Alt-Oldenburger Oostfriezen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-01 09:22

Gaaf! Inderdaad, hij staat bij Hertema, op de website staat ook dat hij de eigenaar is, maar dat is weer iemand anders. Europ zal er zeker bij geweest zijn want die plaatsen liggen misschien net iets minder dan 25km uit elkaar. Jullie horen zeker bij het IHW.
Maar leuk, misschien zie ik jullie wel in juni in Ihrhove op de veulen show, met m'n eigen veulen Pling

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 17:03

Ik kan me niet meer herinneren of Europ er was. De hengsten Herold en Brandt waren er wel. Ja, ik ben bij het I.H.W. We hebben hier het stamboeksecretariaat en mijn moeder is de inspecteur. Ik ben wel benieuwd naar je veulen en ik denk dat ik hem dan ook wel op de keuring zie.Bij het I.H.W. is ook gedekt bij Europ en als het goed is wordt dat veulen ieder moment geboren.

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 17:17

Een vriendin van mij heeft een Oldenburger. Gekocht op een veiling in Duitsland. Misschien is een Oldenburger wat anders dan een Alt Olderburger (vast wel gezien de bouw). De vader van het paard van mijn vriendin heet: Feiner Stern. Ken je die??

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-01 19:12

Nee, de Oldenburger is niet hetzelfde ras als de Alt Oldenburger Ost-Fries. De Oldenburger is nog iets verder gefokt met Arabieren, en andere volbloeden. Dit ras is middelzwaar en is meer koetspaard als dressuur paard, waar de Oldenburger eigenlijk voor gefokt is.

Maar Yootha, binnekort post ik wel een paar fotos.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 18:38

Ik zal binnenkort ook even een paar foto's van onze Zwaar Warmbloeden maken. Maar hoe plaats je ze op BOKT?

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-01 19:04

Je moet bij zoeken, rechts boven in beeld, uploaden op zoeken, dan krijg je artikels hoe je dat moet doen.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 13:33

Hoi, mijn broertje heeft de foto's van onze Zwaar Watmbloeden in het plaatjesforum gezet. Je kunt ze vinden onder het kopje Biretta en Biretta en Macilda. Deze foto's zijn al oud, het veulen is nu al een jaarling met hele mooie dikke knieen en gewrichten en veel massa. Heb gisteren nieuwe foto's gemaakt en zal deze er dus ook gauw opzetten. Trouwens wat is die Geri voor een paard? Wat voor afstamming? G-lijn?

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-01 22:17

Ik weet het niet zeker maar volgens mij is Geri van Geranimo, dat heb ik 'm eens horen zeggen, z'n moeder weet ik helaas niet. Binnekort post ik even de foto's van ons veulen, we hebben foto's genomen maar ze moeten alleen nog ontwikkeld worden.
En waarschijnlijk zie je haar ook in levende lijven in augustus in Ihrhoven, dan denk ik iets donkerder. Want de reden dat de fokker (ook de eigenaar van het paard dat ik verzorg) haar verkocht had was omdat ze een vos was, maar als ze haar 'nest'vacht kwijt is nijgt ze volgens mij toch iets meer naar licht bruin, jammer voor hem dus *LOL* Er zijn ook al zes mensen voor haar geweest, maar ze is ontzettend lief.