niet zo erg. Vies paard is een blij paard, toch? :P

Afbeelding

lekker op zn hooi aan het kauwen
Afbeelding

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:39

Wat is het hier stil. Hoe gaat het met jullie?

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:52

Wat een prachtig paard Diede! Had hem al op Facebook voorbij zien komen :D ben benieuwd hoe hij volwassen wordt ^^
Ik heb ook een van dezelfde leeftijd gekocht.
En wat een mooi halster met zijn naam erop!

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-17 00:49

@sjanien het gaat geweldig zelfs! binnenkort even een uitgebreide update! Meneer is inmiddels al 1.75 hoog en begint nu uit te groeien van puppy naar paard.

@Aurelia ik ben ook heel erg benieuwd! het ziet er in ieder geval veelbelovend uit :)



DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 16:05

28-05-2018

Daar ben ik weer XD

Laat ik zeggen dat ik de afgelopen maanden andere prioriteiten had dan Bokken en dan vergeet je dat je zo'n belofte hebt gedaan haha.

Met Scott gaat het super!
Inmiddels is hij alweer bijna een jaar bij ons en hij is afgelopen 5 mei 3 jaar geworden! ( *\o/* *\o/* )

We zijn rustig aan begonnen met zijn opleiding tot rijpaard en ik kan niet anders zeggen dan dat dit een wereldpaard is. Nog geen kik gegeven en hij wordt steeds enthousiaster om ook met me mee te spelen en te werken.

Zijn gepuber is nog wel een dingetje maar het hoort natuurlijk bij de leeftijd (niet stilstaan, draaien, ufo voetjes die alle kanten op vliegen etc.) maar dat is ook wel weer leuk haha.

Kan af en toe vreselijk om zn streken lachen.

Volgend weekend hebben we een fotoshoot van Equigeniek Paardenfotografie:
(http://www.equigeniek.nl/)
en een eerste vrijheidsdressuur/grondwerk les van Eva Roemaat:
http://nalanta.nl/

ben super benieuwd of Scott het leuk vindt en of zo'n lange dag voor hem te doen is, uiteraard heb ik het zo ingepland dat hij tussendoor lekker nog even een uur op de wei of met hooi op stal kan.


Even een paar fotootjes van hem:

Oktober 2017:
Afbeelding


Afbeelding


December 2017:


Afbeelding

Afbeelding


April 2018:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dit is slechts een kleine greep uit de 100.000-en foto's die ik van hem heb hoor, haha
Zit nu op de laptop en dan heb ik geen telefoonfoto's bij de hand.

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:06

Super leuk!

Als Captain dit leest, ik vind hem wat van Annie weg hebben qua hoofd!

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 16:09

@Granoek haha nu je t zo zegt: ze hebben wel het een en ander van elkaar weg, wat leuk!

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:12

Ik vind het vooral opmerkelijk hoe anders hij is ivm Dexter, maar dat heb ik met Duke ook. Oké ze hebben dezelfde kleur etc maar hun hele hoofd, houding, uitstraling ligt echt mijlenver uit elkaar. En daarom valt het mij op dat die blik van scott en van annie wel meer op elkaar lijken :D
Duke zit ook eerder in die buurt dan Dexter vind ik, kan niet goed uitleggen waarom.

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 16:17

@Granoek misschien heeft dan iets met een bepaalde bloedlijn van doen?
Er kan een mogelijkheid zijn dat Scott en Annie verre familie zijn en Dexter en Duke weer uit een andere lijn komen.
Geen idee eigenlijk.

Heb bij de Clydesdales sowieso niet van: als je er 1 hebt gezien zie je ze allemaal
Wat ik bij de meeste sportpony's / paarden wel heb

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:22

Ja zal vast wel wat daarmee te maken hebben! Ik heb dat bij fjorden :=

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:34

Wat een leuke update!

Als ik zo eerlijk mag wezen, vind ik hem best schraal, dit hoeft niet aan de voeding te liggen kan ook komen omdat hij momenteel gewoon mega aan het groeien is. Maar persoonlijk zou ik zijn training even stil liggen zodat hij even kan bijtanken. Al is het maar een maandje full time de wei op, doet vaak al wonderen!

Pluis was ook lang schraal, ik heb haar met 3 jaar beleerd en na een keer of 10 erop zittwn naar de wei gebracht voor bijna een jaar, dat heeft haar ontzettend goed gedaan!

Onze reuzen groeien gewoon ontzettend lang door en dan hebben ze hun energie hard nodig ;)

Pluis is nu 5 jaar en is weer aan het groeien, het houd maar niet op _O-

En, dit is absoluut geen aanval, want ik kan niet in jullie dagelijks ritme kijken en verder ziet Scott er hartstikke fit, gezond en happy uit! Maar wou je deze tip wel even meegeven :)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:18

Ik wou dat ook altijd doen, beleren en dan terug lange tijd het land op.. maar ik heb Duke echt veel te dichtbij staan en weet niet of ik het zou kunnen laten als hij eenmaal beleerd is := Dus wellicht wacht ik gewoon nog 2 jaar voor ik er aan begin ofzo haha

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:42

Granoek schreef:
Super leuk!

Als Captain dit leest, ik vind hem wat van Annie weg hebben qua hoofd!


JA! :D Vind ik ook! :j

Hij ziet er goed uit, ik zou wel lekker rustig aan doen want hij ziet er nog zo puppy uit. Grotere paarden zijn nog weer later uitgegroeid, ik zou er pas over een jaar echt op gaan zitten. :j

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 19:42

@Nadiine_x mee eens! Scott heeft een hele zware winter gehad en daar is hij niet zo heel goed uit gekomen. Hij loopt nu 7-8 uur per dag buiten (meer kan helaas niet op onze stal) en trainen doen we alleen als we zelf tijd hebben tot een max van 2 keer per week 10 minuten. (of 1x 15 minuten)

Soms hebben we geen tijd en loopt hij 2 weken niet, prima maakt niks uit.

Uiteraard moet hij happy & healthy zijn en blijven zo zie ik hem het liefst.

@Granoek ik heb er gek genoeg helemaal geen moeite mee haha, ik fiets naar stal om uit te mesten en misschien poets ik hem of ff lekker afsponzen en daar kan ik net zo goed van genieten.


@Captain helaas heb ik dat zelf niet in de hand omdat ik hem moet delen met mijn moeder en zus en mijn moeder bepaalt wanneer we erop gaan. Echter voor dat ik erop ga wil ik eerst 30kg kwijt zijn dus dat duurt nog wel even.

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 23:34

Ja nu heb ik daar ook geen moeite mee hoor, zolang hij niet beleerd is, is hij baby voor mij :P daarom wacht ik ook tot hij 4/5 jaar is voor ik er op ga, wil hem niet met 3 jaar al rijden en als ik hem wel beleer en dan het land op zet dan is de verleiding zo groot om ‘af en toe een stapritje’ te doen :P terwijl als hij gewoon niet beleerd is, is dat in mijn hoofd heel anders en kan ik het prima laten :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, AnnetteFlame, Aranel, Cantheon, DanaxxLester, Iris_Casper, Jet, Kimmej, marije1109, Miran, Patriesje, Rinkex, sterregoud, tienus63, xColorCross en 144 bezoekers